Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, chisandra skrev:

Aktor gjør virkelig jobben nå, for å understreke straffeansvaret; han dokumenterer hvordan hun gang på gang unnlot å møte opp eller trenerte til avtaler med helsevesenet. 

Ser det. Men merkelig hvor "lite hun husker".....

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, chisandra skrev:

Aktor gjør virkelig jobben nå, for å understreke straffeansvaret; han dokumenterer hvordan hun gang på gang unnlot å møte opp eller trenerte til avtaler med helsevesenet. 

Helt klart! Det hjelper jo ikke at tiltalte hele tiden sier at hun ville datterens beste når hun hele tiden har tatt valg som vitner om det motsatte! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

12:33: Tiltalte får bistand til å måle blodsukkeret og tar insulin, før hun fortsetter å svare på aktors spørsmål.

Så greit kan det gjøres når man allerede har en dom hengende over seg  :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg fulgt med i tråden så beklager hvis jeg henger etter, men det irriterer meg grenseløst hvor ensidig journalistikk VG fører! De eneste artiklene jeg ser som omhandler saken har titlene: «Derfor merket ikke moren Angelica sitt vekttap» og «moren ville bare Angelica sitt beste», er det rart at folk ukritisk støtter moren? 

  • Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, fitnessjenta skrev:

Nå har ikke jeg fulgt med i tråden så beklager hvis jeg henger etter, men det irriterer meg grenseløst hvor ensidig journalistikk VG fører! De eneste artiklene jeg ser som omhandler saken har titlene: «Derfor merket ikke moren Angelica sitt vekttap» og «moren ville bare Angelica sitt beste», er det rart at folk ukritisk støtter moren? 

Forrige runde var Dagbladet helt grusomme. De støttet moren hele tiden 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hege899 skrev:

Forrige runde var Dagbladet helt grusomme. De støttet moren hele tiden 

Men mitt inntrykk er at de har en annen vinkling nå. Ihvertfall innholdet i artiklene fra saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, fitnessjenta skrev:

Nå har ikke jeg fulgt med i tråden så beklager hvis jeg henger etter, men det irriterer meg grenseløst hvor ensidig journalistikk VG fører! De eneste artiklene jeg ser som omhandler saken har titlene: «Derfor merket ikke moren Angelica sitt vekttap» og «moren ville bare Angelica sitt beste», er det rart at folk ukritisk støtter moren? 

Jeg la merke til akkurat det samme👍 Vi får håpe VG også referere når SMSene som viser at moren visste hvor syk datteren var blir lagt frem!

Også klarer jeg ikke å se for meg at hvis dette var en far som hadde seksuelt misbrukt sin datter feks at de hadde vinklet artikkelen slik; jeg har alltid villet det beste for datteren min...

Hun er tiltalt for mishandling, VG, mishandling....

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
7 minutter siden, Leselusa skrev:

Du har rett. Jeg trekker tilbake mitt forrige innlegg :(

Vi får se hvordan det utvikler seg. Dagbladet gjorde det de kunne i forrige runde for moren, de la bl.a. ut bilde av blomster og kort etc. Det var nytteløst å få en korrekt oppdatering derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Det kan se ut som at strategien til moren nå er at hun har blitt en del av sykdommen, at det var derfor hun ikke merket at Angelica mistet 20 kg...

Asbjørn Øyhovden er på plass for TV2 og kommer inn på nyhetskanalen jevnt og trutt.

https://www.tv2.no/nyheter/10345608/

Endret av chisandra
La til link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, chisandra said:

Moren sier at almentilstanden til Angelica var bra helt frem til hun døde. 

Jeg undret meg under forklaringen i tingretten, og jeg undrer meg nå: Tror hun på det hun selv sier? 

Det lurer jeg også på, om enkelte skaper sin egen virkelighet og bokstavelig talt lyver så de tror det selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Ja, AMK fant vel ingenting som tilsa at gjenopplivning hadde funnet sted. Derimot hadde moren pakket to bager ferdig, siden det "tok så lang til før ambulansen kom" 

https://www.oa.no/valdres-saken/valdres-tingrett/gjovik/valdres-saken-pekepinn-pa-at-mor-og-datter-overnattet-i-hver-sin-hytte/s/5-35-581584

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold.

Yvonne (teamleder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

Fra nrk.no

– Har du skremt henne med barnevernet, spør aktor? Nei, svarer moren.

Tror ikke på henne et sekund!!!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for spekulasjoner, injurierende utsagn, identifisering av andre privatpersoner og persondebatt, herunder omtale av mindreårige, samt svar til dette.

Yvonne (teamleder)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt abonnement på budstikka, for å friske opp hukommelsen på tingene bak mur og støtte dem for en veldig bra dekning av saken helt siden nyheten sprakk i media. 

Jeg snakket nettopp med en fagperson (en LIS) om personlighetsforstyrrelser og et kjennetegn er at personer med en slik lidelse ofte ikke gjør som vedkommende blir bedt om. Fagpersonen sa at det kunne være en utfordring der det var viktig å følge instrukser, som ved sykdom, operasjoner, og liknende. 

Endret av n_97
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/5/2018 at 10:45 AM, AnonymBruker said:

– Det faktum at hun (Angelica) hadde diare like før hun døde (det ble funnet en dyne med knoller av avføring utenfor hytta, red. anm) kan ha medført at hun døde av dehydrering. Kan Angelica ha brukt avføringspiller? Det vil jeg ikke spekulere i, men den tvilen skal komme tiltalte til gode, sier Bugge.

Avføringspiller?! De har vært på hytta siden tidlig i oktober, dersom det var mistanke om periodisk bruk av avføringspiller så skulle jo mor ha fjernet disse. Hvem ville dessuten solgt avføringspiller til en 13 år gammel jente? 

– Jeg har notert med at aktor sa at Camilla har løyet, at det hun har sagt i avhør ikke stemmer. Det er uriktig. Det hun sa i det hjerteskjærende avhøret, det stemmer. Til og med detaljer med rotgrønnsaker og kutt i fingeren, stemmer. Nå snakker jeg om bevis, ikke spekulasjoner, sier Bugge.

De gamle inntørkede ferdigstekte rotgrønnsakene som stod i ovnen? De samme rotgrønnsakene som A kuttet opp mens hun besvimte/falt om? Insinuerer Bugge at mor stekte rotgrønnsakene mens A lå og var dårlig i sengen og ventet på ambulanse? 

Blir så oppgitt :hakeslepp:

Anonymkode: 5eb63...652

Siden jeg ikke fikk lov til å "spekulere" angående dyne med avføring i, siterer jeg heller dette innlegger fra tideligere i tråden. Så kan folk trekke side egne konklusjoner rundt hvordan dyna kan ha satt fast i A i en iskald hytte :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
8 minutter siden, feebee skrev:

Siden jeg ikke fikk lov til å "spekulere" angående dyne med avføring i, siterer jeg heller dette innlegger fra tideligere i tråden. Så kan folk trekke side egne konklusjoner rundt hvordan dyna kan ha satt fast i A i en iskald hytte :)

Klokken 14 her står det om dyna: https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjedx2yy600dx08cqnh8xbelm?mode=static

Legger ved linken over direkterapporteringen fra runden i tingretten, hvis det er noen som vil oppdatere seg på dag for dag:

https://www.budstikka.no/valdres-saken/nyheter/krim/dag-for-dag-i-gjovik-tingrett/s/5-55-643673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...