AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #221 Skrevet 27. februar 2018 Hun har det nok ille, jeg tror ikke hun kynisk og metodisk sultet ut datteren sin for å få glede av at jenta led. Jeg tror heller hun har valgt helt feil løsning på et problem hun ikke kunne takle fremfor å søke skikkelig hjelp for en dødssyk datter. Det er selvfølgelig også i aller høyeste grad straffbart, altså, jeg mener bare at jeg ikke tror hun hadde noe oppriktig ønske om å ta livet av datteren. Og da er det sikkert vondt å rippe opp i. Det er det for de fleste foreldre som skader barna sine fordi de tror de har en bedre løsning selv enn den alle andre mener er riktig. Men enig i at det nå fremstår som det er et element av teater i det som foregår i salen også. Det med skjerfet er ekstremt teatralsk, som noen over her nevnte. Nå virker det også som om retten gjør all verdens tilpasninger for at hun skal klare å forklare seg. Hun er tilbudt å forklare seg i et annet rom, hun får ta en rekke pauser, hun kan selvfølgelig velge å gå direkte over til utspørring fremfor en fri forklaring. Alle står på pinne for henne i øyeblikket. Og hun veksler med å snakke lavt og å rope selv til rettens leder. Anonymkode: d18de...5d1 22
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #222 Skrevet 27. februar 2018 2 minutter siden, chisandra skrev: Er det noen som har oppfattet at hun med ett eneste ord har nevnt at hun har vondt av den stakkars datteren sin og hvilket liv hun må ha hatt, eller er hun kun opptatt av seg selv? Hun kjenner datterens smerte. Så dette handler kun om henne. Anonymkode: 45eb5...034 10
hotellpute09 Skrevet 27. februar 2018 #223 Skrevet 27. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når alle dere her inne klarer P gjennomskue moren som hysterisk, kontrollerende, dramatiseringer og teatralsk, finner keg det fortsatt unseligvat spesialister i psykiatri har hatt så store problemer med å fange opp morens personlighet og hva denne må ha hatt av betydning for datterens sykdomsbilde... Anonymkode: 37999...62f Vel, rapportene sier sitt. Men spriker i stor grad da den ene er gjort av en oppnevnt psykiater mens den andre var et bestillingsverk. Jeg tror vi vil høre mye mer om dette lenger ut i saken. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #224 Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, hotellpute09 said: Vel, rapportene sier sitt. Men spriker i stor grad da den ene er gjort av en oppnevnt psykiater mens den andre var et bestillingsverk. Jeg tror vi vil høre mye mer om dette lenger ut i saken. Rapportene fra hvem? Jentas behandlende psykiater? Anonymkode: 37999...62f 1
Vampen Skrevet 27. februar 2018 #225 Skrevet 27. februar 2018 Fra Dagbladet: Sitat - Å sitte og høre på det der ... det er som å bli voldtatt, forklarte kvinnen overfor Dagbladet seinere. Altså.. Nei. Bare nei. 41
Gjest NotNaomi Skrevet 27. februar 2018 #226 Skrevet 27. februar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når alle dere her inne klarer P gjennomskue moren som hysterisk, kontrollerende, dramatiseringer og teatralsk, finner keg det fortsatt unseligvat spesialister i psykiatri har hatt så store problemer med å fange opp morens personlighet og hva denne må ha hatt av betydning for datterens sykdomsbilde... i de tilfeller jeg kjenner til der barn har hatt anoreksi, har hele familien vært ril behandling. Ikke bare barnet. Anonymkode: 37999...62f Mener å ha lest at moren var med i behandlingen.De spiste alle måltider sammen til jenta var frisk nok til å utskrives. Noen her skrev at anorektikere manipulerer.Det tror jeg på! Men dette var et barn og om noen vitker (ekstremt)manipulerende her,så er det moren. Psyologer og psykriatikere er ikke hverken tankelesere eller magikere.Moren virket ressursterk og kom fra et såkalt bedre miljø.Det er ikke alltid lett å gjennomskue mennesker med fks personlighetsforstyrrelser alltid.Det kan skje først i gitte situasjoner,og som i presede situasjoner.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #227 Skrevet 27. februar 2018 8 minutter siden, Vampen skrev: Jeg tror det handler om at hun bare vil forklare seg om enkelte deler. Slik det ser ut nå forklarer hun seg «gjerne» om den påståtte mobbingen og skolene, mens det blir full dramatikk hver gang man forsøker å spore inn på de tre månedene på hytta. Og iom at de var der alene, så er det jo brått vanskeligere å skylde på noen andre, og dermed litt mindre attraktivt å prate om. Jeg virker sikkert kynisk nå, men jeg er rett og slett ganske tom for sympati. Og oppførselen under rettssaken sier sitt. Jeg vet ikke i hvilken grad hun forstår hvordan hun fremstår, men det er egentlig greit at hva slags person dette er skinner gjennom. Ja meget spesielt. Forsvarerne snakker om at det vil bryte med menneskerettighetene om hun ikke kan være tilstede og få forklare seg, men de glemmer at det også vil bryte med menneskerettighetene til jenta om staten ikke følger opp dødsfallet og eventuelt pådømmer de personer som er ansvarlige. Anonymkode: 7fdbe...473 14
Anglofil Skrevet 27. februar 2018 #228 Skrevet 27. februar 2018 Tråden er ryddet for brukerdebatt, hetsende og krenkende innlegg, og spekulasjoner, samt svar til dette. Yvonne (mod)
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #229 Skrevet 27. februar 2018 https://helsenorge.no/sykdom/hormoner/diabetes/lavt-blodsukker-foling Anonymkode: 4319d...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #230 Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: https://helsenorge.no/sykdom/hormoner/diabetes/lavt-blodsukker-foling Anonymkode: 4319d...7a6 Kanskje hun burde vært innlagt på sykehus i den tiden rettssaken pågår for å passe på at hun får i seg de riktige medisinene hun skal ha og spiser det hun skal for å unngå føling Anonymkode: 7fdbe...473 9
BlendaSensitive Skrevet 27. februar 2018 #231 Skrevet 27. februar 2018 Meg, meg, meg.... "Prestesæter oppfordret henne i stedet til å fortelle om perioden da hun tok med seg datteren og flyttet opp til Beitostølen. – Alle må bare være klar over at for meg ... bare det å ... det er så vanskelig for meg å snakke om Angelica med andre enn familien, startet moren. – Det er et traume og så smertefullt. Jeg kjenner hennes smerte nå, det er så vondt og vanskelig. Det er helt umenneskelig. Jeg har kjempet og kjempet for henne. Jeg har alltid gjort det beste for henne. Alltid, fortsatte hun gråtkvalt." https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0E3wbM/valdres-saken-moren-sendt-til-sykehus 11
Feeky Skrevet 27. februar 2018 #232 Skrevet 27. februar 2018 2 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Å forklare seg ordentlig vinner hun jo bare på, så forstår ikke hvorfor hun unngår det, egentlig. Det fremstår gjennom hele denne historien for meg som om hun ikke takler å bli konfrontert med kritikk/tilbakemeldinger som strider mot hennes virkelighetsoppfatning. Det fremkommer et mønster av at hun rømmer så fort dette skjer, og nå er hun i en situasjon hvor hun tvinges til å bli konfrontert med saken. Bare for å ramse opp. Hun har: - Nektet å høre på skolene og byttet hyppig skole - Nektet å høre på leger og byttet hyppig lege - Nektet å høre på klinikken som skulle hjelpe datteren med spiseforstyrrelsene - Nektet å høre på de andre foresatte Det blir litt som når folk med stor gjeld heller snur ryggen til virkeligheten enn å akseptere situasjonen og forsøke å gjøre den bedre, selv om konsekvensene kan bli mye større. Dette tilfellet virker bare enda mer ekstremt og tragisk. 25
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #233 Skrevet 27. februar 2018 Stress kan gi ekstrme utslag på blodsukkeret, det er ingen løgn. Det har hun også fått bekreftet fra Norsk Diabetikersenter. Spørsmålet er jo da hva hun selv gjør for å motvirke dette? Aller helst burde hun hatt følge av en diabetessykepleier som kan passe på at nivået ikke synker ned til et farlig nivå. Er det noen som vet om hun har skaffet seg pumpe/kontinuerlig måler, som hun ble rådet til å gjøre? Anonymkode: 1c8ce...74f 20
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #234 Skrevet 27. februar 2018 Kan man stå oppreist dersom man er kritisk syk på grunn av blodsukkerfall? Er ikke dette veldig alvorlig? Anonymkode: 4319d...7a6 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #235 Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stress kan gi ekstrme utslag på blodsukkeret, det er ingen løgn. Det har hun også fått bekreftet fra Norsk Diabetikersenter. Spørsmålet er jo da hva hun selv gjør for å motvirke dette? Aller helst burde hun hatt følge av en diabetessykepleier som kan passe på at nivået ikke synker ned til et farlig nivå. Er det noen som vet om hun har skaffet seg pumpe/kontinuerlig måler, som hun ble rådet til å gjøre? Anonymkode: 1c8ce...74f Mener avisen flere ganger har skrevet om pumpen. Anonymkode: 7fdbe...473 1
Apis Skrevet 27. februar 2018 #236 Skrevet 27. februar 2018 Selv om det selvsagt er moren som har det endelige ansvaret, så har det jo skjedd en svikt i systemet også, det er bla ikke ukjent at familier som er på flukt fra barnevernet flytter rundt over fylkesgrensene, det er en informasjonsflyt som burde fulgt barna uansett hvor de flytter rundt i Norge, fra gamleskolen til den nye skolen og mellom barnevern på kryss av fylkesgrenser, så burde det evalueres om hjemme undervisning må kvalitetsikres bedre 7
Gjest NotNaomi Skrevet 27. februar 2018 #237 Skrevet 27. februar 2018 Det er stilt spørsmål om helseperonell kan være tilstede i rettsalen. Tiltalte har gitt VG tillatelse til å vise klipp hvor henne høylydte gråt høres. Jaha.Det er nesten makabert hva hun velger å både si og offentligjøre.Er det fremdeles mange som støtter henne etter siste dagers opptreden?
Gjest NotNaomi Skrevet 27. februar 2018 #238 Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, Apis skrev: Selv om det selvsagt er moren som har det endelige ansvaret, så har det jo skjedd en svikt i systemet også, det er bla ikke ukjent at familier som er på flukt fra barnevernet flytter rundt over fylkesgrensene, det er en informasjonsflyt som burde fulgt barna uansett hvor de flytter rundt i Norge, fra gamleskolen til den nye skolen og mellom barnevern på kryss av fylkesgrenser, så burde det evalueres om hjemme undervisning må kvalitetsikres bedre Er ikke det endret? At barnevern fra tidligere bosted er forpliktet til å sende melding til BV på nytt bosted?
Anglofil Skrevet 27. februar 2018 #239 Skrevet 27. februar 2018 Tråden er ryddet for spekulasjoner, samt svar til dette. Yvonne (mod)
Gjest Carol80 Skrevet 27. februar 2018 #240 Skrevet 27. februar 2018 Nå har ikke jeg lest hele tråden, men hvor i all verden var faren til denne jenta?🤔Om mora har vært loco så må jo han ha oppfattet det på et tidspunkt, og kunne ha hjulpet datteren? Eller hva med annen familie, besteforeldre, tanter og onkler.
Fremhevede innlegg