Gå til innhold

Mora til døde Angelica

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får et inntrykk av en mor som skal styre alt og som trekker seg med en gang det blir stilt krav. Hun vil hele tiden "ha noe," men alle tiltak, alle typer behandlinger blir avslått som feil for Angelica. Samspillet mellom mor og datter er jo helt skakkjørt.

Vi må jo anse behandlerne som de proffe, de med kunnskap om hva som burde gjøres.

Syntes dagens første vitne klarer å belyse dette veldig godt.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, hotellpute09 skrev:

Får et inntrykk av en mor som skal styre alt og som trekker seg med en gang det blir stilt krav. Hun vil hele tiden "ha noe," men alle tiltak, alle typer behandlinger blir avslått som feil for Angelica. Samspillet mellom mor og datter er jo helt skakkjørt.

Vi må jo anse behandlerne som de proffe, de med kunnskap om hva som burde gjøres.

Syntes dagens første vitne klarer å belyse dette veldig godt.

Enig!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"9:35 ...hun skrev at det ikke skulle foretas veiing, måling eller snakkes så mye om at hun ikke spiste. Hun ønsket hjelp, men på egne premisser. Hun ville ha et hverdagslig fokus, og snakke om turer i skogen, baking og å være med venner, sier han videre."

En mor som dikterer hvordan behandliongen skal være?

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
Akkurat nå, Vampyrina skrev:

Vitnene i dag vil nok ikke snakke i mors favør...

Mor er vel ikke til stede i dag da, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" «Hun (Angelica, red.anm.) har alltid synes det var gøy å gå til legen, men nå er det nesten umulig å få henne med. (…) La den første time blir tillitsvekkende, slik at hun kan stole på meg og leger» "

Har mor vært ofte til legen med A. helt fra A. var liten?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Angelica var død i 6-12 timer før ambulansen kom, så er det vel ikke bare de siste 20 SMS’ene som er interessante?

De kommuniserte jo på SMS hele tiden, så det må jo undersøkes om hvorvidt de sendte, eller ikke sendte SMS til hverandre hele den dagen dødsfallet skjedde. 

Anonymkode: dcf6a...70c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om Angelica var død i 6-12 timer før ambulansen kom, så er det vel ikke bare de siste 20 SMS’ene som er interessante?

De kommuniserte jo på SMS hele tiden, så det må jo undersøkes om hvorvidt de sendte, eller ikke sendte SMS til hverandre hele den dagen dødsfallet skjedde. 

Anonymkode: dcf6a...70c

Det har de nok gjort.

Anonymkode: 7fdbe...473

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Det ser ut som at moren stadig har lovet datteren det ene og det andre når det kommer til behandling, og når det ikke blir oppfylt, blir behandlerne "fiendene" for de begge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sikkert også sjekket hvem sine fingeravtrykk som var på A. sin telefon.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt skal bestemmes av mor, hvem som behandler, hva som skal tas opp, hvilken behandling skal gis osv. 

Hvor mye skal egentlig en forelder kunne bestemme over sitt barns behandling? 

Det er så riv, rav, ruskende galt at en mor kan tillates så sterke føringer når det gjelder et barn med en så alvorlig sykdom. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Vampyrina skrev:

Vitnene i dag vil nok ikke snakke i mors favør...

Snakker de i mors favør, så snakker de seg selv jo indirekte ned

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, chisandra skrev:

Det kommer gang på gang frem at denne tiltalen er så inderlig riktig.

Jeg kunne ikke vært mer enig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

09:58: Aktor Dymbe vil vite om den tiltalte moren så ut til å forstå alvoret i datterens sykdom

– Overlege på RASP var helt tydelig på hvor farlig dette var, mor visste hvor fatalt det kunne være med barn som ikke spiser, sier psykologspesialisten.

Og likevel skjedde det utenkelige. Over flere uker sultet A. ihjel uten å få hjelp. Det skjærer i hjertet :(

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvarerne spør alltid om samtlige vitner om de har erfaring med å behandle mennesker med anoreksi og alder. 

Syntes dette blir for tandert av forsvaret!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så fælt.

Jeg ser en mor som ikke klarer å sette grenser overfor barnet sitt, som ikke evner å ta avgjørelser som barnet ikke ønsker. 

Litt som en treåring som vil spise 20 is etter hverandre , og mor tør ikke si nei, i frykt for at barnet blir sint på henne etterpå.

Men det er jo akkurat det som ER å være forelder, og hvorfor det faktisk er omsorgssvikt.

Tror mor og datter hadde et veldig usunt forhold til hverandre. Hvor mor i tillegg var altfor myk og ettergivende og ikke klarte å sette en eneste grense.

Anonymkode: 11015...c25

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"09:24 Behandleren sier han kun hadde en time hvor han var alene med Angelica. -Jeg tenkte å høre barnets stemme. Det er viktig å skille mellom omsorgspersonen og barnet." https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjepc4lwc000209ciaphnqldq?mode=static

Er det vanlig at foreldre er til stede på de fleste timene sammen med barnet?

Det er vanlig at foreldrene er med ja. Når min gikk til behandling fikk jeg beskjed om å alltid være med. Når vi hadde holdt på i ett år sendte jeg barnet alene (var 16 år da) en gang rett og slett fordi jeg ville la barnet få snakke uten å ha meg der. Barnet var da trygg på behandlerene og siden de ikke fant ut hva som lå i bunn tenkte jeg at barnet kanskje holdet noe tilbake pga meg. Alle andre ganger var jeg med. 

Anonymkode: 0c7f8...a6c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Det virker som forsvarer alltid skal prøve å få frem at vitnene ikke har filla greie på hva de snakker om når de vitner i mors disfavør. Men det er vel det som er forsvarers jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BUPA Drammen har et dårlig rykte. Synd at hun ble henvist dit. 

Anonymkode: 9ddb1...f35

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, chisandra skrev:

Det virker som forsvarer alltid skal prøve å få frem at vitnene ikke har filla greie på hva de snakker om når de vitner i mors disfavør. Men det er vel det som er forsvarers jobb.

Jeg forstår det, men det blir litt søkt. For alle mennesker i hele verden har jo sine unike premisser, samtidig som noe er felles i oss alle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...