Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Hummel34 skrev:

Lurer på hvordan denne jenta har hatt det helt fra hun var liten jeg.... 

Uff, ja. 😢

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er veldig merkelig at retten ikke stiller spørsmål ved hennes evne til å kommunisere med dagbladet via sms, når hun overhodet ikke klarer å kommunisere i rettssalen.

Det er jo et hån mot folks rettsoppfatning. Hun blir dramatisk syk, faller sammen og hulker og kan ikke forklare seg i retten, men hun kan kommunisere med Dagbladet?

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Jeg synes det er veldig merkelig at retten ikke stiller spørsmål ved hennes evne til å kommunisere med dagbladet via sms, når hun overhodet ikke klarer å kommunisere i rettssalen.

Det er jo et hån mot folks rettsoppfatning. Hun blir dramatisk syk, faller sammen og hulker og kan ikke forklare seg i retten, men hun kan kommunisere med Dagbladet?

Ikke at jeg forsvarer mor i dette, men man kan vel se for seg at det er mer belastende å sitte på tiltalebenken og skulle forklare seg om sin datters død. 

Anonymkode: 7fdbe...473

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke at jeg forsvarer mor i dette, men man kan vel se for seg at det er mer belastende å sitte på tiltalebenken og skulle forklare seg om sin datters død. 

Anonymkode: 7fdbe...473

selvsagt. Men hun burde bare ha latt være å sende de sms-ene. Litt mer troverdig på den måten.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg synes det er veldig merkelig at retten ikke stiller spørsmål ved hennes evne til å kommunisere med dagbladet via sms, når hun overhodet ikke klarer å kommunisere i rettssalen.

Det er jo et hån mot folks rettsoppfatning. Hun blir dramatisk syk, faller sammen og hulker og kan ikke forklare seg i retten, men hun kan kommunisere med Dagbladet?

Akkurat. Kanskje aktoratet kan foreslå å sende spørsmålene på tekstmelding til henne så kan hun svare tilbake på SMS som hun gjør med Dagbladet?

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at jeg forsvarer mor i dette, men man kan vel se for seg at det er mer belastende å sitte på tiltalebenken og skulle forklare seg om sin datters død. 

Anonymkode: 7fdbe...473

Men man skulle også tro at det er i hennes interesse å forklare seg når hun mener at hun ikke har gjort noe galt og alltid prøvd å hjelpe datteren? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Ulzzang skrev:

Men man skulle også tro at det er i hennes interesse å forklare seg når hun mener at hun ikke har gjort noe galt og alltid prøvd å hjelpe datteren? 

Jo det skulle man så absolutt tro. Synd at man ikke klarer å drive saken fremover.

Anonymkode: 7fdbe...473

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at jeg forsvarer mor i dette, men man kan vel se for seg at det er mer belastende å sitte på tiltalebenken og skulle forklare seg om sin datters død. 

Anonymkode: 7fdbe...473

Man skulle tro det var mer belastende å bli fremstilt slik hun blir nå enn å gjøre alt hun kan for å forklare seg. Ingenting tyder jo på at det er dette hun egentlig vil. Jeg har null sympati med mor og etter å ha sett minnesiden hun har lagd på face og ikke minst TV intervjuet med henne hvor hun bagatelliserer SMS med datteren om at hun skal ta på vekter før veiing med barnevernet er for meg tydelige eksempler på hvor selvsentrert denne moren er og det strider imot all fornuft som foreldre og ta denne innstillingen rett og slett. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vera skrev:

 Hvordan blir fremtidige rettssaker da? «Beklager, jeg kan dessverre ikke uttale meg om mordet jeg foretok på fru Olsen sist år fordi jeg har mensen og da blir jeg så ør» 

Gi meg styrke.

Herregud, jeg dævver. Så godt sagt 😅 Siste avsnitt, selvsagt 😉

Endret av Vampyrina
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil ikke ha spørsmål, hun vil forklare seg fritt.

 

Jeg for min del finner det interessant at hun har hatt diabetesoppfølging to ganger årlig siden 2014. Og det gikk helt fint å bo i månedsvis med dødssyk barn uten diabetestrøbbel.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Donpedro skrev:

Hun vil ikke ha spørsmål, hun vil forklare seg fritt.

 

Jeg for min del finner det interessant at hun har hatt diabetesoppfølging to ganger årlig siden 2014. Og det gikk helt fint å bo i månedsvis med dødssyk barn uten diabetestrøbbel.

Veldig interessant, ja.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Donpedro skrev:

Hun vil ikke ha spørsmål, hun vil forklare seg fritt.

 

Jeg for min del finner det interessant at hun har hatt diabetesoppfølging to ganger årlig siden 2014. Og det gikk helt fint å bo i månedsvis med dødssyk barn uten diabetestrøbbel.

Hun har rett til å forklare seg fritt, og det var også det det opprinnelig var planer om å forsøke å få til. Deretter ville hun fått spørsmål fra aktoratet og eventuelt forsvarer. De forsøkte med om det ville hjelpe å stille spørsmål istedet, men det gikk ikke.

Anonymkode: 7fdbe...473

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hun har rett til det. Hun har uttrykkelig avvist å få spørsmål. For noen kunne jo det vært ok, hvis man synes å snakke fritt er vanskelig.

 

Til å ØNSKE å forklare seg så synes jeg hun takket nei til mye som tilbys for å hjelpe. Men det er hun jo i full rett til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke en åpenbar selvmotsigelse å både ønske å forklare seg og avslå å ta imot nødvendig helsehjelp for å faktisk kunne forklare seg?! Retorisk spørsmål på formiddagen....

Anonymkode: 4319d...7a6

Nei. Ikke hvis man har en dramatisk personlighetsforstyrrelse. Da passer alt som kan gi økt fokus på en selv, godt inn. 

Anonymkode: e6f50...7f1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Vampyrina skrev:

Har dere lagt merke til hvor lite oppmerksomhet saken har fått i riksmedia ellers i dag? Synes det er bra jeg, at tiltalte får mindre mediedekning enn hun ønsker

Dagbladet hadde en artikkel hvor de postet bilder av blomster og støttebrev til den tiltalte. På denne måten bidrar de til å stakkarsliggjøre henne og å spre en følelse av at det er staten, systemet, rettsvesenet som er den store stygge ulven.

https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-klarer-ikke-flere-stikk/69566459

Jeg ble kvalm av å lese dette og tenker å boikotte Dagbladet.

Anonymkode: e6f50...7f1

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis saken utsettes, hvor lenge kan saken utsettes før eventuelt plan B brukes?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har diskutert denne saken med et par stykker i dag. Umiddelbart var reaksjonen stakkars mor, systemet sviktet og hun gjorde alt for barnet sitt og må ikke straffes. Etter jeg viste til mye av det som det har blitt belyst i denne saken her så endra pipa seg ein heil del. Og ja, det har vore systemsvikt, men det har ikke kommet tydelig fram alle tiltak som ble satt i gang, og som mor saboterte. De visste heller ikke om at moren flytter fram og tilbake slik at det var vanskelig for systemet å finne henne, og at vekten gikk ned 50% etter mor isolerte seg med henne., og i hele tatt alle de små tingene som har kommet fram i ettertid.

De jeg snakket med hadde i hovedsak bare kjennskap tip saken fra den kom it første gang, gjennom intervju med moren i media og medier som Dagbladet, pg et kommentarfelt uten refleksjon, bare 40-60 år gamle damer som sender hjerter og syns så synd på moren. Som mange andre skriver, jeg syns synd på jenta, jeg. Mor viser flere og flere sider av aeg selv som gjør det vanskelig å føle sympati utover at det selvsagt er utrolig trist at barnet ens dør.

 

Anonymkode: b7019...c2d

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Heggelund forteller om et skolesystem og helsevesen som ikke har hørt på henne da hun sa datteren ikke hadde det bra.

– Helsevesenet har ikke hjulpet oss. Hun følte alltid med skam og skyld, følte alltid at det var noe galt med henne, etter kontakten med dem, sier hun." https://www.tv2.no/a/8618055/

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...