Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris


Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

Trude4 skrev (1 time siden):

Lese mye dritt om sin egen mamma og pappa på nett er garantert mer skadelig og spesielt når det skrives om barna selv. 

Det kan du faktisk ikke vite 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pøbelkråka skrev (På 6.3.2021 den 23.15):

Nr 5 på vei? 
ref C instagram

Det samme tenkte jeg. Hjemme i helga for å fortelle det til familie og venner? Synes det er en liten mage på houstouren og. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude4
Lubbetutt skrev (1 time siden):

Det samme tenkte jeg. Hjemme i helga for å fortelle det til familie og venner? Synes det er en liten mage på houstouren og. 

Det er ikke lenge siden hun fikk barn. Mage er normalt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lubbetutt skrev (4 timer siden):

Det samme tenkte jeg. Hjemme i helga for å fortelle det til familie og venner? Synes det er en liten mage på houstouren og. 

Etter 4 barn -så er en liten mage veldig normalt, mer normalt enn ikke å ha mage for å si det sånn...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
GulleGull skrev (1 time siden):

Etter 4 barn -så er en liten mage veldig normalt, mer normalt enn ikke å ha mage for å si det sånn...

Jeg har fortsatt mage etter siste barnet 😂 Teit å kommentere andres kropper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trude4 skrev (4 timer siden):

Sett deg inn i situasjonen sjæl. 

Ja jeg ville heller at det skulle blitt skrevet om mine forekdre enn å finne hundretusener av bilder av meg . 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt fryktelig, det de driver med. OG nei, jeg synes virkelig ikke det er verre å si fra om at foreldrene driver overgrep på barnas privatliv, enn at barnas privatliv krenkes mange ganger hver eneste dag. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (8 timer siden):

Det er helt fryktelig, det de driver med. OG nei, jeg synes virkelig ikke det er verre å si fra om at foreldrene driver overgrep på barnas privatliv, enn at barnas privatliv krenkes mange ganger hver eneste dag. 

Nå har hun lagt ut en post der hun argumenterer for at hun/den ikke krenker barnas privatliv og at hun selv skulle ønske huk hadde et digitalt album fra egen oppvekst. Åpenbart at de ikke skjønner en dritt. De burde lese denne boken. Fiksjon, men dog en VIKTIG problemstilling. 
 

https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldelse_-_poppy_-av-kristine-getz-1.15395873

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Swan1998 skrev (4 minutter siden):

Nå har hun lagt ut en post der hun argumenterer for at hun/den ikke krenker barnas privatliv og at hun selv skulle ønske huk hadde et digitalt album fra egen oppvekst. Åpenbart at de ikke skjønner en dritt. De burde lese denne boken. Fiksjon, men dog en VIKTIG problemstilling. 
 

https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldelse_-_poppy_-av-kristine-getz-1.15395873

Hva de pengegriske voksne tenker om ønsker rundt egen oppvekst er av null betydning. Den kognitive dissonansen er påfallende hos disse foreldrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest "Poppy" - den burde de voksne Nyhusene også lese. Etter at de har lest den boken, burde de se The Truman show. 

 

Jo, de krenker barnas privatliv. Fint at hun vil lage digitale album til barna sine - men hva har det med å dele og å tjene penger på å dele, å gjøre? jeg har masse bilder og film av mine barn som de kan glede seg over både nå og når de blir eldre. Uten at en haug helt ukjente mennesker jeg ikke aner noe om og som jeg ikke vet noe som helst om hensiktene til, har tilgang på det.

HUn skriver på IG at ungene ville syntes det var rart om fjesene deres var dekket med smileys på bilder av dem da de var små - og da tenker jeg at alternativet selvsagt ikke er å sette klistremerker over ansiktene, men å IKKE dele bilder av dem med hele verden. La dem danne sin egen digitale identitet når de blir store nok til det. 

Det er virkelig ikke greit å bruke oppstilte situasjoner med ungene for å tjene til livets opphold. Jeg synes mange influencere deler alt for mye om barna sine, men denne familien tar dessverre kaka.  Det er skikkelig trist.

Endret av pøbelsara
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke mulig å argumentere for eksponering av barn på den måten de gjør, innlegget hennes understreker jo det. De er helt i fornektelse, virker det som. Latterlig argumentasjon, virkelig umodent, men håper at de egentlig vet at de er kyniske og denne forsvarstalen er ment for følgerne, for oss andre er det jo helt virkelighetsfjernt argumentert. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Swan1998 skrev (3 timer siden):

Nå har hun lagt ut en post der hun argumenterer for at hun/den ikke krenker barnas privatliv og at hun selv skulle ønske huk hadde et digitalt album fra egen oppvekst. Åpenbart at de ikke skjønner en dritt. De burde lese denne boken. Fiksjon, men dog en VIKTIG problemstilling. 
 

https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldelse_-_poppy_-av-kristine-getz-1.15395873

Digitalt album kan man da ha, helt uten at tusenvis av ukjente mennesker trenger å se bildene .

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler digitalt album på Japan Foto. Det er rett og slett den dummeste unnskyldningen jeg har hørt. Mange ganger hver eneste dag krenker de barnas rett til privatliv. Barna er for unge til å passe på og forstå det selv. Det er foreldrenes jobb å verne barna.

Har helt sluttet å følge dem, massiv eksponering av barn og konstante lykkelige smil er både tragisk og veldig kjedelig.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare spør. Hva er det denne familien tilføyer samfunnet? Er det noe de brenner for annet enn å eksponere sine mindreårige barn? Jeg får den for en eller annen grunn opp til tider i min snapfeed og har vel klikket meg inn her og der. Merker at de eldste er mindre tilstede nå og de har vel så smått begynt å gi beskjed.....trust me det blir bare mer av det fra barnas side at de får nok og vil ha privatliv. Det som er veldig synd er at det lille jeg ser ut fra deres kanal dreier seg EKSTREMT mye om minstejenta som blir filmet i overkant mye. Hadde de bare snappet om sin hverdag uten å måtte dra inn barna i bildene og dele fra deres hverdag. Barn har krav på privatliv og det å være litt anonyme. Og så klarer jeg rett og slett ikke å fatte hvor barneombudet befinner seg når det kommer til alle barn som blir eksponert på nettet. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun sier på IG at hun mer enn gjerne diskuterer valgene de har gjort for sine barn. Men hun gjentar jo bare det samme igjen og igjen - at hun ikke legger ut krenkende ting og dette argumentet med digitale minner fra barndommen.

Hun vet ingentiing om hva barna vil oppfatte som sårbare situasjoner når de blir store, og digitale fotoalbum MÅ ikke deles med potensielt hele verden. SÅ jeg skjønner ikke.  De virker overhodet ikke å forstå hva integritet, personvern og menneskerettigheter ínnebærer. 

 

Endret av pøbelsara
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange av disse influencerne som vil få et anstrengt forhold til barna sine, når de etter hvert vokser opp og forstår at de faktisk var foreldrenes viktigste inntektskilde. Digitale album ør være forbeholdt familie og nære venner. Ikke "hele verden".

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digitalt album? Det hun deler på Snap forsvinner med en gang, det hun deler på instastory forsvinner etter et døgn. Hvis ikke det dukker opp i en screenshot på darkweb, da, men ungene synes kanskje ikke et slikt album er så kult?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...