Gå til innhold

Samboeren min har fått seg ei på si


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd det er så mange slemme menn der ute, som ødelegger kvinner :( Og ikke minst gjør at døtre får masse issues med menn pga utroskap. Ikke rart psykiatrien har lange ventelister... Er bare å holde seg unna menn! Lykke til ts, ikke ta drittsekken tilbake. 

Anonymkode: 916dd...254

Ikke la dette bli til enda en tråd der mislykkede kvinner og menn hamrer løs på hverandre om hvor dårlig alle av motsatt kjønn er. 

Mannen til TS oppfører seg helt forkastelig, men det blir feil å dømme menn generelt slik du gjør fordi sikkert har klart å rote deg borti det som finnes av drittsekker i din omgangskrets.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Tba skrev:

Ikke la dette bli til enda en tråd der mislykkede kvinner og menn hamrer løs på hverandre om hvor dårlig alle av motsatt kjønn er. 

Mannen til TS oppfører seg helt forkastelig, men det blir feil å dømme menn generelt slik du gjør fordi sikkert har klart å rote deg borti det som finnes av drittsekker i din omgangskrets.

Enig, det finnes jaggu mange jævlige kvinner der ute også. Tipper det er akkurat like mange av hver. Grunnen til at vi hører om mest menn er jo pga vi damer ofte har flere venninner som har opplevd slik eller vi har venninner som har venninner som har opplevd slikt. Hadde vi vært menn hadde vi nok fått med oss en hel del mer av den andre siden.

Anonymkode: 9b359...742

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS 

Jeg vil ta utgangspunkt i noe du skrev:

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han vil ikke gjøre det slutt med meg fordi han ikke vil at barna skal ha to hjem. Han vil fortsette å bo sammen med oss.
Jeg drar iallefall bort i helgen og da skal han være sammen med ungene.

Når han er så feig og dum som han er nå skal ikke jeg gjøre det lett for han ved å gjøre det slutt og hive han ut. Jeg nekter. Dette skal han få merke konsekvensene av og ordne opp i selv.

Anonymkode: 19519...51e

Er det slik å forstå at han vil dere skal dele hjem for barnas skyld mens han utforsker sin forelskelse med denne nye flammen?

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har han ikke lagt alt sammen på bordet allerede, forelsket osv.

Neste skritt er mellom tre valg:

1. Han kutter kontakt med damen.

2. Dere går hvert til deres.

3. Du godtar utroskapen og forblir i forholdet.

 

Anonymkode: 82a39...952

4) TS kan avslutte forholdet og fortsette dele bolig for barna sin del - det er flere som gjør dette, det er til og med utviklet egne boliger for formålet.

https://www.aftenbladet.no/bolig/Lager-egne-skilsmisseleiligheter-i-ny-boligblokk-Vil-gjore-hverdagen-enklere-for-barn-med-skilte-foreldre-10902b.html

Spørsmålet for TS er rett og slett hva er det beste for barna og hva er det beste for henne - og det er ikke slik at man må være tradisjonell og følelsesstyrt, kanskje spesielt viktig å ikke la følelsene få fritt utløp i en så utrolig vond situasjon. 

Man skal selvsagt tillate både sorg, sinne, raseri til og med - eder og galle, snørr og tårer: men man skal ikke la følelsene bestemme fremtidsvalget, det skal man ta når alt har roet seg og man har fått dette første slaget i trynet på avstand og ser klart igjen..

Lykke til TS, det er mange tanker og følelser som må sorteres i dagene som kommer :klem:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva det er noe mer å tenke på: forholdet mellom ts og mannen er slutt. Han vil ikke ha henne lengre, er forelsket i en annen. Selv hvis det ikke blir noe av med hans nye flamme og han blir boende hjemme betyr det jo slett ikke at han vil ha ts.

Et samliv er ikke alltid basert på dyp kjærlighet, men ting som tillit og respekt er da alltid et must. Hvordan skal det fungere? Han er ikke til å stole på, han melder seg ut av familielivet (barna overlates med den største selvfølgen til moren mens han gjør som han vil), han lyver og unngår ta ansvar for egne handlinger. Jeg mener at man skal strekke seg langt når det barn inn i bildet, men selvutsletting er ikke veien å gå.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, det finnes jaggu mange jævlige kvinner der ute også. Tipper det er akkurat like mange av hver. Grunnen til at vi hører om mest menn er jo pga vi damer ofte har flere venninner som har opplevd slik eller vi har venninner som har venninner som har opplevd slikt. Hadde vi vært menn hadde vi nok fått med oss en hel del mer av den andre siden.

Anonymkode: 9b359...742

Ja det finnes like ille av begge kjønn, men det kan ikke være tilfeldig at jeg hører om så mange jævlige menn altså. Både her på KG og ellers. Jeg tror ikke menn er i stand til å forelske seg, de er bare kåte og tar dem som gjør tissen stivest. Faktisk. 

Men hvis damer fortsetter å tilgi så vil ikke denne oppførselen bedre seg heller, så jeg håper TS kaster drittsekken ut av huset.

Anonymkode: 916dd...254

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts hva vil han da? Bo og sove i seng hos deg fordi barna ikke skal ha delt hjem, og så skal ham være kjæreste med denne unge nye damen som han lyver for?

fy fader for en drittfyr. Det må jeg si! Enten så er han en egoistisk drittsekk eller så er ham helt sinnsforvirret som tror han kan bruke og kaste kvinner som ham vil.

Anonymkode: a2a97...4d4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dra bort i helga og tenk over ting. Finner du ut at dette kan du ikke leve midt oppi, så tar du fri fra jobb på mandag, pakker kofferten hans og kjører den til moren. Sender han en melding om at han har midlertidig bosted der, ringer familievernkontoret og bestiller time. Dette kjøper deg tid og pusterom, og alvoret blir mer boksavelig for han. Han må ta seg sammen og tenke på at dere er fire stykk som blir berørt av livskrisen hans - det er på tide han våkner opp, og tar ansvar for handlingene sine.

Anonymkode: bbbe7...1f0

Etter å ha tenkt litt nå så har jeg funnet ut at det er best for meg og ungene at jeg tar fri på mandag, pakker sakene hans og leverer det hos moren hans. Det sitter langt inne å gjøre det på den måten, men det er heller ikke lett å bo sammen med en som er forelsket i noen andre. 

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva sa han da? Ville han fortette med denne dama, og fortsatt være med deg/bo med deg? Hva var liksm planen hans? Angret han ikke? 

1. Om du skal fortette forholdet: Skriv kontrakt på utroskap (populært for tiden) Om han er utro igjen, så skylder han deg erstatningssum på noen mill, og du får rett på alt av felleseie.

2. Om du velger å avslutte, få han til å forstå hva han har gjort. Han skal flytte ut, han får fikse sitt eget liv. Har dere felles venner, ødelegg han, og fortell hvor slem han har vært mot deg og barna, og ødelagt familien til fordel for sædutløsning

Anonymkode: 11012...83b

Han har ikke sagt noe annet enn at han fremdeles vil bo med oss pga barna. Jeg vet ikke hva han vil med henne. 

Han er lei for å ha såret meg.

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synd det er så mange slemme menn der ute, som ødelegger kvinner :( Og ikke minst gjør at døtre får masse issues med menn pga utroskap. Ikke rart psykiatrien har lange ventelister... Er bare å holde seg unna menn! Lykke til ts, ikke ta drittsekken tilbake. 

Anonymkode: 916dd...254

Det er veldig synd. Selvtilliten og psyken får en real knekk.

21 timer siden, Mysticgirl skrev:

Så han mener seriøst at han skal bo med deg, mens han fortsetter å møte elskerinnen? Dette må du for all del ikke finne deg i !

Ta og si rett ut at han får flytte hjem til moren sin og finne seg et eget sted å bo etterhvert, for dette skal ikke gå ut over deg og ungene, at han er utro!

Ikke bli hos han pga barna, da vil du få det dårlig pga du vet at han er forelsket i ei annen kvinne! Og barna merker den ekle stemningen i huset. 

Hiv han ut og la han ordne opp i dritten sin. Og hvorfor bli hos en som likevel ikke løfter en tøddel for forsøke å ordne opp. Han unnskylder seg ikke engang og han forsøker ikke å vinne deg tilbake engang?

Han bare sier rett ut at han er forelsket i en annen. Huff nei, tror du vet innerst inne at dette er galskap. Ikke la han få i pose og sekk. Dette må få konsekvenser.

Du klarer deg alene, selv om det blir mindre å rutte med. Dette går bra, mange som har barn sammen går fra hverandre. Ikke finn deg i dette, da du fortjener ikke å ha det sånn.

:hug:

Takk for støtten. :)

19 timer siden, Carrot skrev:

Hei TS 

Jeg vil ta utgangspunkt i noe du skrev:

Er det slik å forstå at han vil dere skal dele hjem for barnas skyld mens han utforsker sin forelskelse med denne nye flammen?

 

4) TS kan avslutte forholdet og fortsette dele bolig for barna sin del - det er flere som gjør dette, det er til og med utviklet egne boliger for formålet.

https://www.aftenbladet.no/bolig/Lager-egne-skilsmisseleiligheter-i-ny-boligblokk-Vil-gjore-hverdagen-enklere-for-barn-med-skilte-foreldre-10902b.html

Spørsmålet for TS er rett og slett hva er det beste for barna og hva er det beste for henne - og det er ikke slik at man må være tradisjonell og følelsesstyrt, kanskje spesielt viktig å ikke la følelsene få fritt utløp i en så utrolig vond situasjon. 

Man skal selvsagt tillate både sorg, sinne, raseri til og med - eder og galle, snørr og tårer: men man skal ikke la følelsene bestemme fremtidsvalget, det skal man ta når alt har roet seg og man har fått dette første slaget i trynet på avstand og ser klart igjen..

Lykke til TS, det er mange tanker og følelser som må sorteres i dagene som kommer :klem:

Han ønsker å fremdeles bo her pga ungene. Jeg vil at han skal bo hos moren sin og etterhvert finne seg noe annet. Det er det beste for alle. Barna skjønner mye og kommer til å lure på hvor han er når han ikke er hjemme når han pleier. Han har oppført seg som en idiot nå og har gjort det slutt med handling, ikke ord. 

Han kan ikke få i pose og sekk. 

Tror det ikke er aktuelt med en sånn type bolig. Men takk for forslaget og støtten. :)

Anonymkode: 19519...51e

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått et par mld av han i dag. Han sier at han er lei seg for å ha såret meg og at han ikke skulle sagt at han var forelsket. Det var noe han sa for å forsvare det han hadde gjort. 

Det har vært mye motgang de årene vi har vært sammen og han har følt at han har blitt tatt for gitt. Når det da dukker opp en som det klikker med så har han latt seg rive med og da ble det sånn. Han vil fremdeles ikke svare på hva han vil med henne, kutte ut eller ikke. 

Anonymkode: 19519...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er lei seg for å bli tatt. Dump han. Du fortjener bedre!

Anonymkode: 9d511...c6a

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har fått et par mld av han i dag. Han sier at han er lei seg for å ha såret meg og at han ikke skulle sagt at han var forelsket. Det var noe han sa for å forsvare det han hadde gjort. 

Det har vært mye motgang de årene vi har vært sammen og han har følt at han har blitt tatt for gitt. Når det da dukker opp en som det klikker med så har han latt seg rive med og da ble det sånn. Han vil fremdeles ikke svare på hva han vil med henne, kutte ut eller ikke. 

Anonymkode: 19519...51e

Så utrolig dårlig gjort mot deg! At han ikke skjønner at du må ha svar på det! Det er jo lett å tolke det til at han fortsatt vil være med henne, eller ikke vet. Hvis ikke hadde han jo burde kunnet svare på det. Ingen av de er ok mtp deg og barna... Han bør nok flytte ut og tenke seg om ja.

Anonymkode: 12d47...b67

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil nok ha det trygt og godt hjemme hos familien sin mens han samtidig kan pule rundt på hu nye når det blir for mye familie 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er lei seg for å bli tatt. Dump han. Du fortjener bedre!

Anonymkode: 9d511...c6a

Det er mulig. Det hadde blitt avslørt før eller senere. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig dårlig gjort mot deg! At han ikke skjønner at du må ha svar på det! Det er jo lett å tolke det til at han fortsatt vil være med henne, eller ikke vet. Hvis ikke hadde han jo burde kunnet svare på det. Ingen av de er ok mtp deg og barna... Han bør nok flytte ut og tenke seg om ja.

Anonymkode: 12d47...b67

Han vil vel ikke gi helt slipp på meg og oss før han vet hvordan det blir med hun nye tror jeg. Og samtidig gi meg et lite håp om at han skal ombestemme meg. Jeg blir sliten av hele greia og det å ikke vite hva han tenker. Han er selektiv på hva han deler.. :(

2 timer siden, GulSitron skrev:

Han vil nok ha det trygt og godt hjemme hos familien sin mens han samtidig kan pule rundt på hu nye når det blir for mye familie 

:(

2 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Faen for en kuk.

All sympati og store klemmer til deg, TS.

Takk :)

Anonymkode: 19519...51e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke å slutte å tenke på hva jeg kan ha gjort galt siden det var så lett for han å gå så fort fra meg til en annen. 

Vi hadde planer om å reise bort i påsken. Spørs hvordan det blir nå.

Anonymkode: 19519...51e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JeSuisLouise
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke å slutte å tenke på hva jeg kan ha gjort galt siden det var så lett for han å gå så fort fra meg til en annen. 

Vi hadde planer om å reise bort i påsken. Spørs hvordan det blir nå.

Anonymkode: 19519...51e

Det er så synd at vi kvinner ofte tenker sånn, samtidig som jeg skjønner deg godt :hjerte: Jeg har også opplevd utroskap men det har ikke vært noe samboerskap eller barn i bildet heldigvis. Du virker som en veldig sterk person, jeg håper du og barna får det fint uten denne idioten av en mann fremover. Å oppføre seg som han gjør er bare slemt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, JeSuisLouise skrev:

Det er så synd at vi kvinner ofte tenker sånn, samtidig som jeg skjønner deg godt :hjerte: Jeg har også opplevd utroskap men det har ikke vært noe samboerskap eller barn i bildet heldigvis. Du virker som en veldig sterk person, jeg håper du og barna får det fint uten denne idioten av en mann fremover. Å oppføre seg som han gjør er bare slemt! 

Ja, det er helt håpløst. Tankene går mellom hva jeg har gjort som ikke var "bra nok" for han, at jeg vil hive han på hue og ræva ut, at jeg skal være sterk og tenke på meg selv og ungene i dette og at alt kan bli som før og ingenting av dette har skjedd. 

Anonymkode: 19519...51e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest JeSuisLouise
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er helt håpløst. Tankene går mellom hva jeg har gjort som ikke var "bra nok" for han, at jeg vil hive han på hue og ræva ut, at jeg skal være sterk og tenke på meg selv og ungene i dette og at alt kan bli som før og ingenting av dette har skjedd. 

Anonymkode: 19519...51e

Du får se på det sånn, at hvis det var noe han ikke var fornøyd med så kunne han kommunisert det på en bedre måte enn å være utro. Håper det går bra med deg og barna, og selv om påskeferien ikke blir som planlagt så kan dere få det fint likevel :) Men håper du og mannen får snakket ut, han kan jo ikke bare nekte å snakke med deg om hva som skjer videre nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig. Det hadde blitt avslørt før eller senere. 

Han vil vel ikke gi helt slipp på meg og oss før han vet hvordan det blir med hun nye tror jeg. Og samtidig gi meg et lite håp om at han skal ombestemme meg. Jeg blir sliten av hele greia og det å ikke vite hva han tenker. Han er selektiv på hva han deler.. :(

:(

Takk :)

Anonymkode: 19519...51e

Jeg tror du har rett i dette. Han tør ikke gi slipp på deg før hun andre vet om hun vil ha han eller ei. Synes du er tøff og gjør mye riktig i å ta dette valget for han. Akkurat nå er du 2.valget, og det vil man jo ikke være etter så mange tøffe år, og familie sammen. 

Du er sterk som står opp for deg selv! O

Anonymkode: bbbe7...1f0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, JeSuisLouise skrev:

Du får se på det sånn, at hvis det var noe han ikke var fornøyd med så kunne han kommunisert det på en bedre måte enn å være utro. Håper det går bra med deg og barna, og selv om påskeferien ikke blir som planlagt så kan dere få det fint likevel :) Men håper du og mannen får snakket ut, han kan jo ikke bare nekte å snakke med deg om hva som skjer videre nå. 

Det er sant. Kommunikasjonen har vært dårlig og det er frustrerende at han ikke sier ifra når noe plager han. Men samtidig så har det fungert på et vis. Frem til nå da..

Håper han har fått tenkt i helgen han også. Vi må ta en prat til uka. Han kan ikke vri seg unna dette. Vi er faktisk nødt til å samarbeide med barna. 

Anonymkode: 19519...51e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2018 den 17.07, AnonymBruker skrev:

Her er det bare en ting å gjøre; Hive han på hue og rævva ut, så får han bo hos moren sin sånn som han tydeligvis drømmer om. 

Jeg hadde også sendt denne dama en melding på fb ala: «Jeg hører min samboer og far til våre to barn har fortalt deg at han har bodd hos sin mor etter samlivsbrudd med meg. Jeg vil herved informere om at dette er en løgn, da vårt samboerskap har vedvart inntil i dag hvor jeg ble gjort oppmerksom på dette. Jeg har nå kastet Per ut, og du står fritt til å kose deg med denne utro løgneren av en «mann». 

Anonymkode: 23e4c...ab4

Nå er det mye en kan gjøre hvis en oppdager at partner er utro. Men eier/leier  en boligen sammen kan en ikke bare kasteut den andre parten. Skulle en eie boligen selv har en plikt til å gi den andre rimelig tid til å flytte. Eier den andre boligen må du ha er rettslig vedtak på å få bo I boligen. For dette kan eier kreve markedsleie.

Poenget er at hvem som skal bo I felles bolig videre har ikke noe med hvem som er utro ovs. 

Barna har bostedsadresse I felles bolig. De kan ikke bare flyttes uten den andre foreldres samtykke. Dette er hovedregelen. Den gjelder også ved utroskap  

Endret av Peter007
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...