Gå til innhold

Samboeren min har fått seg ei på si


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slutt å spekulere på hva han vil og mener, start å leve ditt nye liv! Kom dere på familievernkontoret og få gjort opp i ting. Slik han holder på nå, høres det ut som han får det som han vil, bortsett fra at han ikke bor hos deg. Vet ikke hvor gamle ungene er, men forklar dem at dere skal bo hver for dere en stund, og la han få ta ansvar for dem også. Ikke la ungene være bare hos deg, men si at han må ta de også. Bruk stundene uten ungene til å gjør ting som gjør godt for DEG. Finn noen å snakke med, tren, gå til frisøren..bare gjør noe som som gjør deg godt. Dette vil gjøre deg godt å være med å bygge opp selvtilliten din. Jeg har vært der selv. Var langt nede, men fant etterhvert ut at det er ikke jeg som har gjort noe galt og jeg fortjener faktisk å ha det bra! Lykke til!

Anonymkode: 4063d...595

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å spekulere på hva han vil og mener, start å leve ditt nye liv! Kom dere på familievernkontoret og få gjort opp i ting. Slik han holder på nå, høres det ut som han får det som han vil, bortsett fra at han ikke bor hos deg. Vet ikke hvor gamle ungene er, men forklar dem at dere skal bo hver for dere en stund, og la han få ta ansvar for dem også. Ikke la ungene være bare hos deg, men si at han må ta de også. Bruk stundene uten ungene til å gjør ting som gjør godt for DEG. Finn noen å snakke med, tren, gå til frisøren..bare gjør noe som som gjør deg godt. Dette vil gjøre deg godt å være med å bygge opp selvtilliten din. Jeg har vært der selv. Var langt nede, men fant etterhvert ut at det er ikke jeg som har gjort noe galt og jeg fortjener faktisk å ha det bra! Lykke til!

Anonymkode: 4063d...595

Jeg har bestilt time på familievernkontoret. Som jeg har skrevet tidligere har jeg sagt fra til eldstemann om at vi ikke har det bra nå og at pappa skal bo et annet sted nå. Senest på mandag var han på middag her og fulgte eldstemann på fritidsaktivitet og hjulpet yngste til sengs. Han vil ikke at ungene skal ha to hjem samtidig som han ikke vil si hva han vil med oss to og eventuelt denne jenta. 

Anonymkode: 19519...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2018 den 14.08, AnonymBruker skrev:

 

Jeg fikk et par meldinger av han i dag der han sa at han ønsker å fremdeles bo sammen og at han skal kutte ut denne jenta. Barna er viktige for han og han vil ikke bli helgepappa. 

Tror han at det bare er opp til han å bestemme hvordan dere skal bo? Skjønner han ikke at du har en verdi som han må kjempe hardt for, om han skal han ørliten sjangse til å beholde deg?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hulderen skrev:

Tror han at det bare er opp til han å bestemme hvordan dere skal bo? Skjønner han ikke at du har en verdi som han må kjempe hardt for, om han skal han ørliten sjangse til å beholde deg?

Det er ikke bare opp til han. En del av meg vil at han skal fortette å bo her for at han ikke skal være sammen med noen andre.

Anonymkode: 19519...51e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2018 den 17.46, AnonymBruker skrev:

Man er da ikke redneck eller psyco dersom man varsler en uskyldig uvitende part, om at en mann som har løyet seg inn i livet dems, er en som prykisk mishandler sin partner (utroskap) og har 2 små uskyldige barn han neglekter og ikke tar ansvar for, pga egne egoistiske ønsker?

Hadde sikkert ordlagt meg anneledes, men hadde søren meg gjort dama oppmerksom på hva slags "mann" dette er (ikke at dette er noen faktisk mann i mine øyne). 

"Hei! Ville bare sende ei melding og informere deg om at jeg har hørt av andre, at mannen min har et forhold til deg. Han har også inrømt å ha løyet om livet sitt, og sagt at vi ikke lenger var sammen osv til deg. Vi er sammen, bor sammen, og har to små barn sammen fortsatt, - men er usikker på hvordan veien videre går, da han har bedratt meg (fant dette ut nå). Dette er veldig sårt å skrive, men ville bare informere deg, slik at du vet hva slags mann han er, - og at han ikke er singel. Om du velger å gå videre i et forhold med samboern, faren til barna mine og kjæresten min etter dette, er opp til deg." ELler dratt på jobben, spurt om å få et par ord, og sagt det face to face

Anonymkode: 11012...83b

Eventuelt avsluttet med :

nå som dere er sammen kan vi gjerne møtes til en prat om våre forventninger til deg som bonusmor. Jeg er mildt sagt helt desperat etter egentid, har allerede funnet en perfekt tur til granka i påsken, kan dere ha barna da? Begge barna er veldig vare for lyd på natta, så håper du har klar to barnerom til mine små englebarn ❤️❤️ Lille michelle har bursdag like etter påsken, kanskje vi kan ha feiringen hjemme hos deg? Hun elsker Frost btw, så da har du litt å jobbe ut fra med tanke på tema 😉 så får du møtt hele familien også ❤️ Hugs på at eks-svigerfar har glutenallergi da. Ellers er det to livlige barn, jeg gleder meg til å sove lenger enn til kl 5 en morgen i påsken!  Møtes imorgen i fem tiden på Mc’ern for en liten prat? Koz og klemz fra Jeanett-Gudrun 😘

Anonymkode: ea07e...583

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eventuelt avsluttet med :

nå som dere er sammen kan vi gjerne møtes til en prat om våre forventninger til deg som bonusmor. Jeg er mildt sagt helt desperat etter egentid, har allerede funnet en perfekt tur til granka i påsken, kan dere ha barna da? Begge barna er veldig vare for lyd på natta, så håper du har klar to barnerom til mine små englebarn ❤️❤️ Lille michelle har bursdag like etter påsken, kanskje vi kan ha feiringen hjemme hos deg? Hun elsker Frost btw, så da har du litt å jobbe ut fra med tanke på tema 😉 så får du møtt hele familien også ❤️ Hugs på at eks-svigerfar har glutenallergi da. Ellers er det to livlige barn, jeg gleder meg til å sove lenger enn til kl 5 en morgen i påsken!  Møtes imorgen i fem tiden på Mc’ern for en liten prat? Koz og klemz fra Jeanett-Gudrun 😘

Anonymkode: ea07e...583

Herlig! :)

Anonymkode: 19519...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har time på familievernkontoret etter påske. Det var det tidligste de hadde. 

Når vi har vært der håper jeg ting er mer avklart i forhold til hva han vil; jeg har bedt han om å tenke seg godt om hva han vil, hva han vil gjøre om vi går fra hverandre og hva han skal gjøre for at vi skal prøve videre. Han må gjøre en ordentlig innsats for å få det til. Vi skal ta en prat om dette før den tid. Jeg krever å få ordentlig svar på det. Samtidig er det tøft om jeg skal ta tilbake en som har gått bak ryggen min på den måten. En del av meg ønsker å fortsette forholdet for at han ikke skal være sammen med andre. 

Det er bare kaos i hodet mitt nå med meninger, tanker og planer om hverandre. Gleder meg til ting er mer avklart. 

Anonymkode: 19519...51e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har time på familievernkontoret etter påske. Det var det tidligste de hadde. 

Når vi har vært der håper jeg ting er mer avklart i forhold til hva han vil; jeg har bedt han om å tenke seg godt om hva han vil, hva han vil gjøre om vi går fra hverandre og hva han skal gjøre for at vi skal prøve videre. Han må gjøre en ordentlig innsats for å få det til. Vi skal ta en prat om dette før den tid. Jeg krever å få ordentlig svar på det. Samtidig er det tøft om jeg skal ta tilbake en som har gått bak ryggen min på den måten. En del av meg ønsker å fortsette forholdet for at han ikke skal være sammen med andre. 

Det er bare kaos i hodet mitt nå med meninger, tanker og planer om hverandre. Gleder meg til ting er mer avklart. 

Anonymkode: 19519...51e

Du kan hvertfall ikke fortsette kun for å unngå at han skal være sammen med noen andre.. Det ødelegger mer enn du tror, slik holdt jeg på med min eks og har aldri vært så letta etter det helvettet var over. Skal aldri i mitt liv tilgi noe slikt igjen.

Anonymkode: 1173c...95e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan hvertfall ikke fortsette kun for å unngå at han skal være sammen med noen andre.. Det ødelegger mer enn du tror, slik holdt jeg på med min eks og har aldri vært så letta etter det helvettet var over. Skal aldri i mitt liv tilgi noe slikt igjen.

Anonymkode: 1173c...95e

Hva med hvis vi er sammen for at han ikke skal være sammen med andre og klarer å finne tilbake til hverandre da? Da er det vel verdt å kjempe sammen for å fortsette forholdet?

Anonymkode: 19519...51e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
På 13.3.2018 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Det er sant. Det er det minste jeg hadde forventet. 

Han prøver å dytte skylden over på meg; det er jeg som har gjort feil/ikke bra nok og derfor møtte han noen andre på den måten. 

Anonymkode: 19519...51e

Snakk om ansvarsfraskrivelse! Skjønner godt at du ikke vil være sammen med ham mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er ustabil og det jeg har lyst til er å kutte han ut. Men så kan jeg ikke det heller fordi vi må samarbeide i mange år fremover. Jeg skal ikke ha på meg at jeg er dårlig til å samarbeide og at det er jeg som avsluttet forholdet. Det er det han som har klart helt alene. Dette hadde vært mye lettere å avslutte om vi ikke hadde barn sammen. 

Du har rett; det er ikke noe forhold å hele tiden lure på om han møter noen andre.

Anonymkode: 19519...51e

Det skjønner jeg.. Men du kan kutte han ut fra ditt kjærlighetsforhold, og det kan hjelpe deg mye nå og i fremtiden. Ikke føl at det er du som avsluttet forholdet, for hvis du tenker i det lange og hele - så har han avsluttet forholdet deres på egenhånd selv. Så ikke tenk på det! Det er slutt mellom dere nå. Fokuser kun på deg og barna fremover. Hvordan dere gjør det med bolig vet jeg ikke, men siden han gjorde det slutt så bør kanskje han finne seg et nytt hjem? La han bo hos familie/venner i mellomtiden. Ikke slipp han inn! Ikke snakk med han utenom samværs avtaler. Sender/ringer han utenom å planlegge barna så ignorerer du han. Du fortjener så mye bedre!

Nei, og det er det virkelig ikke. Tenk heller fremover! Han har vært en dust, og du kan aldri stole på han igjen. Tenk om du hadde tilgitt han? han hadde bare fortsatt etter 1-2 år igjen. Han har dårlige verdier i livet sitt som holder på sånn. Han burde ikke la kuken styre han, hadde han vært en ordentlig mann med gode verdier så hadde han gjort ting annerledes. Han er ingenting å samle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bestilt time på familievernkontoret. Som jeg har skrevet tidligere har jeg sagt fra til eldstemann om at vi ikke har det bra nå og at pappa skal bo et annet sted nå. Senest på mandag var han på middag her og fulgte eldstemann på fritidsaktivitet og hjulpet yngste til sengs. Han vil ikke at ungene skal ha to hjem samtidig som han ikke vil si hva han vil med oss to og eventuelt denne jenta. 

Anonymkode: 19519...51e

Han kommer og går hos deg som han vil? Høres ut som min eks... kom og går når han vil, samt at han får mat hos deg. Hva får du igjen for det? Skjønner at han vil se ungene, men det bør faktisk være litt på dine premisser. Skal han se ungene, bør du sette krav om at det skal passe deg og ungene. Eventuelt at han får ta med seg ungene ut. Slik at du får fri. Du bør få tid for deg selv, på lik linje som han!

Anonymkode: 4063d...595

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Han har deg på gress i tilfelle det ikke går bra med den nye damen. Du lar alt være opp til han; at han bestemmer utgangen på denne krisen. Ta kontrollen og vis at det ikke er han som bestemmer lengre, be kødden drite og dra!   "sender deg guts"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med hvis vi er sammen for at han ikke skal være sammen med andre og klarer å finne tilbake til hverandre da? Da er det vel verdt å kjempe sammen for å fortsette forholdet?

Anonymkode: 19519...51e

Hvis dere klarer å finne tilbake til kjærligheten er jo det kjempebra, men du må være superrealistisk når du vurderer om du klarer å leve videre nesten som om dette ikke har skjedd. At du ønsker å ta ham fra denne damen han har blitt så forelsket i er forståelig, men tenk på at det godt kan hende at hun forsvinner ut av bildet uansett. Å være sammen med skilt mann med barn fra før er jo i utgangspunktet ikke en kvinnes største drøm, kanskje hun får kalde føtter og stikker. Han på sin side kan fort finne ut at hun ikke er drømmekvinnen så snart hverdagen kommer og idealiseringen av henne fader ut.

Uansett hvor dette ender synes jeg ikke du skal ta på deg noe som helst av skylden for at han lot seg friste og ikke har sperrer for å være utro. Akkurat den biten er kun hans ansvar og handler om hans personlighet. Alle forhold har utfordringer, og den som opplever at det er vanskelig har ansvar for å gi beskjed, og kan ikke forvente eller forlange at den andre er tankeleser. Det er ikke sånn at alle som møter utfordringer i samlivet med rette kan bedra ektefellen/partneren sin, og at det deretter er den bedrattes skyld at det skjedde. Du ser at det blir for dumt, håper jeg?

Jeg synes det er betenkelig at han ikke har vært mann nok til å stå for sine handlinger. Det er også veldig negativt at han har opptrådd så egoistisk og vinglete også etter at han ble avslørt. Det er som om han ikke helt skjønner hva han har gjort, og han har bare fortsatt å såre deg med ord og handling. 

Lykke til, hva som enn skjer. Hvis du bestemmer deg for at nok er nok og at det blir et permanent samlivsbrudd, kan det hende du treffer en ny fantastisk mann som får deg til å blomstre som aldri før.

Anonymkode: 88755...c64

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2018 den 14.11, AnonymBruker skrev:

Har han flyttet ut nå? Vet eldste hvorfor pappa flytter?

Jeg var 5 når mine foreldre skiltes, pappa var utro. Mamma rakk aldri å hive han ut, for han valgte selv å flytte inn til hun nye. Jeg fikk vite hele sannheten når jeg var rundt 10-12 år, og etter det har jeg aldri klart å se pappa på samme måte. Jeg har en enorm samvittighet for det han gjorde mot mamma, og jeg klarer ikke å skjønne hvordan mamma kom seg gjennom det med 3 barn og ekteskap på 15 år. Pappa er en idiot, og det er mannen din også. Pappaen min sa til den nye damen at han ikke hadde barn, gjett om hun fikk sjokk når vi kom på helgebesøk :-P

Anonymkode: 1173c...95e

Jeg har opplevd det samme, bare at jeg var rundt 10 år da pappa stakk, og voksen da jeg fikk vite hvorfor.

Jeg forstår ingenting av hvordan min mor klarte å ta seg av hus og jobb og 3 gærne unger midt oppe i det hele. Det må ha vært utrolig tøft.

Også jeg har ikke klart å se på min far på samme måte, etter at jeg fikk vite hvorfor de skillte seg. I mitt hode er et et veldig klart skille, hvor han er "pappa" frem til utroskapen, og "min far" etter. Ikke nødvendigvis i tittel men i innhold, om dere forstår.

Anonymkode: f4b1b...0c7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med hvis vi er sammen for at han ikke skal være sammen med andre og klarer å finne tilbake til hverandre da? Da er det vel verdt å kjempe sammen for å fortsette forholdet?

Anonymkode: 19519...51e

Du kan ikke tenke ''hva hvis'' i slike situasjoner. Det er ødelagt. Det er et sår som kommer til å forbli et stort og dypt arr, du kommer deg aldri over det og det er uhyre vanskelig å bare leve med.

Anonymkode: 1173c...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2018 den 14.16, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare opp til han. En del av meg vil at han skal fortette å bo her for at han ikke skal være sammen med noen andre.

Anonymkode: 19519...51e

Men det at han bor med deg har jo ikke forhindret han i å være sammen med noen andre..... 

Vil du ha en fyr som er utro, lyver om sivilstatus og som ikke vil jobbe med forhold deres? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/14/2018 at 2:16 PM, AnonymBruker said:

Det er ikke bare opp til han. En del av meg vil at han skal fortette å bo her for at han ikke skal være sammen med noen andre.

Anonymkode: 19519...51e

Det er ikke en god nok grunn.

Anonymkode: c3b05...986

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Hadde kastet han på hue og ræven ut så kunne han levd ut fantasilivet sitt om at han er en utro dritt som har sviktet kone og barn og som nå bor hjemme hos mamma.

Hadde også sendt jenta en melding på messenger om at «typen» hennes er et utro svin som fra nå av bor hos mamma etter å gått bak ryggen din. Og at igjen sitter en ødelagt familie og 2 ulykkelige barn fordi pappa fant seg en elskerinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...