Gå til innhold

Samboeren min har fått seg ei på si


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror, hvis dette er en real dame, så vil hun gjerne vite sannheten. Brått så er han pappa lissom. Men vent....Han har dame også. Han bodde ikke hos sin mor, men med dama si. Greit å vite. Og uansett om det har vært en laber periode i forholdet deres, så gjør da ingen voksne mennesket med vett i hodet sånn. Denne forelskelsen går over en dag den også. Da sitter han som fortjent med skjegget i postkassa. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så mange skarpe kommentarer. Det er trist. 

Er det ikke den som virkelig er i stand til å elske som har det mest vidunderlig? Helt klart, tenker jeg. Ikke "liksom elske" som i desperasjon etter å være avhengig av noen, men virkelig elske i dets betydning. Å ville sin elskede sitt aller beste alltid.   Nå trodde jeg at Ts elsket virkelig, men da hun skrev at hun tvang ham til å komme rett hjem mm. da mistet jeg litt troen på om hun virkelig elsket ham. Han må bevise av seg selv over tid at han er til å stole på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle tilbakemeldinger.

Skjønner at mange her mener at jeg er tafatt og godtar å bli behandlet som dritt. Det er delvis riktig.

Sannheten er at jeg kjenner min samboer svært godt, han kjenner meg også. Derfor ser jeg på dette som et sidesprang, midtlivskrise og en måte for han å rase fra seg på. Vi har hatt et tøft forhold og det har ikke alltid vært like lett å være oss to.

Vi har opplevd et sidesprang tidligere. Den gang var det jeg som fant noen andre (ingenting fysisk skjedde, var mer at jeg hadde mye kontakt med en annen mann og min samboer følte seg oversett). Han ble svært lei seg var redd for å miste meg.
Dette har vi pratet om og han mener at sidespranget han hadde nå rettferdiggjorde det.

Vi har pratet mye sammen de siste månedene. Han har blant annet fortalt mange detaljer fra "forholdet" han hadde, mye fordi jeg har spurt og forlanget å vite det. Men også fordi vi trenger å bygge opp tillitten igjen.

Når det gjelder økonomien, som noen her har nevnt, så ser jeg på det som irrelevant. Det er dyrt å bo alene med to barn og en inntekt. Det siste vi gjør er å flytte fra hverandre. Vi trenger å samarbeide om dette.

Han kommer ikke til å være utro igjen. Er han det så skal jeg ha full omsorg for barna og han må betale skyhøye bidrag og se barna så lite som mulig. Dette har jeg gitt han klar beskjed om. Han ønsker ikke det og kommer heller ikke til å være utro igjen.

Jeg har ikke motsagt meg selv nå. Det er det som blir realiteten om han er utro igjen.

Anonymkode: 19519...51e

Du bruker altså barna som et pressmiddel her? Se barna så lite som mulig om han er utro igjen? Ikke bli en av de kvinnene som bruker barna som om de skulle vært noe man kjemper om, det er like mye hans barn uansett om han velger å være utro igjen, det der er så lavmåls at jeg mistet mye av respekten for deg. Det du gjør er å bruke barna mot ham, istedetfor å fokusere på om han faktisk vil ha deg. Du vil ha han, det har vi skjønt, men jeg er ganske sikker på at han ikke hadde blitt om dere ikke hadde barna sammen. Hvis ikke hadde du ikke trengt å bruke det som pressmiddel.. 

Han valgte å dra på tur med elskerinnen, og noe skjedde antagelig uke nr 2. Jeg gjetter på at denne jenta fant ut at han hadde dame og barn, og han visste at han antagelig kom til å miste henne fordi hun stilte et ultimatum. Eller at han uansett ville ha deg på gress i tilfelle det ikke fungerte. Så du har egentlig blitt valg nr 2, det nestbeste valget. Unnskyld men jeg har ikke mye tro på at dette vil ende godt. Du vil bruke årevis på å kunne stole på ham igjen. Hvor lenge skal han ha innetider og slikt da? Det er mange som er utro på jobb, i lunsjpausen, når de sitter på kontoret alene.. han vil kunne ha den muligheten uansett. 

Det hjelper ikke hva vi her inne sier, du er blind pga skylappene og kjærligheten din til ham. Håper for din del at han virkelig angret seg og kun vil ha deg. Og ikke blir pga barna. 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: e9cee...5c8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange stygge kommentarer her nå.

Selv om jeg har gitt han klar beskjed om hva som skjer hvis han er utro igjen, betyr ikke det at jeg er en dårlig person. Jeg vokter om barna mine og den lille familien vår. Ingenting skal komme å ødelegge den, iallfall ikke en utenforstående. Det må dere skjønne.

Synes dere virkelig at det er feil å fortsette forholdet etter utroskap? Tenk hvis alle bare skulle gi opp forholdet om en er utro da? Da kan jo hvem som helst komme å ødelegge et forhold med å være frister(inne). Det skjer ikke med oss. Vi skal være sammen uansett.

Det har vært tøft og kommer til å bli tøft. Men det er så absolutt verdt det i lengden.

Anonymkode: 19519...51e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MistakesAndLessons
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han vet at han alltid har meg. Jeg vil ikke ha noen andre enn han.

Han er ikke noe utskudd. En kjekk og flott mann derimot. :)

Jeg hadde nok blitt sett på som desperat om jeg tok kontakt med henne.

Han har brukt hele sommeren på å bygge opp tillitten igjen. Det er fremdeles lang vei igjen, men vi har kommet langt.

Han kommer ikke til å være utro igjen. 

Anonymkode: 19519...51e

Du vil ikke ha noen andre enn han, men han vil tydeligvis ha noen andre enn deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MistakesAndLessons
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, familien kommer alltid først. 

Jeg har selvrespekt så det holder. Det er vel derfor jeg kjempet for å få han tilbake. 

Det kommer ikke til å skje igjen. Tro meg. 

Anonymkode: 19519...51e

 Du har selvrespekt så det holder? Kjære deg, du har ikke selvrespekt overhodet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg føler ikke at dette går utover barna. Tvert imot, jeg gjør alt for at de skal ha en normal oppvekst og familie. 

Usikker på om han hadde blitt om vi ikke hadde barn. Men nå er det realiteten og slik det er. 

Anonymkode: 19519...51e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
2 hours ago, AnonymBruker said:

 

Vi har opplevd et sidesprang tidligere. Den gang var det jeg som fant noen andre (ingenting fysisk skjedde, var mer at jeg hadde mye kontakt med en annen mann og min samboer følte seg oversett). Han ble svært lei seg var redd for å miste meg.
Dette har vi pratet om og han mener at sidespranget han hadde nå rettferdiggjorde det.

 

Anonymkode: 19519...51e

Og dette kjøper du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mange stygge kommentarer her nå.

Selv om jeg har gitt han klar beskjed om hva som skjer hvis han er utro igjen, betyr ikke det at jeg er en dårlig person. Jeg vokter om barna mine og den lille familien vår. Ingenting skal komme å ødelegge den, iallfall ikke en utenforstående. Det må dere skjønne.

Synes dere virkelig at det er feil å fortsette forholdet etter utroskap? Tenk hvis alle bare skulle gi opp forholdet om en er utro da? Da kan jo hvem som helst komme å ødelegge et forhold med å være frister(inne). Det skjer ikke med oss. Vi skal være sammen uansett.

Det har vært tøft og kommer til å bli tøft. Men det er så absolutt verdt det i lengden.

Anonymkode: 19519...51e

 

Jeg tenker at det alltid er klokt å forsøke å reparere forholdet etter utroskap. Det har blitt sånn nå at det er alt for lett å bryte opp familiene. Livet betyr av både gode dager og de mer dårlige dagene. Når dere har forsøkt å få det til å fungere, og det kanskje blir utroskap igjen, da er det greit å gi opp.

Husk du er på KG! Her er det mange som liker å skyte med hard skyts. Man må rett og slett filtrere litt når man leser innlegg her.

 

Anonymkode: ab3bf...b53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva annet enn å plante angst eller frykt hos Ts er det å advare henne om at det vil skje igjen?

En ting må vi mennesker skjønne. Det som gjelder for deg behøver tvert imot ikke å gjelde for en annen.

Ingen her kjenner verken Ts eller mannen. Noen av dere snakker nedlatende både om Ts og om mannen. Hvorfor trykke Ts ned? Det skjønner jeg ikke. Får faktisk vondt i hjertet av å lese noen av deres svar. Ikke sikkert dere egentlig mener å være spydig heller, men kan dere se at dere er det?

Hva vet du om at akkurat disse to menneskene og deres barn trenger hverandre mer enn noen andre kan gi dem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Chloe87 skrev:

 Du har selvrespekt så det holder? Kjære deg, du har ikke selvrespekt overhodet! 

Er du bevisst spydig? Du vet at denne kommentaren er stygg, sant? Hvorfor skriver du det da? 

Hvorfor gjør det deg noe om Ts mener hun har selvrespekt? Er ikke det en fin ting å tenke om seg selv? Hvorfor må det rakkes ned på ved en person?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mange stygge kommentarer her nå.

Selv om jeg har gitt han klar beskjed om hva som skjer hvis han er utro igjen, betyr ikke det at jeg er en dårlig person. Jeg vokter om barna mine og den lille familien vår. Ingenting skal komme å ødelegge den, iallfall ikke en utenforstående. Det må dere skjønne.

Synes dere virkelig at det er feil å fortsette forholdet etter utroskap? Tenk hvis alle bare skulle gi opp forholdet om en er utro da? Da kan jo hvem som helst komme å ødelegge et forhold med å være frister(inne). Det skjer ikke med oss. Vi skal være sammen uansett.

Det har vært tøft og kommer til å bli tøft. Men det er så absolutt verdt det i lengden.

Anonymkode: 19519...51e

Grunnen til at folk reagerer er fordi dette er så mye mer en utroskap. Han har behandlet deg enormt dårlig og unormalt respektløst. Også reagerer du som om det er en ons.

Anonymkode: 4144f...cf2

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mange stygge kommentarer her nå.

Selv om jeg har gitt han klar beskjed om hva som skjer hvis han er utro igjen, betyr ikke det at jeg er en dårlig person. Jeg vokter om barna mine og den lille familien vår. Ingenting skal komme å ødelegge den, iallfall ikke en utenforstående. Det må dere skjønne.

Synes dere virkelig at det er feil å fortsette forholdet etter utroskap? Tenk hvis alle bare skulle gi opp forholdet om en er utro da? Da kan jo hvem som helst komme å ødelegge et forhold med å være frister(inne). Det skjer ikke med oss. Vi skal være sammen uansett.

Det har vært tøft og kommer til å bli tøft. Men det er så absolutt verdt det i lengden.

Anonymkode: 19519...51e

Her var det flere feil vinkler. Det er ikke elskerinnen som ødelegger forholdet, det er den utro mannen. I ditt tilfelle ser det ut som elskerinnen ikke visste at din mann hadde familie. Da ødelegger jo hun ingenting - hun tror at hun dater en singel person. 

Og nei, det er ikke bare feil å tilgi utroskap og fortsette forholdet. Men da må det være på riktige premisser - at den utro legger seg flat og holder seg trofast fordi han VIL, ikke fordi noen holder han innesperret og truer ham med å ikke få se barna sine igjen. Du holder ham som gissel. 

Din trussel om at han skal betale skyhøyt bidrag og ikke få se barna sine er for øvrig ikke reell. Og hvis han har bare litt i hodet, så vet han det. I Norge i 2018 har vi nav som beregner bidrag. Ingen han tvinges til å betale høyere bidrag enn det nav regner ut. Fedre har også rettigheter. Hvis du ved eventuell utroskap og brudd nekter ham å se barna og saboterer, vil han kunne ta ut stevning for full omsorg. Og det at du hevner deg på ham ved å bruke barna vil bare tale i din disfavør. 

Jeg har som sagt opplevd jævlig tilfelle av utroskap, men kunne aldri i verden ha nektet ham å se barna eller true ham til å ikke være utro. Jeg gikk og fant en ny, snill og trofast mann. Eksen er utrolig god far, men bytter damer som sokker (uten å involvere barna). 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjolleri
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mange stygge kommentarer her nå.

Selv om jeg har gitt han klar beskjed om hva som skjer hvis han er utro igjen, betyr ikke det at jeg er en dårlig person. Jeg vokter om barna mine og den lille familien vår. Ingenting skal komme å ødelegge den, iallfall ikke en utenforstående. Det må dere skjønne.

Synes dere virkelig at det er feil å fortsette forholdet etter utroskap? Tenk hvis alle bare skulle gi opp forholdet om en er utro da? Da kan jo hvem som helst komme å ødelegge et forhold med å være frister(inne). Det skjer ikke med oss. Vi skal være sammen uansett.

Det har vært tøft og kommer til å bli tøft. Men det er så absolutt verdt det i lengden.

Anonymkode: 19519...51e

Men hvorfor tror du at det er relasjonen mellom dere to som voksne som skal styre barnas rett til å ha kontakt med begge foreldre ved samlivsbrudd?

Dette er jo fullstendig galskap, og kynisk ovenfor barna.

Hvilke voksne som puler hvem skal ikke styre hvem som har hvilken samværsrett. 

Dette er ganske grovt av deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, exictence skrev:

Hva annet enn å plante angst eller frykt hos Ts er det å advare henne om at det vil skje igjen?

En ting må vi mennesker skjønne. Det som gjelder for deg behøver tvert imot ikke å gjelde for en annen.

Ingen her kjenner verken Ts eller mannen. Noen av dere snakker nedlatende både om Ts og om mannen. Hvorfor trykke Ts ned? Det skjønner jeg ikke. Får faktisk vondt i hjertet av å lese noen av deres svar. Ikke sikkert dere egentlig mener å være spydig heller, men kan dere se at dere er det?

Hva vet du om at akkurat disse to menneskene og deres barn trenger hverandre mer enn noen andre kan gi dem?

Hun vet at det vil skje igjen, derfor gir hun ham innetider og truer med å ruinere ham økonomisk samt nekte ham å se barna i tilfelle ny utroskap. Vil en person som stoler på at mannen holder seg trofast bruke slike metoder? En person som har tilgitt, stoler på mannen OG har god selvtillit antar at mannen har lært og har valgt henne. Fordi hun er best. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper TS tilga lett fordi han har dårlig samvittighet pga hennes egen "utroskap" tidligere. Det mannen har gjort er jo mye verre, da... Så han har jo gitt igjen med renter, kan man si.

Jeg synes ikke det nødvendigvis er galt å tilgi utroskap. Mange par klarer å komme seg gjennom det og bygger forholdet opp igjen. Men da må jo den som har vært utro virkelig angre og virkelig ønske å reparere forholdet. Det virker det ikke som er tilfelle her. Ingenting som tyder på at TS' samboer angrer, og han har jo tydeligvis prøvd seg på "pose og sekk" en stund, dro sågar på kjærlighetsferie med elskerinna mens han holdt TS "varm"! Og at han drar på ferie med elskerinna og sier at han ikke tror på at TS vil gjøre det slutt vitner virkelig om mangel på respekt. At han sier noe sånt, TS, det vitner IKKE om kjærlighet til deg!

At han må ha innetider som en annen unge tyder jo heller ikke på et særlig sunt forhold. Han kunne f.eks ha foreslått noe sånt selv, slik at du skulle føle deg trygg, men det gjør han jo ikke, det er du som må be ham om det.

Å true med at han aldri får se barna hvis han er utro igjen osv. er jo bare tomme trusler (og det vet sikkert fyren også), da barn har rett på samvær med begge foreldrene sine i dette landet etter loven.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:

Hun vet at det vil skje igjen, derfor gir hun ham innetider og truer med å ruinere ham økonomisk samt nekte ham å se barna i tilfelle ny utroskap. Vil en person som stoler på at mannen holder seg trofast bruke slike metoder? En person som har tilgitt, stoler på mannen OG har god selvtillit antar at mannen har lært og har valgt henne. Fordi hun er best. 

Ja, så sier vi at du har rett. Men handler det om at det gavner noen at du har rett? Hvorfor påstå din rett når det ikke hjelper noen? Ts har valgt å satse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, ItchyBitchySpider said:

Her var det flere feil vinkler. Det er ikke elskerinnen som ødelegger forholdet, det er den utro mannen. I ditt tilfelle ser det ut som elskerinnen ikke visste at din mann hadde familie. Da ødelegger jo hun ingenting - hun tror at hun dater en singel person. 

Og nei, det er ikke bare feil å tilgi utroskap og fortsette forholdet. Men da må det være på riktige premisser - at den utro legger seg flat og holder seg trofast fordi han VIL, ikke fordi noen holder han innesperret og truer ham med å ikke få se barna sine igjen. Du holder ham som gissel. 

Din trussel om at han skal betale skyhøyt bidrag og ikke få se barna sine er for øvrig ikke reell. Og hvis han har bare litt i hodet, så vet han det. I Norge i 2018 har vi nav som beregner bidrag. Ingen han tvinges til å betale høyere bidrag enn det nav regner ut. Fedre har også rettigheter. Hvis du ved eventuell utroskap og brudd nekter ham å se barna og saboterer, vil han kunne ta ut stevning for full omsorg. Og det at du hevner deg på ham ved å bruke barna vil bare tale i din disfavør. 

Jeg har som sagt opplevd jævlig tilfelle av utroskap, men kunne aldri i verden ha nektet ham å se barna eller true ham til å ikke være utro. Jeg gikk og fant en ny, snill og trofast mann. Eksen er utrolig god far, men bytter damer som sokker (uten å involvere barna). 

Dette!!!!

Anonymkode: 8021d...dae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, exictence skrev:

Ja, så sier vi at du har rett. Men handler det om at det gavner noen at du har rett? Hvorfor påstå din rett når det ikke hjelper noen? Ts har valgt å satse. 

Jeg er ikke opptatt av å ha rett. Jeg skriver min mening om at ts har rosa briller på. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:

Jeg er ikke opptatt av å ha rett. Jeg skriver min mening om at ts har rosa briller på. 

O det er viktig å få frem. (ikke)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...