Leselusa Skrevet 15. januar 2019 #7001 Skrevet 15. januar 2019 Sitat 11:13 Ville ikke bestille time Så forteller hun om en episode der datteren ville at hun skulle bestille en legetime for å sjekke stoffskiftet hennes, fordi hun var redd for å legge på seg. Men moren sier hun ikke mente det var nødvendig å betale flere tusen kroner for det. Sitat hentet fra nrk.no. Helt vanvittig!!!! Penger stoppet henne fra å søke legehjelp?? Største tullet jeg har hørt!!!! 13
Leselusa Skrevet 15. januar 2019 #7002 Skrevet 15. januar 2019 Akkurat nå, a_dd skrev: Straffen hun fikk er kjempe lav forhold til at hun ble dømt for drap / skyld i død...…. Kan ikke se for meg hun kommer noe sted med anken Enig. Mulig den blir justert opp tenker jeg nå... 8
Gjest chisandra Skrevet 15. januar 2019 #7003 Skrevet 15. januar 2019 Hun fortsetter med samme svadaet som hun har sagt tidligere, men det er greit å få med seg en oppfriskning av uttalelsene - selv om mye av det sitter spikret i hodet. Ser frem til vitneforklaringene.
T-Rex Skrevet 15. januar 2019 #7004 Skrevet 15. januar 2019 (endret) 8 minutter siden, Uff da said: Er jo helt utrolig, hun må jo leve i sin egen fantasiverden....tragisk! Det hadde det gått an å tro, om det ikke var for oppførselen i forbindelse med Angelicas død. Hun ringte etter ambulanse etter at Angelica hadde vært død en god stund, og lot som om A fremdeles var i live. Dette er opptredenen til en person som vet at hun har gjort noe veldig galt. Endret 15. januar 2019 av T-Rex 25
Leselusa Skrevet 15. januar 2019 #7005 Skrevet 15. januar 2019 Kjenner jeg blir skikkelig sint og denne saken går faktisk veldig inn på meg 😯 så vond sak, og så utrolig vondt når utfallet OG de siste månedene er så tragiske 😔 Håper dette endrer hvor mye foreldre skal kunne detaljstyre egne barns helsehjelp i fremtiden 😔 8
Leselusa Skrevet 15. januar 2019 #7006 Skrevet 15. januar 2019 2 minutter siden, T-Rex skrev: Det hadde det gått an å tro, om det ikke var for oppførselen i forbindelse med Angelicas død. Hun ringte etter ambulanse etter at Angelica hadde vært død en god stund, og lot som om A fremdeles var i live. Dette er opptredenen til en person som vet at hun har gjort noe veldig galt. Ja, hun er nok egentlig klar over at hun har gjort noe veldig galt her... selv om hun prøver å overbevise både seg selv og omverden om noe annet. 4
Jobbermedbarn Skrevet 15. januar 2019 #7007 Skrevet 15. januar 2019 16 minutter siden, miss summers skrev: Sitter faktisk og snakker om saken med en som mener skolen skulle gjort noe Fortsatt mange blinde og nyttige idioter der ute. Har du spurt hva hen mener skolen burde gjort? Synes ofte de avslører at de ikke har satt seg inn i saken i det hele tatt da! Når det er sagt, det er garantert noe som kunne vært gjort annerledes fra det offentlige, kanskje spesielt BV i denne saken, men det tar jo ikke bort det ansvaret moren hadde i det hele tatt. Dessuten er hun også dømt for mishandling, ikke bare omsorgssvikt. Og såvidt jeg husker var det i de periodene det offentlige var inne i bildet at A hadde det bedre... 14
miss summers Skrevet 15. januar 2019 #7008 Skrevet 15. januar 2019 18 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Har du spurt hva hen mener skolen burde gjort? Synes ofte de avslører at de ikke har satt seg inn i saken i det hele tatt da! Når det er sagt, det er garantert noe som kunne vært gjort annerledes fra det offentlige, kanskje spesielt BV i denne saken, men det tar jo ikke bort det ansvaret moren hadde i det hele tatt. Dessuten er hun også dømt for mishandling, ikke bare omsorgssvikt. Og såvidt jeg husker var det i de periodene det offentlige var inne i bildet at A hadde det bedre... Jeg gjorde et tappert forsøk, men innså at godt voksne som «har gjort seg opp en mening» ofte ikke vil høre uansett. Jeg ble så sjokkert under forrige runde. Da hadde jeg tid og anledning til å følge godt med. Ble lamslått av tilstanden dagen hun døde. Og den dynen de fant. Og så presterer folk å legge ansvaret på skolen. Utrolig. 21
Gjest chisandra Skrevet 15. januar 2019 #7009 Skrevet 15. januar 2019 7 minutter siden, miss summers skrev: Jeg gjorde et tappert forsøk, men innså at godt voksne som «har gjort seg opp en mening» ofte ikke vil høre uansett. Jeg ble så sjokkert under forrige runde. Da hadde jeg tid og anledning til å følge godt med. Ble lamslått av tilstanden dagen hun døde. Og den dynen de fant. Og så presterer folk å legge ansvaret på skolen. Utrolig. Og ikke minst at moren ble tiltalt allerede samme kveld. Det sier mye om tilstandene på hytta og rundt.
Hege899 Skrevet 15. januar 2019 #7010 Skrevet 15. januar 2019 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLkErO/valdres-moren-i-noedsamtalen-det-er-en-som-har-spist-for-lite Denne artikkelen sier så mye om moren..husk at Angelica da allerede var død 19
Hege899 Skrevet 15. januar 2019 #7011 Skrevet 15. januar 2019 3 minutter siden, chisandra skrev: Og ikke minst at moren ble tiltalt allerede samme kveld. Det sier mye om tilstandene på hytta og rundt. Husker ikke hvor jeg leste om dette,men både hytte og leiligheten deres var jo ekstremt møkkete ,og de hadde brunsnegler under sofaen 14
Leselusa Skrevet 15. januar 2019 #7012 Skrevet 15. januar 2019 5 minutter siden, Hege899 skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLkErO/valdres-moren-i-noedsamtalen-det-er-en-som-har-spist-for-lite Denne artikkelen sier så mye om moren..husk at Angelica da allerede var død "Dyna satt fast i beinet" Den setningen forteller egentlig ganske mye... 😥 14
Gjest chisandra Skrevet 15. januar 2019 #7013 Skrevet 15. januar 2019 Akkurat nå, Leselusa skrev: "Dyna satt fast i beinet" Den setningen forteller egentlig ganske mye... 😥 Ja...og det var svinkaldt der inne, i motsetning til i annekset nedenfor, der moren bodde.
Jobbermedbarn Skrevet 15. januar 2019 #7014 Skrevet 15. januar 2019 3 minutter siden, Leselusa skrev: "Dyna satt fast i beinet" Den setningen forteller egentlig ganske mye... 😥 1 minutt siden, chisandra skrev: Ja...og det var svinkaldt der inne, i motsetning til i annekset nedenfor, der moren bodde. 😢😢😢 1
Leselusa Skrevet 15. januar 2019 #7015 Skrevet 15. januar 2019 1 minutt siden, chisandra skrev: Ja...og det var svinkaldt der inne, i motsetning til i annekset nedenfor, der moren bodde. Merkelig egentlig? Nå har ikke jeg så peiling da, men vil man ikke trenge å ha det varmere rundt seg om man er så undervektig? Altså at man fryser lettere når man er veldig tynn? 6
Hege899 Skrevet 15. januar 2019 #7016 Skrevet 15. januar 2019 3 minutter siden, Leselusa skrev: Merkelig egentlig? Nå har ikke jeg så peiling da, men vil man ikke trenge å ha det varmere rundt seg om man er så undervektig? Altså at man fryser lettere når man er veldig tynn? Jo,men hun hadde ikke mulighet til å sette på varmen selv. Hun var sengeliggende.. 19
Gjest chisandra Skrevet 15. januar 2019 #7017 Skrevet 15. januar 2019 4 minutter siden, Leselusa skrev: Merkelig egentlig? Nå har ikke jeg så peiling da, men vil man ikke trenge å ha det varmere rundt seg om man er så undervektig? Altså at man fryser lettere når man er veldig tynn? Jo, og Rettsmedisiner Arne Stray-Pedersen sa at obduksjonen tilsa nedkjøling og avmagring. https://www.oa.no/valdres-saken/valdres-tingrett/gjovik/valdres-saken-pekepinn-pa-at-mor-og-datter-overnattet-i-hver-sin-hytte/s/5-35-581584
Jobbermedbarn Skrevet 15. januar 2019 #7018 Skrevet 15. januar 2019 1 minutt siden, Leselusa skrev: Merkelig egentlig? Nå har ikke jeg så peiling da, men vil man ikke trenge å ha det varmere rundt seg om man er så undervektig? Altså at man fryser lettere når man er veldig tynn? Helt klart! Med lite fett på kroppen fryser man hele tiden. Jeg mener at dette ble tatt opp i tingretten i forbindelse med at aktoratet stilte spørsmål om dødstidspunktet, uten at jeg skal gå noe mer inn på det, men du forstår kanskje? 11
Leselusa Skrevet 15. januar 2019 #7019 Skrevet 15. januar 2019 4 minutter siden, Hege899 skrev: Jo,men hun hadde ikke mulighet til å sette på varmen selv. Hun var sengeliggende.. 2 minutter siden, chisandra skrev: Jo, og Rettsmedisiner Arne Stray-Pedersen sa at obduksjonen tilsa nedkjøling og avmagring. https://www.oa.no/valdres-saken/valdres-tingrett/gjovik/valdres-saken-pekepinn-pa-at-mor-og-datter-overnattet-i-hver-sin-hytte/s/5-35-581584 2 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Helt klart! Med lite fett på kroppen fryser man hele tiden. Jeg mener at dette ble tatt opp i tingretten i forbindelse med at aktoratet stilte spørsmål om dødstidspunktet, uten at jeg skal gå noe mer inn på det, men du forstår kanskje? Ja, husker nå at temperatur var et tema i forrige runde, jeg har bare ikke forstått omfanget av det før nå.... Jeg har ikke ord.... 3
Gjest chisandra Skrevet 15. januar 2019 #7020 Skrevet 15. januar 2019 Aktor gjør virkelig jobben nå, for å understreke straffeansvaret; han dokumenterer hvordan hun gang på gang unnlot å møte opp eller trenerte til avtaler med helsevesenet.
Fremhevede innlegg