Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, hun vil nok forklare, men ingenting om sin egen rolle. Mistenker at det blir veldig fokus på helsevesen, mobbere, foreldre og skolevesen. 

 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var skuffende. Jeg stod opp tidlig på fridagen min for å få med meg alt fra starten. Hva tenkte jeg på
Jeg som er et b-menneske:tristbla:

Anonymkode: f367f...57e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette var skuffende. Jeg stod opp tidlig på fridagen min for å få med meg alt fra starten. Hva tenkte jeg på
Jeg som er et b-menneske:tristbla:

Anonymkode: f367f...57e

Stakkars deg da :frkk:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske sjokkerende at en rettssak kan bli utsatt i 2018 på grunn av diabetes, uavhengig av om det fremprovoseres eller ei.

Anonymkode: 7fdbe...473

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vil ikke ha alarm. Etter ønske fra tiltaltes forsvarere ble kvinnens behandlende diabetesspesialist Cicilie Wium ringt opp i retten for å svare på Julsrud Bergs innvendinger til hennes erklæring.

Hun står fast på at hun mener blodsukkerfallene skyldes stress, og bekrefter også at tiltalte ikke har ønsket å ha en sensor tilknyttet insulinpumpen som sier ifra når blodsukkeret blir for lavt.

– Det mener jeg vi har snakket om, men hun orket ikke ha mer enn en «device» på seg, og det er det mange pasienter som ikke vil ha, sier Wium til retten på telefon."https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21bj7v/valdres-saken-aktor-mener-moren-maa-ha-insulinpumpe-alarm

?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske sjokkerende at en rettssak kan bli utsatt i 2018 på grunn av diabetes, uavhengig av om det fremprovoseres eller ei.

Anonymkode: 7fdbe...473

Enig. For en farse. Rettsystemet fremstår som fullsstendig useriøst der det er null åpning for å kalle en spade for en spade og handle deretter. 

 

 

 

 

Anonymkode: c6795...eca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Et alternativ er å lese opp politiforklaringen hvis den er dekkende. Da kan man lese opp punkter som tiltalte ikke klarer eller ønsker å forklare seg om. Det er den vanlige fremgangsmåten hvis den tiltalte ikke forklarer seg, sier Gjøen.

" https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jPwv8n/venter-ny-legevurdering-av-tiltalt-46-i-valdres-saken-skulle-gjerne-stilt-henne-konfronterende-spoersmaal

Anonymkode: fad9c...735

Innlegget er redigert for brudd på opphavsretten.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig ikke. Jeg tror dommeren må la dette gå sin gang en stund, for å dokumentere at han virkelig prøver, og for å avkle mors spill tilstrekkelig. Hvis ikke vil det bli felt øyeblikkelig som formell feil og saken må føres på nytt. Men når han har latt dette utspille seg en stund, kan han si at mor har fått sjansen til å vitne, og det er ikke helsen hennes som gjør at hun ikke har fått vitnet, men et spill fra hennes side (personlighetsforstyrrelse). 

Jeg tror ikke dommeren er innstilt på å avblåse saken enda en gang.

Anonymkode: 3e1ba...9db

Enig i det første du skriver der, kanskje det ikke vil bli et mål å avkle morens spill som du sier, men iallfall så må retten vise at de har gjort tilstrekkelige forsøk for at dette skal gå, all den tid mor sier at hun ønsker å forklare seg. Det jeg ser på som problematiske er at det er satt av for får dager til morens forklaring. I morgen skal de jo egentlig begynne på andre forklaringer, og spørsmålet er om de kan det nå når mor ikke har forklart seg. Det er 20 minutter til rettsdagen er over, det sier jo seg selv at det ikke går. Men vet ikke om de kan prøve igjen med mor i morgen, eller om hun nå får "fri" fordi de dager det er bestemt at hun skal forklare seg har gått.

Anonymkode: 7fdbe...473

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13:39

Det er fremdeles uvisst når rettsforhandlingene vil starte igjen. Tiltaltes forsvarere sitter i rettssalen og konfererer med hverandre. De opplyser at tiltaltes blodsukker måles manuelt, og at hun får bistand av sakkyndig Tore Julsrud Berg.

 

Etter snart tre dager i retten, har man enda ikke vært i nærheten av å få belyst omstendighetene rundt de straffbare handlingene Camilla Heggelund Hovd (46) er tiltalt for. Hvis du trenger en oppfriskning, er tiltalen å finne her.

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig ikke. Jeg tror dommeren må la dette gå sin gang en stund, for å dokumentere at han virkelig prøver, og for å avkle mors spill tilstrekkelig. Hvis ikke vil det bli felt øyeblikkelig som formell feil og saken må føres på nytt. Men når han har latt dette utspille seg en stund, kan han si at mor har fått sjansen til å vitne, og det er ikke helsen hennes som gjør at hun ikke har fått vitnet, men et spill fra hennes side (personlighetsforstyrrelse). 

Jeg tror ikke dommeren er innstilt på å avblåse saken enda en gang.

Anonymkode: 3e1ba...9db

Får virkelig håpe de har en plan. Jo lengre saken får gå, jo mer koster den oss som samfunn og det gir heller ikke tiltalte en mer rettferdig rettergang når alt hun oppnår her er å svekke egen troverdighet, dag for dag, i tillegg til at hennes versjon uteblir. I tillegg er det plausibelt å tenke at hun kan ha en adferd som kan føre til at tiltalte dør i rettsaken. Tilsiktet eller utilsiktet. 

Anonymkode: c6795...eca

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vekt hvor man kan lese tiltalen, annet enn i Budstikka? Den er bak betalingsmur og jeg har ikke abonnement der.

Anonymkode: 7fdbe...473

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2018 den 12.25, Ichiko skrev:

Må man ha spesialkompetanse for å gi et barn mat?

Det kan tenkes. Dette barnet har blitt mobbet, og det kan tenkes at ungen faktisk ønsket å slippe å leve.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for spekulasjoner, identifisering av andre privatpersoner, latterliggjøring, hetsende og nedsettende utsagn, avsporinger og persondebatt, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, I Grosny skrev:

Det kan tenkes. Dette barnet har blitt mobbet, og det kan tenkes at ungen faktisk ønsket å slippe å leve.

Mobbeaspektet er omstridt. Personlig får jeg mer og mer inntrykk av at det mest belastende elementet i jentas liv har vært mor. 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig sulter barn ihjel i Syria, pga av overlagt norsk sanksjonspolitikk. Erna blir ikke tiltalt en gang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, I Grosny skrev:

Samtidig sulter barn ihjel i Syria, pga av overlagt norsk sanksjonspolitikk. Erna blir ikke tiltalt en gang. 

Ja, dette må man vel virkelig kunne kalle en avsporing.

Anonymkode: 7fdbe...473

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mandag ble det klart at forsvaret vil legge frem omtrent 10 000 tekstmeldinger mellom mor og datter, fra året i forkant av dødsfallet.

– De har gjort det siste året. Mens mor var på kjøkkenet og datteren i sengen. I stedet for å snakke sendes tekstmeldinger. Det er for eksempel en datter som sover og ikke står opp, og en mor som er på butikken. Det er et større antall tekstmeldinger enn det som er naturlig og normalt, sier forsvarer Aasmund"

https://www.aftenposten.no/norge/i/9m6RVW/Tiltalt-mor-i-Valdres-saken-brot-ut-i-hoylytt-grat

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan dette være en bra ting? Sånn at også de som bare ser en stakkars hardt prøvet mor og en tragisk mobbehistorie nå aner konturene av en person som har vært forferdelig vanskelig å forholde seg til for både datteren, skolen og helsepersonell? 

For jeg må si, at når jeg leste historiene hennes så jeg ikke bare krangling med alt og alle som prøvde å hjelpe, men også en forferdelig negativ holdning til det offentlige som datteren nødvendigvis må ha blitt veldig påvirket av.( Eks sykehusmaten er forferdelig, hvis det kommer en bil er det kanskje barnevernet som skal ta deg) Og det syns jeg virker helt forferdelig, datteren har aldri hatt en trygg mor som beroliger i vanskelige situasjoner, hun har hatt en som krisemaksimerer og hauser opp stemningen konstant.  Kan det være at dette dramaet om ikke annet får opp øynene på folk og gjør at retten tar silkehanskene av? 

 

 

 

Anonymkode: f8804...2c2

Sa hun dette til datteren sin?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper advokatene og retten forøvrig er klar over hennes innlegg på Facebook. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...