Gå til innhold

Jeg anbefaler Dubai som reisemål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, denne turen er sponset :ler: Derfor deler jeg min erfaring på kvinneguiden sånn at jeg kan få 80.000 kr inn på kontoen :bolledeig: #sponsettur 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Dubai har vel reiserepresentanter i Norge som gjerne vil ha flere kjøpesterke nordmenn bort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som.....?

Anonymkode: e691f...4b6

De har f.eks dubai museum, burj khalifa, burj al arab. Det er en helt fantastisk opplevelse å kjøre helikopter over byen å se palmeøyene. Alle shoppingsenterene som hadde alle butikker man kunne ønske seg om man er glad i å handle. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller bruke mine penger på ferie i et land som ikke bryter grunnleggende menneskerettigheter hver dag.

Anonymkode: 65bd9...92d

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jabx skrev:

Dubai har vel reiserepresentanter i Norge som gjerne vil ha flere kjøpesterke nordmenn bort.

Det kan godt hende.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil heller bruke mine penger på ferie i et land som ikke bryter grunnleggende menneskerettigheter hver dag.

Anonymkode: 65bd9...92d

Opp til hvert enkelt individ hva man er ute etter :) 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er flott i Dubai. Helt til du blir voldtatt, og må i fengsel for sex utenfor ekteskapet. Eller du blir straffet for å dele rom med samboeren din. Eller at du ikke får fødselsattest til barnet ditt fordi du "bare" er samboer.

https://www.dagbladet.no/tema/frister-det-med-en-tur-til-dubaiher-er-fem-grunner-til-hvorfor-du-bor-tenke-deg-om-forst/68816500

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har f.eks dubai museum, burj khalifa, burj al arab. Det er en helt fantastisk opplevelse å kjøre helikopter over byen å se palmeøyene. Alle shoppingsenterene som hadde alle butikker man kunne ønske seg om man er glad i å handle. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

så målgruppa er paradise hotel-folk..?

Anonymkode: 7cf30...b91

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hulderen skrev:

Ja, det er flott i Dubai. Helt til du blir voldtatt, og må i fengsel for sex utenfor ekteskapet. Eller du blir straffet for å dele rom med samboeren din. Eller at du ikke får fødselsattest til barnet ditt fordi du "bare" er samboer.

https://www.dagbladet.no/tema/frister-det-med-en-tur-til-dubaiher-er-fem-grunner-til-hvorfor-du-bor-tenke-deg-om-forst/68816500

Hvis det kun er det du har å komme med, er det ganske tydelig at du aldri har vært der. Med den tryggheten jeg opplevde i Dubai, kan jeg ikke forstå at noen faktisk har blitt voldtatt. Men sånt skjer, og det er så klart trist. Men så lenge man oppfører seg vil jeg tro at man ikke vil oppleve det. Det er vel ytterst sjeldent at man bare blir voldtatt helt tilfeldig på gata? 

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

så målgruppa er paradise hotel-folk..?

Anonymkode: 7cf30...b91

Hva er galt med "paradise hotel-folk"? Det er tross alt vi unge som er fremtiden.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har f.eks dubai museum, burj khalifa, burj al arab. Det er en helt fantastisk opplevelse å kjøre helikopter over byen å se palmeøyene. Alle shoppingsenterene som hadde alle butikker man kunne ønske seg om man er glad i å handle. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Ok, så de har to tårn og et museum... og så kan man fly helikopter til en eller annen vill pris sikkert. Hva mer?

Butikker finner man over hele verden.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis det kun er det du har å komme med, er det ganske tydelig at du aldri har vært der. Med den tryggheten jeg opplevde i Dubai, kan jeg ikke forstå at noen faktisk har blitt voldtatt. Men sånt skjer, og det er så klart trist. Men så lenge man oppfører seg vil jeg tro at man ikke vil oppleve det. Det er vel ytterst sjeldent at man bare blir voldtatt helt tilfeldig på gata? 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Så vi skal bare oppføre oss, og ikke bli voldtatt?

Anonymkode: 7cf30...b91

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De har f.eks dubai museum, burj khalifa, burj al arab. Det er en helt fantastisk opplevelse å kjøre helikopter over byen å se palmeøyene. Alle shoppingsenterene som hadde alle butikker man kunne ønske seg om man er glad i å handle. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Jeg trodde du skulle nevne noe som faktisk var spesielt. Alle steder har egne bygninger, museum og steder du kan handle. Høres ut som en helt vanlig storby. 

Anonymkode: e691f...4b6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Opp til hvert enkelt individ hva man er ute etter :) 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Ja, hvis man ikke bryr seg så mye, og ønsker å støtte en slik samfunnsstruktur. De      homofile, de voldtatte, de utro og slavene har nok ikke det samme inntrykket som du har av landet.

Anonymkode: 65bd9...92d

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med "paradise hotel-folk"? Det er tross alt vi unge som er fremtiden.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Ikke PH-unge. Heldigvis.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det kun er det du har å komme med, er det ganske tydelig at du aldri har vært der. Med den tryggheten jeg opplevde i Dubai, kan jeg ikke forstå at noen faktisk har blitt voldtatt. Men sånt skjer, og det er så klart trist. Men så lenge man oppfører seg vil jeg tro at man ikke vil oppleve det. Det er vel ytterst sjeldent at man bare blir voldtatt helt tilfeldig på gata? 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Fint. Skyld på den som blir voldtatt. Genialt.

Anonymkode: e691f...4b6

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det kun er det du har å komme med, er det ganske tydelig at du aldri har vært der. Med den tryggheten jeg opplevde i Dubai, kan jeg ikke forstå at noen faktisk har blitt voldtatt. Men sånt skjer, og det er så klart trist. Men så lenge man oppfører seg vil jeg tro at man ikke vil oppleve det. Det er vel ytterst sjeldent at man bare blir voldtatt helt tilfeldig på gata? 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Så de fastboende eller slavene som blir voldtatt har ikke «oppført seg»? Eller turister som blir voldtatt av andre turister? Det virker som du har et ganske snevert syn med tanke på voldtekt.

Anonymkode: 65bd9...92d

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det kun er det du har å komme med, er det ganske tydelig at du aldri har vært der. Med den tryggheten jeg opplevde i Dubai, kan jeg ikke forstå at noen faktisk har blitt voldtatt. Men sånt skjer, og det er så klart trist. Men så lenge man oppfører seg vil jeg tro at man ikke vil oppleve det. Det er vel ytterst sjeldent at man bare blir voldtatt helt tilfeldig på gata? 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Du kan ikke forstå at noen faktisk har blitt voldtatt i Dubai? :sjokk:

Så norske Marte bare inbilte seg at hun ble voldtatt og fengslet? https://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoesten/marte-24-anmeldte-voldtekt-i-dubai-doemt-til-16-maaneder-i-fengsel/a/10105476/

Og den britiske kvinnen her? Hun ble vodtatt av to britiske menn. Da hjelper det ikke at du opplever at de innfødte var vennlige: 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoesten/marte-24-anmeldte-voldtekt-i-dubai-doemt-til-16-maaneder-i-fengsel/a/10105476/

Du skal ikke lefle med sharialovene: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoesten/marte-24-anmeldte-voldtekt-i-dubai-doemt-til-16-maaneder-i-fengsel/a/10105476/

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du hadde en fin tur.

Jeg har vært i Dubai to ganger, en gang på ferie, en gang på jobbreise.
På jobbreisen kjeda jeg meg ihjel. Syns hele plassen kun handlet om penger, shopping og et liv i overflod. 
På ferieturen ble vi kjent med to indiske jenter, som jobbet på et hotell i nærheten av vårt, og de gjorde turen mye bedre. Da fikk vi kommet oss litt på "innsiden" av miljøet, og fikk oppleve restauranter og attraksjoner som ikke var designet for å vise et plettfritt, rikt Dubai.
Men det var fryktelig å se hvor hardt de jentene jobbet for luselønn. Holder kontakten med de, og hun ene har flyttet tilbake til familien sin, og vil heller satse på et arrangert ekteskap. Som hun sier selv, og jeg parafraserer; "så hardt var det å jobbe i Dubai, at jeg vil heller gifte meg med en fremmed".

Så jeg kommer nok ikke til å kaste bort penger på å reise til den delen av verden igjen. Ordet jeg sitter igjen med er "overvurdert".
 

Anonymkode: 9470b...0a9

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, domimik skrev:

Det er derfor jeg skriver det, så folk vet mer enn det de ser og dermed kan uttale seg. Gjøre litt research på forhånd. Slik kan man bidra til at turister ikke støtter et grovt uetisk reisemål som på ingen måte kommer til å endre seg uten press utenfra nettopp fordi komfort og service er digg.

Jeg er så enig!

Anonymkode: 65bd9...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

Har bare mellomlandet i Dubai. Aldri fristet meg å feriere der. Jeg regnes og som kriminell der, og er da ikke ønsket som turist går jeg ut i fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...