Gå til innhold

Er kvinner som får barn med forskjellige fedre dårlige mødre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er stolt over å kunne si at mine barn har samme far. Da jeg ble skilt var jeg veldig bestemt på at jeg ikke ville ha flere barn, av den enkle grunn at jeg ikke ønsket å ha barn med forskjelige fedre.

Anonymkode: 76912...600

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv har jeg to barn med en mann, min samboer. Ingen av oss har noen andre barn. Vi har holdt sammen i alle år. Men det er ikke det som gjør meg til en god mor, eller han til en god far. Så jeg synes spørsmålet blir for dumt. Det om man er en god mor eller far defineres av kjærligheten, omtanken, og oppdragelsen man gir barna, uavhengig av om man har forskjellige fedre til barna sine. 

For å sette det på spissen, hva med en kvinne som gifter seg og får barn med en mann som så dør i ung alder. Skal hun ikke kunne gifte seg pånytt å få barn med ny ektemann? Jeg har en venninne som opplevde nettopp dette. Og jeg tør påstå hun er den mest fantastiske moren jeg kjenner. Hun vet hvor skjørt livet er. Og etter stor sorg opplevde hun kjærligheten igjen. Det er sikkert ikke slike som henne dette innlegget er myntet på. Men hun går jo inn under spørsmålet til TS ettersom TS skriver nettopp kvinner som får barn med flere menn. Jeg har full respekt for alenemødre, da jeg syntes det er helt utrolig hva de klarer alene. Og jeg er heldig som aldri har behøvd å sette meg inn i det. Men virker på meg som det er en del fordommer mot alenemødre her inne. 

Anonymkode: 571ef...a63

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv har jeg to barn med en mann, min samboer. Ingen av oss har noen andre barn. Vi har holdt sammen i alle år. Men det er ikke det som gjør meg til en god mor, eller han til en god far. Så jeg synes spørsmålet blir for dumt. Det om man er en god mor eller far defineres av kjærligheten, omtanken, og oppdragelsen man gir barna, uavhengig av om man har forskjellige fedre til barna sine. 

For å sette det på spissen, hva med en kvinne som gifter seg og får barn med en mann som så dør i ung alder. Skal hun ikke kunne gifte seg pånytt å få barn med ny ektemann? Jeg har en venninne som opplevde nettopp dette. Og jeg tør påstå hun er den mest fantastiske moren jeg kjenner. Hun vet hvor skjørt livet er. Og etter stor sorg opplevde hun kjærligheten igjen. Det er sikkert ikke slike som henne dette innlegget er myntet på. Men hun går jo inn under spørsmålet til TS ettersom TS skriver nettopp kvinner som får barn med flere menn. Jeg har full respekt for alenemødre, da jeg syntes det er helt utrolig hva de klarer alene. Og jeg er heldig som aldri har behøvd å sette meg inn i det. Men virker på meg som det er en del fordommer mot alenemødre her inne. 

Anonymkode: 571ef...a63

Dette.

Anonymkode: 91d11...301

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner som får barn med flere forskjellige menn forlater vel far nr 1 fordi hun ønsker et bedre liv for seg selv og barnet. Så havner hun kanskje i samme situasjon flere ganger og velger å gå igjen. Jeg tenker absolutt ikke at kvinner som får barn med forskjellige fedre er dårlige mødre. Men kvinner som hopper fra forhold til forhold og ikke tenker på barna sine er selvsagt dårligere mødre. Ikke fordi det er noe galt i å gå ut av et forhold og inn i et nytt, men fordi barn trenger med tid på å bli vant med endringer

Anonymkode: 08bc5...cf9

Å bryte opp et velfungerende hjem, fordi hun søker spenning, er seksuelt hungrig, eller er blitt betatt av en annen hann, betyr ikke at hun skifter type med barna i hovedfokus. Dette er ikke uvanlig nå til dags, og det samme gjelder menn. Noen argumenterer med at de "kanskje ikke er bygd for monogame forhold".

Anonymkode: 7271e...276

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er en kvinne som får barn med f.eks. tre forskjellige menn, en dårlig mor? Hva hvis hun går inn i et forhold med en fjerde mann?

Er en kvinne som får barn med samme mann en bedre mor?

Anonymkode: 329dc...c98

Nei tror ikke det, men det høres ikke så bra ut. Kunne aldri selv ha tenkt å være mor til flere barn med forskjellige fedre. De høres bare billige og løse ut når de ikke klarer å holde på en mann. Hvorfor bli gravid når man ikke har et fast forhold med noen ? Er selv singel og kommer til å vente til jeg vet jeg har funnet en bra mann som blir hos meg og barnet. 

Anonymkode: bf7eb...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så rart nei. Kvinner ligger rundt. Vi menn må ta til takke med det vi får.

Anonymkode: 00299...d24

Nei stkkars.

2 timer siden, lyx22 skrev:

nei, om uhellet med graviditet skulle skje så har ikke mannen noe å si, mens kvinnen kan velge å ta abort

så når en kvinne blir gravid med flere menn og dermed velger å bære fram barnet med alle så sier det litt om henne

Sier sitt hvis en fyr ikke har lært etter første gangen og bruker kondom hvis han ikke vil ha flere barn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei tror ikke det, men det høres ikke så bra ut. Kunne aldri selv ha tenkt å være mor til flere barn med forskjellige fedre. De høres bare billige og løse ut når de ikke klarer å holde på en mann. Hvorfor bli gravid når man ikke har et fast forhold med noen ? Er selv singel og kommer til å vente til jeg vet jeg har funnet en bra mann som blir hos meg og barnet. 

Anonymkode: bf7eb...25f

Hvordan gjør dette noen til en dårlig mor? Betyr det at menn som har hatt sex med flere kvinner er dårlige fedre fordi de er løse og billige?

Anonymkode: d6789...436

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei tror ikke det, men det høres ikke så bra ut. Kunne aldri selv ha tenkt å være mor til flere barn med forskjellige fedre. De høres bare billige og løse ut når de ikke klarer å holde på en mann. Hvorfor bli gravid når man ikke har et fast forhold med noen ? Er selv singel og kommer til å vente til jeg vet jeg har funnet en bra mann som blir hos meg og barnet. 

Anonymkode: bf7eb...25f

I teorien så kan tre barn med tre forskjellige fedre betyr at hun har hatt sex 3 ganger i sitt liv. Er det billig å ha sex med tre stykker på f.eks 10 år?

Jeg skjønner at folk ser skjevt på at man får tre barn med tre forskjellige, men jeg skjønner ikke hvorfor. Det er så mye som kan ligge bak, ting som man ikke vet noenting om. Jeg syns bare det er ufint å ha fordommer. 

Første gang sex og gravid, andre gang kjærligheten og faren døde. Tredje gang - ekteskap. Skulle ikke denne mannen få sjansen til å bli far fordi moren ikke skulle ha barn med tre forskjellige fedre? Fordi folk syns det er løst og billig å få tre barn med tre forskjellige? 

Anonymkode: aa29f...b40

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei tror ikke det, men det høres ikke så bra ut. Kunne aldri selv ha tenkt å være mor til flere barn med forskjellige fedre. De høres bare billige og løse ut når de ikke klarer å holde på en mann. Hvorfor bli gravid når man ikke har et fast forhold med noen ? Er selv singel og kommer til å vente til jeg vet jeg har funnet en bra mann som blir hos meg og barnet. 

Anonymkode: bf7eb...25f

Må bare kommentere det også: Hva om du møter en fin mann som blir hos deg og barnet, men så skjer det noe og så blir mannen borte. Hva da? Er du dømt til ikke å være med en ny mann, dømt til ikke å få flere barn? 

Anonymkode: aa29f...b40

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ærlig talt ,trenger ikke få barn med alle man møter

Anonymkode: 4343c...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ærlig talt ,trenger ikke få barn med alle man møter

Anonymkode: 4343c...329

Det er jo bare dersom man møter tre forskjellige at man får barn med alle man møter. :P

Anonymkode: aa29f...b40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei tror ikke det, men det høres ikke så bra ut. Kunne aldri selv ha tenkt å være mor til flere barn med forskjellige fedre. De høres bare billige og løse ut når de ikke klarer å holde på en mann. Hvorfor bli gravid når man ikke har et fast forhold med noen ? Er selv singel og kommer til å vente til jeg vet jeg har funnet en bra mann som blir hos meg og barnet. 

Anonymkode: bf7eb...25f

Hvordan vet du at han kommer til å bli hos deg og barnet? Det er ingen garantier for at et forhold varer «til døden skiller oss ad» og det er veldig naivt å tro det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja da, og jeg er en astronaut.

Anonymkode: 00299...d24

Hmmm synes du høres mer ut som bare et naut jeg...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om de er dårlige mødrer vet jeg ikke, men lurte alltid litt på hvorfor MÅ man på død og liv få et/flere barn hver gang én møter på "livets kjærlighet"? 

Anonymkode: cee1c...4f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om de er dårlige mødrer vet jeg ikke, men lurte alltid litt på hvorfor MÅ man på død og liv få et/flere barn hver gang én møter på "livets kjærlighet"? 

Anonymkode: cee1c...4f3

Noen ganger er det den andre som ikke har barn fra før og så får man kjærlighetsbarnet sammen. Hvis den ene da har barn fra før så blir det sånn at man "på død og liv" får flere barn med flere forskjellige. Og det gjelder jo både menn og kvinner. 

Anonymkode: aa29f...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er en kvinne som får barn med f.eks. tre forskjellige menn, en dårlig mor? Hva hvis hun går inn i et forhold med en fjerde mann?

Er en kvinne som får barn med samme mann en bedre mor?

Anonymkode: 329dc...c98

Jeg har 2 barn med 2 forskjellige (5 år mellom barna) Håper ingen ser på meg som en dårlig person. Jeg har derimot lært og skal ikke få flere barn, selv om jeg alltid så for meg hvertfall 3-4 barn. Jeg er allikevel en god mor for mine barn. Jeg prøvde kjærligheten to ganger og tapte. Begge barna er fått i langvarige forhold. 

Anonymkode: 09e68...66d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ærlig talt ,trenger ikke få barn med alle man møter

Anonymkode: 4343c...329

Det blir nok sekvensielle forhold, men hva hvis hver mann en møter blir "mannen i mitt liv" da?

Anonymkode: 7271e...276

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Xmasclovn skrev:

Sorry altså, men hvis det er noen her som antar ting så er det deg. Drar ting helt ut av kontekst. Spørsmålet var om en kvinne er en dårligere mor fordi hun har flere barnefedre. Ikke om en kvinne er en dårlig mor hvis hun setter sine/partner sine behov foran barnas behov. Skjerp deg og les.

Det var svaret ditt jeg reagerte på, ikke spørsmålet. Spørsmålet er ok, svaret ditt er ikke. Svaret ditt var at det måtte hun få lov til hvis hun ville og særlig hvis partneren ikke hadde barn fra før. Ikke et ord om barna. Hvis det er måten du tenker på, er du en dårlig mor, uansett hvor såret og krenket det måtte få deg til å føle deg.

Anonymkode: 34036...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan i noens øyne være et "dårlig" menneske, men likevel en god mor for sine barn.

Eller motsatt.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

En god mor tar vare på barna sine. Og det betyr at hun beskytter dem mot sine egne dårlige valg. En ting er å velge feil man én gang. Har man et varig forhold med nr 2 og ting er stabilt så er det det naturlig å få et barn til. Men kommer det en tredje og en fjerde så burde mor stoppe opp og innse at ikke bare har hun dårlig dømmekraft ovenfor partner, men hun utsetter barna sine for emosjonell ustabilitet.

En god mor fokuserer på barna sine og brenner en seg 2 ganger med to fedre så tar du et steg tilbake og bruker laaaaaang tid på å i det hele tatt kalle en ny type noe mer seriøst enn en date. Man tar tiden til hjelp og bruker mer tid på å være mamma enn å være desperat etter å finne seg samboer nummer 3.

Når en har datet over lang tid så kan en videre å introdusere som kjæreste, men man burde ikke flytte sammen eller produsere fler barn og ivareta de to barna som allerede vil bli ansett som sosiale tapere om mor er hun som puler rundt og får barn med gud og enhver. 2 forskjellige fedre går, ikke fler, for barna skyld.

Skulle forholdet vare til barna er myndig så kan hun heller vurderer mer barn, men ikke utsette de barna hun har for mer ustabilitet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...