Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan tyde på at både mor og datter burde gått i terapi sammen og at den symbiosen har vært veldig skadelig 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å huske å ha lest at han (Austad) er ekspert på sexologi eller noe lignende? 

Anonymkode: 1c8ce...74f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, chisandra skrev:

Han gjør skam på hele psykologstanden med føleriet sitt.

Ikke bare det. Hvis det er forsvaret som har initiert å bruke han er det ganske kritikkverdig. Fyren behandlet Viggo Kristiansen (Baneheia) og gikk ut med at han mener han er uskyldig dømt. Han er absolutt ikke en psykolog som det gagner forsvaret å bruke.

Anonymkode: c6795...eca

Innlegget er ryddet for nedsettende innhold og spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Fra 14.03: Nå kommer det endelig opplysninger som samsvarer mer med det som vi som har fulgt saken så tett det lar seg gjøre også har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke at de har lov til å dele ut diagnoser på folk etter henholdsvis 2 timer og 3 timers samtale. WTF. Det er ikke grunnlag for å vite noe som helst om en person. 

Anonymkode: c6795...eca

Jeg har ptsd, en pf og spiseforstyrrelse. Psykologspesialisten «min» brukte fem måneder, med samtaler en til to ganger i uken, samt samtale med min mann og forhørte seg med andre på DPS for å sette disse diagnosene. Skjønner virkelig ikke at de kan sette de etter så kort tid...

Anonymkode: 560d2...c77

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderingen til rettspsykiaterene virker objektiv, faktabasert og troverdig, og langt mer seriøs en tåkefyrste-psykologen forut, men hva skjer med vurderingen til hun Sørheim damen? Om personlighetsforstyrrelse? Er den fjernet eller? Skjønner ikke..

Anonymkode: c6795...eca

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ptsd, en pf og spiseforstyrrelse. Psykologspesialisten «min» brukte fem måneder, med samtaler en til to ganger i uken, samt samtale med min mann og forhørte seg med andre på DPS for å sette disse diagnosene. Skjønner virkelig ikke at de kan sette de etter så kort tid...

Anonymkode: 560d2...c77

Jo, men du ser han her bare "følte det" så veldig sterkt i kroppen sin, og det er en myyye sikrere måte å sette diagnose på! 

Håper han mister autorisasjonen...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Når ungen din ikke lenger kommer ut av sengen ved egen hjelp, hvordan er det da mulig å tenke at dette løser seg? Hvordan er det mulig å tenke at det er en smart løsning å gå med på at hun skal få la være å spise i 5 dager?


Hvordan er det i det hele tatt mulig å ikke tenke at "nå trenger jeg hjelp?"
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurderingen til rettspsykiaterene virker objektiv, faktabasert og troverdig, og langt mer seriøs en tåkefyrste-psykologen forut, men hva skjer med vurderingen til hun Sørheim damen? Om personlighetsforstyrrelse? Er den fjernet eller? Skjønner ikke..

Anonymkode: c6795...eca

Ja det lurer jeg også på. Kanskje hun kommer senere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, chisandra skrev:

Når ungen din ikke lenger kommer ut av sengen ved egen hjelp, hvordan er det da mulig å tenke at dette løser seg? Hvordan er det mulig å tenke at det er en smart løsning å gå med på at hun skal få la være å spise i 5 dager?


Hvordan er det i det hele tatt mulig å ikke tenke at "nå trenger jeg hjelp?"
 

Har mor fortalt dette til behandlerne? At A ikke kom ut av sengen uten hjelp den siste uken? Eller er dette noe behandlerne antar? Hun husker jo «ingenting»

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
Akkurat nå, Vampyrina skrev:

Har mor fortalt dette til behandlerne? At A ikke kom ut av sengen uten hjelp den siste uken? Eller er dette noe behandlerne antar? Hun husker jo «ingenting»

Det lurer jeg på også, men på en eller annen måte har de klart å få ut den opplysningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vampyrina skrev:

Har mor fortalt dette til behandlerne? At A ikke kom ut av sengen uten hjelp den siste uken? Eller er dette noe behandlerne antar? Hun husker jo «ingenting»

Det er vel en del tegn på at hun ikke var oppegående i særlig grad. Dyna med avføring på, diverse anordninger på stoler som muligens var laget for å kunne klare å sitte oppreist osv. 

 

 

 

 

(Disse «stolanordningene» tenker jeg hva jeg vil om, men det er nå så.)

Anonymkode: 7cbcd...319

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vampyrina skrev:

Har mor fortalt dette til behandlerne? At A ikke kom ut av sengen uten hjelp den siste uken? Eller er dette noe behandlerne antar? Hun husker jo «ingenting»

Hvilke behandlere tenker du på? 

 

Eller blander du sammen med de sakkyndige? De er absolutt ikke behandlere i denne saken, svært viktig skille. 

Jeg lurer i og for seg på det samme, da. Det har jo ikke blitt sagt i klartekst før. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Guidet Kvinne skrev:

Hvilke behandlere tenker du på? 

 

Eller blander du sammen med de sakkyndige? De er absolutt ikke behandlere i denne saken, svært viktig skille. 

Jeg lurer i og for seg på det samme, da. Det har jo ikke blitt sagt i klartekst før. 

Jeg mente de sakkyndige, selvsagt 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, chisandra skrev:

Det lurer jeg på også, men på en eller annen måte har de klart å få ut den opplysningen.

De sakkyndige uttrykker det som ett fakta og de har jo hatt samtaler med mor, så da kan man vel anta at det er tilfelle, dessverre. Hun har forklart seg til politiet i avhør, det er vel kun nå som rettsaken er som hun har fått hukommelsestap.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg har ofte tenkt på hvor mye mer forståelig denne saken hadde vært hvis moren hadde vist seg å være alvorlig syk og ute av stand til å ta riktige vurderinger og valg.  

Det er hun ikke, men mener likevel at hun er helt uten ansvar for utfallet.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Vampyrina skrev:

Har mor fortalt dette til behandlerne? At A ikke kom ut av sengen uten hjelp den siste uken? Eller er dette noe behandlerne antar? Hun husker jo «ingenting»

Godt spørsmål. Det har ikke vært belyst før. Mulig det fremgår av SMS korrespondanse, og således anses dokumentert. Det vi får referert fortløpende fra retten er jo bare en brøkdel av det som er blitt fremlagt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Vampyrina skrev:

Har mor fortalt dette til behandlerne? At A ikke kom ut av sengen uten hjelp den siste uken? Eller er dette noe behandlerne antar? Hun husker jo «ingenting»

De har også basert seg på smsene og det mor har skrevet stod det. Og alt har jo ikke blitt referert. 

Anonymkode: f8804...2c2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Vampyrina skrev:

Ja det lurer jeg også på. Kanskje hun kommer senere?

Jeg trodde hun var rettspsykiater i denne saken, men det stemmer tydeligvis ikke. Er det sånn at Sørheim er "bestillingsverk" fra aktoratet og Austad "bestillingsverk" fra forsvaret? Og de som vitner, Haugerud og Tørrisen, er de eneste reellt objektive? Blir forvirret av denne Sørheimrapporten som plutselig ikke vektlegges. Tidligere i saken dreide jo nesten alt seg om den? 

Anonymkode: c6795...eca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørheimrapporten er et bestillingsverk fra retten, mandatet var å gi en vurdering av om tiltalte kunne gjennomføre en rettssak. Dette fritt etter hukommelsen, korriger meg gjerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...