Gå til innhold

Er vi i ferd med å oppdra en psyk generasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Mari Y skrev:

Det finnes flust av folk som hetser og mobber dem. Her tror jeg du bør sjekke dine egne påstander nærmere 

Du må nesten konkretisere gitt at du ikke virker å peke på noen konkret påstand som er uriktig. Igjen, ingen påstår at det ikke finnes noen som skriver stygge ting på internett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎27‎.‎10‎.‎2019 den 1.44, AnonymBruker skrev:

Grunner jeg kan tenke meg:

4. Likestilling! Kvinner skal både tjene penger og ta hånd om hjem og barn. Før var det mer normalt at kvinnene var hjemme eller kvinnene jobbet deltid. 

 

 

Anonymkode: f19cb...19c

Det er kanskje noe i det. På tide at menn tar mest ansvar og er hjemme med barna nå når kvinnene investerer mest tid, krefter og penger på utdanning? De vil naturlig nok l kaste det bort ved å bare stelle hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, youcancallmejune skrev:

Det er kanskje noe i det. På tide at menn tar mest ansvar og er hjemme med barna nå når kvinnene investerer mest tid, krefter og penger på utdanning? De vil naturlig nok l kaste det bort ved å bare stelle hjemme.

Kanskje, men det forutsetter at kvinner velger helt annerledes. Så lenge kvinner fortsetter å foretrekke menn som har høyere status enn dem selv, og sjelden lavere, og færre kvinner virker å være interessert i å forsørge en hjemmeværende mann, vil vi nok ikke se så mye til dette. 

Konsekvensen er nok heller flere menn som blir valgt bort og flere enslige velutdannede kvinner, enn velutdannede kvinner som forsørger hjemmeværende ‘lavutdannede’ menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, herzeleid skrev:

Kanskje, men det forutsetter at kvinner velger helt annerledes. Så lenge kvinner fortsetter å foretrekke menn som har høyere status enn dem selv, og sjelden lavere, og færre kvinner virker å være interessert i å forsørge en hjemmeværende mann, vil vi nok ikke se så mye til dette. 

Konsekvensen er nok heller flere menn som blir valgt bort og flere enslige velutdannede kvinner, enn velutdannede kvinner som forsørger hjemmeværende ‘lavutdannede’ menn.

Hvorfor er det alltid kvinnene som må endre seg? Jeg synes det er en bedre idé at menn får huet ut av rævva og studerer mer. Da får alle menn seg dame, og når begge tjener godt og har gode jobber blir det naturlig med en mer lik deling av barneomsorg enn vi ser nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...