Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris


Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

Anonym90059005 skrev (3 minutter siden):

Tas barn ut av skolen i flere dager for at de skal til Krsand? 

Nå må ikke du komme og kritisere! Er du misunnelig, kanskje? De vet jo selv hva som er best for sine barn. Alltid. Makan!

:ironi:

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, Kollontaj said:

Nå må ikke du komme og kritisere! Er du misunnelig, kanskje? De vet jo selv hva som er best for sine barn. Alltid. Makan!

:ironi:

Fullstendig enig her. Det sier jo bare alt om de mødre som kritiserer og tror de har bedre forstand på andres barneoppdragelse enn faktisk foreldrene selv. Det er jo ikke akkurat disse kritikere man lytter til...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (4 timer siden):

Nå skal hun og Sandra Lyng ha podkast om mammapolitiet, så da får nok alle som synes ungene hennes har rett til både privatliv og skolegang passet sitt påskrevet. 

Klart hun skal kunne tjene til livets opphold ved å eksponere ungene dag og natt. Den som kritiserer er mammapoliti, misunnelig og skjønner ikke at de har gjort et reflektert valg for sine barn. Det er så fint for dem å få et digitalt minne fra de var små. Og det får man ikke uten at ungene eksponeres for potensielt absolutt alle andre med tilgang til internett.

Skuffet over Sandra..

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nylig et album fra barndommen min. Gammeldags, ikke digitalt, men hvis poenget er å se minner fra barndommen, burde det ikke ha så mye å si!

Det var bilder av meg, foreldrene mine, besteforeldrene mine, tante og onkler og noen kusiner på min egen alder. Og selvfølgelig alle vennene mine. Det digitale albumet til Nyhusene kan kun inneholde en brøkdel av disse menneskene, på grunn av folks rett til privatliv. Synd, for når man først skal ha et tilbakeblikk på barndommen, så er det jo hyggelig å se igjen de man delte barndommen med.

Albumet mitt inneholdt bilder fra ferie og hjemme, hverdag og fest. Noen ganger var jeg pent oppstilt i kjole, men for det meste var det øyeblikksbilder av meg med grønske på knærne og flokete hår. På noen bilder hadde jeg bikini, til og med. Det var ingen bilder av familien i matchende joggedress, eller av meg unødvendig pyntet på en onsdag. Fotografen brydde seg ikke nevneverdig om posering eller solnedganger, bildet ble tatt slik det var, og slik jeg var, akkurat da. Det skulle være et minne, ikke matche feeden på instagram.

Jeg ble kjempeglad for albumet, men også veldig glad for at det er privat. Jeg hadde ikke likt at bilder av meg med morrastryne på camping, eller med truten full av is på 17 mai skulle vært offentlig eiendom. Men det er de bildene som er minner! Morsomme øyeblikk fanget for ettertiden. Hvis jeg hadde fått et album hvor jeg, på hvert bilde, vet at mamma og pappa hadde ørten forsøk før de fant den rette vinkelen, det rette lyset osv, så hadde jeg ikke forbundet bildet med noe godt.

Men, for all del, det kan hende at det bare er barna til mammapolitiet som føler slik. Bloggerbarna synes sikkert det er stas å se igjen familien i matchende joggedress. -Husker du den gangen....?

Endret av Felis
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/9/2021 at 10:09 PM, Swan1998 said:

Nå har hun lagt ut en post der hun argumenterer for at hun/den ikke krenker barnas privatliv og at hun selv skulle ønske huk hadde et digitalt album fra egen oppvekst. Åpenbart at de ikke skjønner en dritt. De burde lese denne boken. Fiksjon, men dog en VIKTIG problemstilling. 
 

https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldelse_-_poppy_-av-kristine-getz-1.15395873

Det er jo bare å scanne inn alle papirbildende foreldrene hennes sikkert tok, så har hun et digitalt album!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (På 10.3.2021 den 10.50):

Digitalt album? Det hun deler på Snap forsvinner med en gang, det hun deler på instastory forsvinner etter et døgn. Hvis ikke det dukker opp i en screenshot på darkweb, da, men ungene synes kanskje ikke et slikt album er så kult?

Eh, nei det forsvinner ikke. Da du opprettet konto på snap ga du snap eierrettigheter til alt du lager/laster opp i appen, og de har tillatelse til å benytte dine bilder uten å be deg om tillatelse eller informere deg. Bildene lagres på server og brukes blant annet til å trene opp maskinlæring til feks ansiktsgjenkjenning. Dvs algoritmer lærer seg hvordan ansikt endres over tid fra man er baby til voksen. Bildene beholdes for å kunne trene algoritmer over tid.... Den teknologien kan så benyttes til å gjenfinne deg som barn på bilder på nett når du er voksen... ett eksempel på hva vi betaler med for å kunne bruke snap. Insta er eid av Facebook, og de gjør akkurat samme greia, men der kobler man jo selv opp personopplysninger i tillegg....

Endret av Summeer
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Havnet inn på Instagrammen til Monica nå og kan ikke forstå at de ikke har skjønt at det å selge egne barn på den måten de gjør er helt bak mål. Jeg trodde man var mer opplyst om potensielle skadevirkninger og negative konsekvenser av slikt i 2021.

At mammatilmichelle som 14åring solgte datteren sin for inntekt via bloggen for 10år siden er det mulig å unnskylde, men at to voksne mennesker så til de grader utleverer barna og tjener penger på dem er helt sinnssykt.

Og at de ikke tar til seg konstruktiv kritikk og informasjon og lærer av det er utrolig. Å gå rett i forsvar eller motangrep fører ikke verden videre til å bli et bedre og tryggere sted for barna deres å vokse opp. Det skulle vært ulovlig å selge personlig informasjon om barn på måten de gjør.

Det jeg skal gi Monica cred for er at hun viser en normal kropp. Med det mener jeg at hun ikke poserer for å få svær rumpe og syltynn midje. Hun holder vel inn magen slik 99% av alle mennesker gjør, men ellers virker hun greit avslappet til om det vises en valk eller to når hun tar bilder og videoer. Bare synd at det er med et eller fire barn på.hvert.jævla.bilde.

Men jeg kjøper ikke positiviteten, den virker påtatt og klein. Monica er stadig passivaggressiv mot mannen og jeg hadde blitt gal av å bli snakket til slik han blir. Hun er nedlatende, syrlig og sur veldig ofte. Hvordan er det egentlig når kameraene er slått av?? Men det virker som Chris har en enorm tålmodighet og en teflonhinne hvor han ikke tar slikt til seg så da er det vel greit. Jeg synes bare kontrasten mellom hvor mye hun smiler utad og hva hun sier til Chris er litt... jeg får følelsen av at hun er utrolig falsk og hadde ikke klart å stole på henne. Hun avsløres også av egen blunking når hun er i dårlig humør og blikket hennes når hun er misfornøyd er ganske svart.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (12 timer siden):

Havnet inn på Instagrammen til Monica nå og kan ikke forstå at de ikke har skjønt at det å selge egne barn på den måten de gjør er helt bak mål. Jeg trodde man var mer opplyst om potensielle skadevirkninger og negative konsekvenser av slikt i 2021.

At mammatilmichelle som 14åring solgte datteren sin for inntekt via bloggen for 10år siden er det mulig å unnskylde, men at to voksne mennesker så til de grader utleverer barna og tjener penger på dem er helt sinnssykt.

Og at de ikke tar til seg konstruktiv kritikk og informasjon og lærer av det er utrolig. Å gå rett i forsvar eller motangrep fører ikke verden videre til å bli et bedre og tryggere sted for barna deres å vokse opp. Det skulle vært ulovlig å selge personlig informasjon om barn på måten de gjør.

Det jeg skal gi Monica cred for er at hun viser en normal kropp. Med det mener jeg at hun ikke poserer for å få svær rumpe og syltynn midje. Hun holder vel inn magen slik 99% av alle mennesker gjør, men ellers virker hun greit avslappet til om det vises en valk eller to når hun tar bilder og videoer. Bare synd at det er med et eller fire barn på.hvert.jævla.bilde.

Men jeg kjøper ikke positiviteten, den virker påtatt og klein. Monica er stadig passivaggressiv mot mannen og jeg hadde blitt gal av å bli snakket til slik han blir. Hun er nedlatende, syrlig og sur veldig ofte. Hvordan er det egentlig når kameraene er slått av?? Men det virker som Chris har en enorm tålmodighet og en teflonhinne hvor han ikke tar slikt til seg så da er det vel greit. Jeg synes bare kontrasten mellom hvor mye hun smiler utad og hva hun sier til Chris er litt... jeg får følelsen av at hun er utrolig falsk og hadde ikke klart å stole på henne. Hun avsløres også av egen blunking når hun er i dårlig humør og blikket hennes når hun er misfornøyd er ganske svart.

Mange menn som tror at damer skal være sånn, og lever etter mottoet:"Happy wife, happy life".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude4
Tough cookie skrev (16 minutter siden):

Mange menn som tror at damer skal være sånn, og lever etter mottoet:"Happy wife, happy life".

Så lenge han føler seg tilfreds må det da være okei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Tough cookie skrev (9 timer siden):

Mange menn som tror at damer skal være sånn, og lever etter mottoet:"Happy wife, happy life".

Ja, det stemmer nok. Ser tendensen ganske ofte. 

Men i Monica sitt tilfelle så kræsjer det bare så voldsomt med det smilet hun bærer konstant ellers. Hun smiler alltid hardt og påtrengende til kamera, men ofte når hun snakker med mannen blir ansiktet mye mer anstrengt og irritert-blunkingen begynner. Jeg får skikkelig dårlige vibber av det og klarer ikke tro på at hun er så søt og uskyldig som hun liker å fremstå som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude4
loveli skrev (9 timer siden):

Ja, det stemmer nok. Ser tendensen ganske ofte. 

Men i Monica sitt tilfelle så kræsjer det bare så voldsomt med det smilet hun bærer konstant ellers. Hun smiler alltid hardt og påtrengende til kamera, men ofte når hun snakker med mannen blir ansiktet mye mer anstrengt og irritert-blunkingen begynner. Jeg får skikkelig dårlige vibber av det og klarer ikke tro på at hun er så søt og uskyldig som hun liker å fremstå som.

Synnes dette er for mye spekulasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trude4 skrev (43 minutter siden):

Synnes dette er for mye spekulasjoner. 

Nei det er jo sånn vi ser at hun er.

Enten ekstremt smil fra munnvik til munnvik eller mye blinking når hun skal snakke om noe alvorlig eller viktig, både til kameraet og til Chris.

Endret av Tough cookie
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boang

Husker Anna Rasmussen skrev at hun ble meldt til barnevernet flere ganger grunnet eksponeringen av barna. 
 
Kan ikke forstå dersom ikke også denne familien har blitt meldt til barnevernet, får helt vondt av disse ungene som må vokse opp som «underholding» for hele Norges befolkning, sånn at mor og far slipper jobbe. 

 


 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Boang said:

Husker Anna Rasmussen skrev at hun ble meldt til barnevernet flere ganger grunnet eksponeringen av barna. 

Skjedde det noe med hun Anna der etter rapportering til BV? Kjenner ikke til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest LysOgVarme
Trude4 skrev (13 timer siden):

Synnes dette er for mye spekulasjoner. 

Synes ikke det er spekulasjoner. Hun har til og med det påtatte smilet når hun lå på fødestua. Det blir ikke ekte, men falskt påklistret smil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
Meg.no skrev (9 timer siden):

Skjedde det noe med hun Anna der etter rapportering til BV? Kjenner ikke til henne.

Barnevernet var på besøk hos Anna. Ifølge Anna snakket også barnevernet alene med eldstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg.no skrev (På 11.3.2021 den 21.53):

Fullstendig enig her. Det sier jo bare alt om de mødre som kritiserer og tror de har bedre forstand på andres barneoppdragelse enn faktisk foreldrene selv. Det er jo ikke akkurat disse kritikere man lytter til...

Har du hørt om ironi ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...