Gå til innhold

Jeg anbefaler Dubai som reisemål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 30.3.2018 den 23.20, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev over: Hvis man blir voldtatt i Dubai får man la vær å anmelde det, siden det er ulovlig å ha sex utenfor ekteskap. Det er så absolutt feil av de å gjøre det på den måten, men sjansen for at man opplever det er ganske liten og jeg vil påstå at man er ordentlig uheldig hvis det skjer. Jeg kan desverre ikke uttale meg om det, for jeg har ikke opplevd det - men jeg anbefalte Dubai fordi jeg elsket plassen. De har noen helt idiotiske lover, men det er ikke noe vi får gjort noe med. Heldigvis er Dubai mer enn å bli voldtatt og straffet. Dubai har mye å tilby.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Risikoen for å bli voldtatt i Dubai er vel heller større enn her hjemme i Norge. Nettopp fordi kvinner velger å ikke anmelde for da snur myndighetene saken og du som kvinne har hatt sex utenfor ekteskapet. Du som mann vet at sjansen for anmeldelse er liten og å bli dømt mikroskopisk.

 

Når jeg skriver dette så slår det meg at dette er virkeligheten til mange kvinner pg ikke bare i Dubai

Anonymkode: 91e8e...14d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket
6 hours ago, Mari Y said:

Faktisk mye Oldtidssiviliasjoner i Midtoesten. For ikke å snakke om at Romerikket strakk seg helt fra nord-Afrika til Storbritannia på sitt stoerste. Jeg tror Jemen har en by som heter Hydramaut. I Israel finner man fortsatt Jerikos murer, i Iran har man Persepolis fra det persiske riket og i Jordan finner man Petra. Bare så synd at Irak og Syria har blitt så rasert for gamle kulturminner. Bl a pga ekstremister og pga amerikansk invasjon. Jeg mener å ha lest at Irak hadde mange skatter fra Mesopotamia frem til under Saddam Hussein, og etter invasjonen i 2003 var der visst noen steder som ble oedelagt av det amerikanske millitaeret. I tillegg har IS og andre ekstreme grupper visstnok rasert ganske mye. Kvalmt hvor mye noen mennesker skal ødelegge. 

Men det er like feil å tro at Midtoesten bare er preget av kaos og uro. Ukultur finnes overalt. Det kan man ikke endre bare med å knipse med fingrene. Homohat er ganske vedvarende i de fleste ikke-vestlige land iflg lister som er gjort. I alle fall ihht lov og rett. I de fleste afrikanske land kan man straffes for homoseksuell omgang. I India har man også ekteskapsloven som diskriminerer homofile. Og med ytterliggaaende partier som vinner terreng i diverse europeiske land, så kan man jo lure på hvordan fremtiden vil bli for homofile, i f eks oest-europeiske land, osv 

Nå diskuterer jo du i denne tråden som om alle mulige temaer handler om alle mulige temaer alltid. Her har du snakket om alt fra rasisme til USAs ødeleggelse av Irak i en tråd om handler om en eneste by. Se for deg en av trådene der det spørres etter hotellforslag for London. Dette er like relevant som å gå inn i en slik tråd å si "Ikke bestill hotell i London, bestill hotell i Slovenia for der er det myyye billigere. Og forresten, hva med å bestille hotell i Norge, da slipper du jo å fly!". Du fremstiller det som om alle i denne tården er forutinntatte mennesker med et krampaktig behov for å mislike alt som er muslimsk, men jeg mistenker at det er du som har et krampaktig behov for å fortrenge at det faktisk er mye kritikverdig i noen muslimske land.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor i himmelens navn lager du en tråd om Dubai på et diskusjonsforum, hvis du ikke takler at folk ikke er enig med deg? Da burde du holdt den gode opplevelsen din mellom deg og dine, slik at du kunne dyrke plassen sammen med likesinnede. Du vil aldri oppleve at du uttrykker noe som helst, uten å møte opposisjon, og dette burde du lære deg jo før, jo heller.

Måten du uttrykker deg på, viser at du er relativt tidlig i livet, og denne litt enkle og bastante måten du diskuterer på, kommer du ingen vei med. 
Du skriver også "Ja, det er mye som er teit der, men sånn er det i mange andre land også.". Du burde også lære deg å se forskjell på land med de vanlige lovbruddene og kriminaliteten, og et samfunn som lar en meget undertrykkende religion diktere landets lover og regler.

Hvis du ikke ønsker å møte motstand, så hold deg borte fra et forum, der hovedsysselen er å diskutere de forskjellige sidene av en sak.
 

Anonymkode: 9470b...0a9

Lol

Anonymkode: 6fc1b...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Risikoen for å bli voldtatt i Dubai er vel heller større enn her hjemme i Norge. Nettopp fordi kvinner velger å ikke anmelde for da snur myndighetene saken og du som kvinne har hatt sex utenfor ekteskapet. Du som mann vet at sjansen for anmeldelse er liten og å bli dømt mikroskopisk.

 

Når jeg skriver dette så slår det meg at dette er virkeligheten til mange kvinner pg ikke bare i Dubai

Anonymkode: 91e8e...14d

Sjansen for å bli voldtatt i Dubai er så absolutt ikke større enn i andre steder i verden. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier litt - når en tråd på reiseliv får 9 sider and still counting. #muslimfrykt #offended

Anonymkode: f7739...0b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Sier litt - når en tråd på reiseliv får 9 sider and still counting. #muslimfrykt #offended

Anonymkode: f7739...0b7

Men denne tråden handler ikke om muslimer. Den har et veldig avgrenset tema knyttet til ett eneste reisemål i hele verden. Det er jo de som ikke tåler at Dubai kritiseres som snur dette til å handle om alle muslimer i alle muslimske land. Det faktum at tråden har blitt så lang beviser bare at det er masse saklig kritikk som kan rettes mot reisemålet.

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Sjansen for å bli voldtatt i Dubai er så absolutt ikke større enn i andre steder i verden. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Jeg vil påstå at det kan medføre verre konksekvenser å bli voldtatt i Dubai enn i andre steder i verden.

#Hæshtægg fungerer ikke på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Overrasket skrev:

Men denne tråden handler ikke om muslimer. Den har et veldig avgrenset tema knyttet til ett eneste reisemål i hele verden. Det er jo de som ikke tåler at Dubai kritiseres som snur dette til å handle om alle muslimer i alle muslimske land. Det faktum at tråden har blitt så lang beviser bare at det er masse saklig kritikk som kan rettes mot reisemålet.

Jeg vil påstå at det kan medføre verre konksekvenser å bli voldtatt i Dubai enn i andre steder i verden.

#Hæshtægg fungerer ikke på KG.

Har du vært der?

Anonymkode: f7739...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier litt - når en tråd på reiseliv får 9 sider and still counting. #muslimfrykt #offended

Anonymkode: f7739...0b7

Man kan være kritisk til land som har implementert sharia i hele rettssystemet sitt, uten å være redd, kritisk eller mistroisk til muslimer generelt. Jeg synes det største problemet er at UAE som et relativt utviklet land som ønsker at vestlige bedrifter investerer i landet, fortsatt er ett av få muslimske land som har sharia implementert i hele rettssystemet. De fleste, også mindre utviklede, muslimske land har begrenset påvirkning av sharia til å gjelde «personlige forhold», eller sharia har ingen innvirkning på  rettssystemet i det hele tatt.

Anonymkode: 65bd9...92d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært der?

Anonymkode: f7739...0b7

Må man ha vært et sted og sett noe med egne øyne for å kunne uttale seg, eller kan man basere sin informasjon på nøytrale, allment aksepterte, pålitelige kilder? Jeg har for eksempel ikke bevitnet en henrettelse av en morder i USA, men jeg går likevel ut fra at det stemmer at denne straffemetoden benyttes i flere stater. Jeg har ikke vært i Nord-Korea, men jeg stiller ikke tvil ved at kritikere av regimet henrettes.

Anonymkode: 65bd9...92d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om islamske land og muslimer? 😊

Anonymkode: 6fc1b...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om islamske land og muslimer? 😊

Anonymkode: 6fc1b...52c

Ingen ting spesielt. Jeg er selv ateist, men jeg er for religionsfrihet. Jeg er kun kritisk til  nasjoner som implementerer sharia i et helt rettssystem, ikke til innbyggernes tro i seg selv. For meg er menneskers verdi uavhengig av deres religiøse tro. Jeg synes for eksempel at forfølgelsen og den etniske utrensingen av rohingyaene i Myanmar er grusom og forkastelig.

Anonymkode: 65bd9...92d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Overrasket skrev:

Nå diskuterer jo du i denne tråden som om alle mulige temaer handler om alle mulige temaer alltid. Her har du snakket om alt fra rasisme til USAs ødeleggelse av Irak i en tråd om handler om en eneste by. Se for deg en av trådene der det spørres etter hotellforslag for London. Dette er like relevant som å gå inn i en slik tråd å si "Ikke bestill hotell i London, bestill hotell i Slovenia for der er det myyye billigere. Og forresten, hva med å bestille hotell i Norge, da slipper du jo å fly!". Du fremstiller det som om alle i denne tården er forutinntatte mennesker med et krampaktig behov for å mislike alt som er muslimsk, men jeg mistenker at det er du som har et krampaktig behov for å fortrenge at det faktisk er mye kritikverdig i noen muslimske land.

Fordi mye av Midtoesten er preget av historikk, og fordi vi snakker om at skal man unngå å dra til et land pga av daarlige menneskerettigheter så har du en lang liste. Dessuten er det ikke dumt å dra inn USA, fordi det er er en del av nyere historie i regionen. Og bl a fordi amerikanske soldater oedela et gammelt tempel da de skulle bygge en forsvarsbase. 

Om du mener det er avsporing, Overrasket, så kan du jo bare rapportere inn 😉 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/31/2018 den 0.42, Mari Y skrev:

Det kan ha funket akkurat i dette tilfellet, men det er ikke dermed sagt at det er slik det fungerer i alle tilfeller. I Soer-Afrika var det også flere ting som gjorde det. Bl a opproer og at hele Verden gikk imot. 

 

Og grunnen til at jeg har tenkt at det kan ha noe med muslimfrykt å gjøre er fordi det mye negativ omtale av muslimer generalt på KG og andre forumer. Det får meg til å tenke på at kanskje dette ikke har så mye med reisemaalet Dubai å gjoere, men at Dubai er et muslimsk land. Noe foroevrig Kapp Verde også er. 

Kapp Verde er da katolsk. 

Og å kritisere et styresett basert på sharia har ingenting med generell muslimfrykt å gjøre, da det slett ikke er alle muslimer som støtter sharia. 

Anonymkode: d2fc7...0f0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.3.2018 den 9.18, AnonymBruker skrev:

Feks USA?🙊

Anonymkode: f7739...0b7

Vestlige land har også «grums» med tanke på menneskerettigheter, USA mer enn mange andre, bl.a med tanke på politibrutalitet spesielt rettet mot afroamerikanere, dødsstraff, tortur av krigsfanger osv.

Likevel, USA har religionsfrihet. Landets innbyggere har selv frihet til å bestemme hvilken religion de vil ha, og de har rett til å ikke ha noen religiøs tro. Trumps politiske meningsmotstandere «forsvinner» ikke plutselig fra offentligheten, eller blir fengslet. Juridisk sett har kvinner de samme rettigheter som menn. Voldtekt regnes som voldtekt, selv om det skjer i et ekteskap. Den amerikanske loven anerkjenner heller ikke mannens rett til fysisk å avstraffe sin kone og sine barn.

Jeg er mot dødsstraff, men synes likevel det er en vesentlig forskjell på henrettelser på grunn av alvorlige lovbrudd som drap og organisert narkotikasmugling, og det å kunne bli henrettet på grunn av at man forkaster sin tro, ytrer seg blasfemisk, har utenomekteskapelig sex eller er i besittelse av narkotika.

Anonymkode: 65bd9...92d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kapp Verde er da katolsk. 

Og å kritisere et styresett basert på sharia har ingenting med generell muslimfrykt å gjøre, da det slett ikke er alle muslimer som støtter sharia. 

Anonymkode: d2fc7...0f0

Det vet jeg, men synes du ikke det er litt paradoksalt at reaksjonene ikke hadde vaert det samme om ts hadde forelsaatt Uganda som reisemaal fremfor Dubai? Uganda som fengsler homofile, f eks. 

Dette gjelder jo ikke bare muslimske land, og selv om an ikke oensker å stoette sharialover, så finnes det mange måter å gå mot slike lovverk. Jeg vet ikke egentlig hvilken effekt det skulle hatt å ikke reise til slike steder. 

Grunnen til at jeg tenker det kan ha noe med muslimfrykt å gjoere er fordi det er mange traader her hvor folk uttrykker frykt for muslimer på en generell basis. Du skjoenner det hvis du leser flere traader enn bare denne. 

Skepsis mot Sharia er ikke muslimfrykt, men noen har den ideen om at alle muslimer tenker på denne måten. Selv om det faktisk er store variasjoner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vestlige land har også «grums» med tanke på menneskerettigheter, USA mer enn mange andre, bl.a med tanke på politibrutalitet spesielt rettet mot afroamerikanere, dødsstraff, tortur av krigsfanger osv.

Likevel, USA har religionsfrihet. Landets innbyggere har selv frihet til å bestemme hvilken religion de vil ha, og de har rett til å ikke ha noen religiøs tro. Trumps politiske meningsmotstandere «forsvinner» ikke plutselig fra offentligheten, eller blir fengslet. Juridisk sett har kvinner de samme rettigheter som menn. Voldtekt regnes som voldtekt, selv om det skjer i et ekteskap. Den amerikanske loven anerkjenner heller ikke mannens rett til fysisk å avstraffe sin kone og sine barn.

Jeg er mot dødsstraff, men synes likevel det er en vesentlig forskjell på henrettelser på grunn av alvorlige lovbrudd som drap og organisert narkotikasmugling, og det å kunne bli henrettet på grunn av at man forkaster sin tro, ytrer seg blasfemisk, har utenomekteskapelig sex eller er i besittelse av narkotika.

Anonymkode: 65bd9...92d

Selv om USA har religionsfrihet, så er det likevel mange ting som ikke er bra der. F eks store klasseskiller, de fengsler barn, liberale vaapenlover. For ikke å snakke on utenrikspolitikken, som veldig mange ikke er så fornoyd med. Likevel hadde jeg dratt til USA. Man boer også tenke på at når det gjelder doedsstraff som helhet, så vet du aldri om hvorvidt vedkommende kan vaere uskyldig. Det finnes jo eksempler på at folk har gått uskyldig inn i doeden. Noe av det som kanskje er mest katastrofalt med doedsstraff. 

Men likevel ville jeg ha dratt til USA? Ja, i alle fall til New Orleans. Hvis sjansen hadde bydd seg, ville jeg også ha vurdert Israel, selv om mange synes Israel behandler palestinerne daarlig. Og hvorfor det? Fordi at skulle man valgt å ikke dra til et land pga daarlige menneskerettigheter så hadde man måttet gjoere dette nesten overfor opptil flere land. Til slutt så når du vel ikke lenger enn svenskegrensa, omtrent 😉. 

Litt satt på spissen. Poenget er at skal man boikotte et land fordi man ikke liker alt de foretar seg, så har man en lang liste å gå etter. 

Så ja, selv om jeg ikke er tilhenger av sharialover, så kunne jeg likevel dratt til et muslimsk land. Jeg kunne også dratt til Kina, selv om jeg hater måter de behandler hunder og katter enkelte steder i Kina. 

Litt det samme som at de fleste kjøper klaer på Cubus(klaer laget av barn), og produkter vi ikke aner hvor kommer fra. Det finnes veldig mange måter man kan endre problemer på. Det ville jo vaert dumt å la vaere å reise Verden rundt, fordi de aller fleste land har en Blanding av bra og daarlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 30.3.2018 den 21.53, domimik skrev:

Vet du hvorfor alt er så smooth? Fordi de har praktisk talt slaver. Du ser dem ikke. Du får ikke pratet med dem. Hadde du fått gjort det, ville de sagt de var der frivillig. For alternativet er å få sparken på dagen uten sin bittelille betaling og neste desperate stakkar overtar. 

Jeg kommer aldri til å vurdere min egen komfort på ferie over noen andres frihet. Jeg tenker mitt om de som aktivt støtter et slikt regime.

Dette oppsummerer igrunn hele greia. Det blir dritfint under VM i Qatar i 2022 også, selv om det for hvert tusende sete er bakt inn et lik av em fremmedarbeider i betongen. Pyramidene både i Egypt og andre steder er utrolig imponerende, og det kostet bare et folkeslag å bygge dem. 

Bruker man slaver er det utrolig hva man kan få til, men det er også ett og annet menneskelig hensyn som taler imot å støtte opp om det. Jeg tenker mitt om de som gjør nettopp det. Særlig under henvisning til at de "ikke så noe til det, så det kan jeg ikke si noe om, men jeg koste meg".

Anonymkode: bf72c...d9e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må man ha vært et sted og sett noe med egne øyne for å kunne uttale seg, eller kan man basere sin informasjon på nøytrale, allment aksepterte, pålitelige kilder? Jeg har for eksempel ikke bevitnet en henrettelse av en morder i USA, men jeg går likevel ut fra at det stemmer at denne straffemetoden benyttes i flere stater. Jeg har ikke vært i Nord-Korea, men jeg stiller ikke tvil ved at kritikere av regimet henrettes.

Anonymkode: 65bd9...92d

Det trenger man jo ikke se, fordi det vet man. Men man kan også ha godt av å oppleve Verden. 

F eks synes jeg det er mye med USAs lover jeg ikke liker. Men det betyr ikke at jeg aldri ville dratt dit. Jeg hater de liberale vaapenlovene, fordi de dreper rekord mange mennesker, som kunne vaert unngått. Men skulle jeg endre på det, så ville jeg f eks valgt å signere opprop over nettet, deltatt i en demonstrasjon osv. Tviler på at å ikke dra dit egentlig hadde hatt noen stor innvirkning, og man kan også bli klokere av å reise Verden rundt. Se andre kulturer og samfunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dit kommer jeg aldri til å reise. Aldri. Hvis noe skulle skje meg der er jeg som kvinne så godt som rettsløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette oppsummerer igrunn hele greia. Det blir dritfint under VM i Qatar i 2022 også, selv om det for hvert tusende sete er bakt inn et lik av em fremmedarbeider i betongen. Pyramidene både i Egypt og andre steder er utrolig imponerende, og det kostet bare et folkeslag å bygge dem. 

Bruker man slaver er det utrolig hva man kan få til, men det er også ett og annet menneskelig hensyn som taler imot å støtte opp om det. Jeg tenker mitt om de som gjør nettopp det. Særlig under henvisning til at de "ikke så noe til det, så det kan jeg ikke si noe om, men jeg koste meg".

Anonymkode: bf72c...d9e

Kjoeper du klaer på Cubus? Du vet at klaer på Cubus er laget av barnearbeidere? Vet du også hvor kaffen du kjøper på Deli de Luca er laget? Eller Espresso house for den del? Jeg foretar meg retten til å se ned på alle som reiser til Hellas. Alle som reiser til USA. Alle som reiser til soer- Amerika. Alle som reiser til Israel. Alle som reiser til Afrika. Alle som reiser til Kina. Alle som...Aah vent, nå gikk jeg visst tom for telling. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...