Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris


Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

Unodostrez skrev (2 timer siden):

Men, når jeg ser på Oslo-turen nå, med frisør, hotell, spa og shopping, tenker jeg på de følgerne som faktisk lar dem leve slik. Provosert. 

Er helt sykt å tenke på

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjentar meg til det kjedsommelige, men jeg må si jeg er fascinert over alle de menneskene som støttet Reme-gjengen. De gjør det mulig for desse folkene å ha en livsstil som ikke er sann. Jeg har en uggen følelse på hele greia, og tenker det er meget rart, at folk både følger, unner desse menneskene det de ser via sosiale medier og at de har sånn tro på at de vil følgerne det beste. Hvor naive er folk egentlig? 

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerende å se gjengen på New York tur. Hotell som koster 8000 kr natten. Alt betalt av å selge billige kina-kjoler til uvitende kunder. Fin gjeng det der. 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med reklame hos denne influenseren?

inspirert av SE tråden kikket jeg innom søskenflokken og ser Monica viser dette sorterings-greiene i garderoben.

Er ikke dette noe som skal merkes reklame?

På tide at alle disse levende reklame-plakatene fikk en real reality check. ALT de kommer med er jo reklame ser det ut til!?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unodostrez skrev (På 24.8.2023 den 14.46):

Gjentar meg til det kjedsommelige, men jeg må si jeg er fascinert over alle de menneskene som støttet Reme-gjengen. De gjør det mulig for desse folkene å ha en livsstil som ikke er sann. Jeg har en uggen følelse på hele greia, og tenker det er meget rart, at folk både følger, unner desse menneskene det de ser via sosiale medier og at de har sånn tro på at de vil følgerne det beste. Hvor naive er folk egentlig? 

Reme familien har dessuten nær tilknytning til Filadelfia-menigheten i Kristiansand. En pinsevenn-menighet som er kjent for å være svært opptatt av økonomi i form av påstander om at Jesus himself har gitt åpenbaringer om at "denne tomta skal du kjøpe og bygge bygg på" (Q42), flere av medlemmene er lokale bolighaier som er veldig ivrig på å bidra til "kollekten" i bytte mot diverse avtaler – blant annet Reme-familien. Er så mye ullent i disse karismatiske menighetene, særlig på sørlandet, at det overrasket meg ikke da jeg selv ble gjort kjent med Reme-familiens connection til dem. Ser forøvrig at flere av søsknene til M og C går på "møtene" som Filadelfia arrangerer, kan jo godt tenktes at det er der Reme og Nyhus ble introdusert for hverandre.

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/qWELRO/slik-ble-profetier-starten-paa-q42-kjoep-bygg
https://www.kapital.no/reportasjer/eiendom/2023/03/10/7988887/tok-rad-fra-gud-gikk-nesten-konkurs?zephr_sso_ott=NAOube

Fra Kapital: "Q42 satte hele menigheten i konkursfare, og det er anslått at prosjektet har kostet menigheten mellom 150 og 200 millioner kroner i egenkapital på fire år. Mye av midlene er basert på frivillig arbeid og kollekt, og blant annet ble det under byggingen bedt om at medlemmene skulle hjelpe til med 25 millioner for å finansiere inventar og teknisk utstyr.

[...]
Bygget ble solgt til en gruppe lokale forretningsmenn, alle med en sterk religiøs forankring, med skipsreder Einar Rasmussen i spissen."

Endret av AntiBullshit
La til litt ekstra jucie fordi det er for drøyt til å overse
  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sacramone skrev (5 timer siden):

Hvordan er det med reklame hos denne influenseren?

inspirert av SE tråden kikket jeg innom søskenflokken og ser Monica viser dette sorterings-greiene i garderoben.

Er ikke dette noe som skal merkes reklame?

På tide at alle disse levende reklame-plakatene fikk en real reality check. ALT de kommer med er jo reklame ser det ut til!?

Det er umerket reklame her også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AntiBullshit skrev (På 30.8.2023 den 22.33):

Reme familien har dessuten nær tilknytning til Filadelfia-menigheten i Kristiansand. En pinsevenn-menighet som er kjent for å være svært opptatt av økonomi i form av påstander om at Jesus himself har gitt åpenbaringer om at "denne tomta skal du kjøpe og bygge bygg på" (Q42), flere av medlemmene er lokale bolighaier som er veldig ivrig på å bidra til "kollekten" i bytte mot diverse avtaler – blant annet Reme-familien. Er så mye ullent i disse karismatiske menighetene, særlig på sørlandet, at det overrasket meg ikke da jeg selv ble gjort kjent med Reme-familiens connection til dem. Ser forøvrig at flere av søsknene til M og C går på "møtene" som Filadelfia arrangerer, kan jo godt tenktes at det er der Reme og Nyhus ble introdusert for hverandre.

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/qWELRO/slik-ble-profetier-starten-paa-q42-kjoep-bygg
https://www.kapital.no/reportasjer/eiendom/2023/03/10/7988887/tok-rad-fra-gud-gikk-nesten-konkurs?zephr_sso_ott=NAOube

Fra Kapital: "Q42 satte hele menigheten i konkursfare, og det er anslått at prosjektet har kostet menigheten mellom 150 og 200 millioner kroner i egenkapital på fire år. Mye av midlene er basert på frivillig arbeid og kollekt, og blant annet ble det under byggingen bedt om at medlemmene skulle hjelpe til med 25 millioner for å finansiere inventar og teknisk utstyr.

[...]
Bygget ble solgt til en gruppe lokale forretningsmenn, alle med en sterk religiøs forankring, med skipsreder Einar Rasmussen i spissen."

Takk for interessant info . Skjønner nå hvorfor jeg får pyramide / sekt vibber av Nyhus & co 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (1 time siden):

Takk for interessant info . Skjønner nå hvorfor jeg får pyramide / sekt vibber av Nyhus & co 

Sitter med samme inntrykk som deg..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monica reklamerer her for sengetøy i pysj fra Vendela Wear. Betimelig siden hun er hos Vendela i kveld på live shopping for nettopp pysj. Meldt inn til FT. Reme gjengen bryr seg ikke om markedsføringsloven. 

IMG_2533.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Monica😊 Syns det har blitt så kjekt å følge henne etter at de sluttet å eksponere barna. Blir glad av å se snappene hennes.. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har en mer gjennomtenkt og seriøs framtoning enn andre ja. Tenker også at hun er mer troverdig mtp kjolene hun «slipper». 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru G skrev (På 3.9.2023 den 21.27):

Monica reklamerer her for sengetøy i pysj fra Vendela Wear. Betimelig siden hun er hos Vendela i kveld på live shopping for nettopp pysj. Meldt inn til FT. Reme gjengen bryr seg ikke om markedsføringsloven. 

IMG_2533.jpeg

Det er Reme gjengen i et nøtteskall. Ser at de bruker Adsales event til å «reklamere» for egne produkter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unodostrez skrev (18 minutter siden):

Idag var det jammen meg 25 prosent på både det ene og det andre. 

Det er vel fordi ByLien er 1 år? :ironi:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Om kjolen fruen har på seg idag er hennes egen, er det jammen meg «modig» av henne å ikke merke. Mulig hun også er iført egen kjole i reklamen hun deler. 

Jeg tenker at de undergraver sitt eget yrke i form av å ikke følge regler, og dermed gjøre denne bransjen shady! 
 

Men, med forbehold om at dette ER hennes egen kjole, og ikke et annet merke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ern66 skrev (2 timer siden):

Fam. Nyhus fremstår så trivelige . 😀🌺

Det er helt ok å si, men de skal fortsatt i sitt yrke forholde  seg til regler, trivelige eller ei. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unodostrez skrev (6 minutter siden):

Det er helt ok å si, men de skal fortsatt i sitt yrke forholde  seg til regler, trivelige eller ei. 

Sjekket hennes salgsside, og kjolen hun har på ligger i hvert fall ikke der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...