Gå til innhold

Avalon og reisen til ICSI


Avalon

Anbefalte innlegg

Klarte å ødelegge ryggen på fredag. Løftet og/ eller bært feil. Nå klarer jeg ikke å rette ryggen opp og venstre side av ryggen "stikker" mer ut enn høyre. Går fint å gå, sitte og ligge men å stå gjør ganske vondt. Prøvd et varmt bad, varmekrem og voltarol. Er det ikke bedre på mandag må jeg prøve å få meg en time hos noen før torsdag, da er det ultralyd og jobb. Håper jo det blir uttak og innsett uken etter, og da har jeg ikke lyst til å bli knadd, knukket og dratt i. 

Svigermor skal etter planen også komme i morgen. Får ikke støvsugd og sånn med denne ryggen og samboer synes det er viktigere å fjerne rust på en bil enn å hjelpe til :raven: Jaja, det er hans mor som kommer. Irriterer meg at det er så lite hjelp og sympati å hente hos den fyren. I går da han kom hjem og så hvordan jeg gikk, skikkelig fremover bøyd så var det "herregud, du ser ut som ei gammal kjerring" jo..takk du. Måtte også mase meg til at han skulle prøve å massere meg og det endte som det alltid gjør, 2 sek der det faktisk er vondt så er det rumpa som får massasje.. Er ikke der jeg har vondt. Og i dag da han gikk for å fikse den bilen kommer det "ååh, jeg har så VONDT i hodet" ..... Altså da kunne jeg ikke dy meg og svarte meget sarkastisk der jeg satt med en vond rygg "Uffda, stakkars deg!! Er det noe jeg kan HJELPE deg med eller gjøre FOR deg? :scorpis:"

Gubbenek ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig koselig med svigermor på besøk. Vi hadde noen gode samtaler. Jeg fikk meg time hos naprapat i går, og det var den mest forsiktige behandlingen jeg noensinne har fått. Ryggen var visst veldig irritert og betent så det ble ikke gjort store korrigeringer eller knaing. Fikk beskjed om å kjøle ryggen ned så kjøpte en pose frosne erter. Det var sååå godt!!! Er mye bedre allerede i dag! Har time der igjen om 2 uker.

Sykehuset ringte i dag og ville ha meg inn tidligere på torsdag, kl 09. Det går jo helt fint. Får bare svar på om eggene begynner å se bra ut tidligere på dagen da!

Synes fortsatt det er så rart at vi er i gang med dette nå. Skulle jo egentlig ikke begynt før i oktober. Det er så rart og skummelt å tenke på at jeg kan være gravid allerede neste uke, i løpet av oktober i alle fall. Skimter plutselig litt håp. Det i seg selv er skikkelig skummelt. Det er så skummelt å håpe, men akk så vanskelig å la være. 

Håper uansett at eggene begynner å bli modne nok. Er virkelig ikke komfortabel med sprøytene. De fleste stikkene har vært vonde og det svir. Gruer meg hver gang og nøler med å stikke. Blåmerker har jeg også fått. Jeg er klar til å bli ferdig med sprøytene! Skikkelig klar.

Forrige uke gikk jeg og mamma gjennom noe gammelt babytøy og sengetøy. Noe av det har vært mitt, blant annet hentesettet jeg hadde. Valgte å beholde det jeg fortsatt har et forhold til. Det som var mitt og noen kjoler jeg faktisk husker. Vet det står noen poser med tøy som søsteren min har kommet med. Har ikke sett gjennom dem enda. Skal visst være mer der som har vært mitt. Rart å gå gjennom sånt, er så redd for å ikke få bruk for det. 

Nei faen heller, jeg skal snart bli gravid! Bastabom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bondekone skrev:

Krysser fingrene! Når er uttak? 

Det aner jeg ikke, skal på ultralyd på torsdag som nevnt over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Avalon skrev:

Det aner jeg ikke, skal på ultralyd på torsdag som nevnt over :)

Ah, skjønner! Så spennende uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ultralyd unnagjort!!!!!!!! I dag er jeg så utrolig øm og vond i magen at fy, så undersøkelsen var langt i fra behagelig.

Men, det så ut som det i alle fall var 12 egg der! :bond: Hentet ut restene av medisiner. Ooooooog..... wait for it......

 

UTTAK: 02.10

INNSETT: 04.10

 

:bond::alice::hoppendeglad::sprettoy::hakeslepp::daane::ninja::lete: - Tror det summerer godt opp alle følelsene som nå er i sving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, bondekone skrev:

Ååå, spennende! Dette er ikke lenge til, tenk om bare noen uker til er du kanskje gravid 😍

Skikkelig skummelt å tenke på :ninja: 

Men 2 okt er en veldig fin dato da, vi har 8 årsdag 1 okt. Hadde vært så utrolig fint om det faktisk satt første gang!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Avalon skrev:

Siste dagen med nesespray og Bemfola. I morgen kveld skal eggløsningssprøyten settes :daane:

Lykke til ❤️. Blir spennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Avalon skrev:

Siste dagen med nesespray og Bemfola. I morgen kveld skal eggløsningssprøyten settes :daane:

Lykke til ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Butter skrev:

Lykke til ❤️. Blir spennende. 

 

3 timer siden, tutta23 skrev:

Lykke til ☺

Takk begge to :blomst:

Ganske uvirkelig dette! Regner med at jeg kan bli ganske dårlig av Ovitrelle som skal settes i morgen kveld. Så, stålsetter meg litt der. Men så.. herregud, er det uttak på tirsdag! Dævver litt av tanken :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg absolutt gørrtrøtt og bør egentlig legge meg. Skal det også, skal bare litt først :idea:

Vi har feiret 8 årsdag på forskudd idag!! Årsdagen er egentlig på mandag. Var på resturant å spiste god mat. Angret litt på hovedretten. Den var god, men den var så mektig og så tung smak på alt. Ikke noe som gav litt friskhet. Men men, får spise en annen hovedrett en annen gang og foretten og desserten var knall!!!

Til forrett hadde jeg gresskarsuppe med kongekrabbe :sikle:

Hovedrett var indrefilet av okse med spinat, soppsaus og sopp. God men gudfader så mektig og tung smak.

Til dessert valgte jeg tilslørte bondepiker, og til min store overaskelse hadde de brukt rabarbra i stedet for epler! Og det var sååå deilig! Akkurat passe søtt, friskt og kremete. 

Tror jeg kommer til å være mett helt til i morgen kveld. Skikkelig koselig kveld! Er en uke siden jeg hadde på meg jeans sist... har ikke våget siden magen er så vanvittig øm og vond. Men i dag skulle jeg ha på bukse... Det ble fort ubehagelig da den presset på magen når jeg satt. Så buksesmekken ble åpnet veldig raskt i bilen på vei hjem, noe som var ekstremt befriende :fnise:

Kan jo nevne det også da at brystvortene er også veldig vonde. Så... da jeg skulle bøye meg ned i dusjen  idag for å barbere leggene måtte jeg plassere kneet mellom puppene for å ikke banne av vondter. Nydelige medisiner vi får altså! :alice:

Nei, nå må jeg køye! God natt da folkens, håper dere har en fin helg :lillesky2:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det uttak i morgen tidlig. Vi må kjøre 06.45, senest for å være der 07.45. Er ganske spent nå, og gruer meg masse. 

Fikk også et lite sammenbrudd i går. Ble så sur og lei meg. Grunnen er egentlig ganske teit... Altså, for lenge lenge siden så jeg meg ut en vogn. Silver cross Elegance. Når jeg har googlet vognen har jeg fått opp at den er på jollyroom, men det var tydeligvis feil. Lå der til 5029,- så derfor tenkte jeg at kanskje det bare var lurt å slå til. Fant jo ut ganske fort da at den ikke lenger er å oppdrive. Joda, det er noen få som selger brukte på finn. Men, det er feil farge og de fleste er såpass langt borte fra oss at det ikke er mulig å gå å se på den. De som var i "nærheten" (dvs, 1,5 times kjøring og 20min med ferje begge veier) var full i nupper og div sømmer var gått opp. Det er jo ikke særlig fristende.

Det er også alt for tidlig å tenke på sånn, det vet jeg. Men klarer ikke å la være. Uansett da, så ble jeg skikkelig lei meg. Den vognen var så utrolig fin. Samboer prøvde så godt han fikk til å trøste. "Det er sikkert bare et bug" osv da fikk han se selv og han fant den ikke noe steder, da kommer det "Jaja, blir sikkert tvillinger uansett" :nocomment:

Resten av kvelden skal jeg bruke på å slappe av og prøve å forberede meg til i morgen. Wish me luck......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uttaket gikk bedre enn forventet. Bedøvelsen var ikke god, men hadde samboer med og det hjalp utrolig mye. Godt å ha en arm i klemme på.

Det jeg ikke var forberedt på var hvor utrolig dårlig jeg ble etterpå. Kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har vært så dårlig før. Hverken med migrene eller influensa eller noge. Kvalm, uggen, svimmel, susete og jeg skalv skikkelig på armer og ben. Har sovet i 6-7 timer i dag. Nå klarer jeg å sitte, tidligere klarte jeg bare å ligge. Og jeg klarer å se på skjerm, men må konsentere meg for å skrive. Godt mulig det er flere leifer.

Er litt bedre nå men langt i fra toppform. Håper jeg blir bedre i morgen. At jeg ble så dårlig, det får meg til å revurdere om jeg orker å gjøre dette en gang til...

De fikk 6 egg ut. Hadde håpet på noen flere. Er så redd for å ikke få noen som overlever, og ikke få noen på frys. 

Og midt oppi den ekstremt dårlige formen skulle jeg stappe inn Lutinus..... Godt det ikke er kamera på badet. Smertene i magen, høna, sidene og ryggen er egentlig ikke noe å snakke om. Kjenner det men det er det egentlig. At jeg ble så dårlig, det er det som er verst.

Siden jeg sov så lenge som jeg gjorde så tviler jeg på om jeg får sove i natt. Skal prøve men, det ser ikke lyst ut. Det får så bare være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er offisielt ruger 🥚

2 av 6 egg delte seg riktig. Ett satt inn og ett på frys. 

Selve prosedyren med uttak og innsett, så var innsett vondest. Det var helt vanvittig vondt. Brutal sadolege som brukte verdens største spekulum. De byttet til et mye mindre, men hun var fremdeles veldig brutal og jeg var jo blitt skikkelig sår av de første forsøkene med spekulumet fra helvete. Fransk lege, så skulle tro hun hadde kjennskap til "le petit dås" men den gang ei.

Glad det er overstått. Og utrolig glad for å ha ett egg på frys!!!!!!! Slipper kanskje unna et uttak til med det første da. Blir 15 veldig lange dager. Må bare håpe på det beste!!!!!! Jeg skal ruge som bare juling!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...