Gå til innhold

Mora til døde Angelica

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest chisandra
6 minutter siden, Hege899 skrev:

Hvor mange dager varer rettsaken ? Og når skal morfaren vitne ?

Mener jeg leste at det var satt av 3 uker. Har ikke sett noe om når de ulike skal vitne, men jeg håper at noen direkterapporterer når han skal vitne. NRK sa at de ikke kom til å rapportere direkte fra hele ankesaken, men ihvertfall de første og de siste dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, chisandra skrev:

Mener jeg leste at det var satt av 3 uker. Har ikke sett noe om når de ulike skal vitne, men jeg håper at noen direkterapporterer når han skal vitne. NRK sa at de ikke kom til å rapportere direkte fra hele ankesaken, men ihvertfall de første og de siste dagene. 

Vet du om faren får mulighet til å forsvare seg ? Hun svartmaler ham jo helt

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, chisandra skrev:

Ja, han får virkelig det glatte lag. Har ikke lest om han er til stede nå eller ikke.

Forklaringen hans fra tingretten: https://www.budstikka.no/vis/direkte/cje9mo663009m09d3mrs3v1ai?height=500&mode=live

NRK skriver i direkteoverføringen at faren til A er tilstede i retten. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
1 minutt siden, Vampyrina skrev:

Det er bra. De 25 vitnene som er frafalt er vel stort sett de som hadde med skole, mobbepåstander etc. å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, chisandra skrev:

Det er bra. De 25 vitnene som er frafalt er vel stort sett de som hadde med skole, mobbepåstander etc. å gjøre?

Ja det tror jeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig mye av mors forklaring som er helt uforenelig med funn, tekstmeldinger og tidligere vitners forklaring fra forrige runde!! 🤨😑

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fysiologisk mulig å gi en sovende person mat og drikke oralt? Noen som vet?

For meg høres det ut som oppskrift på katastrofe da maten fort kan havne i lungene.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vampyrina skrev:

Faren til A er tilstede og skal forklare seg i morgen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hege899 skrev:

Vet du om faren får mulighet til å forsvare seg ? Hun svartmaler ham jo helt

Han skal forklare seg i morgen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fulgt med saken i detaljer men er moren utredet i psykiatri for personlighetsforstyrrelse eller noe? I de nye artiklene hvor det kommer frem noen SMS virker det jo som at hun ønsker at jenta skulle opp i vekt og bli frisk, men som hun forklarer kan man bli en del av sykdommen når man er pårørende i noe sånt i mange år. Det hele virker veldig fortvilende men også som at hun hadde akseptert at jenta ville sulte seg i hjel og ikke ville bruke tvang mot henne.

Jeg har en venninde med anoreksi som var ekstremt undervektig og det var umulig å inspirere henne til å spise eller dytte i henne noe mat.. Det er kjempe frustrerende for alle rundt og når et menneske sier de vil dø og at å sulte seg i hjel er måten de vil gjøre det på, hva gjør man egentlig da?
Venninda mi gikk med på å bli sykehusinnlagt heldigvis, men i denne saken virker det som at jenta ikke har villet ha hjelp eller at moren har vært for redd for barnevernet og å miste datteren sin om systemet fikk oversikt over hvor syk hun faktisk var.. Jeg får ikke inntrykk av at moren har vært en kaldblodig mor som bare ga fullstendig faen i datteren sin og ønsket hun død? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Ulven said:

Er det fysiologisk mulig å gi en sovende person mat og drikke oralt? Noen som vet?

For meg høres det ut som oppskrift på katastrofe da maten fort kan havne i lungene.

Dette er uansett uinteressant i den store sammenhengen. Håper ikke aktoratet lar seg avspore.

Det sentrale er at tiltalte tok Angelica vekk fra behandling som fungerte (hun fikk en akseptabel vekt etter behandling), og isolerte henne på hytta, hvor hun døde etter lang tids avmagring.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, a_dd said:

Har ikke fulgt med saken i detaljer men er moren utredet i psykiatri for personlighetsforstyrrelse eller noe? I de nye artiklene hvor det kommer frem noen SMS virker det jo som at hun ønsker at jenta skulle opp i vekt og bli frisk, men som hun forklarer kan man bli en del av sykdommen når man er pårørende i noe sånt i mange år. Det hele virker veldig fortvilende men også som at hun hadde akseptert at jenta ville sulte seg i hjel og ikke ville bruke tvang mot henne.

Jeg har en venninde med anoreksi som var ekstremt undervektig og det var umulig å inspirere henne til å spise eller dytte i henne noe mat.. Det er kjempe frustrerende for alle rundt og når et menneske sier de vil dø og at å sulte seg i hjel er måten de vil gjøre det på, hva gjør man egentlig da?
Venninda mi gikk med på å bli sykehusinnlagt heldigvis, men i denne saken virker det som at jenta ikke har villet ha hjelp eller at moren har vært for redd for barnevernet og å miste datteren sin om systemet fikk oversikt over hvor syk hun faktisk var.. Jeg får ikke inntrykk av at moren har vært en kaldblodig mor som bare ga fullstendig faen i datteren sin og ønsket hun død? 

Det er nok ikke helt hverken det ene eller det andre. Om man følger saken fra begynnelsen og leser en del artikler, så virker det på meg som moren etter hvert malte seg inn i et hjørne, og ja, hun var nok redd for å miste henne til barnevernet. Men hun gir også uttrykk for at hun visste veldig godt om at datteren var i livsfare, så barnevern eller ikke, man skaffer jo hjelp til barnet sitt i en slik situasjon, men det gjorde hun ikke. Det er de som har bedre oversikt enn meg i denne tråden, og dess bedre oversikt man får dess mer sjokkert blir man.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, a_dd skrev:

Det var vel den lille tvilen der som gjorde at aktor ikke tiltalte henne for forsettelig drap. Du bør lese deg opp på saken i detalj rett og slett. Mor har sperret tlf for inngående samtaler fra alle andre enn familiemedlemmer, unngått å oppsøkt helsehjelp selv om hun fikk uttrykkelig beskjed om at Angelica måtte legges inn på sykehus om vekten gikk under 37 kg (hun veide 21 kg når hun døde), isolert Angelica fra familie, skole og helseinstanser. Som foreldre er man pliktet til å ta vare på barnet sitt, det gjør man ikke ved å handle slik mor har gjort. Uansett hva hun sier motivet hennes er for alt dette så er faktumet at hun overhodet ikke har gjort alt i sin makt for at Angelica skulle bli bedre. Barnet halverte den allerede lave vekten sin disse mnd de var isolert på hytta pg mor påstår hun ikke la merke til det? Hvis man i tillegg ser på alle tekstmeldingene mellom mor og datter er det ikke noensinne helst tvil om at mor ikke skjønte hvilken vei dette ville gå. Vil man virkelig ha ett samfunn for foreldre bare kan isolere barn og la dem dø uten nødvendig helsehjelp uten konsekvenser? Jeg håper hun får strengere straff i denne omgangen slik at denne saken kan sette en presedens for fremtidige saker som omhandler barn. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest chisandra
23 minutter siden, a_dd skrev:

Du må huske på at en så ung jente som Angelica ikke hadde samtykkekompetanse, og det var vergens, altså morens ansvar å skaffe nødvendig hjelp. Hun gjorde det stikk motsatte; nemlig unnlot å møte til avtaler gang på gang, trenerte,oppga feil adresser etc.

Hvis du tar deg tid til å lese denne tråden, får du en god oppdatering på hva som har skjedd i saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, a_dd skrev:

Hvis du leser dommen skjønner du hvorfor hun er dømt. Det er de små tingene (og tanken om at alle vil det beste for sine barn)som gjør at mange tviler på om hun egentlig bare mente det godt,men det er ikke tilfelle 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagbladet skriver at moren sendte en melding til Angelica der det sto: «Du som løp så fort. Nå klarer du ikke reise deg opp alene».

Hvordan kan moren påstå at allmentilstanden er god når datteren ikke kan reise seg alene? Og hvordan kunne moren unngå å kjenne hvor tynn datteren var når hun har hjulpet henne. Ørten lag med klær greier ikke å skjule så lav vekt. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tiramy skrev:

Dagbladet skriver at moren sendte en melding til Angelica der det sto: «Du som løp så fort. Nå klarer du ikke reise deg opp alene».

Hvordan kan moren påstå at allmentilstanden er god når datteren ikke kan reise seg alene? Og hvordan kunne moren unngå å kjenne hvor tynn datteren var når hun har hjulpet henne. Ørten lag med klær greier ikke å skjule så lav vekt. 

Hvis hun hjalp henne.. hun hadde tydeligvis ligget i sengen alene en stund :(

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...