Gå til innhold

Jeg anbefaler Dubai som reisemål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg ka se er ikke folk så imponerte over Dubai som reisemål. Hva du fantasererer om kan ikke jeg svare for.

Anonymkode: 7cf30...b91

Så vidt jeg kan se så forstår jeg ikke hvordan du kan konkludere med at jeg fantaserer? Jeg bare konstaterer fakta.  

Anonymkode: d5fe6...735

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg kan se så forstår jeg ikke hvordan du kan konkludere med at jeg fantaserer? Jeg bare konstaterer fakta.  

Anonymkode: d5fe6...735

Du brukte mange ord på å si at du ikke forstår.

Anonymkode: 7cf30...b91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nehei. Du trekker altså konklusjoner basert på noen andre tråder. Jeg er ikke spesielt skeptisk til muslimer. Jeg er heller ikke skeptisk til brune mennesker, selv om jeg ikke vil reise til Uganda på ferie (av tilsvarende årsaker som jeg ikke vil reise til UAE).

Anonymkode: 65bd9...92d

Neivel da er du ikke det. Men du er ikke den eneste som skriver på KG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor dra dette i inn i en tråd som ikke handler om muslimer?

Anonymkode: 7cf30...b91

Som AB sa: Emiratene er et islamsk land. 

 

Dette er ikke noe jeg 'drar inn', jeg baserer mine antagelser på hva jeg leser daglig på KG. Det trenger ikke vaere det, men når AB skriver at h'n lurer på hvorfor deg får så mange negative reaksjoner. Av det jeg da tenker at det kan vaere. Så er det enten fordi regimet er brutalt. Eller det kan vaere fordi Islam og muslimer får massiv oppmerksomhet og noen reagerer nettopp fordi man snakker om et islamsk styrt land. Det er altså ikke at man snakker om temaet per se som gjoer at jeg antar at det kan vaere det. Det er basert på hvilken type mennesker jeg har observert her inne at dette kan gi en viss forklaring. Og det kan selvfoelgelig ikke det. 

Men hvor sterke tror du reaksjonene hadde vaert om ts hadde anbefalt f eks Uganda som reisemaal? Eller Kina? Det hadde jo vaert interressant å sett. Ingen av disse er islamsk styrte land, men tar du f eks Kina så tror jeg de overgaar de aller fleste land på verdensbasis. Kina har en hard og brutal menneskerettighetsrekord uten like. Likevel hvor mange ville ha reagert om det var Kina ts anbefalte og ikke Dubai? Det foerste man tenker på er vel  ikke akkurat  grov dyremisshandling eller etnisk rensing av Tibet? Og når man har vaert mye på KG og andre forumer legger man fort merke til hva slags holdninger som ofte spres. 

Altså kan det vaere fordi Dubai har en elendig menneskerettighetspolitikk. Og det kan vaere fordi temaet lett tiltrekker seg en viss type mennesker med doemmende holdninger. Eller begge deler. Man ser fort hva slags traader som postes daglig på 'Politikk-forumet', bl a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra for deg. Jeg er stolt av min generasjon :) Vi er åpne for veldig mye, og det er en bra ting.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Åpne for slaveri blant annet. Godt å vite. Det du gjør er å skyve hele den ubehagelige sannheten under teppet fordi du vil ha en fin ferie på et rent sted. Hva som egentlig foregår, altså det du støtter økonomisk, det driter du i. Jeg har ikke hørt noe så overfladisk på mange år. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta å se på sweatshop, så skjønner du hvorfor.

Anonymkode: 6fc1b...52c

Vet du hva alternativet til disse unge menneskene, noen ganger barna, er? Det er prostitusjon. Hadde du fulgt med på deltakerne i dette showet i ettertid hadde du sett at DE SELV fortsatt handler i disse butikkene nettopp fordi de ikke vil sende unge mennesker inn i menneskehandel istedet.

Hvis du virkelig mener det du skriver, og ikke bare prøver å provosere, så er du sannelig naiv. 

Anonymkode: 3f4f4...728

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, domimik said:

Vet du hvorfor alt er så smooth? Fordi de har praktisk talt slaver. Du ser dem ikke. Du får ikke pratet med dem. Hadde du fått gjort det, ville de sagt de var der frivillig. For alternativet er å få sparken på dagen uten sin bittelille betaling og neste desperate stakkar overtar. 

Jeg kommer aldri til å vurdere min egen komfort på ferie over noen andres frihet. Jeg tenker mitt om de som aktivt støtter et slikt regime.

Det er utnyttelse ja, men ikke slaveri. Arbeiderne tvinges ikke til å jobbe. De får dårlig betalt, men mer enn de ville fått der de kommer fra, hvorfor skulle de ellers jobbe i Dubai? Ja, de har dårlige levekår, men igjen bedre enn der de kommer fra. De får betalt, mat, husrom og de holdes trygge.

Det er ikke pent, og det er ikke rettferdig, men hva slags alternativ har arbeiderne da? Det er et godt alternativ for dem fordi det er bedre enn der de kommer fra. Skal vi tvinge de landene de kommer fra til å lønne de høyere så de slipper å dra til Dubai og få bedre betalt der? Eller skal vi få dem til å komme hit og jobbe billig og ta jobbene fra oss nordmenn kanskje?

Anonymkode: 55eec...213

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her så blir det diskutert at folk blir kastet i fengsel fordi at de blir voldtatt også mener du at fordi at folk reagerer på at de kaster de i fengsel blir voldtatt handler om at de er fordomsfulle mot muslimer? Er du seriøs...?!?!?!?!?!?!?!

Anonymkode: e691f...4b6

Nei, jeg reagerer absolutt ikke på at folk reagerer på det. Jeg påpeker at muslimfrykt ofte er lett å spore i mange traader på nett. Det er overhodet ikke noe bra at noen kastes i fengsel for voldtekt om det skjer i Dubai eller hvorhen det skjer. Men forskjellen er: Er det viktig fordi det skader offeret eller er det viktig fordi at Dubai er et islamsk styrt land? Hvordan ville reaksjonen her ha vaert dersom ts nevnte Uganda, som er Kristent, men kaster homofile i fengsel? Ville innlegget ha fått like kraftige reaksjoner dersom det ikke var et islamsk styrt land vi hadde snakket om, men som likevel har elendig vannstyre? Perspektivet er at et innlegg som dette kan tiltrekke seg mennesker som tror at alle muslimer er ille, punktum. Disse holdningene er ikke uvanlig aa se på KG. Det er fullstendig taapelig aa tro at alle muslimer er fredelige men det er like taapelig aa tro at de fleste muslimer ikke er det. Og mange av de som er mest negative til muslimer er, selvfoelgelig, også veldig opptatt av å kritisere muslimske land. Det motsatte trenger ikke vaere tilfellet. Men på offentlige forumer er det mange som ikke har en saerlig positiv holdning til muslimer og innvandrere, generelt. 

Endret av Mari Y
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NuttinSpecial
15 minutter siden, Mari Y skrev:

Nei, jeg reagerer absolutt ikke på at folk reagerer på det. Jeg påpeker at muslimfrykt ofte er lett å spore i mange traader på nett. Det er overhodet ikke noe bra at noen kastes i fengsel for voldtekt om det skjer i Dubai eller hvorhen det skjer. Men forskjellen er: Er det viktig fordi det skader offeret eller er det viktig fordi at Dubai er et islamsk styrt land? Hvordan ville reaksjonen her ha vaert dersom ts nevnte Uganda, som er Kristent, men kaster homofile i fengsel? Ville innlegget ha fått like kraftige reaksjoner dersom det ikke var et islamsk styrt land vi hadde snakket om, men som likevel har elendig vannstyre? Perspektivet er at et innlegg som dette kan tiltrekke seg mennesker som tror at alle muslimer er ille, punktum. Disse holdningene er ikke uvanlig aa se på KG. Det er fullstendig taapelig aa tro at alle muslimer er fredelige men det er like taapelig aa tro at de fleste muslimer ikke er det. Og mange av de som er mest negative til muslimer er, selvfoelgelig, også veldig opptatt av å kritisere muslimske land. Det motsatte trenger ikke vaere tilfellet. Men på offentlige forumer er det mange som ikke har en saerlig positiv holdning til muslimer og innvandrere, generelt. 

Askeladden.. Er det deg? Cuz bitch I'm speechless :laugh::laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med @Mari Y her. Det går ikke an å opprette en eneste liten tråd med spørsmål om Dubai uten at ti stk kommer til og sier at de kommer til å bli voldtatt osv. Lurer på hvorfor jeg aldri ser det samme om andre land i for eksempel Afrika, Kina eller Nord-Korea. Hvis jeg skulle latt være å reise til land der jeg er uenig med mye av de de driver med og hvordan fattige blir utnyttet, ville det ikke blitt mye reising på meg for å si det sånn. 

Anonymkode: eb74e...1d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er utnyttelse ja, men ikke slaveri. Arbeiderne tvinges ikke til å jobbe. De får dårlig betalt, men mer enn de ville fått der de kommer fra, hvorfor skulle de ellers jobbe i Dubai? Ja, de har dårlige levekår, men igjen bedre enn der de kommer fra. De får betalt, mat, husrom og de holdes trygge.

Det er ikke pent, og det er ikke rettferdig, men hva slags alternativ har arbeiderne da? Det er et godt alternativ for dem fordi det er bedre enn der de kommer fra. Skal vi tvinge de landene de kommer fra til å lønne de høyere så de slipper å dra til Dubai og få bedre betalt der? Eller skal vi få dem til å komme hit og jobbe billig og ta jobbene fra oss nordmenn kanskje?

Anonymkode: 55eec...213

Jeg synes dette høres ut som moderne slaveri :

«The kafala (visa-sponsorship) system continues to tie migrant workers to their employers. Those who leave their employers can face punishment for “absconding,” including fines, prison, and deportation.

The UAE’s labor law excludes domestic workers, who face a range of abuses, from unpaid wages, confinement to the house, workdays up to 21 hours with no breaks, to physical or sexual assault by employers, from its protections. Domestic workers face legal and practical obstacles to redress.»

Anonymkode: 65bd9...92d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med @Mari Y her. Det går ikke an å opprette en eneste liten tråd med spørsmål om Dubai uten at ti stk kommer til og sier at de kommer til å bli voldtatt osv. Lurer på hvorfor jeg aldri ser det samme om andre land i for eksempel Afrika, Kina eller Nord-Korea. Hvis jeg skulle latt være å reise til land der jeg er uenig med mye av de de driver med og hvordan fattige blir utnyttet, ville det ikke blitt mye reising på meg for å si det sånn. 

Anonymkode: eb74e...1d9

Jeg tror mange er uopplyste om andre lands levevilkår. I denne tråden var det vel ingen som påstod at man blir voldtatt i Dubai, men det virker som mange reagerte på ts fremstilling av Dubai som et slags forbilledlig lykkeland, og h*n ga inntrykk av å være ganske ignorant vedrørende forhold som man ikke ønsker å vise turistene. Det man ønsker å vise frem er et glansbilde, med overdådig luksus for turistene. 

 

Anonymkode: 65bd9...92d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med @Mari Y her. Det går ikke an å opprette en eneste liten tråd med spørsmål om Dubai uten at ti stk kommer til og sier at de kommer til å bli voldtatt osv. Lurer på hvorfor jeg aldri ser det samme om andre land i for eksempel Afrika, Kina eller Nord-Korea. Hvis jeg skulle latt være å reise til land der jeg er uenig med mye av de de driver med og hvordan fattige blir utnyttet, ville det ikke blitt mye reising på meg for å si det sånn. 

Anonymkode: eb74e...1d9

...fordi i denne tråden er det Dubai som er tema, ikke Uganda eller andre farlige land. Hvem er det i denne tråden som har sagt at alle andre steder i verden er trygge? Det finnes mange utrygge steder å reise, og mange som er mye tryggere. Man kunne sagt mye om mange steder om hvorfor man bør unngå å reise dit, men i denne tråden er det Dubai som er tema, ikke f.eks.     Nord Korea, som også er et skummelt land. 

Og hvem er det som drar inn Islam i debatten? De som er positive til Dubai... 

 

For meg er det knekkende likegyldig om det er et islamsk land eller ikke (som Nord Korea), poenget er at det er et reisemål man bør unngå om man bryr seg om egen trygghet og menneskerettigheter. 

Anonymkode: a8a69...c9e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil heller bruke mine penger på ferie i et land som ikke bryter grunnleggende menneskerettigheter hver dag.

Anonymkode: 65bd9...92d

Feks USA?🙊

Anonymkode: f7739...0b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskerettighetsbrudd begås av og til i Norge også, men la oss ikke late som om ikke noen land er verre enn andre.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mari Y skrev:

Nei, jeg reagerer absolutt ikke på at folk reagerer på det. Jeg påpeker at muslimfrykt ofte er lett å spore i mange traader på nett. Det er overhodet ikke noe bra at noen kastes i fengsel for voldtekt om det skjer i Dubai eller hvorhen det skjer. Men forskjellen er: Er det viktig fordi det skader offeret eller er det viktig fordi at Dubai er et islamsk styrt land? Hvordan ville reaksjonen her ha vaert dersom ts nevnte Uganda, som er Kristent, men kaster homofile i fengsel? Ville innlegget ha fått like kraftige reaksjoner dersom det ikke var et islamsk styrt land vi hadde snakket om, men som likevel har elendig vannstyre? Perspektivet er at et innlegg som dette kan tiltrekke seg mennesker som tror at alle muslimer er ille, punktum. Disse holdningene er ikke uvanlig aa se på KG. Det er fullstendig taapelig aa tro at alle muslimer er fredelige men det er like taapelig aa tro at de fleste muslimer ikke er det. Og mange av de som er mest negative til muslimer er, selvfoelgelig, også veldig opptatt av å kritisere muslimske land. Det motsatte trenger ikke vaere tilfellet. Men på offentlige forumer er det mange som ikke har en saerlig positiv holdning til muslimer og innvandrere, generelt. 

Beklager digresjonen, folkens, men jeg må bare spørre. Hvorfor skriver du aa, ae, oe, å, æ, og ø om hverandre?? I samme setning skriver du "traader" og "på" rett etter hverandre! Det gjør at jeg ikke engang gidder å lese innleggene dine, for det gjør det både tungvint og utrolig irriterende å lese.

Anonymkode: 9470b...0a9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Vikepliktskilt skrev:

Menneskerettighetsbrudd begås av og til i Norge også, men la oss ikke late som om ikke noen land er verre enn andre.  

Men denne tråden handler altså om Dubai, ikke Norge.

Dersom noen ønsker å diskutere menneskerettigetsbrudd i Norge, så burde dere heller opprette en annen tråd om det.

Anonymkode: b4635...811

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men denne tråden handler altså om Dubai, ikke Norge.

Dersom noen ønsker å diskutere menneskerettigetsbrudd i Norge, så burde dere heller opprette en annen tråd om det.

Anonymkode: b4635...811

Helt enig i det, tror du misforstod innlegget mitt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler også Dubai som reisemål. 65 mill turistbesøk dit i fjor kan ikke ta feil. :-)

Har bodd og jobbet der endel år og vet hva som også skjer under overflaten. Støtter slavearbeid? Vel. Det er ingen som tvinger folk til å komme å jobbe der. Alle fremmedarbeiderne som kommer dit fra landsbygda i Pakistan, India, Ethiopia, Kina, Filippinene etc tjener mer enn de ville gjort i hjemlandene. De har også fri kost og losji. Det er ikke lov av arbeidsgiver og agenter å holde tilbake sine arbeidstakere i UAE, og heller ikke deres pass og identitetspapirer. Dette er ulovlig etter UAE lov. Tidligere ble dette ikke slått ned på av politi og myndigheter og folk utenfra satt med inntrykket av at dette var normal praksis. Får de inn slike saker nå så er det strenge straffer og vil føre til at en agent eller arbeidsgiver som praktiserer dette ikke lenger får operere i UAE. Om du vil boikotte land i regionen som holder folk som "slaver" er vel heller Qatar et bedre alternativ..

Redd for å bli voldtatt og fengslet? Kysse dama di ved bassengkanten? Dra på fylla og ende i buret?

Vel. Ola Dunk på ferie utenlands er iferd med å bli beryktet. De klarer ikke å oppføre seg, tror de er verdensmestre, fortsatt i Norge og mangler høflighet og respekt for de lokale hvor enn de reiser. Har sett mange grelle eksempler på dette, spesielt på diverse charterdestinasjoner. Og nåde den som kommer og forteller Ola at dette får du ikke lov å gjøre... Nei dit drar jeg ihvertfall ikke. :-)

Dubai er ikke et perfekt sted. Selv emiren og hersker av Dubai, Al Maktoum, har sagt UAE er et ungt land (1971) og fortsatt har utfordringer hvordan de skal møte den nye tiden (humanisme, kvinnerettigheter, populærkultur etc) mot deres gamle konservative kultur. Det er vanskelig for lederne der å gi frislipp og tillate alt som vi i vesten anser som normalt og samtidig tilfredsstille murrende konservative salafister i landet. De som vil ha en bokstavtro sharia. Så dette er er utvikling som kun kan skje gradvis. Noe den også har gjort. Feks for 10 år siden var det ikke mulig å gå inn på et kjøpesenter i Dubai i hotpants og dyype utringninger. Du ville blitt stoppet og bedt å kle på deg. Om du går rundt på shoppingsentrene i dag så ser du at virkeligheten har blitt noe helt annet. Om du gir dama di et kyss ved bassengkanten så er det ikke lenger hotellansatte som reagerer i dag. (..men det er heller ikke å anbefale om du skulle være uheldig og det sitter en lokal konservativ 5 m unna). Du kan uten problem sjekke inn på et hotell som ugift par i Dubai, for 10 år siden var det en utfordring. Alkohol kan du få kjøpt over alt på barer og restauranter, i motsetning til før. Forøvrig så har nå de emiratiske kvinnene i UAE passert menn i antall av de som blir innrullert i høyskoler/universitet. Så her har faktisk skjedd en utvikling til det bedre. Det skulle ikke forundre meg om feks Dubai vil ende opp som sekulært muslimsk uten sharia i fremtiden. Så hva vil du støtte? Et land som beveger seg i riktig retning eller ett som går andre veien? Rom var ikke bygd på en dag.

Når det kommer til turistattraksjoner i Dubai blir det litt dumt å klage på mangel på severdigheter. Ala massevis av museer og eldre historie som feks London og New York kan vise til. Det er ikke alle som har lyst å tråle rundt i støvete museer dagen lang på ferieturen sin, men heller nyte sol, varme, badeliv kombinert med gode matopplevelser og shopping. Ikke noe galt med det. Vi har alle forskjellig smak. Og en ting er sikkert, du finner få steder med så fantastisk mat som i Dubai nå. Av alle nasjonaliteter. Og shoppingmulighetene er ganske så utrolige. Når du i tillegg har de fine rene strendene og havet så nært og du ikke behøver engang å ofre ran og vinningskriminalitet en tanke så blir blir det en god kombinasjon for mange å reise til Dubai.

Dubai har også etterhvert fått en skyline med futuristisk bygningsmasse som kan få enhver nordmann som er vant med typ 6 etasjers bygninger til å få hakeslepp. Dubai er nå den byen i verden med flest bygninger over 300 m høyde, og flere er under på vei. 

Du ville ikke fått reist mye rundt i verden og møtt andre kulturer om du skulle boikotte alle land som ikke har fulle kvinnerettigheter, ikke har demokrati eller seksuell frigjøring...

 

 

 

Anonymkode: 232a9...ce2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...