Gå til innhold

Avalon og reisen til ICSI


Avalon

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Mynona skrev:
 

Har du prøvd dulcosoft ? Den fikk ikke jeg luft av hvertfall. 

Har du fortalt til moren din st dere har positiv test? 

Noterer meg den også!

Ja, har fortalte det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Avalon skrev:
 

Skal notere meg den! Tror ikke jeg har sett den på apoteket, men for å være på den sikre siden skal jeg ordne meg en legetime før jeg evt spør om den. På apoteket i går fikk jeg ikke kjøpe noe som kunne hjelpe på magen før jeg hadde fått lov av lege... og det er snakk om reseptfrie greier her. Ble pottesur kan du si.

Noen ganger.. jeg hentet ut kvalmestillende på apoteket (reseptbelagt) og fikk spørsmål om jeg hadde prøvd kjeks og ingefær 😬 så så jeg at jeg er så dårlig at jeg har ligget mye på sykehuset, jeg har prøvd alt! Fikk til svar at ingefær virker på mange da 🙄 vet ikke om jeg skal le eller gråte 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillemeg90 skrev:
 

Noen ganger.. jeg hentet ut kvalmestillende på apoteket (reseptbelagt) og fikk spørsmål om jeg hadde prøvd kjeks og ingefær 😬 så så jeg at jeg er så dårlig at jeg har ligget mye på sykehuset, jeg har prøvd alt! Fikk til svar at ingefær virker på mange da 🙄 vet ikke om jeg skal le eller gråte 😂

:sjokkbla: Folk er herlige av og til altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Avalon skrev:
 

:sjokkbla: Folk er herlige av og til altså!!!

🙄 man skal oppleve mye 😬😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillemeg90 skrev:
 

🙄 man skal oppleve mye 😬😅

Absolutt. Fått høre mye rart fra folk når det gjelder migrenen min f.eks. "jamen har du prøvd.....???" :pinar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Avalon skrev:
 

Absolutt. Fått høre mye rart fra folk når det gjelder migrenen min f.eks. "jamen har du prøvd.....???" :pinar:

🙄🤕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare få det ut, er litt nervøs nå. 

Ikke hatt vondt i hodet siden 2 oktober, det kan være helt tilfeldig for all del men nå verker det i topplokket, og jeg har heller ikke fått halsbrann i dag, enda i alle fall. Kjenner jeg er nervøs for at det har stoppet opp inni der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Avalon skrev:
 

Må bare få det ut, er litt nervøs nå. 

Ikke hatt vondt i hodet siden 2 oktober, det kan være helt tilfeldig for all del men nå verker det i topplokket, og jeg har heller ikke fått halsbrann i dag, enda i alle fall. Kjenner jeg er nervøs for at det har stoppet opp inni der. 

Det er nok bare tilfeldig:) symptomer kommer og går. Men forstår du blir bekymret, det blir jeg også ved endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Det er nok bare tilfeldig:) symptomer kommer og går. Men forstår du blir bekymret, det blir jeg også ved endringer.

Jammen ikke lett dette her. Sitte å vente å egentlig ikke vite noen ting. Blir som å vente på at vannet skal koke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Avalon skrev:
 

Jammen ikke lett dette her. Sitte å vente å egentlig ikke vite noen ting. Blir som å vente på at vannet skal koke..

Ja.. første trimester, egentlig helt fram til man kjenner liv føles som et vakum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg rundt midnatt på tirsdag og da smalt det i hodet. Full blown migrene. Da klokka ble 02 gav jeg opp, stod opp, prøvde å spise litt og lå å døde for meg selv i stua. Etter en times tid gikk jeg tilbake til senga og vrei meg til jeg kortsluttet. Våknet opp flere ganger til dundring i hodet. Kl 09 stod jeg opp for å tisse, drakk litt vann og gikk så å la meg igjen. Var oppe i 12 tiden igjen, fikk da spist bittelitt. Migrenen varte i 24 timer. Helt fantastisk. Var en skikkelig dritt dag i går, kvalm flere ganger også men det var nok migrenen sin skyld. 

I dag har dagen vært bedre. Vært på jobb i noen timer, skal innom i morgen også etter jeg har vært hos lege. Skal inn for å snakke om hva jeg kan få ta for migrene, for dette er sikkert ikke første og siste gang den dukker opp. Blir neppe migrenefritt svangerskap på meg. Glemte å spørre om det var vits i å ta med urinprøve da jeg bestilt timen, skulle jeg bare ha tatt en med just in case? er jo bare til å kaste om det ikke er nødvendig enda.

Er ganske trøtt nå, og litt salig. Spist godt med middag, og det gjorde skikkelig godt i magen!

Har hatt veldig lite halsbrann siden tirsdag. Bare et lite snev, av og til og helt uten de sure oppstøtene. Tisset på en pinne igjen i går også, så fortsatt lovende ut. Får noia når jeg kjenner mindre enn tidligere. 

Magen kjennes litt bedre ut synes jeg. Fortsatt litt luftsmerter av og til, men ikke kjempe vonde og føler jeg fiser som et normalt menneske. Var også på do i går, men jeg fikk ikke helt med meg hvordan det gikk siden migrenen dominerte. Noen synes kanskje det er ekkelt, men jeg synes det er helt ok å titte nedi do for å se hvordan ståa er. Men, det glemte jeg altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke migrenemedisiner tar du vanligvis? Leste en del om det i starten av svangerskapet da jeg hadde noe jeg trodde ville bli migrene men det slapp heldigvis taket. I følge Relis er i hvertfall triptanene de sikreste migrenemedisinene. Men regner med lege sjekker der 👌 

Du kan jo bare ta med prøve men tror ikke jeg har tatt urinprøve på første kontroll før. Men som du sier, du kan jo bare kaste den om det ikke er nødvendig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Hvilke migrenemedisiner tar du vanligvis? Leste en del om det i starten av svangerskapet da jeg hadde noe jeg trodde ville bli migrene men det slapp heldigvis taket. I følge Relis er i hvertfall triptanene de sikreste migrenemedisinene. Men regner med lege sjekker der 👌 

Du kan jo bare ta med prøve men tror ikke jeg har tatt urinprøve på første kontroll før. Men som du sier, du kan jo bare kaste den om det ikke er nødvendig 😊

Jeg tåler ikke triptaner, så er det som er litt av problemet. Jeg tåler det som var i de gamle migrene medisinene før triptaner kom på markedet, det er også kun det som virker på meg. Så dette kan bli ganske spennende. Det som er i de gamle medisinene kan jeg ikke ta da det er NSAIDS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Avalon skrev:
 

Jeg tåler ikke triptaner, så er det som er litt av problemet. Jeg tåler det som var i de gamle migrene medisinene før triptaner kom på markedet, det er også kun det som virker på meg. Så dette kan bli ganske spennende. Det som er i de gamle medisinene kan jeg ikke ta da det er NSAIDS. 

Det er jo en utfordring da ja... den får legen bryne seg på 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Det er jo en utfordring da ja... den får legen bryne seg på 😅

Oh yes! Men for all del, jeg kan alltids prøve noe triptaner så sant det ikke er noen av de jeg vet jeg absolutt ikke tåler. Blir 10 ganger verre på triptaner. Får se hva han sier. Håper jo på minst mulig migrene/ spenningshodepine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Avalon skrev:
 

Oh yes! Men for all del, jeg kan alltids prøve noe triptaner så sant det ikke er noen av de jeg vet jeg absolutt ikke tåler. Blir 10 ganger verre på triptaner. Får se hva han sier. Håper jo på minst mulig migrene/ spenningshodepine. 

Jeg hadde nesten ingenting, og har hatt få anfall siden. Håper det for deg også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, lillemeg90 skrev:
 

Jeg hadde nesten ingenting, og har hatt få anfall siden. Håper det for deg også. :)

Håper virkelig det. Min mor hadde 3 migrenefrie svangerskap + noen måneder inn i ammingen på oss alle tre også... heldiggrisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Avalon skrev:
 

Håper virkelig det. Min mor hadde 3 migrenefrie svangerskap + noen måneder inn i ammingen på oss alle tre også... heldiggrisen. 

Lover godt da 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Lover godt da 👌

Mja, tror ikke det siden jeg allerede har hatt migrene og min søster hadde like mye migrene gravid som ikke gravid 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Avalon skrev:
 

Mja, tror ikke det siden jeg allerede har hatt migrene og min søster hadde like mye migrene gravid som ikke gravid 😛

Okda 😅 lov å håpe i hvertfall 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...