Gå til innhold

Avalon og reisen til ICSI


Avalon

Anbefalte innlegg

Godt dere fikk snakket litt da. Tenker alle kan reagere forskjellig, men som du sier (og som vi snakker en del om her hjemme): det viktigste er faktisk at man involverer den andre i det som foregår i hodet på enn. Man står sammen om dette, og gjelder alt fra faktisk utførelse til alt det psykiske som man går igjennom. Håper det blir bedre fremover❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er noen trøst. Min samboer var helt uengasjert i svangerskapet og hadde litt samme følelse av å være fucked til å begynne med. Tror det gikk opp for han at nå endrer livet seg og det er ingen vei tilbake. Men han er en engasjert og fantastisk pappa nå. Men svangerskapet ble han ikke engasjert i før i uke 33 eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det kom seg etter en bedre samtale :)

Og ja, det kjennes godt i ligamentene ved nysing 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mynona skrev:
 

Hvis det er noen trøst. Min samboer var helt uengasjert i svangerskapet og hadde litt samme følelse av å være fucked til å begynne med. Tror det gikk opp for han at nå endrer livet seg og det er ingen vei tilbake. Men han er en engasjert og fantastisk pappa nå. Men svangerskapet ble han ikke engasjert i før i uke 33 eller noe. 

Det hjelper faktisk! Leser og hører som regel bare om de mennene som tripper etter å få barn, og som bare er såå engasjerte til og med før ungen er påtenkt omtrent. Får bare ta tiden til hjelp her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Så godt å høre at det kom seg etter en bedre samtale :)

Og ja, det kjennes godt i ligamentene ved nysing 😅

Er jo drit vondt jo!! Snudde meg feil i senga også i dag, i følge ligamentene i alle fall.... kjenner de er så og si fornærmet konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, bondekone skrev:
 

Godt dere fikk snakket litt da. Tenker alle kan reagere forskjellig, men som du sier (og som vi snakker en del om her hjemme): det viktigste er faktisk at man involverer den andre i det som foregår i hodet på enn. Man står sammen om dette, og gjelder alt fra faktisk utførelse til alt det psykiske som man går igjennom. Håper det blir bedre fremover❤

Det blir nok noe bedre, men det vil nok også gå litt opp og ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ikke hatt tilgang til interwebzen. Nå er jeg redd for ektopisk svangerskap også, i tillegg til MA, SA og BO. :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Avalon skrev:
 

Skulle ikke hatt tilgang til interwebzen. Nå er jeg redd for ektopisk svangerskap også, i tillegg til MA, SA og BO. :raven:

Jeg gav meg selv Google forbud forrige svangerskap 🙄 

Men er ikke ektopisk svangerskap lite sannsynlig med ivf eller tenker jeg feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Jeg gav meg selv Google forbud forrige svangerskap 🙄 

Men er ikke ektopisk svangerskap lite sannsynlig med ivf eller tenker jeg feil? 

Faktisk ikke, det er ganske vanlig å få selv om det er IVF/ICSI. Det trenger ikke å sette seg i egglederen, selv om det er det vanligste stedet. 

Begynner å kjenne etter på mindre symptomer også nå :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Avalon skrev:
 

Faktisk ikke, det er ganske vanlig å få selv om det er IVF/ICSI. Det trenger ikke å sette seg i egglederen, selv om det er det vanligste stedet. 

Begynner å kjenne etter på mindre symptomer også nå :murvegg:

Hm ok! Det lærte jeg noe nytt i dag :)

symptomene kommer og går. Og kan variere i styrke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skikkelig irritert i dag. Var jo på handletur, og litt av handelen skulle bestå i å finne mammabukse til meg. Magen er så vanvittig øm at jeg kan ikke ha noe som presser på, og det bør ligge over navelen for at det ikke skal være ubehagelig.

Turen gikk til kjøpesenter X til H&M. De hadde ikke mammaavdeling de. Måtte til kjøpesenter Y eller Z da. Greit, kjørte til kjøpesenter Y. Lette og lette, fant til slutt et menneske og spurte om de ikke hadde mammaklær. "Hva do mene? Jai ikke fojstå hva du sia" MAMMAKLÆR? GRAVIDITETSKLÆR? SVANGERSKAPSTØY? prøvde meg på alle mulig ord jeg klarte å komme på. Damen begynte å lete etter en annen dame... "DO MÅ KOMMA HEL JAI IKKE FOJSTÅ HVA DAMA VILL" over hele butikken... Så kom dame nr 2, snakker også gebrokkent. Jeg spør igjen, har dere en avdeling med mammaklær/ graviditetsklær? "naj, vi bara har ammebh" Er det virkelig alt dere har???? "ja, hva do ute etter?" Bukser, svarer jeg....... "Jaja, do kan godt bruka sånne buksa ette fødsel og vettu jajaja, gode breia over maga ja. Do trenge ikke bruka vanlig buksa ette fødsel"

Meg: ".......................... :rasende:..................... Altså, det er jo nettopp en slik bukse jeg spør etter, hvor er avdelingen i denne butikken????????"

Så til slutt så fant vi avdelingen, bitte liten avdeling. Bortgjemt i en krok, umerket. 

Fikk meg bukse, men herre jesus så irritert jeg ble av de damene. 

Ville også kjøpe meg en bok om svangerskap, men fant ingen jeg tok sjansen på. Ble så usikker på hvilken jeg ville ha.

Fikk ikke blunden min i dag siden jeg ikke var hjemme, og det merktes kan man si. Tok en miniblund da jeg kom hjem, hjalp litt men kunne så gjerne ha sover lengre, men da hadde jeg gått glipp av reker til middag. Og det vil man jo ikke!!

Kommer til å bli så jævla tørst i kveld.. jaja, går så mye på do nå at merker vel ikke forskjell 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg venter i noen uker til før jeg får dagboken flyttet. Føler det er alt for tidlig enda. 

Det har begynt å bli nødvendig med frokost. Jeg har aldri vært en sånn som har klart å spise frokost. Må derfor handle inn frokostgreier i dag, og en tur innom apoteket. Bare må ha noe for magen. Både luftsmerter som jeg har hatt siden jeg begynte på sprøytene, oooog noe som gjør det lettere å gå på dooooo :sjokkbla:

Det var så vanvittig godt med reker på fredag. Sitter bare å sikler etter skalldyr. Er egentlig mye jeg sikler etter, orker bare ikke å lage noe :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0!

Da har jeg bestemt meg for å ha noen dager uten duphalac, er den som gir meg veldig mye luftsmerter og det har heller ikke hjulpet på dogåingen, sånn uten om at jeg en gang i blant plutselig får diaré heller enn grus... Et par dager uten for å se hvordan magen føles, så har jeg tenkt å prøve linfrø i yoghurt om det fortsatt er full stopp.

Biola drikker jeg hver dag, og har gjort det i flere år. Spiser grønnsaker og drikker i all hovedsak kun vann. Og dette skulle jo ha hjulpet. Nå har jeg også kjøpt meg sviske yoghurt :tongue: 

Så får vi nå se hvordan det går fremover!

I dag lager min mor middag til meg 😄 Kyllingsuppe :spise:

 

Er to uker til ultralyd nå, tiden går alt for sent. Er så veldig redd for at det har stoppet opp å vokse der inne. Håper virkelig ikke det. Prøver å ikke tenke for mye på akkurat det, eller å tenke for mye på symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 5 uker 🎈 

Kiwi har gjort underverker for meg! Spiser 1-2 hver dag 👌 anbefales!

2 uker føles veldig lenge så tidlig i svangerskapet ja! Forhåpentligvis går det fortere enn du frykter og krysser fingrene for at alt er bra ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillemeg90 skrev:
 

Hurra for 5 uker 🎈 

Kiwi har gjort underverker for meg! Spiser 1-2 hver dag 👌 anbefales!

2 uker føles veldig lenge så tidlig i svangerskapet ja! Forhåpentligvis går det fortere enn du frykter og krysser fingrene for at alt er bra ❤

Har spist kiwi de siste dagene, men ikke hjulpet enda :tongue: Lever i håpet fremdeles. Må finne en måte som funker på magen uten at det gir luftsmerter. Er så lei av det nå, og det er jo så sykt vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Avalon skrev:
 

Har spist kiwi de siste dagene, men ikke hjulpet enda :tongue: Lever i håpet fremdeles. Må finne en måte som funker på magen uten at det gir luftsmerter. Er så lei av det nå, og det er jo så sykt vondt.

Ja, det gjør veldig vondt 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, lillemeg90 skrev:
 

Ja, det gjør veldig vondt 😬 

Jepp! Duphalac gir meg attpåtil skikkelig heftige råtne fiser :fart2::sjokk: Sånne som blir hengende i rommet i en halv dag og det kjennes ut som du svir av rævva samtidig :ninja: Føler meg kjempe digg for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Avalon skrev:
 

Jepp! Duphalac gir meg attpåtil skikkelig heftige råtne fiser :fart2::sjokk: Sånne som blir hengende i rommet i en halv dag og det kjennes ut som du svir av rævva samtidig :ninja: Føler meg kjempe digg for tiden!

Oh the joy of pregnancy 😂 tror man kan bruke movicol også som gravid, du kan jo høre på apoteket. Tror man får mindre luft av den enn duphalac :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillemeg90 skrev:
 

Oh the joy of pregnancy 😂 tror man kan bruke movicol også som gravid, du kan jo høre på apoteket. Tror man får mindre luft av den enn duphalac :)

Skal notere meg den! Tror ikke jeg har sett den på apoteket, men for å være på den sikre siden skal jeg ordne meg en legetime før jeg evt spør om den. På apoteket i går fikk jeg ikke kjøpe noe som kunne hjelpe på magen før jeg hadde fått lov av lege... og det er snakk om reseptfrie greier her. Ble pottesur kan du si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd dulcosoft ? Den fikk ikke jeg luft av hvertfall. 

Har du fortalt til moren din st dere har positiv test? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...