Gå til innhold

Avalon og reisen til ICSI


Avalon

Anbefalte innlegg

Jeg kan derimot krysse alt, siden jeg ikke har noen aksjer som skal noe sted... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Raven Emerald skrev:

Jeg kan derimot krysse alt, siden jeg ikke har noen aksjer som skal noe sted... :fnise:

:nigo:Begynner med aksjer allerede i morgen, høhøhø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overanalysering. Pleier så smått å se elslim ganske tidlig men ikke sett noe til det enda. Vet det ikke har såå mye å si, er bare hjernen min som ikke slapper av. 

Fremdeles ikke bestilt nye graviditetstester, mulig jeg dropper det. Frister ikke å teste etter forrige måned, så om jeg ikke har, så må jeg bare vente på mensen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, i går var elslim på plass men ser ut som jeg har forsinket el denne gangen eller kanskje ikke el i det hele tatt. Har kanskje testet litt for tidlig, skal teste igjen i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks og niks. Ikke noe tegn til eggløsning denne mnd :sukk: Tester to ganger til dagen så synes det er rart at jeg skal ha gått glipp av det også. Blææææææh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten ikke vært hjemme i dag, testet i 19 tiden og den var positiv! Weee! For ca 20 min siden kjente jeg den nevnte jævlige hodepinen krympe innpå. Er ikke så ille enda, den liker å bygge seg opp. Ser ikke helt frem til å sove med den verken.. det er nesten håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Avalon skrev:

Nesten ikke vært hjemme i dag, testet i 19 tiden og den var positiv! Weee! For ca 20 min siden kjente jeg den nevnte jævlige hodepinen krympe innpå. Er ikke så ille enda, den liker å bygge seg opp. Ser ikke helt frem til å sove med den verken.. det er nesten håpløst.

Spennende med EL! :laugh: Men kjipt med hodepine... Det er virkelig noe herk! :snurt: 

Lykke til, håper den sitter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Aryamili skrev:

Spennende med EL! :laugh: Men kjipt med hodepine... Det er virkelig noe herk! :snurt: 

Lykke til, håper den sitter!

Takk :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal smette inn en omgang i dag også. Ikke testet i dag enda men håper testen nå er negativ igjen slik at jeg i alle fall kanskje muligens har hatt eggløsning :P Er ikke 100% overbevist før jeg får svar på blodprøvene om eggløsning har funnet sted. 

Så venter vi på svar om mannen kan få fri rett før påske slik at vi får reist med hans prøve også. Selv om jeg gruer meg skikkelig til å få "dommen" på alle prøvene så synes jeg at det har tatt sånn tid at jeg nesten er klar for å få høre hvordan ståa er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet. I går var strekene like sterke, i dag er teststreken sterkere enn kontrollstreken. I dag blir det pulings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare to dager igjen til jeg skal ta siste blodprøve. Regner med jeg får gjort det på torsdag, skal i et møte så om jeg ikke rekker det blir det freddan i stedet.

Vi håper at mannen får seg fri i de "ikke røde" dagene i påsken for å få gjort unna sædprøven, meeeen sjefen hans er vanskelig :dany:

Jeg har kjøpt nytt sædvennlig glidemiddel i dag, på nett. Prøve Prefert denne gangen. Synes de er så hinsides dyre for så lite altså. Har prøvd den Concieve plus eller hva den nå heter, men den tørker ut bare du ser på den. Den finnes nå i allefall i en ganske dyr tube da, og ikke bare i sånn ferdige "sprøyter". 

Har med vilje latt være å kjøpe inn nye graviditetstester. Er så lei av å håpe hver gang, så om jeg får lyst til å teste før mensen så får jeg bruke den digitale jeg har vært gnien på. Eller, vente noen dager å få dem i posten. Har lyst til å i alle fall prøve så godt jeg kan å ta det litt mer med ro denne gangen. Hvordan det går i praksis finner jeg vel ut i løpet av neste uke :pinar:

Ellers skjer det fryktelig lite spennende. Prøver som sagt å ta det med ro men jeg har jo vært utallige ganger inne på barnashus.no, jollyroom osv osv "bare for å se" :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ass @Raven Emerald :ninuskapus:

Troppet opp hos legen i går for å ta blodprøven, "Stengt onsdag og torsdag pga kurs. Åpner igjen mandag" :rasende: Prøven skal jo tas mellom dag 22-25 i syklusen, i går var det dag 23. Greit, ringer det legekontoret som vikarierer for fastlegen. Der fikk jeg ta prøven, kjempe flott. Avtalt å ta den der i dag da jeg ikke rakk dem før de stengte i går. Tropper opp på det legekontoret i dag, de to helsesekretærene begynte å krangle om blodprøven jeg skulle ta :krangle: Fordi den skal sendes til Stavanger og posten leverer ikke til Stavanger i dag............ Den blir ikke sendt før på mandag, og er da fremme i Stavanger på tirsdag, da kan prøven ha ligget for lenge og ikke kan brukes :murvegg:

Siden jeg allerede hadde betalt for den hekkans prøven FØR de opplyste meg om det, og valget stod mellom å ikke ta den, vente en hel måned eller å ta den i dag, hvor det går det fint eller så må den tas på ny om en måned allikevel, endte jeg opp med å ta den. :overrasket:

God helg :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fristelsen for å teste tidlig har faktisk uteblitt. Er vel den defekte testen som gjorde "susen". Det har vært en helt OK følelse på kjenne på, mye mindre stresset. Skal ha mensen på onsdag, men hvis det stemmer at eggløsningen var sen denne gangen kan det hende den ikke kommer før på fredag. Er ganske sikker på at den dukker opp da før eller senere, så skal nok holde håpet i ro i løpet av helgen og heller forberede meg til neste vindu.

Nå har Prefet glidemiddelet kommet og jeg har kjøpt meg melkesyre vagitorier. Leste noe om rett pH i skjeden for at disse sædcellene skal overleve og tenkte at what the hell, er sikkert bra for høna uansett.

Hatt en grei helg. Var på middag hos en venn i går. Damen hans var der også. De er en god del eldre enn oss og amerikanere. Det var fascinerende å se litt det puritanske live og ikke bare på TV. De er hyggelige altså men det var et par ting som ble litt "wow" for min del. Første var at jeg drakk vann, som jeg pleier. Drikker lite annet enn vann. Fikk spm om jeg ønsket en skvett whisky i vannet. Takket pent nei. "Oh Im not going anywhere until you say yes". 

Nå skal det sies at de aner jo ingenting om at vi prøver, men det der drikke presset har jeg aldri helt skjønt. Damen virket litt overrasket over at jeg ikke hadde vært gift før, eller hadde barn. Hun vet vi er forlovet og sa da "there is no rush but if you are planing to having kids, you might want to think about getting married". Ble faktisk litt satt ut, det er ikke en holdning jeg har vært borti her i Norge. Ikke engang med mine besteforeldre som hadde vært nærmere og over 100 år i dag. Så er jeg jo så forbanna høflig også at jeg ikke vil tråkke noen på tærna så jeg bare smilte og sa "mhm" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen er på plass som vanlig. Fortært en bananasplitt, syntes det var på sin plass. Aldri for tidlig på dagen for litt is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Azumarill skrev:

Trøstespising i en sådan stund høres ut som et påbud!

Blir det sædprøve til uka?

Ringte dem i går for å sjekke at de hadde åpent, men de tar påskeferie så vi tar sikte på tirsdag 3 april :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det kom plutselig så mye denne uken at vi har utsatt det til neste uke. For det første så ble jeg døgnvill i påsken og var skråsikker på at jada, det er fire dager til tirsdag når det er lørdag i dag! Så på lørdagen dreit vi oss ut litt kan du si, men det var jo min feil.

Så skjedde det et aldri så lite tyveri i påsken som samboer måtte melde til politiet i dag,og han skulle til sykehuset på en time der. Ooooog såååå må vi til veterinæren i morgen med en pus som ikke er frisk, ooog sååååååå må jeg til tannlegen på torsdag da jeg fikk fikset et hull i februar men nå viser det seg at tannen er betent, yeey!

 Fredag får man ikke levert spermprøve. Så sånn var det. Men, vi prøver igjen onsdag eller torsdag neste uke , sånn at vi ikke driter oss ut denne lørdagen også :fnise: 

Og samboer fikk jo øvd seg på sølibat i noen dager før vi fant ut at denne uken blir full av nok stress og ting som skal rekkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært litt av en uke... Glemte å skrive i forrige innlegg at dette også var uken hvor jeg har eggløsning. Det ble ikke noe prøving denne gangen.

Jeg var som nevnt hos veterinæren med pjusk pus, kom hjem og fikk vite at et familiemedlem døde veldig uventet. Samboer kom hjem fra jobb og va ikke helt i tipp topp form selv. Sent på kvelden hadde han så vondt at han lå å krøket seg sammen som en ball i sofaen. Han er den typen som ikke skal til lege, vil heller lide i stillhet. Jeg ringte legevakten og dit reiste vi. Der trodde legen det kunne være gallestein, og hvis smertene ble verre om natten ville de legge han inn. Han fikk også beskjed om å få til fastlegen dagen etter (om han ikke ble lagt inn i løpet av natten). Natten gikk bra, han fikk smertestillende med seg hjem. Tidlig dagen etter kastet han opp.

Jeg ringte på minuttet da legesenteret han hører til åpnet telefonen. "Nei, vi har ikke flere ØH-timer igjen til voksne i dag, han må komme i morgen". Hvor mange som slo meg på det minuttet er for meg et mysterium.....

Nå har han vært hos fastlegen og hun mente det heller var forstoppelse, men har sendt henvisning til ultralyd uansett. 

 

Så nei, det ble ikke noe pulings her denne uken. 

Vi siktet oss inn på neste uke ang spermprøven, men ser ut som dette også går i dass pga. denne streiken som det er snakk om. Fjord1 er en av de og da er det ikke så lett å komme seg over fjorden. 

Alt dette stresset og mer til gjør at jeg skulle ønske jeg hadde 2 ukers ferie i syden, minst. Men, dette er jo ting som står utenfor vår kontroll så vi må bare vente å se om det blir noe av denne streiken, hvor lenge den evt varer og vente til neste måned med prøvingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får komme på ferie hit, det er jo nesten Syden. Vi er i alle fall nærmere Syden enn dere. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...