Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, MonsIvar skrev:

Spennende

Ja, det gjenstår å se om disse faktisk ble kontaktet.

Anonymkode: 59d11...41f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det slår meg i dag at det kommer MYE mindre konkret rapportering fra rettssaken i Budstikka enn det pleier.  

12:58

Vitnet har nå forklart seg om en episode Angelica skal ha opplevd som skremmende.

13:57

Moren har forklart seg om en konkret episode hvor Angelica skal ha følt seg krenket, mens hun gikk på Lesterud skole.

Anonymkode: 817fa...7b6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det slår meg i dag at det kommer MYE mindre konkret rapportering fra rettssaken i Budstikka enn det pleier.  

12:58

Vitnet har nå forklart seg om en episode Angelica skal ha opplevd som skremmende.

13:57

Moren har forklart seg om en konkret episode hvor Angelica skal ha følt seg krenket, mens hun gikk på Lesterud skole.

Anonymkode: 817fa...7b6

Skåne potensielle deltakere til hendelsene? 

Anonymkode: 45eb5...034

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at et av vitnene kan si at politiets siktelse er på villspor! Greit nok at alt virket bra da hun gikk på skolen, men har han i det hele tatt lest om det funnet som ble gjort på hytta!?? :O

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ella Grisella skrev:

Jeg forstår ikke at et av vitnene kan si at politiets siktelse er på villspor! Greit nok at alt virket bra da hun gikk på skolen, men har han i det hele tatt lest om det funnet som ble gjort på hytta!?? :O

Det tror jeg ikke de fikk innsikt i før avhørene.

Anonymkode: 59d11...41f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skåne potensielle deltakere til hendelsene? 

Anonymkode: 45eb5...034

Det tror jeg er årsaken. Jeg tror dette er episoder som involverer noen av barna som har blitt fremstilt som mobbere. Endel av disse barna har jo også nesten direkte blitt beskyldt for å være årsaken til at Angelica døde (mediaomtaler første tiden etter dødsfallet)

Anonymkode: a75d1...baf

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Ella Grisella skrev:

Jeg forstår ikke at et av vitnene kan si at politiets siktelse er på villspor! Greit nok at alt virket bra da hun gikk på skolen, men har han i det hele tatt lest om det funnet som ble gjort på hytta!?? :O

Tror kanskje at dette vitnet ga forklaring veldig tidlig i saken ??

Bugge leser så fra vitnets politiforklaring. Til politiet skal faren ha sagt at han mener politiets siktelse er på villspor, samt at han mener tiltalte har forsøkt å få hjelp uten hell. Han sier videre at han aldri har sett tegn til omsorgssvikt fra tiltaltes side, og at det ikke rimer med hennes kjærlighet til Angelica.

Anonymkode: 817fa...7b6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror kanskje at dette vitnet ga forklaring veldig tidlig i saken ??

Bugge leser så fra vitnets politiforklaring. Til politiet skal faren ha sagt at han mener politiets siktelse er på villspor, samt at han mener tiltalte har forsøkt å få hjelp uten hell. Han sier videre at han aldri har sett tegn til omsorgssvikt fra tiltaltes side, og at det ikke rimer med hennes kjærlighet til Angelica.

Anonymkode: 817fa...7b6

Ok så de visste tydeligvis ikke hvor ille det var...

tydelig at moren har skapt den skrekken for barnevernet og helsehjelpen hos Angelica. Hadde moren vært positiv og støttende hadde nok situasjonen vært annerledes. En annen hadde vel dessuten tvangsinnlagt sitt eget barn om det ble så ille.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
Akkurat nå, Ella Grisella skrev:

Ok så de visste tydeligvis ikke hvor ille det var...

tydelig at moren har skapt den skrekken for barnevernet og helsehjelpen hos Angelica. Hadde moren vært positiv og støttende hadde nok situasjonen vært annerledes. En annen hadde vel dessuten tvangsinnlagt sitt eget barn om det ble så ille.

Datteren har jo oppfattet fra tidlig alder at både far og barnevernet jaktet på de. Tenk hva det gjør med en liten unge. Så kom alt dette andre etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, chisandra skrev:

Datteren har jo oppfattet fra tidlig alder at både far og barnevernet jaktet på de. Tenk hva det gjør med en liten unge. Så kom alt dette andre etterhvert.

Ja, herregud! Jeg forstår det bare ikke... alle skjønner vel at man må skåne barnet for sånt? Og at om man behandler barnet sitt som om det er av porselen, så blir det kanskje nettopp det... (sikter til overbeskyttelsen)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"14:16 Forsvarer Bugge leser opp fra vitnets politiavhør. Her skal hun ha sagt at Angelica pleide å gå i vide klær, så det var vanskelig å se kroppsfasongen hennes. Vitnet sier hun ikke husker at hun har sagt dette."https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjejn7jeg003c09gf2332rcew?mode=static

 

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"14:21. Vitnet forteller at hun mottok en tekstmelding fra tiltalte nyttårsaften om at Angelica var død."

 

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Ansatte i helsevesenet vitner på mandag. Det ser jeg frem mot, etter alle beskyldninger de har fått mot seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tekst nedenfor fra Budstikka i dag, fra retten. Betyr det at tiltalte ikke fortalte de som støttet henne hvor hun hadde flyttet, mon tro?
Hva slags vennskap/relasjon er det dersom en person venter i flere mnd. med å sende tekstmelding?
Er det mulig at denne personen faktisk bare så deler av familiebildet mellom tiltalte og avdøde?
______________________________________________________________________________

Aktor Arne Ingvald Dymbe vil vite om vitnet sendte tekstmelding til tiltalte i desember 2015.

 Ja, jeg sendte melding til henne 6. desember for å spørre hvor de hadde flyttet, forklarer hun.

 Vitnet sier hun fikk svar etter noen dager. Hun leser opp meldingen for retten, der tiltalte blant annet skriver at hun er "glad for at de flyttet" og at de "skulle gjort det for lenge siden".

 Når Angelica er klar for det skal vi hilse på dere igjen, skriver tiltalte.

 

Anonymkode: 4319d...7a6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet vitnene på forhånd hvilke spørsmål de vil bli stilt i retten av forsvareren, dersom det er forsvareren som har oppnevnt de som vitner?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ikke var så mye nytt som kom fram i dag, så tror det blir en interessant dag på mandag når ansatte i helsevesenet skal vitne.

Anonymkode: 1a8d8...e8f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå får vi selvsagt bare referert små bruddstykker, men utfra disse kan jeg ikke se vitnene hadde noe særlig å fare med verken i den ene eller andre retning. Det er knapt så en kan forstå at de i det hele tatt ble innkaldt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carol80
4 minutter siden, Ando Nym skrev:

Nå får vi selvsagt bare referert små bruddstykker, men utfra disse kan jeg ikke se vitnene hadde noe særlig å fare med verken i den ene eller andre retning. Det er knapt så en kan forstå at de i det hele tatt ble innkaldt.

Flesteparten var veldig positive til mors omsorgsevne. Sikkert innkalt for å skape et inntrykk av at tiltalte var en god mor. 

Endret av Carol80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke slik at selv om man sier fra om at man ønsker å være anonym når man melder fra til barnevernet, så vil navnet komme frem (og bli kjent for foreldrene til det barnet man har sendt bekymringsmelding i forbindelse med) dersom det blir en sak etter at man har meldt i fra?

Anonymkode: fad9c...735

Jo, har lest at hvis det skulle bli sak, så må den som har meldt i fra stille som vitne om hva man har sett eller hørt. Den som melder i fra er jo et viktig vitne. Barnevernet ser også på meldinger som ikke er helt anonyme som mer troverdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Tutte skrev:

Forstår ikke helt problemet med at barnevernet får vite hvem som ringer inn, man er fortsatt like fullt anonym for dem man melder fra om.

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke slik at selv om man sier fra om at man ønsker å være anonym når man melder fra til barnevernet, så vil navnet komme frem (og bli kjent for foreldrene til det barnet man har sendt bekymringsmelding i forbindelse med) dersom det blir en sak etter at man har meldt i fra?

Anonymkode: fad9c...735

Den anmeldte part får vite hvem som melder. De får kopi av anmeldelsen og får vite hvem som har sendt den, det tilbakeholdes ikke. 

Anonymkode: b945b...00c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...