Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Vampyrina skrev:

Kanskje man må inn på det svenske flashback forumet å diskutere i steden.....

Det finns allerede en tråd der om saken. Kanskje dere kan komme med tilføyelser der?Norge: En 13-årig norsk flicka som hittades död i en stuga på nyårsafton dog av svält

https://www.flashback.org/t2669129

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjernet mitt eget innlegg pga synsing😊 skal ikke spekulere mer her før rettsaken går sin gang..

Endret av miss spjåk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den svenske tråden er det en som skriver " Det för helt osökt tankarna direkt till fallet härom året, även det i Norge, där en mor lät sin tioårige son svälta ihjäl.
Sonen vägde bara litet drygt 14 kilo när han hittades, och fallet väckte stor uppmärksamhet.
Högst besynnerligt att nu ytterligare ett i högsta grad likartat fall inträffar ånyo
. " Vet dere når det skjedde?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I den svenske tråden er det en som skriver " Det för helt osökt tankarna direkt till fallet härom året, även det i Norge, där en mor lät sin tioårige son svälta ihjäl.
Sonen vägde bara litet drygt 14 kilo när han hittades, och fallet väckte stor uppmärksamhet.
Högst besynnerligt att nu ytterligare ett i högsta grad likartat fall inträffar ånyo
. " Vet dere når det skjedde?

Anonymkode: fad9c...735

2014.

Denne moren ble funnet strafferettslig utilregnelig. Husker saken godt. En liten gutt døde i løpet av sommerferien...

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre med dramatiserende personlighetsforstyrrelse kan gjøre at barn forsvinner både fysisk og psykisk.

Anonymkode: 721f2...730

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finns allerede en tråd der om saken. Kanskje dere kan komme med tilføyelser der?Norge: En 13-årig norsk flicka som hittades död i en stuga på nyårsafton dog av svält

https://www.flashback.org/t2669129

Anonymkode: fad9c...735

Jeg registrerte meg der, men må vente i tre døgn for å få lov til å skrive innlegg 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I den svenske tråden er det en som skriver " Det för helt osökt tankarna direkt till fallet härom året, även det i Norge, där en mor lät sin tioårige son svälta ihjäl.
Sonen vägde bara litet drygt 14 kilo när han hittades, och fallet väckte stor uppmärksamhet.
Högst besynnerligt att nu ytterligare ett i högsta grad likartat fall inträffar ånyo
. " Vet dere når det skjedde?

Anonymkode: fad9c...735

Dette var på Mortensrud. En tiåring som var isolert fra venner og som ble tynnere og tynnere uten at noen egentlig grep inn.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at moren slet på en eller annen måte. Prøvde å skaffe hjelp til barnet sitt, men følte ingen grep inn. Så hun tok et valg å isoleres mer og flytte. Noe som ikke var lurt vel og merke. Men jeg tenker hun i tillegg til å slite med noe psykisk, så var hun desperat etter å hjelpe barnet sitt og visste ikke sitt arme råd.

Men på en annen side, så er det ikke bare moren som sviktet barnet sitt. De rundt barnet, skolen, bv, helsevesen osv. Jentungen skulle vært tvangsinnlagt for å få i seg mat. Barnevernet skulle vært mer inn i bilde, og funnet et midlertidig hjem til jentungen til hun ble frisk.

De rundt barnet sviktet henne, ingen grep inn, og moren visste nok ikke hva hun kunne gjøre eller hvem hun kunne kontakte, for hun følte nok at ingen var der. Så hun tok desperate grep... derav isolering og flytting, i håp om at det skulle hjelpe..

Denne saken er trist, uendelig trist.. Jeg føler med barnet, som ble sviktet av alle rundt seg, ingen grep ordentlig inn. Jeg føler med moren, som sliter på sin måte, og ikke visste råd, som mistet barnet sitt. Det kjæreste man har..

Å legge all skylden på moren blir feil. Moren har ansvaret for barnet sitt, men hvis de har vært i kontakt med helsevesen flere ganger, så er det rart det ikke er blitt gjort mer. Spesielt av skole og helsevesen/barnevern.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Minlillesky skrev:



Å legge all skylden på moren blir feil. Moren har ansvaret for barnet sitt, men hvis de har vært i kontakt med helsevesen flere ganger, så er det rart det ikke er blitt gjort mer. Spesielt av skole og helsevesen/barnevern.

Jeg er enig i at saken er uendelig trist. 

Her er det en mor som aktivt har sabotert hjelpen jenta har fått. Jenta har vært til flere behandlere, som moren har avvist og/eller byttet ut. Jeg lurer på om denne byttingen kan ha sammenheng med at mor har fått konfronterende spørsmål, som hun da ikke har villet svare på. 

Hun har forøvrig heller ikke villet stille opp i et konfronterende avhør hos politiet, bare gitt fri forklaring.

 

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider



Her har et helt samfunn sviktet barnet, særlig skolen hun gikk på før de bosatte seg på denne hytten bør ta lærdom av dette. Og andre instanser barnet var en del av (nå vet jeg ikke hva dette eventuelt har vært av instanser). Moren har overhodet ikke evnet å tatt vare på barnet sitt. Bare det at de hovedsakelig har kommunisert via tekstmeldinger er jo helt sykt. Men til syvende og sist er det foreldre som har ansvar for sine barn, så at denne moren fortjener fengselstraff er det ingen tvil om. 
 

Anonymkode: 9d3f4...9c8

Innlegget er ryddet for spekulasjoner og krenkende/hetsende utsagn.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo mer jeg leser om denne saken, jo mer forbanna blir jeg! Jeg blir kvalm av offerrollen og ansvarsfraskrivelsen! Stakkars, stakkars barn! :( 

Anonymkode: af65c...d63

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moren er tydeligvis psykisk syk. Men hun er jo ikke erklært så syk at hun skal slippe å møte i retten. 

Her har et helt samfunn sviktet barnet, særlig skolen hun gikk på før de bosatte seg på denne hytten bør ta lærdom av dette. Og andre instanser barnet var en del av (nå vet jeg ikke hva dette eventuelt har vært av instanser). Moren har overhodet ikke evnet å tatt vare på barnet sitt. Bare det at de hovedsakelig har kommunisert via tekstmeldinger er jo helt sykt. Men til syvende og sist er det foreldre som har ansvar for sine barn, så at denne moren fortjener fengselstraff er det ingen tvil om. 

Anonymkode: 9d3f4...9c8

Jeg er ikke helt enig i at skolen hun gikk på før de flyttet på hytta har sviktet spesielt. Hun gikk bare på skolen fra august til høstferien, og skolen hadde både i forkant og underveis forsøkt å jobbe med mor og barn. Det til tross for utfordringene rundt stort fravær, hvor de også har purret på sykemeldinger. Når de til slutt møtes med flyttemeldinger, har de i følge Budstikka gitt tydelig beskjed om skoleplikt, for så å til slutt sende en bekymringsmelding. Her er tidsrommet hvor jenta har vært elev på skolen vært såpass kort at jeg faktisk synes skolen har gjort ganske mye. Slik jeg leser det er dette en skole som har tilpasset, men også gitt mor noe motstand. 

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om jeg er helt enig. Det handler om personlighet(sforstyrrelse) også, ja, men endel av det du beskriver - bruke riktige ord, snakke godt for seg på møter, vite hvordan man klager etc - blir helt klart enklere hvis man har høy sosioøkonomisk status.  Du skal heller ikke se bort fra at man blir møtt på en annen måte, selv om skoler selv gjerne vil si at det ikke er tilfellet. 

Anonymkode: 3e1ba...9db

 Nja, det er absolutt ikke noe must med høy sosioøkonomisk bakgrunn for å få til det. Og har denne moren det? NAV har jo sendt bekymringsmelding, og har uttalt på generell basis at de sender bekymringsmelding om de mistenker at barn av voksne de hjelper lider nød. Postadresse i Bærum innebærer ikke automatisk at man har høy sosioøkonomisk bakgrunn. I artikkelen kommer det jo også fram at dette er en mor som har vært veldig «på» både skole og SFO, også for småting som hvem som går ved siden av hvem til skolen. Så det er mye mulig jeg tar feil, men jeg leser mer «hysterisk og kontrollerende» enn ressurssterk. Og i det ordet mobbing dukker opp er skolen pålagt å følge opp. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Moren har ny mann, var hun ikke ensom? Eller har hun giftet seg siden forrige rettssak? *forvirret*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Moren har ny mann, var hun ikke ensom? Eller har hun giftet seg siden forrige rettssak? *forvirret*

Hun har rukket mye, for hun har både truffet en mann og giftet seg med han på denne tiden. Hun er aktiv i skyttermiljø også.

Anonymkode: 59d11...41f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alle dere her inne klarer P gjennomskue moren som hysterisk, kontrollerende, dramatiseringer og teatralsk, finner keg det fortsatt unseligvat spesialister i psykiatri har hatt så store problemer med å fange opp morens personlighet og hva denne må ha hatt av betydning for datterens sykdomsbilde...

i de tilfeller jeg kjenner til der barn har hatt anoreksi, har hele familien vært ril behandling. Ikke bare barnet.

Anonymkode: 37999...62f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Er det noen som har oppfattet at hun med ett eneste ord har nevnt at hun har vondt av den stakkars datteren sin og hvilket liv hun må ha hatt, eller er hun kun opptatt av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...