Gå til innhold

Er kvinner som får barn med forskjellige fedre dårlige mødre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man kan da fint være en god mor selv om man har forskjellige fedre til barna sine, og man kan og være en dårlig mor om man har samme far til barna. Mange såkalte "A4 hjem" som ikke fungerer for å si det slik.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det KUN damer som får pes for dette? Alltid så får damer som har barn med mer enn man pes, men mennene slipper unna 🙄 Har menn barn med flere, så får de null kriikk. Men damer er dårlige mødre, ludder og det som verre er.

Har ikke barn selv

Anonymkode: dbf4b...1dd

 

Akkurat nå, chisandra skrev:

Ja, såpass bør man kunne forvente, om saker og ting man ikke har noe med.

Helt enig med dere begge. Kvinner blir alltid hetset, kalt vonde ting, slutshamet, osv. Menn som ligger rundt derimot er det ingen som sier et stygt ord om.

Anonymkode: 15763...dbb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

En dårlig mor en som blir i et forhold som ikke er riktig for henne eller barna. En dårlig mor er en som ikke forlater en voldelig mann.

En kvinne som har forlatt tre-fire menn til tross for at hun har barn med disse mennene er tvert i mot en god mor når hun ikke nøler med å forlate menn som er en trussel mot hennes barns og sin egen helse.

Anonymkode: 7d3c4...fd9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

En dårlig mor en som blir i et forhold som ikke er riktig for henne eller barna. En dårlig mor er en som ikke forlater en voldelig mann.

En kvinne som har forlatt tre-fire menn til tross for at hun har barn med disse mennene er tvert i mot en god mor når hun ikke nøler med å forlate menn som er en trussel mot hennes barns og sin egen helse.

Anonymkode: 7d3c4...fd9

Det blir jo to helt motsatte settinger, der den siste er selvfølge. Men hva med feks de mødrene som forlater mann etter mann uten en «god» grunn som vold ol?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når hun velger en far til sine barn som hopper fra den ene til den andre så sier det jo seg selv hva det er for kvalitet på henne. Hun har vært dum nok til å slippe til en hvem som helst i ren desperasjon over å få barn. Kvinner som gjør det gang på gang ødelegger for barna sine. Som aldri vil få noen god oppvekst, i og med at de vokser opp uten faren sin. Kjærligheten er noe hun burde funnet helt fra begynnelsen av. Så hadde de holdt sammen for resten av livet. Så hadde barna fått en oppvekst med sin far.

Anonymkode: 00299...d24

Igjen, syntes jeg du tenker veldig svart/hvitt. Det er da ikke bare utroskap som er årsak til brudd. 

Anonymkode: 8389e...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi menn ikke blir gravide og får barn. Kvinner, derimot.

Anonymkode: 00299...d24

Dette er grunnen til at mor fortsatt får barna. Synd, menn ødelegger for seg selv, og klager når de kun får helg og et par ferier. 

Anonymkode: 5f8c5...7fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at man gir opp for lett. For meg er partneren jeg velger å få barn med "hellig" og samlivet vårt henger høyt. Det skal mye til for å bryte ut.

 

Anonymkode: 02349...32c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En god mor holder seg til en mann for resten av livet. Stakkars dagens barn som vokser opp som en del av dine, mine, våre. Jeg tror ikke det er bra for dem og jeg tror at vi vil få se mange av de havne på kant med loven etter hvert, aldri lykkes med noe. Barn trenger omsorgsfulle foreldre som holder sammen, samme hva. 

Anonymkode: 00299...d24

Ja, for det er mye bedre å forbli med den alkoholiserte faren som banker mor av og til, enn å gå og finne en annen snill mann for så å få barn med han. Gud forby at noen forlater mannen sin.

Jeg har et barn fra et tidligere forhold. Forholdet var overhode ikke bra, og jeg er ganske sikker på at barnet vårt ville lidd veldig om vi hadde holdt sammen mot alle odds (konstant krangling).

Nå i dag samarbeider jeg godt med far, og barnet har fått en kjempe snill stemor og to flotte stesøsken. Jeg har funnet meg en ny kjæreste som barnet mitt er veldig knyttet til, og han behandler barnet veldig godt. Vi kommer til å få egne barn etter hvert. Jeg er overbevist om at denne situasjonen er bedre for barnet enn om far og jeg hadde holdt sammen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xmasclovn skrev:

Det blir jo to helt motsatte settinger, der den siste er selvfølge. Men hva med feks de mødrene som forlater mann etter mann uten en «god» grunn som vold ol?

Ingen kvinne trenger å oppgi noen grunn til hvorfor hun forlater en mann, barn eller ikke. Det kan godt være hun smiler og sier at de bare ikke hadde følelser for hverandre mer, men ikke forteller om at han voldtok henne gang på gang. Det er ikke opp til deg å dømme.

Det er rart, for øvrig, at du ikke dømmer mennene som forlater både mødrene og barna uten å oppgi noen grunn. Noe som skjer langt langt oftere. 

Anonymkode: 15763...dbb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En god mor holder seg til en mann for resten av livet.

Eh, nei. Spesielt ikke når det går ut over barnet.

Derimot er jeg en smule skeptisk hvis en kvinne har barn med flere forskjellige menn. Det sier kanskje litt om dømmekraft, for eksempel.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Xmasclovn skrev:

Det blir jo to helt motsatte settinger, der den siste er selvfølge. Men hva med feks de mødrene som forlater mann etter mann uten en «god» grunn som vold ol?

Vi har heldigvis forlatt tiden hvor kirken bestemmer hva som er god nok grunn til å forlate en mann. En kvinne som føler sin egen og sine barns fysiske og psykiske helse truet, har en moralsk plikt til å forlate mannen. 

Anonymkode: 7d3c4...fd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det KUN damer som får pes for dette? Alltid så får damer som har barn med mer enn man pes, men mennene slipper unna 🙄 Har menn barn med flere, så får de null kriikk. Men damer er dårlige mødre, ludder og det som verre er.

Har ikke barn selv

Anonymkode: dbf4b...1dd

Hva får deg til å tro det? Menn som setter barn på flere damer og f.eks. stikker av er ikke akkurat av høy kvalitet, de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da svært så mange tråder det skal lages om kvinner med barn!

Anonymkode: b184a...98c

Ikke jeg som har laget de andre trådene i så fall. Jeg kom til å tenke på en viss person... Hvis jeg skriver den ene bokstaven V, så er det sikkert noen som skjønner hvem jeg tenkte på. Det er skrevet en hel del om henne og ment mye om henne og barna hennes. Så jeg lurte bare.

Anonymkode: 329dc...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen kvinne trenger å oppgi noen grunn til hvorfor hun forlater en mann, barn eller ikke. Det kan godt være hun smiler og sier at de bare ikke hadde følelser for hverandre mer, men ikke forteller om at han voldtok henne gang på gang. Det er ikke opp til deg å dømme.

Det er rart, for øvrig, at du ikke dømmer mennene som forlater både mødrene og barna uten å oppgi noen grunn. Noe som skjer langt langt oftere. 

Anonymkode: 15763...dbb

For det første så dømmer jeg ingen. For det andre handler tråden om kvinner med flere barnefedre, og da er det vel naturlig at jeg sier noe om det. Dersom det finnes en tråd om menn med flere barnemødre så skal jeg fint ytre min mening om dem også.

Det jeg reagerer på er ditt eksempel på en dårlig og god mor, og at det var en utrolig snever tankegang og definering på god/dårlig mor.

Du trenger ikke bli så sår🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker at man gir opp for lett. For meg er partneren jeg velger å få barn med "hellig" og samlivet vårt henger høyt. Det skal mye til for å bryte ut.

 

Anonymkode: 02349...32c

Helt enig! Godt å se at andre også tenker fornuftig rundt dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, -lykke- skrev:

Ja, for det er mye bedre å forbli med den alkoholiserte faren som banker mor av og til, enn å gå og finne en annen snill mann for så å få barn med han. Gud forby at noen forlater mannen sin.

Jeg har et barn fra et tidligere forhold. Forholdet var overhode ikke bra, og jeg er ganske sikker på at barnet vårt ville lidd veldig om vi hadde holdt sammen mot alle odds (konstant krangling).

Nå i dag samarbeider jeg godt med far, og barnet har fått en kjempe snill stemor og to flotte stesøsken. Jeg har funnet meg en ny kjæreste som barnet mitt er veldig knyttet til, og han behandler barnet veldig godt. Vi kommer til å få egne barn etter hvert. Jeg er overbevist om at denne situasjonen er bedre for barnet enn om far og jeg hadde holdt sammen.

Livet er ikke A4. Mennesker er ikke A4. Da burde ikke vi heller tvinges til å prøve å passe inn i en A4-mal som vi absolutt ikke passer inn i. Fint at du har funnet kjærligheten. :)  Flink du er som mor, som gjør best mulig for barnet ditt.

Du gjør best mulig ut av situasjonen, du tar ansvar, og du strekker deg så langt du kan for barnet ditt.

Ikke ta til deg den dritten som noen (både her og i livet ditt) måtte slenge om deg. Du gjør alt du kan, kan du gjøre noe mer enn det? Du er ikke A4, det er ingen.

Men alle er kritikere, alle "vet bedre".

Lykke til videre, fineste du! :hjerte:

Anonymkode: 15763...dbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Xmasclovn skrev:

Et forhold kan gå skeis for hvem som helst og man skal selvsagt kunne få barn med ny partner hvis man ønsker det, og spesielt hvis ny partner kanskje ikke har barn fra før og ønsker seg det.

Det er da ikke selvsagt! Her antar du at mor skal ta mer hensyn til sine behov og behovene til partner, enn behovene til sine egne barn. 

Det er å nedprioritere barnets behov som gjør foreldre til dårlige foreldre, uansett om de gjør det på den ene eller den andre måten.

Anonymkode: 34036...efa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generaliseringer er gøy, men ikke så veldig nyttig. 

En som bytter partner ofte og ikke klarer å ha kjæreste uten å få nok et barn som bevis på kjærligheten, kan være en mor som kunne ha gitt barna sine mer av både trygghet og stabilitet. Samtidig kan hun være en fantastisk god mor i oppfølging, utvikling, og ømhet. 

En som har mange barn med en mann kan være en dårlig mor. Hun kan misbruke dem seksuelt, eller drikke i smug. Eller kanskje hun er helt normal en har for mange barn til å følge dem godt nok opp. 

En som har to barn med samme mann, gutt og jente og poster fine feriebilder fra årets tur, kan også være en bedriten mor. 

Man kan ikke bedømme en kvinnes evne til omsorg for sine barn ut fra hva hun heter, hvor hun bor, hvor mange partnere hun har hatt, om hun liker bdsm eller ei, om hun drikker kaffe eller farris på kafé, eller om hun har ett eller sju barn.

Men man kan jo generalisere til man blir blå, om man føler seg litt bedre av dét. 

Hilsen en med tre barn, samme mann (fortsatt gift med) som har to venninner som hun ofte rådspør om barn og barneoppdragelse, som har barn med to forskjellige og er samme med en annen enn de to. 

Stoler helt på at de gir meg masse gode råd og veiledning, og er veldig gode mødre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg vil påstå de er bedre. for de er i det minste menneskelige og ikke prektige og ikke ufeilbarlige.

De  selvoppnevnte ufeilbarlige må man se for det de er. men dessverre overfører de ofte dette til barnet sitt. Denne prektigheten . er i grunn litt kvalmende og jeg tror Gud til syvende og sist vil gi en påminnelse til slike. Er man for prektig vil man miste anseelse og til slutt stå igjen som veldig ensom.

Kardemommebyloven er jeg tilhenger av.

Anonymkode: 91d11...301

De er langt fra bedre. Tvert imit. De er uansvarlig. Kvinner som har mange baby daddies er uansvarlige. Billige og har ofte lav seksualmoral og selvtillit

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...