Gå til innhold

Avalon og reisen til ICSI


Avalon

Anbefalte innlegg

Ja nå er det bare å leve som normalt  (men som gravid) og ta en uke om gangen 😃

 

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tidligere blitt gravid men mistet? Eller er det første gang det har klaffet? 

Husk at det er en veldig liten % som mister da, så prøv å ikke bekymre deg for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Mynona skrev:
 

Har du tidligere blitt gravid men mistet? Eller er det første gang det har klaffet? 

Husk at det er en veldig liten % som mister da, så prøv å ikke bekymre deg for mye. 

Første gang det er har klaffet!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Avalon skrev:
 

Første gang det er har klaffet!

 

Siden du ikke har historikk med listing tenker jeg at sjansen hvertfall er liten! Du har oddsen på din side! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Mynona skrev:
 

Siden du ikke har historikk med listing tenker jeg at sjansen hvertfall er liten! Du har oddsen på din side! 

Får håpe det. Ser hvor mange som mister både før uke 12 og og så etter på div grupper man er med i, uff. Det er ikke noe gøy. Skummelt er det, men må bare prøve å tenke at nå skal det ture og gå frem mot kjøp av barnevogn og hele pakken 😄

 

Over til noe litt festligere.... Måtte ut å redde en pus. Ikke spesielt kaldt ute akkurat, hadde genser og bh på.. Og fy faen. Den kjølige liften kjentes ut som om noen tok tak i brystvorten min og vrei den rundt. Kommer ikke til å gå ut mer uten jakke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det den O'store testdagen med digitaltest! Det blir gøy det!!!!

Er fint nødt til å skaffe meg en bukse som ikke klemmer på magen. Har ikke sjans å bruke jeans eller joggiser som sitter godt til. Har hatt på meg jeans en gang etter jeg begynte på Bemfola og hadde den vel på i hele to timer :fnise: Er fremdeles veldig øm i magen.

Nå satser jeg på at dette går veien, så, jeg bestiller herved fantastiske salg før jul eller nyttårssalg på barnevogner! Den vogna vi SKAL HA er drit dyr, så den kan godt komme på salg! Salg på masse annet også da, for all del!

Ting vi allerede har:

- Babybilstol (må bare sjekke at den kan brukes i vår bil, har ikke så mye greie på sånt og husker heller ikke hvilket merke det er)

- Bilstol, hakket større barn enn bittebittebebis

- Tripptrappstol (av den gamle typen, som jeg selv hadde)

- En mindre spisestol fra Ikea

- Vognpose i lammeull

- Litt arvetøy, mye jeg selv har hatt

Det var det jeg kom på i farten. Så litt har vi, og det er fint. Greit å ha tantebarn som etterlater seg en del ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mynona skrev:
 

Hvilken vogn vil dere ha?

For noen år siden så så jeg meg ut Silver cross Elegance, men denne er ikke lenger å oppdrive dessverre. Kan få den brukt, men ikke funnet noen i nærheten av oss ikke akkurat var pent brukt... Hadde et lite sammenbrudd pga det for ikke så lenge siden faktisk :fnise: Så, da blir det look-a-like-vogna. Silver cross Sleepover. 

Vet ikke hvorfor men har alltid likt silver cross vognene. Er jo "jeg" som vil ha den vogna da. Samboer har prøvd å disse vogna opp og ned i mente, uten å ha noe som helst kunnskap om vogner. Fungerte heller dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silver cross har jeg ikke noe kjennskap til faktisk. Synes barnevogn jungelen var så vanskelig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den offisielle testdagen her. Sover ikke helt bra for tiden så jeg var oppe kl 05 i dag morges å tok den digitale testen!

44194839_1196185580531993_2972510409879191552_n.thumb.jpg.e73876daed82fd11888176239e981564.jpg

Pratet med sykepleier i halv 10 tiden, fikk da time til ultralyd den 7 nov, og hun kunne fortelle at termin er 29 juni og at denne terminen ikke skal flyttes på. Så da vet vi det!

 

Trodde aldri, i min villeste fantasi at jeg skulle være så heldig å få se en positiv test....:ninuskapus:

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Men, nå trenger jeg en utblåsning.

Samboer er så lite positiv til dette at fy. Han har bestemt seg for at dette blir jævlig, han er "fucked" uansett og har absolutt ingen tro på at dette kan bli fint.

Jeg fortalte om graviditeten da jeg fikk den første positive i helgen. Da gikk jeg bare rundt hele dagen og smilte for meg selv, helt til jeg fortalte det. Han reagerte med å gå. Siden da har jeg faktisk ikke klart å glede meg over det. 

Ser for meg et veldig ensomt svangerskap. Regner også med at jeg vil bli fungerende alenemor etter hvert. 

Han hører ikke på fornuft heller, er full av ulogisk synsing om hvordan det kommer til å bli, fordi han har lest i avisa han, "Så mye koster det å ha barn", så nå er han fucked. 

Han fikk sammenbrudd, ala "3åring på butikken som ikke fikk viljen sin" da jeg sa han måtte stille opp på ultralyd i november. 

Kjenner det river ekstra i hormonene. Er så pisse forbanna. Hva pokker trodde han kom til å skje da han gikk med på prøverør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig rar reaksjon! Skulle jo trodd han reagerte litt annerledes når dere har prøvd så lenge og det ble IVF 😦 

Jeg vet jo ikke hvordan han er til vanlig, men kan det være en sen reaksjon på hele opplegget? 

Forstår godt du blir skuffet og lei deg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, dette var en rar reaksjon! Det er jo ikke akkurat som st graviditeten kom overaskende på han! Håper, for deres begge skyld, at dette er en merkelig reaksjon for alt dere har vært igjennom, og hans måte å reagere på. Men dette hadde ikke jeg godtatt, da hadde jeg fått han med på en samtale med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke vært positivt innstilt til prøverørs prosessen heller, men har skrevet under og blitt med uten å nykke, og uten at han er blitt presset til å gjøre det. Bare så det er sagt.

Nå er ikke jeg en av dem som hinter, går rundt grøten eller forventer at tankene mine skal leses. Er det noe, så sier jeg det rett ut. har han dårlig ånde, da sier jeg i fra. Trenger han en dusj får han beskjed om det. Er han dust får han også beskjed.

Vi snakket om det igjen i går, derfor det innlegget. Jeg prøvde å komme med fornuft og å forstå hva det var han prøvde å si osv. Kom jo ikke noe bra ut av det. Fikk tenkt gjennom litt etterpå, så var det leggetid. Det er en av de ekstremt få gangene jeg ikke har klart å få ut et ord fordi jeg var så opptatt av å ikke begynne å grine. Det resulterte jo selvfølgelig i grining. Da jeg fikk pusten igjen så fikk vi nå snakket bedre om dette her, og jeg fikk en beklagelse. Det var en bedre prat enn det vi har hatt på lenge om dette her. 

Han spurte faktisk om jeg hadde hatt symptomer og litt om utviklingen på bibbien. Så kom det også frem at den dagen jeg fortalte jeg var gravid, da han gikk.... at han var så tjukk i skallen at det ikke gikk opp for han hva jeg faktisk sa før etter han var gått. 

Kjennes alt i alt bedre ut i dag. Helt greit at han er nervøs og redd for dette her, det er jeg også det. Poenget er bare å ikke være en dritt og la meg være alene om det. 

Har spist frokost av alle ting. Aldri vært et frokost menneske, men så har jeg vært våken siden samboer sine vekkerklokker begynte å gå av kl 0530 også. Regner med jeg sikkert må ha meg en liten blund til om en stund. Måtte det i går også. Tror den blunden der ble griselang. Var godt. 

Dagens oppdagelse: Det gjør drit vondt å nyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...