Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Nuwanda2 skrev:

Jeg er ikke enig i at "det ikke var mye positivt skrevet om jenta". Jeg synes ikke det står noe negativt om jenta. De oppfatter henne som sjenert og kanskje litt lukket, uten at de beskriver det som negativt. Jeg synes vitnene er veldig klare på at det er moren de oppfattet som problematisk og at det var hun som gjorde det vanskelig å håndtere situasjonen rundt jenta. Ikke jenta selv. 

enig, spesielt tittelen viser avdøde stor respekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det kun foreldre som skal vitne i dag?

Anonymkode: 154cd...ef8

Forfatteren av boka som ble skrevet om saken skulle vitnet i dag, men det blir ikke før mandag. Regner med at det er foreldre i dag da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
5 minutter siden, Pipaluk skrev:

Den ble meldt til PFU og ble frikjent. 

Jeg synes det var modig og klokt at "den andre historien" faktisk ble fortalt i et medie.

Se hva TV2 fikk seg til å skrive: https://www.tv2.no/a/7871644/

Sammen med de andre mediene ga de barna skylden for dødsfallet. Skulle det stå uimotsagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carol80
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt kronisk syke barn har14. Synes DET er mye jeg! 76 er jo helt sykt!!!

Anonymkode: 51273...43c

Rart mor ikke ble kalt inn til rektor. Eller fikk beskjed om at datteren måtte gå et år om igjen. Hva er rutinene i sånne situasjoner?Tenk så mye undervisning jenta gikk glipp av, gjennom alle skoleår.

Endret av Carol80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nuwanda2 skrev:

Jeg er ikke enig i at "det ikke var mye positivt skrevet om jenta". Jeg synes ikke det står noe negativt om jenta. De oppfatter henne som sjenert og kanskje litt lukket, uten at de beskriver det som negativt. Jeg synes vitnene er veldig klare på at det er moren de oppfattet som problematisk og at det var hun som gjorde det vanskelig å håndtere situasjonen rundt jenta. Ikke jenta selv. 

Jeg oppfattet det heller ikke som direkte negativt om jenta, men likevel ble hennes spiseproblemer og sjenerthet omtalt på en måte som jeg mener burde vært omtalt i retten og ikke i budstikka. 

Og at det ble arrangert spisegrupper for henne mener jeg er noe som tilhører det private rom, og ikke en lokalavis. 

Det er ingen dokumentasjon på at hun har vært utsatt for langvarig mobbing. A kan likevel ha følt det, og da synes jeg at hun kan få eie den historien. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:


Høsten 2014 var det litt mindre: 31 dager og 9,5 timer fravær

Visst, men det er også oppsiktsvekkende mye. Høstsemesteret er kortere. Virker som fraværet bare har blitt større og større, til det ble totalt. 

Anonymkode: 5085c...839

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Forfatteren av boka som ble skrevet om saken skulle vitnet i dag, men det blir ikke før mandag. Regner med at det er foreldre i dag da? 

Ok, takk for svar. På Budstikka står det "I dag får retten blant annet høre forklaringer til foreldre fra perioden avdøde Angelica Heggelund gikk på Lesterud skole." Derfor jeg lurte.

Anonymkode: 154cd...ef8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, chisandra skrev:

Jeg synes det var modig og klokt at "den andre historien" faktisk ble fortalt i et medie.

Se hva TV2 fikk seg til å skrive: https://www.tv2.no/a/7871644/

Sammen med de andre mediene ga de barna skylden for dødsfallet. Skulle det stå uimotsagt?

Nei det at barna fikk skylden for dødsfallene skal på ingen måte stå uimotsagt. Det er hvordan dokumentaren ble lagt opp som jeg reagerer på. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltalte har tydeligvis byttet forsvaret siden dette også:

https://www.tv2.no/a/7871644/  (fra 2016)
"Hennes advokat, Håvard Fremstad, sier han er overrasket over at hun er utskrevet fra sykehuset."

Anonymkode: 817fa...7b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk for svar. På Budstikka står det "I dag får retten blant annet høre forklaringer til foreldre fra perioden avdøde Angelica Heggelund gikk på Lesterud skole." Derfor jeg lurte.

Anonymkode: 154cd...ef8

Ok,nei jeg vet jo ikke helt. Vet ikke hvor en får info om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Ok,nei jeg vet jo ikke helt. Vet ikke hvor en får info om det. 

Rett over står det visst: " Retten er satt. Aktørene snakker om hvilke vitner som faktisk skal føres for retten i dag. Forfatter Jon Gangdal, som skrev bok om Angelica, skulle egentlig vitnet i dag, men møter heller mandag. "

Så du har nok rett i at det var han som var blant de andre.

Anonymkode: 154cd...ef8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marie_82

Jeg får det ikke til å henge sammen at de skulle lage en så flott nyttårsmiddag med and, når moren ikke engang har tatt seg bryet med å kaste restene av pinnekjøttet fra julaften - altså en uke gamle matrester! Det vitner om at ting var ganske på halv tolv når man ikke engang får ut søpla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tiltalte har tydeligvis byttet forsvaret siden dette også:

https://www.tv2.no/a/7871644/  (fra 2016)
"Hennes advokat, Håvard Fremstad, sier han er overrasket over at hun er utskrevet fra sykehuset."

Anonymkode: 817fa...7b6

Det er vel gjerne advokaten hun først fikk tildelt av systemet?  

Anonymkode: 4319d...7a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Halvåret januar til juni er omlag 107 skoledager. Kilde: Bærum kommune sin skolekalender. Ut ifra hva som kom fram i retten idag via Budstikka har hun altså vært på skolen 31 av 107 skoledager 😥

Hva er rutinene ved så stort fravær? 🤔

 

Anonymkode: 6b71f...fd6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lite rapport det har vært nå. Lurer på om det er noe som skjer, evt om vitnet trenger pause. Det ble jo knapt referert fra hennes vitnesbyrd. Evt om det er mye repetitive opplysninger. 

Anonymkode: e4fd3...798

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Carol80 skrev:

Rart mor ikke ble kalt inn til rektor. Eller fikk beskjed om at datteren måtte gå et år om igjen. Hva er rutinene i sånne situasjoner?Tenk så mye undervisning jenta gikk glipp av, gjennom alle skoleår.

Hun klarte seg vel bra på skolen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Halvåret januar til juni er omlag 107 skoledager. Kilde: Bærum kommune sin skolekalender. Ut ifra hva som kom fram i retten idag via Budstikka har hun altså vært på skolen 31 av 107 skoledager 😥

Hva er rutinene ved så stort fravær? 🤔

 

Anonymkode: 6b71f...fd6

Ved over 14 dager skal tiltak som helsesøster og eventuelt barnevern settes inn dersom barnet ikke har dokumentert grunn til fravær. 

Anonymkode: 51273...43c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...