Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris


Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

Jeg følger egentlig ikke dette paret, men deres snapkonto kom opp i utforsk i går. Er det noen flere enn meg som reagerer på måten Monica og Chris kommuniserer med hverandre? Jeg synes det er lite trivelig kommunikasjon mellom dem. Er det å hakke på hverandre deres humor? Jeg skjønner ikke. Jeg hadde ikke taklet den type kommunikasjon i mitt parforhold. 

Da Monica begynte å gråte på restauranten, så ble hun bedt om å skjerpe seg. Hadde en mann snakket slik til meg, hadde jeg blitt enda mer lei meg. Nå er jeg av den sensitive typen, men jeg føler det er så lite empati, validering, anerkjennelse og ro noen ganger mellom de to. Det er veldig mye "diskusjoner." Jeg trodde også hun kom til å få valpen i Valentine's gave, men så satt de i bilen og diskuterte det etterpå. Hun ble jo tydelig lei seg over dette. 

Den måten de kommuniserer på er sikkert normalt for dem og noe de håndterer i fellesskap, men for meg hadde det vært giftig kommunikasjon. 😕 

Endret av Marihone
skrivefeil
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marihone skrev (På 15.2.2024 den 10.35):

Jeg følger egentlig ikke dette paret, men deres snapkonto kom opp i utforsk i går. Er det noen flere enn meg som reagerer på måten Monica og Chris kommuniserer med hverandre? Jeg synes det er lite trivelig kommunikasjon mellom dem. Er det å hakke på hverandre deres humor? Jeg skjønner ikke. Jeg hadde ikke taklet den type kommunikasjon i mitt parforhold. 

Når Monica begynte å gråte på restauranten, så ble hun bedt om å skjerpe seg. Hadde en mann snakket slik til meg, hadde jeg blitt enda mer lei meg. Nå er jeg av den sensitive typen, men jeg føler det er så lite empati, validering, anerkjennelse og ro noen ganger mellom de to. Det er veldig mye "diskusjoner." Jeg trodde også hun kom til å få valpen i Valentine's gave, men så satt de i bilen og diskuterte det etterpå. Hun ble jo tydelig lei seg over dette. 

Den måten de kommuniserer på er sikkert normalt for dem og noe de håndterer i fellesskap, men for meg hadde det vært giftig kommunikasjon. 😕 

Jepp, dette har jeg skrevet her tidligere. Mye klaging og ufine mot hverandre. Håper ikke de er slik mot hverandre ovenfor barna. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (På 15.2.2024 den 10.35):

Jeg følger egentlig ikke dette paret, men deres snapkonto kom opp i utforsk i går. Er det noen flere enn meg som reagerer på måten Monica og Chris kommuniserer med hverandre? Jeg synes det er lite trivelig kommunikasjon mellom dem. Er det å hakke på hverandre deres humor? Jeg skjønner ikke. Jeg hadde ikke taklet den type kommunikasjon i mitt parforhold. 

Når Monica begynte å gråte på restauranten, så ble hun bedt om å skjerpe seg. Hadde en mann snakket slik til meg, hadde jeg blitt enda mer lei meg. Nå er jeg av den sensitive typen, men jeg føler det er så lite empati, validering, anerkjennelse og ro noen ganger mellom de to. Det er veldig mye "diskusjoner." Jeg trodde også hun kom til å få valpen i Valentine's gave, men så satt de i bilen og diskuterte det etterpå. Hun ble jo tydelig lei seg over dette. 

Den måten de kommuniserer på er sikkert normalt for dem og noe de håndterer i fellesskap, men for meg hadde det vært giftig kommunikasjon. 😕 

Hvorfor gråt hun? Høres ut som et toxic forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonymfru said:

Hvorfor gråt hun? Høres ut som et toxic forhold. 

Hun ønsker seg valp. De har en valp hjemme nå som de passer, men mannen vil trolig ikke beholde den. Hun ble lei seg, fordi de har fått en relasjon og hun har blitt veldig glad i den. Så hun ble følsom i samtale om hunden på restauranten. Jeg hadde blitt det selv. Man blir utrolig glad i disse dyrene. Da vår golden døde, gråt jeg i en uke liksom. 
 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

meretekristin skrev (På 12.2.2024 den 21.20):

Fikk ikke nok oppmerksomhet på vixen stakkars dame. Det mest dobbelt moralske menneske jeg noen gang har hørt om. Svaret til Sunniva slo Monica rett tilbake i ansiktet gitt.

Ref.debatt på VG nå

Hvilket svar fra Sunniva? Ser ingen steder hun kommer med noe svar som slår Monica "rett tilbake i ansiktet". De svarene jeg ser er diffuse, men kanskje jeg har sett feil? 

Jeg har ikke sett videoen Monica laget, men ut i fra artikkelen mener jeg hun har mye rett i det hun sier. Til og med på små steder er det et problem at barn og unge filmer voldelige hendelser og jeg er enig i at det er ikke noe å tulle med. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (På 15.2.2024 den 10.35):

Jeg følger egentlig ikke dette paret, men deres snapkonto kom opp i utforsk i går. Er det noen flere enn meg som reagerer på måten Monica og Chris kommuniserer med hverandre? Jeg synes det er lite trivelig kommunikasjon mellom dem. Er det å hakke på hverandre deres humor? Jeg skjønner ikke. Jeg hadde ikke taklet den type kommunikasjon i mitt parforhold. 

Da Monica begynte å gråte på restauranten, så ble hun bedt om å skjerpe seg. Hadde en mann snakket slik til meg, hadde jeg blitt enda mer lei meg. Nå er jeg av den sensitive typen, men jeg føler det er så lite empati, validering, anerkjennelse og ro noen ganger mellom de to. Det er veldig mye "diskusjoner." Jeg trodde også hun kom til å få valpen i Valentine's gave, men så satt de i bilen og diskuterte det etterpå. Hun ble jo tydelig lei seg over dette. 

Den måten de kommuniserer på er sikkert normalt for dem og noe de håndterer i fellesskap, men for meg hadde det vært giftig kommunikasjon. 😕 

Jeg hadde klikket i vinkel om å blitt behandlet slik av mannen! Hvis jeg hadde tatt til tårene slik hadde han tatt hånden min å kysset den samt sagt noen trøstende ord til meg❤

Det er omsorg.

De har en merkelig kommunikasjon. De er hele tiden på jakt etter noe å fortsette å være sammen i,nå er det ny "baby"...valp!

De er nedlatende mot hverandre litt indirekte,de som forstår forstår....En stressende litt merkelig kommunikasjon. Disse hadde nok vært et supert ekspar med tanke på praktiske ting/barn,men kan ikke se at de har så mye kjærlighet på ekte for hverandre lengre.... Mer en slags jaget/holde på fasade "kjærlighet" 🙈

 

Valp burde de gjerne ikke fått når mannen ikke ville ha, men så lenge han fikk gutteturer og slapp gå tur når han ville??? Altså et dyr er fellesprosjekt. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Damla skrev (10 timer siden):

Har de begynt å vise barna igjen?

Jepp. Helt utrolig tragisk og trist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for tekst med opphavsrett.

Måne, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser fra valp hun har hatt i 5 dager🤔 Jaja det hadde jeg aldri gjort ,min valp forfulgte meg overalt. Uansett om valpen har det bra hos passere handler det vel om tilknytning,den er jo en baby.... Eller hva mener andre? Ingen hundeekspert jeg altså😆 Men jeg hadde med valpen overalt....ferie var ikke noe valg den gang...  Brukte uker på tilvenning bare gå i butikken,men da var den alene 15 min hver gang..så økte jeg... Nyyyydelig valp da😍😍😍😍

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier det meste det at de valgte å reise fra en valp dee har hatt i fem dager. Er det mulig å være så uvitende?? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoker45 skrev (11 minutter siden):

Det sier det meste det at de valgte å reise fra en valp dee har hatt i fem dager. Er det mulig å være så uvitende?? 

Mer ignorant enn uvitende, tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gal av å se hvordan de håndterer hundene, som å se to gneldre-bikkjer bli til minutt for minutt det der. Problemet med stereotypiske pomeranian-eiere er at de ikke forstår at det faktisk er en _hund_ og ikke en leke eller en kosebamse, og de stakkars pelsdottene får dermed ikke mulighet til å utvikle seg og bli oppdratt til å bli rolige, lydige og balanserte hunder. Ser ikke ut som de har tenkt seg på hverken valpekurs eller dressurkurs heller. Bare tenk dere hvor sprøtt det hadde vært om man behandlet større hunder slik «søskenflokken» behandler sine hunder? Om man gikk rundt å løftet på feks en holden retriever, schäfer, boxer, puddel etc like mye som typiske småhund-eiere driver å løfter på pelsdottene sine? Synes det er så trist å se hvor lite innsats det legges ned i å faktisk forstå hundens språk og da særlig kroppsspråk. Ser så mye lip-licking og whale eye i de videoene som legges ut - hunden prøver å signalisere at de ønsker å være i fred, men de løftes og man legger seg på rygg og plasserer de på magen og gnir ansiktet mot dem selv om de åpenbart ikke ønsker det og trenger å bli forstått 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Content og atter content. 

De må jo ha noe nytt å tilby følgerne sine da de allerede er lite inspirerende å følge fra før (jeg følger dem ikke, men får de opp i utforsk så hender jeg er "dum" som titter innom)

En valp er nesten som en baby, som trenger trygge omgivelser og rutiner. Å reise fra en valp så tidlig er absolutt ikke innafor (jeg har to små hunder selv). Å ha valp krever enormt mye og tilrettelegging. 

En valp er absolutt det siste de burde ha skaffet seg, de som ikke klarer å ha kontroll på sitt eget hjem. 

Stakkars valp er det jeg kan si.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

meretekristin skrev (På 23.2.2024 den 16.23):

Content og atter content. 

De må jo ha noe nytt å tilby følgerne sine da de allerede er lite inspirerende å følge fra før (jeg følger dem ikke, men får de opp i utforsk så hender jeg er "dum" som titter innom)

En valp er nesten som en baby, som trenger trygge omgivelser og rutiner. Å reise fra en valp så tidlig er absolutt ikke innafor (jeg har to små hunder selv). Å ha valp krever enormt mye og tilrettelegging. 

En valp er absolutt det siste de burde ha skaffet seg, de som ikke klarer å ha kontroll på sitt eget hjem. 

Stakkars valp er det jeg kan si.

Som jeg sa mannen ville jo ikke ha hund en gang, og bare vent dette Valpe prosjektet vil stresse forholdet enda mer🙈 Mannen er alene nå , og irriterer seg over valpen som tisser inne. Velkommen til valpe "galskapen",slik er valper.  Jeg hadde huset fullt av tisse kladder første tiden...Valp krever mer enn en baby synes jeg!!! Mannen vil bli drittlei, Monika ønsket seg bare en ny "baby" hun. Det siste de burde gjør var å få en valp. Monika har allerede reist fra valpen 2 ganger og.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å reise fra en ny valp i hus er ikke anbefalt da det er viktig for valpen å bygge tilknytning til sin primær eier. Valper trenger mye fred og ro, og ikke være en kasteball mellom ulike hjem/mennesker. Jeg ønsker de lykke til med å trene opp valpen. 
 

Jeg hadde for øvrig ikke valt denne rasen til familien Nyhus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Snurring

Jeg tenker at valpen hadde det mye bedre med «mormor», enn en vilter ungeflokk på fire som alle skal løfte, kose og styre på.

 Valper er som babyer, de trenger hvile og ro, de skal ikke vekkes - ikke herjes med til enhver tid.

Denne hunden er kun for insta, og jeg lurer på hvor lenge dem blir hos dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurring skrev (8 timer siden):

Jeg tenker at valpen hadde det mye bedre med «mormor», enn en vilter ungeflokk på fire som alle skal løfte, kose og styre på.

 Valper er som babyer, de trenger hvile og ro, de skal ikke vekkes - ikke herjes med til enhver tid.

Denne hunden er kun for insta, og jeg lurer på hvor lenge dem blir hos dem. 

Den blir ikke der i 10-15 år for å si det slik. Bare det mannen sier, at det er Monika sitt "ansvar", tipper han har sendt mange meldinger allerede bare hun er borte et døgn at han er lei tørke tiss..ser det på hele mannen. Valp er et fellesprosjekt. Med 4 kids fra 0-10 år og den livsstilen samt en nokså grinete mann...stakkars valp. Den er alldeles skjønn,men de er type mennesker som jeg ikke tror forstår arbeidet,og type folk som vil bli lei...og hvem blir kasteball😞🐶  

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snurring

I dag er det en annen, hun der Maren, som passer valpen. 
De kommer til å få en urolig og stresset hund - grunnlaget legges nå. Disse ukene i en valps live er viktig for hvordan valpen vil bli som voksen. . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...