Gå til innhold

Er kvinner som får barn med forskjellige fedre dårlige mødre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest GoldenLioness
13 timer siden, O.G. skrev:

Er menn som får barn med forskjellige mødre dårlige fedre?

Blir på lik linje som en mor som popper ut masse unger. Dårlig dømmekraft. Jeg hadde reagert like sterkt på en mann som en dame som har masse barn med forskjellige damer. 

Skal selvsagt ikke ta alle under en kam, men jeg ser ikke noen sted at barna nyter godt av at foreldre får barn med mangfoldige partnere. Noen klarer seg godt og det trenger ikke å handle om at barna lider der og da, men det ofte viser det seg at barn med foreldre som får seg barn med alle partnere ikke har god dømmekraft, sliter emosjonelt og dette påvirker barna uansett hvordan en snur og vinkler det. 

Et barn trenger stabilitet. En mor eller far som hopper inn og ut av forhold gjør noe med barna de har uansett hvor mye de benekter det for seg selv.

Det er selvsagt ikke svart hvitt. Om en har vært sammen med første partner i 15 år og fikk et barn og det ble slutt og det barnet er i tenårene, man møter en ny og tror det er varig og blir gravid igjen for raskt og det blir slutt for å så treffe en livspartner som er stabil så er det en ting. 

Men jeg tenker på dem som får barn hyppig med forskjellige menn eller damer. Det pleier ikke å være mennesker som tenker på barnas beste og som er emosjonell stabil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner har et ansvar når det kommer til hvem hun skal slippe inn i livet sitt dersom hun har barn. Så når man er alenemor, kan man ikke bare velge seg ut en ny partner så fort det blir slutt med den andre. Jeg kan ikke fatte at enkelt kvinner kan ta en slik avgjørelse på vegne av flere barn, at nå slipper jeg inn en ny mann inn i livet vårt gang på gang. Å barna må godta alt. Jeg syns det er lavmål uten like. Så på dr. Phil en gang, der det handlet om en firebarnsmor som ville date forskjellige menn når det passet hun. Dr. Phil sa at hun faktisk av hensyn til barna måtte vente til barna ble voksene. Det syns hun var urettferdig. Da sa han at det burde hun ha tenkt på før hun fikk 4 barn. For man vet ikke hvem og hva intensjonen til disse mennene er, skal man da ta sjansen på det?! 

Anonymkode: f388d...66e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var svaret ditt jeg reagerte på, ikke spørsmålet. Spørsmålet er ok, svaret ditt er ikke. Svaret ditt var at det måtte hun få lov til hvis hun ville og særlig hvis partneren ikke hadde barn fra før. Ikke et ord om barna. Hvis det er måten du tenker på, er du en dårlig mor, uansett hvor såret og krenket det måtte få deg til å føle deg.

Anonymkode: 34036...efa

Kan du egentlig lese? Eller argumentere?

En kvinne skal kunne få barn med flere menn uten av DEN grunn være en dårlig mor. Flere barnefedre i seg selv gjør ikke noen til en dårlig mor. Hvis f.eks barna gir utrykk for at de ikke ønsker flere søsken eller mor tydelig har mer enn nok med de barna hun har, men likevel velger å få flere pga sine/partners behov så er DET en helt annen sak. En SLIK problemstilling fremkommer ikke i ts. 

Bare det at du dømmer meg som en dårlig mor uten å engang vite om jeg faktisk har barn, fordi du rett og slett ikke har peiling på hvem jeg er, sier egentlig det meste om deg som person. Gud du er patetisk😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, GoldenLioness skrev:

En god mor tar vare på barna sine. Og det betyr at hun beskytter dem mot sine egne dårlige valg. En ting er å velge feil man én gang. Har man et varig forhold med nr 2 og ting er stabilt så er det det naturlig å få et barn til. Men kommer det en tredje og en fjerde så burde mor stoppe opp og innse at ikke bare har hun dårlig dømmekraft ovenfor partner, men hun utsetter barna sine for emosjonell ustabilitet.

En god mor fokuserer på barna sine og brenner en seg 2 ganger med to fedre så tar du et steg tilbake og bruker laaaaaang tid på å i det hele tatt kalle en ny type noe mer seriøst enn en date. Man tar tiden til hjelp og bruker mer tid på å være mamma enn å være desperat etter å finne seg samboer nummer 3.

Korrekt.

Anonymkode: 34036...efa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Xmasclovn skrev:

Flere barnefedre i seg selv gjør ikke noen til en dårlig mor.

Jo. Ut fra den argumentasjonen din, hvor mor bare spør hva hun og partner VIL, og ikke hva ungene TRENGER, så er hun per definisjon en dårlig mor. Du kan gjenta og gjenta og latterliggjøre og hyle, men det du skrev blir ikke rett for det.

Anonymkode: 34036...efa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Ut fra den argumentasjonen din, hvor mor bare spør hva hun og partner VIL, og ikke hva ungene TRENGER, så er hun per definisjon en dårlig mor. Du kan gjenta og gjenta og latterliggjøre og hyle, men det du skrev blir ikke rett for det.

Anonymkode: 34036...efa

Nei, flere barnefedre i seg selv gjør ikke noen til en dårlig mor 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Xmasclovn skrev:

Nei, flere barnefedre i seg selv gjør ikke noen til en dårlig mor 😉

Igjen, du kan gjenta og gjenta og latterliggjøre og hyle, men SVARET DITT om at mødre som kun tenker på seg og partneren, er gode mødre, stemmer ikke. De er dårlige mødre, per definisjon. 

Du bruker i tillegg et språk som tyder på at du ikke egentlig er villig til å ta hensyn til andre, bare deg selv. Det forklarer hvorfor du gjentar og gjentar til det kjedsommelige, i stedet for å innse at du kan ha feil.

Anonymkode: 34036...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, du kan gjenta og gjenta og latterliggjøre og hyle, men SVARET DITT om at mødre som kun tenker på seg og partneren, er gode mødre, stemmer ikke. De er dårlige mødre, per definisjon. 

Du bruker i tillegg et språk som tyder på at du ikke egentlig er villig til å ta hensyn til andre, bare deg selv. Det forklarer hvorfor du gjentar og gjentar til det kjedsommelige, i stedet for å innse at du kan ha feil.

Anonymkode: 34036...efa

Nei, antal barnefedre i seg selv gjør ikke noen til en dårlig mor 😉 Det er hvordan kvinnen er som omsorgsgiver og forsørger, og den rollen består av så mange flere faktorer enn antall barnefedre.

Grunnen til at jeg gjentar og gjentar er at du tydeligvis ikke evner eller ønsker å forstå hva jeg mener. Du har tatt ut en setning fra en hel mening/innlegg jeg hadde og hengt deg opp i det. Kanskje jeg heller skal gjenta at du bør lese gjennom hva jeg i utgangspunktet skrev?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når hun velger en far til sine barn som hopper fra den ene til den andre så sier det jo seg selv hva det er for kvalitet på henne. Hun har vært dum nok til å slippe til en hvem som helst i ren desperasjon over å få barn. Kvinner som gjør det gang på gang ødelegger for barna sine. Som aldri vil få noen god oppvekst, i og med at de vokser opp uten faren sin. Kjærligheten er noe hun burde funnet helt fra begynnelsen av. Så hadde de holdt sammen for resten av livet. Så hadde barna fått en oppvekst med sin far.

Anonymkode: 00299...d24

Det er ingen forskjell på kvinner som har barn med forskjellige fedre enn menn som har barn rundt omkring. 

Meeen bonusfamilier er veldig vanlig i dag. Og det er hvordan du opptrer som mor som definerer om du er en god en. Ikke hvor mange forskjellige fedre dine barn har.

veldig gammeldags tankegang, før måtte kvinner holde seg til mannen sin. I dag er kvinner selvstendige individer som kan ta egne valg. Om de så har 5 forskjellige fedre til sine barn så heller all ære til de som klarer løse kabalen.

Og hvem sier at de har hoppet fra den ene til den andre. Alle voksne mennesker har rett til et seksual liv. Ingenting er mer naturlig enn dette, uheldig i kjærlighet er ikke det samme som at man har sex med hvem som helst. Som de færreste har.

Livet blir aldri som man planlegger det, om man opplever flere samlivsbrudd eller skulle bli gravid ved uhell så er ikke dette noe noen planlegger. Ingen går inn i et forhold i håpet at det ikke skal vare. Barn er og selvstendige individer og man skal ikke føle seg tvunget til å være i et samliv man ikke vil i 2018!

Kjenner flere menn og kvinner i en situasjon der de etablerte seg tidlig og i midten av 30 årene har flere barn med forskjellig partnere. Dette er aldri noe de har gått å drømt om, men slik livet ble. Ingen skam i det...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er stolt over å kunne si at mine barn har samme far. Da jeg ble skilt var jeg veldig bestemt på at jeg ikke ville ha flere barn, av den enkle grunn at jeg ikke ønsket å ha barn med forskjelige fedre.

Anonymkode: 76912...600

Wow.  Blir gullstjerne på deg i himmelen 😁

Anonymkode: 6a231...d56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei tror ikke det, men det høres ikke så bra ut. Kunne aldri selv ha tenkt å være mor til flere barn med forskjellige fedre. De høres bare billige og løse ut når de ikke klarer å holde på en mann. Hvorfor bli gravid når man ikke har et fast forhold med noen ? Er selv singel og kommer til å vente til jeg vet jeg har funnet en bra mann som blir hos meg og barnet. 

Anonymkode: bf7eb...25f

1950 tallet kaller deg tilbake. Det er godt livet ditt kommer med garantier. Andre er ikke så heldige. 

Anonymkode: 6a231...d56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere kvinner som lar være å få barn med ny partner kun fordi dere ikke vil være " hun der med 2 barn med 2 forskjellig fedre ". Eller holder igjen på å leve ut sin seksualitet i frykt for å være løs m.m.

Det er synd at man i 2018 fremdeles er så styrt av sosiale normer og kvinneundertrykkende moralistisk syn som stammer tilbake fra en tid som er en skamplett i historien. Sosial kontroll kaller man det. Samme som skjer med kvinner i Østen som blir "hjernevasket " til å leve etter strenge regler.  Så tror vi at vi i vesten er så frigjorte. Nei mener ikke å blande inn relgion i dene diskusjonen , men det er den samme mekanismen på sosial kontroll som ligger bak. Åpne opp øynene og slutt å døm !

Anonymkode: 6a231...d56

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke enten eller. Noen mødre som får barn med forskjellige menn kan være et dårlig menneske, og det samme kan en som holder seg til samme mann. Kjenner en som har tre barn med tre forskjellige og hun er vel en grei nok mor, men overhodet ikke en hyggelig person. Kjenner også snille og gode alenemødre. Kjenner også mange snille og gode mødre som har holdt seg til en mann. Ingen mishandling eller annet dritt. Bare noen som er heldige med mannen/kona si.  Dette kommer an på omstendigheter og person.  Man er jo gjerne to om et forhold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snø_fnugg
21 timer siden, jabx skrev:

Eh, nei. Spesielt ikke når det går ut over barnet.

Derimot er jeg en smule skeptisk hvis en kvinne har barn med flere forskjellige menn. Det sier kanskje litt om dømmekraft, for eksempel.

Dette er jeg enig i. Hva slags menn er det de velger hvis forholdet varer kort tid? Kjenner også noen som har hatt ons og blitt gravide (og beholdt det) og fått barn med ulike menn etter det. Som da stikker av etter en tid når det blir mas, dårlig økonomi og flyttinger rundt omkring. Det går jo da også utover barna som må bytte skole, barnehage osv. Disse fedrene er ikke så mye til hjelp heller, så da sitter vedkommende igjen med barna og all jobben uten å få mulighet til å møte en ny mann eller være sosial uten barna.

Endret av Snø_fnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja da, og jeg er en astronaut.

Anonymkode: 00299...d24

Det tror jeg ingenting på, jeg tror du er for dum :P

Anonymkode: eb144...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser objektivt på det så er det at hun setter sin egen kåthet først, foran barna, det som gjør henne til en dårlig mor. En kvinne med selvrespekt ligger ikke rundt som en tøs og får unger med forskjellige menn. Hun sparer seg til den rette. Hvis han dør og hun bare har fått en unge, så er det trist, men da er det sånn det er. Ligger hun likevel rundt så vet jeg hva jeg ville kalt henne.

Anonymkode: 00299...d24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, Xmasclovn skrev:

Nei, antal barnefedre i seg selv gjør ikke noen til en dårlig mor 😉 Det er hvordan kvinnen er som omsorgsgiver og forsørger, og den rollen består av så mange flere faktorer enn antall barnefedre.

Grunnen til at jeg gjentar og gjentar er at du tydeligvis ikke evner eller ønsker å forstå hva jeg mener. Du har tatt ut en setning fra en hel mening/innlegg jeg hadde og hengt deg opp i det. Kanskje jeg heller skal gjenta at du bør lese gjennom hva jeg i utgangspunktet skrev?

 

Du kan godt gjenta ordrett hva du skrev ja, slik at andre kan bedømme. For alt du har kommet med etterpå, har vært bortforklaringer og tåkelegging.

Anonymkode: 34036...efa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må man definere hva som er en god mor. I mine øyne er det et menneske som gir barna omsorg, kjærlighet, trygge rammer, forutsigbarhet og dekker barnets behov. Som ser og hører barnet, som følger opp på alle plan, og som er aktiv i barnets liv. Mange kan sikkert klare det, selv om barna har forskjellige fedre. Dermed kan man ikke si at alle mødre med forskjellige fedre til barna er dårlige mødre. 

Når det er sagt, mener jeg at selv om man bytter partner, MÅ man ikke få barn med hver ny mann man blir sammen med. Det viktigste er å ta godt nok vare på de man allerede har.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere kvinner som lar være å få barn med ny partner kun fordi dere ikke vil være " hun der med 2 barn med 2 forskjellig fedre ". Eller holder igjen på å leve ut sin seksualitet i frykt for å være løs m.m.

Det er synd at man i 2018 fremdeles er så styrt av sosiale normer og kvinneundertrykkende moralistisk syn som stammer tilbake fra en tid som er en skamplett i historien. Sosial kontroll kaller man det. Samme som skjer med kvinner i Østen som blir "hjernevasket " til å leve etter strenge regler.  Så tror vi at vi i vesten er så frigjorte. Nei mener ikke å blande inn relgion i dene diskusjonen , men det er den samme mekanismen på sosial kontroll som ligger bak. Åpne opp øynene og slutt å døm !

Anonymkode: 6a231...d56

Da er jo spørsmålet egentlig hvorfor man på død og liv skal lage barn dersom sosiale normer oppleves som kvinneundertrykkende? Man kan vanskelig argumentere for at grunnen til at man får barn med 2 og 3 partnere er av hensyn til barna man allerede har. 

Anonymkode: 7271e...276

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er jo spørsmålet egentlig hvorfor man på død og liv skal lage barn dersom sosiale normer oppleves som kvinneundertrykkende? Man kan vanskelig argumentere for at grunnen til at man får barn med 2 og 3 partnere er av hensyn til barna man allerede har. 

Anonymkode: 7271e...276

Hensynet til kvinner trumfer hensynet til barna, det er derfor feminisme ødelegger barn.

Anonymkode: 34036...efa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...