Gå til innhold

Jeg anbefaler Dubai som reisemål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som sutrer over Dubai som reisemål er bare misunnelige fattige som ikke tåler å se andre ressurssterke nordmenn boltre seg i luksus i Dubai. Dubai er nemlig ikke et reisemål for navere og lavtlønte som spinker og sparer til en chartertur til Gran Canaria. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2.4.2018 den 3.14, AnonymBruker skrev:

Nei, det har jeg aldri gjort.
Ja. 
Ja, og jeg kjøper den ikke.
Ja, og jeg kjøper den ikke.

Bare sånn for å ta spørsmålene dine i rekkefølge. Det er selvfølgelig ikke så enkelt som du legger opp til med de spørsmålene, men om vi først skal fordumme det såpass kunne jeg nå svare også.

Folk kan selvfølgelig reise til Dubai, det er tross hva jeg mener om stedet heldigvis ikke forbudt å dra dit. Men trådstarter ble utfordret på hva hun tenker om at Emiratene står for noen av de verste bruddene med menneskerettigheter og alminnelig medmenneskelighet. Svaret var at hun ikke så noe til det selv, så det kan hun ikke si noe om. At besøk dit går bra så lenge man "oppfører seg, altså at de som blir voldtatt og deretter fengslet ikke har "oppført seg". At hun basert på sin rik hvit dame på ferietur-opplevelse av Dubai mener det veldokumenterte, statlig støttede slaveriet er "overdrevet".

Hun "vet ikke noe mer enn det hun så", sier hun selv, og da er det nå greit at man påpeker at de tingene hun lar seg imponere så voldsomt over er et resultat av at man får fattige fremmedarbeidere til bokstavelig talt å jobbe seg ihjel. De gjør de for at hun skal kunne gå rundt der og "ikke vite noe om" hvordan de har eller har hatt det. Hun sier selv at hun ikke vet, og da kan hun i hvert fall få høre om at de flotte kjøpesentrene hviler på søyler bestående av blant annet skjelettene til lutfattige fremmedarbeidere som behandles akkurat som vi har behandlet slaver før.

Så får hun gjerne dra likevel. Kanskje er det faktisk helt greit for henne at folk blir drept bare hun kan kose seg og lalle seg inn i en forestilling om at voldtekt kun skjer de som ikke oppfører seg og at ryktene om slaveri er overdrevet. Selv om man vet med sikkerhet, og enhver fagperson i hele verden vil bekrefte, at begge påstander er ren løgn. Da får hun reise dit hun vil, akkurat som oss andre, og jeg skal ikke stoppe henne. Men når man uttrykkelig anbefaler andre å støtte opp om slaveri og undertrykkelse, da er det greit å si fra. Så, om ikke annet, andre som "ikke vet noe om det" får vite.

Anonymkode: bf72c...d9e

:Nikke:

Godt skrevet! 

Anonymkode: 66f29...8f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå er to norske kvinner fengslet i Dubai, og familiene deres aner ikke hvorfor de er fengslet.

https://www.nrk.no/trondelag/to-norske-kvinner-er-fengslet-i-dubai-1.14025065

» Advokaten har heller ikke fått informasjon om hvorfor de sitter i politiets varetekt. Vi føler oss hjelpeløse. Politiet i Dubai kan ikke sammenlignes med politiet vi er vant med hjemme i Norge, sier faren.»

Jeg vil tro disse to ikke syns at Dubai er så trygt og flott nå ...

Endret av Hulderen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Hulderen said:

Nå er to norske kvinner fengslet i Dubai, og familiene deres aner ikke hvorfor de er fengslet.

https://www.nrk.no/trondelag/to-norske-kvinner-er-fengslet-i-dubai-1.14025065

» Advokaten har heller ikke fått informasjon om hvorfor de sitter i politiets varetekt. Vi føler oss hjelpeløse. Politiet i Dubai kan ikke sammenlignes med politiet vi er vant med hjemme i Norge, sier faren.»

Jeg vil tro disse to ikke syns at Dubai er så trygt og flott nå ...

Man blir ikke arrestert uten grunn, noe må disse to ha gjort for å bli satt i varetekt.  Dette kommer nok frem i media etter hvert og kan vel tenke seg at dette gjelder enten narkotika, alkohol eller oppførsel som ikke er forenelig med Emiratene. Det er millioner som besøker Dubai i året og ikke alle blir arrestert da de klarer å oppføre seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Merovingian said:

Man blir ikke arrestert uten grunn, noe må disse to ha gjort for å bli satt i varetekt.  Dette kommer nok frem i media etter hvert og kan vel tenke seg at dette gjelder enten narkotika, alkohol eller oppførsel som ikke er forenelig med Emiratene. Det er millioner som besøker Dubai i året og ikke alle blir arrestert da de klarer å oppføre seg.

Eller kanskje de bare har vært dumme nok til å anmelde voldtekt, slik som sist. Myndighetene er tydeligvis kloke av skade, og holder det hemmelig. De vil jo ikke riskere at de som er så naive at de tror man må ha gjort noe reelt galt for å bli fengslet der skal trekke hodet opp av sanden.

Anonymkode: 2c0f2...736

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Merovingian skrev:

Man blir ikke arrestert uten grunn, noe må disse to ha gjort for å bli satt i varetekt.  Dette kommer nok frem i media etter hvert og kan vel tenke seg at dette gjelder enten narkotika, alkohol eller oppførsel som ikke er forenelig med Emiratene. Det er millioner som besøker Dubai i året og ikke alle blir arrestert da de klarer å oppføre seg.

Synes du virkelig at det er greit at man blir fengslet for å ha blitt voldtatt for eksempel? For dette er vanlig praksis i Dubai,det å fengsle voldtektsofre som kommer til politistasjonen for å anmelde overgrep. Og så har vi den stakkars mannen som ble fengslet for å komme borti hofta til en annen mann, synes du virkelig at han fortjente fengsel?

Anonymkode: 66f29...8f5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Merovingian skrev:

Man blir ikke arrestert uten grunn, noe må disse to ha gjort for å bli satt i varetekt.  Dette kommer nok frem i media etter hvert og kan vel tenke seg at dette gjelder enten narkotika, alkohol eller oppførsel som ikke er forenelig med Emiratene. Det er millioner som besøker Dubai i året og ikke alle blir arrestert da de klarer å oppføre seg.

Kanskje de har brutt loven, men det er likevel et brudd på menneskerettighetene å holde noen i arrest uten å informere om hva siktelsen går ut på. Det er også hårreisende at de i fengsel må signere dokumenter på arabisk som de ikke kjenner innholdet i, og at de ikke får snakke med advokaten sin.

»The detainee shall have the right to be informed of the reason for detention and any charges against him or her

Detainees have the right to contact with the outside world, to visits from family members, and to communi- cate privately and in person with a legal representative»

 

http://www.ohchr.org/Documents/Publications/training5Add3en.pdf

 

Anonymkode: 65bd9...92d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Synes du virkelig at det er greit at man blir fengslet for å ha blitt voldtatt for eksempel? For dette er vanlig praksis i Dubai,det å fengsle voldtektsofre som kommer til politistasjonen for å anmelde overgrep. Og så har vi den stakkars mannen som ble fengslet for å komme borti hofta til en annen mann, synes du virkelig at han fortjente fengsel?

Anonymkode: 66f29...8f5

Hvor sier jeg at det er greitt at man blir fengslet for voldtekt? Hvorfor kommer dere alltid med de samme sakene i denne tråden?

Det viser seg at disse to jentene ble tatt i en razzia, noe jeg ikke tror politiet foretar seg uten skjellig grunn. Har ikke sagt noe om tilstandene der nede mtp på fengselsforhold, ei heller at pårørende ikke har fått høre noe (ifølge media og UD). Sakens kjerne er nok at familie har fått beskjed om å ikke si noe til media fra UD da UD har taushetsplikt mens de undersøker.

Det jeg sa var at disse to har nok gjort noe som sees på som uforenelig med lover og regler, sannheten kommer nok frem ettervern så får vi se hva som skjer. Frem til da får dere henge dere opp i gamle saker, påstå at alt er bedre i Norge.

Er sikkert på ar de her i tråden er de samme som mener at innvandrere må følge norske lover og regler og får trusa i krøll npr de ikke gjør dette. Dobbeltmoral til de grader.

Les dere opp på lover og regler for UAE og se at det går faktisk an å ha det fint der på ferie, det er da mange som kommer hjem med gode minner og ikke har vært arrestert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Merovingian said:

Les dere opp på lover og regler for UAE og se at det går faktisk an å ha det fint der på ferie, det er da mange som kommer hjem med gode minner og ikke har vært arrestert. 

"Lykken er bedre enn forstanden" er det et gammelt ordtak som heter. Selv foretrekker jeg å ikke basere feriemålene mine på egen flaks og fremmedarbeideres undertrykkelse.

Anonymkode: 2c0f2...736

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2018 den 5.56, roffe1 skrev:

De som sutrer over Dubai som reisemål er bare misunnelige fattige som ikke tåler å se andre ressurssterke nordmenn boltre seg i luksus i Dubai. Dubai er nemlig ikke et reisemål for navere og lavtlønte som spinker og sparer til en chartertur til Gran Canaria. 

hehe, den der må du lenger ut på landet med. har reist i store deler av verden (har asia tilgode), tjener godt, men ville aldri vurdert Dubai, nettopp av grunnene nevnt i denne tråden. Så får du boltre deg i luksusen i Dubai med den fine mentaliteten din, du er vel av den typen som tenker så lenge jeg har det godt, driter jeg i alle andre.

Anonymkode: 5b8cf...59c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å sette mine ben i det landet eller legge igjen en eneste krone der. Frister ikke på noen som helst slags måte.

Anonymkode: 5229a...80e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 28.4.2018 den 20.07, AnonymBruker skrev:

Kommer aldri til å sette mine ben i det landet eller legge igjen en eneste krone der. Frister ikke på noen som helst slags måte.

Anonymkode: 5229a...80e

Så fint for deg, det er jo noe du velger selv 😊 Likevel finnes det mange som reiser dit og har en fin opplevelse.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2018 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Det som er fantastisk og fint i Dubai er; Menneskene vi møtte. De var imøtekommende, lette å snakke med og vennlige. Jeg elsket kjøpesenterene de hadde der, de var store og mye å velge i. Vi opplevde ingen slitsomme selgere. Vi fikk gå i fred og handle det vi selv ønsket, også fikk vi hjelp om vi ønsket det. Vi gjorde noe hver dag, hele tiden. Vi syns det var mye å gjøre og se på. Det var godt og varmt der, men nå er vi veldig glad i varmen også. Strendene var også helt fantastiske. De var lange, fine og rene. Byen var også veldig fin og spennende å se på.

Men igjen så er dette våres opplevelse av byen, og vi ønsker bare å dele vår erfaring og opplevelse med de som har lyst til å reise til Dubai. Det er mye som står på nettet som vi syns er overdrevet.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Hyggelige mennesker finner man mange steder. 
Men jeg ser for meg en stor klinisk storby. Jeg har null interesse av strand og shopping, fins det noe annet å gjøre der? Er det kulturelt og historisk interessant? 

Anonymkode: 67df8...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uaktuelt å reise til land som styres av sharia-fortolkninger.

Anonymkode: b7bf7...bc6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dubai er helt fantastisk, ja. Vært der flere ganger.

Midt-østen generelt er virkelig en bortgjemt perle. Synes regelrett synd på de som har fordommer mot å dra. De vet ikke hva dem går glipp av. Jeg vet at de leser dette uten å tru noe på det, og nettopp derfor synes jeg snyd på dem. :)

Anonymkode: 6347e...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2018 den 22.26, Daryl Dixon skrev:

Har bare mellomlandet i Dubai. Aldri fristet meg å feriere der. Jeg regnes og som kriminell der, og er da ikke ønsket som turist går jeg ut i fra. 

Ifølge dem, er vi alle kriminelle, som ikke vil tro på deres religion. Jeg skal heller aldri dit. Land med sharialover, er rett og slett ikke verdt våre besøk. Enig i at det ikke er en plass vi skal legge igjen penger :) 

Anonymkode: e0875...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...