Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris


Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

Denne ferie i skoletid diskusjonen tar helt av. Vedder på at alle som står med pekefingeren hadde takket ja til en slik gratis tur uten å blunke. Normaltfungerende barn sin skoleprestasjon tar ikke skade av 5-10 dager fravær.

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elskersommer skrev (5 timer siden):

De har kanskje ikke vært andre steder i året men vet at andre har vært på minst to-tre turer i dette skoleåret.

Da får du diskutere andre. Her diskuteres Nyhus, og da er det ganske urettferdig at du stempler dem som folk som tar barna ut fra skole i hytt og pine dersom de faktisk ikke gjør det.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

QueenQ skrev (8 timer siden):

Denne ferie i skoletid diskusjonen tar helt av. Vedder på at alle som står med pekefingeren hadde takket ja til en slik gratis tur uten å blunke. Normaltfungerende barn sin skoleprestasjon tar ikke skade av 5-10 dager fravær.

Det kan jeg garantere at jeg ikke hadde og gjorde det heller ikke da vi fikk tilbud ;)

Endret av Orly
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (14 timer siden):

De har kanskje ikke vært andre steder i året men vet at andre har vært på minst to-tre turer i dette skoleåret.  Å jeg synes det er ufattelig at noen forsvarer dette . Vi har skolen for en grunn og det er at barna skal være på skolen for og lære og vi har skoleferier for en grunn og det er for at vi kan dra på ferie

Godt skrevet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (3 timer siden):

Det kan jeg garantere at jeg ikke hadde og gjorde det heller ikke da vi fikk tilbud ;)

Helt sikkert!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

QueenQ skrev (13 timer siden):

Denne ferie i skoletid diskusjonen tar helt av. Vedder på at alle som står med pekefingeren hadde takket ja til en slik gratis tur uten å blunke. Normaltfungerende barn sin skoleprestasjon tar ikke skade av 5-10 dager fravær.

Å hva om alle skulle hatt samme tankegang som deg? Plutselig har en klasse 10 mindre med elever fordi folk gir blaffen og drar på ferie? Fatter ikke at du forsvarer dette👿

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (32 minutter siden):

Å hva om alle skulle hatt samme tankegang som deg? Plutselig har en klasse 10 mindre med elever fordi folk gir blaffen og drar på ferie? Fatter ikke at du forsvarer dette👿

Snakk om å krisemaksimere😂 Alle 10 drar neppe bort på de samme dagene. Vær så snill og ta litt sannsynlighetsregning for oss!
Og om de skulle dratt på de akkurat samme dagene, så klarer sikkert de 5-10 resterende elevene seg helt fint i en uke og lider neppe noen nød.

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

QueenQ skrev (8 minutter siden):

Snakk om å krisemaksimere😂 Alle 10 drar neppe bort på de samme dagene. Vær så snill og ta litt sannsynlighetsregning for oss!
Og om de skulle dratt på de akkurat samme dagene, så klarer sikkert de 5-10 resterende elevene seg helt fint i en uke og lider neppe noen nød.

Om det blir fri flyt på dette med ferier så kan fort veldig mange bli birt på samme dag. Å har lest og hørt om mange som har tatt ut barna og reist bort nå fordi vi har fri 17 og 18 mai. Noen skoler har kanskje fri 19 mai. Men hva med 15-16 mai 

Så som du skjønner så er jeg stor motstander av dette. Å før du sier noe mere.. jeg er ikke misunnelig 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

QueenQ skrev (2 timer siden):

Helt sikkert!

Ja helt sikkert, vi tar aldri dei utenom ferier, enkelt og greit. Men enkelte synes ikke skole er så viktig tydeligvis . De har 190 skoledager , med andre ord mye ferie å ta av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (19 minutter siden):

Ja helt sikkert, vi tar aldri dei utenom ferier, enkelt og greit. Men enkelte synes ikke skole er så viktig tydeligvis . De har 190 skoledager , med andre ord mye ferie å ta av.

Ifjor ble min yngste ferdig med 3 årig videregående.. så da har jeg har to stk på skole sammenhengende i 16 år og aldri tatt fri utenom ferie å det kunne ikke falt meg inn heller

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

QueenQ skrev (1 time siden):

Snakk om å krisemaksimere😂 Alle 10 drar neppe bort på de samme dagene. Vær så snill og ta litt sannsynlighetsregning for oss!
Og om de skulle dratt på de akkurat samme dagene, så klarer sikkert de 5-10 resterende elevene seg helt fint i en uke og lider neppe noen nød.

Jeg skjønner hva du mener. På samme tid har @elskersommer et godt poeng i innleggene sine. 
Skolene i området jeg bor sier gir avslag på denne type permisjon midt i skoleåret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (25 minutter siden):

Ifjor ble min yngste ferdig med 3 årig videregående.. så da har jeg har to stk på skole sammenhengende i 16 år og aldri tatt fri utenom ferie å det kunne ikke falt meg inn heller

For skoleflinke barn pleier det ikke å være et problem å ta noen dager fri, men for de som har faglige og sosiale utfordringer kan det medføre tapt læringsutbytte. Jeg tenker at som influencer, sender Nyhus ut signal som kan tolkes som om skolen ikke er viktigere enn «jobben» til ekteparet og påvirkerne, Nyhus. 

Endret av Sharpa VinterBerg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharpa VinterBerg skrev (14 minutter siden):

For skoleflinke barn pleier det ikke å være et problem å ta noen dager fri, men for de som har faglige og sosiale utfordringer kan det medføre tapt læringsutbytte. Jeg tenker at som influencer, sender Nyhus ut signal som kan tolkes som om skolen ikke er viktigere enn «jobben» til ekteparet og påvirkerne, Nyhus. 

Ja.. å jeg vet denne tråden er om Nyhus men se på Hurryliv.. tror det er langtur nr 2 dette skoleåret hvor barna er tatt ut av skole 

Har man satt barn til verden og vi har noe som heter ferie i skolen så bør man kunne bruke de dagene til ferie. Vet ikke hvor mange uker ferie barn har på skolen? Ca 12-13 uker. Det må gå ann å bruke de ukene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (1 time siden):

Ifjor ble min yngste ferdig med 3 årig videregående.. så da har jeg har to stk på skole sammenhengende i 16 år og aldri tatt fri utenom ferie å det kunne ikke falt meg inn heller

👏

Å så liker jeg ikke argumenter om at det ikke gjør noe å ta fri om man er skoleflink, det skal og bør ikke skilles på den måten.

 

Jeg synes det er supert med skoler som nå sier nei til permisjoner for å dra på ferie.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (50 minutter siden):

Ja.. å jeg vet denne tråden er om Nyhus men se på Hurryliv.. tror det er langtur nr 2 dette skoleåret hvor barna er tatt ut av skole 

Har man satt barn til verden og vi har noe som heter ferie i skolen så bør man kunne bruke de dagene til ferie. Vet ikke hvor mange uker ferie barn har på skolen? Ca 12-13 uker. Det må gå ann å bruke de ukene

En burde kunne benytte seg av feriene til skolen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharpa VinterBerg skrev (39 minutter siden):

En burde kunne benytte seg av feriene til skolen..

Er jo en grunn til at vi har ferier. Så det burde blitt kjørt likt i alle skoler nulltoleranse for en-to uker med fri for å dra til utlandet. 

CBE er jo også en gjenganger på dette

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

SolNelia skrev (1 time siden):

Er de gravide igjen?

Det tviler jeg på siden han klippet strengen i fjor eller noe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Happylife82 skrev (3 timer siden):

så flink hun var i camp culinaris. Syns de eksponerer barna mindre nå. 

Fikk ett annet inntrykk av henne på Camp Kulinaris. Hun sto på å ikke redd for å ta i ett tak🙂

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...