Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fra NRK: "Moren sier at almentilstanden hennes var bra hele tiden fram til hun døde."

Jenta hadde en bmi på 8,8. Det der faller jo på sin egen urimelighet.

Det er helt forståelig at man som pårørende til en med anoreksi sliter med hvordan man skal forholde seg. Men det å ikke merke at datteren din, som du vet har en spiseforstyrrelse, har en så vanvittig lav kroppsvekt er i aller, aller beste fall grov unnfallenhet. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir altså så sint og forbanna.....at det går ann....virkelig! Når mor mener hun vet best selv, men på den andre side, ikke skjønner at sin datter er i livsfare..... Er jo bare sludder og pølsevev når det er dokumentert i bøtter og spann i mange sms'er sendt mellom mor og datter: " 6. desember sender Angelica en melding til tiltalte hvor hun spør: «Når kommer jeg til å dø tror du?». Tiltalte sender en melding hvor hun svarer: «Om du ikke er død i morgen, havner du på sykehus i flere år»

 

 

  • Liker 31
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Blondie65 skrev:

Bergens Tidende hadde denne helgen en artikkel om en jente som er så mentalt ødelagt av de seksuelle overgrepene faren er dømt for gjøre mot henne at hun ikke klarer å spise uten å slå vilt rundt seg. Mor og far nekter for at dette er skjedd ... Jenten har bodd på lukket psykiatrisk institusjon i mange år.

Moren jobber i barnevernet ...! Det er hennes og farens påstand at barnevernet har plantet ideene om overgrep i datterens hode etter at barnevernet tok over omsorgen i et hjem fylt med alkohol og manglende renhold, mat osv. Foreldrene nekter for at det har vært omsorgssvikt og alkoholmisbruk. Moren har to barn fra før - disse flyttet til faren.

Her tok forøvrig barnevernet over omsorgen for jenten etter mange bekymringsmeldinger. 

Tenk hvis disse foreldrene hadde kunnet innrømme at de har sviktet slik at jenten kan bearbeide det? Men nei.

Man får vondt.

Jeg leste saken i Aftenposten. Helt grusom sak. Det finnes ikke ord som dekker det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
29 minutter siden, Uff da skrev:

Jeg blir altså så sint og forbanna.....at det går ann....virkelig! Når mor mener hun vet best selv, men på den andre side, ikke skjønner at sin datter er i livsfare..... Er jo bare sludder og pølsevev når det er dokumentert i bøtter og spann i mange sms'er sendt mellom mor og datter: " 6. desember sender Angelica en melding til tiltalte hvor hun spør: «Når kommer jeg til å dø tror du?». Tiltalte sender en melding hvor hun svarer: «Om du ikke er død i morgen, havner du på sykehus i flere år»

 

 

For å friske opp hukommelsen gikk jeg akkurat gjennom dagen i tingretten der SMS`ene ble gjennomgått. Det knytter seg i magen.

https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjeqsclip000p09fnsnjy060e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
4 timer siden, Sol70 skrev:

Det lurer jeg også på, om enkelte skaper sin egen virkelighet og bokstavelig talt lyver så de tror det selv.

Dette er nok dessverre tilfelle ja. 

Det kan være mye som står på spill og du må innrømme at du er skyld i barnets død og forutgående lidelse. 

Ellers ser jeg at det er mange som tenker som jeg når det gjelder morens forklaring. Beleilig nok er hun klar for det nå - sist gang var det om å gjøre å fremstå stakkarslig.

Ikke skyt forsvareren dere, vedkommendes jobb er å få frem alt som kan komme tiltalte til gode. Det er en jobb - noen ganger lettere enn andre ganger. Også denne moren har rett til å få sin sak belyst best mulig. Den drøyeste straffen for omsorgssvikten og hensettingen i hjelpeløs tilstand har hun allerede fått: Angelica er død. Det må hun leve med resten av livet. Jeg er mer enn fornøyd om hun får opprettholdt straffen som gir beskjed om at Angelica er død og du gjorde det umulig for barnet ditt å få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
3 timer siden, Snurri skrev:

Fra NRK: "Moren sier at almentilstanden hennes var bra hele tiden fram til hun døde."

Jenta hadde en bmi på 8,8. Det der faller jo på sin egen urimelighet.

Det er helt forståelig at man som pårørende til en med anoreksi sliter med hvordan man skal forholde seg. Men det å ikke merke at datteren din, som du vet har en spiseforstyrrelse, har en så vanvittig lav kroppsvekt er i aller, aller beste fall grov unnfallenhet. 

De fleste hadde gått fra forstanden og lagt seg på telefon til AMK lenge før man passerte 12 i BMI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Galanga skrev:

Så søt du er når du er spydig 🥰.

I og med at de fleste artikler som omhandler aktuelle nyhetssaker er åpen tilgjengelig i de største riksavisene, var det er legitimt spørsmål fra meg. Både Dagbladet, VG og Aftenposten pleier å dekke mange rettssaker av offentlig interesse live, uten betalingsmur. 

 

Jeg beklager, det var unødvendig av meg å svare sånn.

Det irriterer meg at folk stadig sutrer over at de ikke får lest ting som ligger bak betalingsmur og synes det er sååå dårlig av avisene å kreve betalt for å lese disse tingene. Hadde en litt opphetet diskusjon rundt dette med ei venninne i går ettermiddag og var nok litt ekstra "på hugget" da jeg så innlegget ditt. 

Så, tilbake til trådens tema. Det er bra at moren endelig forklarer seg, men jeg er ikke overrasket over at hun tilsynelatende husker lite og tviholder på sin versjon, selv om den strengt tatt ble kraftig motbevist i forrige runde i retten. Tror det blir mer interessant å høre hva morfaren har å si når han inntar vitneboksen.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, samt svar til dette.

For å understreke: det er lov å skrive at tiltalte har personlighetsforstyrrelse, da dette har kommet fram i tidligere rettsak, men det er ikke lov å spekulere i eventuelt type, så lenge dette ikke er lagt frem for retten.

Undertegnede følger rettsaken tett for å sikre mest mulig rettferdig moderering. Setter dog pris på om det kan linkes der det fremsettes "spekulasjoner" som ikke er av nyere tid. 

Kommerntarer til moderering blir ryddet, vennligst ta dette på pm, eventuelt ris og ros. 

Yvonne (teamleder)

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det moren sier kan virke «rart», så synes jeg det er ekstremt bra at hun snakker! Åpenbart at forsvaret har en annen strategi denne gang. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chisandra
1 minutt siden, Vampyrina skrev:

Selv om det moren sier kan virke «rart», så synes jeg det er ekstremt bra at hun snakker! Åpenbart at forsvaret har en annen strategi denne gang. 

Det er jo eneste sjansen hennes til å bli frikjent eller få lavere straff, så hun har nok forstått at hun ikke har noe valg. 

Sprøtt å lese hva hun sier om hytteoppholdet når vi vet at Angelica nesten halverte vekten sin i løpet av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Vampyrina skrev:

Selv om det moren sier kan virke «rart», så synes jeg det er ekstremt bra at hun snakker! Åpenbart at forsvaret har en annen strategi denne gang. 

Hun har jo en dom som hun nå prøver å få omgjort.... hun er desperat...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2019 den 7.11, Blondie65 skrev:

Bergens Tidende hadde denne helgen en artikkel om en jente som er så mentalt ødelagt av de seksuelle overgrepene faren er dømt for gjøre mot henne at hun ikke klarer å spise uten å slå vilt rundt seg. Mor og far nekter for at dette er skjedd ... Jenten har bodd på lukket psykiatrisk institusjon i mange år.

Moren jobber i barnevernet ...! Det er hennes og farens påstand at barnevernet har plantet ideene om overgrep i datterens hode etter at barnevernet tok over omsorgen i et hjem fylt med alkohol og manglende renhold, mat osv. Foreldrene nekter for at det har vært omsorgssvikt og alkoholmisbruk. Moren har to barn fra før - disse flyttet til faren.

Her tok forøvrig barnevernet over omsorgen for jenten etter mange bekymringsmeldinger. 

Tenk hvis disse foreldrene hadde kunnet innrømme at de har sviktet slik at jenten kan bearbeide det? Men nei.

Man får vondt.

Beltelegge ei så ung jente?😱💔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes forresten at det er helt absurd hvor mange ganger mora påpeker at almenntilstanden var god. Det er da helt oppsiktsvekkende at en person med en bmi så lav som A hadde ville hatt en "god almenntilstand". Dette tilbakebevises jo også  i svært stor grad av tekstmeldingene som A og mora sendte.. Dette styrker da ihvertfall ikke troverdigheten hennes. Tvert i mot! :vetikke:

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren husker jo ingenting rundt meldingene hvor de snakket om at Angelica ikke ville spise eller at hun var så svak at hun ikke kom seg ut av senga... Selektiv hukommelse eller?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Hun gjentar og gjentar at hun ikke trodde datteren skulle dø. Det samsvarer dårlig med en del av de 16.000(!) tekstmeldingene som ble sendt mellom de det siste året, f.eks:

«Du holder på å ta livet ditt»

«Du dør hvis du ikke spiser nå»

«Om du ikke er død i morgen, havner du på sykehus i flere år»

Etterforskeren har lest opp en rekke meldinger hvor tiltalte viser bekymring for at datteren skal dø, i tidsrommet november - desember.

https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjeqsclip000p09fnsnjy060e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

11:12 Aktor spør om moren hadde pakket to bager før ambulansen kom. Nei, de står alltid ferdigpakket. Vi pakker ikke ut, for det ikke plass til alt på hytta, sier hun.

Ingenting stemmer med forklaringen fra tingretten, der helsesøster spurte om de bagene. Da svarte moren at hun hadde pakket de mens hun ventet på ambulansen, for det tok så lang tid. Kl. 11:27 her: https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjedx2yy600dx08cqnh8xbelm?mode=static

Merkelig forestilling, det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...