Gå til innhold

Jeg anbefaler Dubai som reisemål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med @Mari Y her. Det går ikke an å opprette en eneste liten tråd med spørsmål om Dubai uten at ti stk kommer til og sier at de kommer til å bli voldtatt osv. Lurer på hvorfor jeg aldri ser det samme om andre land i for eksempel Afrika, Kina eller Nord-Korea. Hvis jeg skulle latt være å reise til land der jeg er uenig med mye av de de driver med og hvordan fattige blir utnyttet, ville det ikke blitt mye reising på meg for å si det sånn. 

Anonymkode: eb74e...1d9

Helt enig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager digresjonen, folkens, men jeg må bare spørre. Hvorfor skriver du aa, ae, oe, å, æ, og ø om hverandre?? I samme setning skriver du "traader" og "på" rett etter hverandre! Det gjør at jeg ikke engang gidder å lese innleggene dine, for det gjør det både tungvint og utrolig irriterende å lese.

Anonymkode: 9470b...0a9

Engelsk tastatur 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mari Y skrev:

Engelsk tastatur 

Men det gir jo ingen mening... Som AB skriver, så skriver du jo norske bokstaver også. Det finnes ingen Å på et engelsk tastatur, men allikevel skriver du Å. Pick one, stick with it!

Anonymkode: e5d30...975

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror mange er uopplyste om andre lands levevilkår. I denne tråden var det vel ingen som påstod at man blir voldtatt i Dubai, men det virker som mange reagerte på ts fremstilling av Dubai som et slags forbilledlig lykkeland, og h*n ga inntrykk av å være ganske ignorant vedrørende forhold som man ikke ønsker å vise turistene. Det man ønsker å vise frem er et glansbilde, med overdådig luksus for turistene. 

Anonymkode: 65bd9...92d

 

7 hours ago, AnonymBruker said:

...fordi i denne tråden er det Dubai som er tema, ikke Uganda eller andre farlige land. Hvem er det i denne tråden som har sagt at alle andre steder i verden er trygge? Det finnes mange utrygge steder å reise, og mange som er mye tryggere. Man kunne sagt mye om mange steder om hvorfor man bør unngå å reise dit, men i denne tråden er det Dubai som er tema, ikke f.eks.     Nord Korea, som også er et skummelt land. 

Og hvem er det som drar inn Islam i debatten? De som er positive til Dubai... 

 

For meg er det knekkende likegyldig om det er et islamsk land eller ikke (som Nord Korea), poenget er at det er et reisemål man bør unngå om man bryr seg om egen trygghet og menneskerettigheter. 

Anonymkode: a8a69...c9e

Stemmer. Nå er det faktisk Dubai denne tråden handler om, og da må man nesten få lov til å komme med de saklige svarene man ønsker. 

Det er ingen i denne tråden som har uttrykt rasisme, islamofobi, rasehat eller diskriminering. Man har rett og skildret en situasjon som står i kontrast til TS' utgangspunkt. Når to brukere har hatt positive ting å si om Dubai, og de resterende innleggene over 8 sider består av forskjellige brukere med ca. samme negative oppfatning av Dubai, da er det ikke forumbrukerne det er noe galt med, men det aktuelle reisemålet. 

Er det ikke forutinntatt å dra frem muslim-kortet som et forsvar når et land omtales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Overrasket skrev:

 

Stemmer. Nå er det faktisk Dubai denne tråden handler om, og da må man nesten få lov til å komme med de saklige svarene man ønsker. 

Det er ingen i denne tråden som har uttrykt rasisme, islamofobi, rasehat eller diskriminering. Man har rett og skildret en situasjon som står i kontrast til TS' utgangspunkt. Når to brukere har hatt positive ting å si om Dubai, og de resterende innleggene over 8 sider består av forskjellige brukere med ca. samme negative oppfatning av Dubai, da er det ikke forumbrukerne det er noe galt med, men det aktuelle reisemålet. 

Er det ikke forutinntatt å dra frem muslim-kortet som et forsvar når et land omtales?

Det er jo ikke så veldig rart til hvis folk har for å vane å snakke å snakke nedsettende om muslimer og innvandrere på dette forumet at man antar det. Hvis folk ikke hadde hatt for vane å gjoere, så hadde saken vaert noe annet. Men jeg har vaert så mye i samtale med en del brukere her inne at dette er ikke noe uvanlig fenomen på KG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Overrasket skrev:

 

Stemmer. Nå er det faktisk Dubai denne tråden handler om, og da må man nesten få lov til å komme med de saklige svarene man ønsker. 

Det er ingen i denne tråden som har uttrykt rasisme, islamofobi, rasehat eller diskriminering. Man har rett og skildret en situasjon som står i kontrast til TS' utgangspunkt. Når to brukere har hatt positive ting å si om Dubai, og de resterende innleggene over 8 sider består av forskjellige brukere med ca. samme negative oppfatning av Dubai, da er det ikke forumbrukerne det er noe galt med, men det aktuelle reisemålet. 

Er det ikke forutinntatt å dra frem muslim-kortet som et forsvar når et land omtales?

Nå skal det sies at fåtallet av de som kommenterer negativt ikke har vært der, og kun lest på nett. For alt som står på nettet er sant 😊

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nå skal det sies at fåtallet av de som kommenterer negativt ikke har vært der, og kun lest på nett. For alt som står på nettet er sant 😊

Anonymkode: 6fc1b...52c

Kan du dokumentere det? Eller er det du som barer lirer av deg dritprat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Overrasket skrev:

Kan du dokumentere det? Eller er det du som barer lirer av deg dritprat?

Det er ganske tydelig siden mange av de dokumenterer til linker på nettet, og kommer ikke med egne erfaringer. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lyst å svare her jeg også selv om jeg vet ikke hvorfor jeg gidder. De fleste som svarer negativt om Dubai har bestemt seg for å være negative uansett. Og kommer til å være negative til mitt innlegg.

Min mann og jeg var for første gang i Dubai for 15-år siden. Endte opp litt tilfeldig på ferie der. Var der i to uker. Jeg hadde gjort dårlig research og tatt med med mine miniskjørt og trange topper og singleter. Vi hadde den beste ferien på lenge. Vi ble behandlet veldig bra, ingen hevet et øyenbryn over mine korte skjørt, og så vidt jeg kan huske så holdt vi både hender og mulig vi kysser offentlig også siden vi var nygifte og forelsket. 

Siden har vi reist mange mange steder, bla vært mye i Spania, Italia, Kroatia og Hellas. Pluss USA, Mexico +++. Felles for alle disse land er at de som jobber der er underbetalte. De jobber 12-16 timer hver dag og får luselønn. Ingen av dere bryr seg om det så lenge det ikke er i Dubai. I Italia har vi blitt frastjålet ting, jeg har blitt kløpet i baken, prøvd å bli klemt på og fått div tilbud av seksuell karakter. I Mexico ble drinken min "piffet opp", lurer på hvorfor. I Kroatia er dem arrogante og gjør ikke mere enn akkurat jobben sin. I Spania og Hellas har vi opplevd kjøpepress og drikkepress. Og jeg kan ikke si at det har vært behagelig. Ingenting av dette har vi opplevd i Emiratene. 

i løpet at de siste 15 årene har vi vært i Abu Dhabi og 5 ganger til i Dubai som familie. Både vi voksne og barna føler oss tryggest og de beste feriene får vi i Emiratene. Er vi på badeland så leier vi aldri skap da både lommebøker og telefoner ligger trygt på solsengen. Møter jeg en araber enten alene eller med mannen,  i heisen eller andre steder så hilser de høflig og slår av en prat og ja, jeg er kvinne. Dubai har ikke mye historie det er jeg enig i, men ønsker du en ferie med flne strender, badeparker, fornøyelsesparker, service utenom det vanlige,  luksus, shopping så er Dubai et mekka for dette. Det nevnes slitsomme selgere, hvor har dere opplevd dette? Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen.

Jeg er overhodet ikke enig i deres lover mtp kvinner, men jeg syns Dubai alltid får mye mere negativitet enn andre land. Hva med India? Hva med Mexico? Jeg vet om to tilfeller av voldtekt av turister i Kroatia som har blitt dysset ned for at ikke media skal få nyss om det for ikke å ødelegge turismen. 

TS, jeg råder deg til å la det ligge, du kommer ingen vei, men jeg er heeeelt enig med deg, Dubai er et flott reisemål, det at en må følge lover og regler i landet en reiser til gjelder vel overalt. Herlig å høre at du har hatt en fin ferie, vi planlegger vårt  høstferie og vipper mellom USA og Dubai og jeg tror Dubai kommer til å vinne :) 

Anonymkode: 7fc72...448

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ganske tydelig siden mange av de dokumenterer til linker på nettet, og kommer ikke med egne erfaringer. 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Du ser at koblingene i denne tråden i hovedsake handler om voldekt? Takk og pris at det ikke er mange på KG som kan komme med egne erfaringer om voldtekt i Dubai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Overrasket skrev:

Du ser at koblingene i denne tråden i hovedsake handler om voldekt? Takk og pris at det ikke er mange på KG som kan komme med egne erfaringer om voldtekt i Dubai.

Og du vet hvorfor denne tråden egentlig ble startet? 

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og du vet hvorfor denne tråden egentlig ble startet? 

Anonymkode: 6fc1b...52c

Ikke egentlig, for å være ærlig. Med mindre det er snikmarkedsføring som er betalt for av VisitDuabi.Com. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dubai er et reisemål for overfladiske mennesker, uten interesse og takknemlighet for historie, kunst og kultur. Mennesker som verdsetter konsumerisme og overflod, og som trenger et uttrykk for sin egen formue. De som reiser dit, støtter opp under et samfunn som på det aller groveste undertrykker kvinner, homofile og andre som lever på kant med det arkaiske patriarkatet . 

Anonymkode: d7c8e...9bb

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal det sies at fåtallet av de som kommenterer negativt ikke har vært der, og kun lest på nett. For alt som står på nettet er sant 😊

Anonymkode: 6fc1b...52c

Det stemmer at jeg ikke har vært i Dubai. Men jeg har hørt mye om stedet fra en venninne som har bodd der. Siden det ville bli annenhåndsinfo å prøve å gjengi noe av det hun opplevde (som ikke var positivt), valgte jeg i stedet å sitere artikler fra nettet. Min venninne ble heldigvis ikke voldtatt, men hun opplevde daglig negative sider ved kvinnesynet der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal det sies at fåtallet av de som kommenterer negativt ikke har vært der, og kun lest på nett. For alt som står på nettet er sant 😊

Anonymkode: 6fc1b...52c

Kan jeg tolke dette dithen at du stiller spørsmål ved redeligheten/troverdigheten til internasjonale organisasjoner som Human Rights Watch, siden de legger sine årlige rapporter ut på nettet? Det er dem jeg forholder meg til, og har lenket til.

NB! Ovennevnte organisasjon må ikke forveksles med norske Human Rights Service, som er noe helt annet.

Anonymkode: 65bd9...92d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, dette her blir for dumt. Dette går over i kategorien tragisk etter min mening. Denne tråden ble startet fordi jeg ønsket å dele MIN opplevelse og erfaring av oppholdet mitt i Dubai. Det var det tydeligvis noen som tok svært dårlig imot. Takk for meg, dette gidder jeg ikke bruke fritiden min på. Og bare så det er sagt; min mening om Dubai blir ikke forandret selv om dere prøver å gjøre det. Jeg syns Dubai er helt fantastisk, og hvis du mener noe annet er det opp til deg. Jeg står fremdeles på mitt at jeg syns Dubai er et ferieparadis som jeg anbefaler de som selv ønsker å reise til. Ja, det er mye som er teit der, men sånn er det i mange andre land også. Så min mening går det ikke an å forandre uansett hvor mye dritt, hat og linker dere kommer med. Jeg har selv opplevd Dubai, så jeg kan kun fortelle hva jeg selv opplevde. #hatersmakeyoufamous

Anonymkode: 6fc1b...52c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene, dette her blir for dumt. Dette går over i kategorien tragisk etter min mening. Denne tråden ble startet fordi jeg ønsket å dele MIN opplevelse og erfaring av oppholdet mitt i Dubai. Det var det tydeligvis noen som tok svært dårlig imot. Takk for meg, dette gidder jeg ikke bruke fritiden min på. Og bare så det er sagt; min mening om Dubai blir ikke forandret selv om dere prøver å gjøre det. Jeg syns Dubai er helt fantastisk, og hvis du mener noe annet er det opp til deg. Jeg står fremdeles på mitt at jeg syns Dubai er et ferieparadis som jeg anbefaler de som selv ønsker å reise til. Ja, det er mye som er teit der, men sånn er det i mange andre land også. Så min mening går det ikke an å forandre uansett hvor mye dritt, hat og linker dere kommer med. Jeg har selv opplevd Dubai, så jeg kan kun fortelle hva jeg selv opplevde. #hatersmakeyoufamous

Anonymkode: 6fc1b...52c

Men hvorfor i himmelens navn lager du en tråd om Dubai på et diskusjonsforum, hvis du ikke takler at folk ikke er enig med deg? Da burde du holdt den gode opplevelsen din mellom deg og dine, slik at du kunne dyrke plassen sammen med likesinnede. Du vil aldri oppleve at du uttrykker noe som helst, uten å møte opposisjon, og dette burde du lære deg jo før, jo heller.

Måten du uttrykker deg på, viser at du er relativt tidlig i livet, og denne litt enkle og bastante måten du diskuterer på, kommer du ingen vei med. 
Du skriver også "Ja, det er mye som er teit der, men sånn er det i mange andre land også.". Du burde også lære deg å se forskjell på land med de vanlige lovbruddene og kriminaliteten, og et samfunn som lar en meget undertrykkende religion diktere landets lover og regler.

Hvis du ikke ønsker å møte motstand, så hold deg borte fra et forum, der hovedsysselen er å diskutere de forskjellige sidene av en sak.
 

Anonymkode: 9470b...0a9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Dubai er et reisemål for overfladiske mennesker, uten interesse og takknemlighet for historie, kunst og kultur. Mennesker som verdsetter konsumerisme og overflod, og som trenger et uttrykk for sin egen formue. De som reiser dit, støtter opp under et samfunn som på det aller groveste undertrykker kvinner, homofile og andre som lever på kant med det arkaiske patriarkatet . 

Anonymkode: d7c8e...9bb

Det er da historie i Dubai også, nyere historie riktignok. Et land er ikke dårligere bare fordi det ikke stammer helt tilbake til oldtidens Hellas.

Anonymkode: 55eec...213

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dubai er et reisemål for overfladiske mennesker, uten interesse og takknemlighet for historie, kunst og kultur. Mennesker som verdsetter konsumerisme og overflod, og som trenger et uttrykk for sin egen formue. De som reiser dit, støtter opp under et samfunn som på det aller groveste undertrykker kvinner, homofile og andre som lever på kant med det arkaiske patriarkatet . 

Anonymkode: d7c8e...9bb

Midtoesten har jo mye flott og. Men det glemmer man fort. Mange ser det ene uten det andre. Dessuten er homofobi et problem stort sett over alt i Verden. 

Endret av Mari Y
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da historie i Dubai også, nyere historie riktignok. Et land er ikke dårligere bare fordi det ikke stammer helt tilbake til oldtidens Hellas.

Anonymkode: 55eec...213

Faktisk mye Oldtidssiviliasjoner i Midtoesten. For ikke å snakke om at Romerikket strakk seg helt fra nord-Afrika til Storbritannia på sitt stoerste. Jeg tror Jemen har en by som heter Hydramaut. I Israel finner man fortsatt Jerikos murer, i Iran har man Persepolis fra det persiske riket og i Jordan finner man Petra. Bare så synd at Irak og Syria har blitt så rasert for gamle kulturminner. Bl a pga ekstremister og pga amerikansk invasjon. Jeg mener å ha lest at Irak hadde mange skatter fra Mesopotamia frem til under Saddam Hussein, og etter invasjonen i 2003 var der visst noen steder som ble oedelagt av det amerikanske millitaeret. I tillegg har IS og andre ekstreme grupper visstnok rasert ganske mye. Kvalmt hvor mye noen mennesker skal ødelegge. 

Men det er like feil å tro at Midtoesten bare er preget av kaos og uro. Ukultur finnes overalt. Det kan man ikke endre bare med å knipse med fingrene. Homohat er ganske vedvarende i de fleste ikke-vestlige land iflg lister som er gjort. I alle fall ihht lov og rett. I de fleste afrikanske land kan man straffes for homoseksuell omgang. I India har man også ekteskapsloven som diskriminerer homofile. Og med ytterliggaaende partier som vinner terreng i diverse europeiske land, så kan man jo lure på hvordan fremtiden vil bli for homofile, i f eks oest-europeiske land, osv 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...