AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #2561 Skrevet 13. mai 2018 4 minutter siden, Lord Friendzone skrev: Det du sier her er isolert sett riktig, men du skjønner vel hva AB...2f5 mente? Hvorvidt hun holder taushetsplikten eller følger regelen om å ikke oppsøke pasienter på privaten, har vel ingen sammenheng med hennes deltagelse i Paradise. Nei, men den AB sa at man bare skulle følge lover og rettningslinjer når man er på jobb. Anonymkode: 1a5ed...d92
Ardwinna Skrevet 13. mai 2018 #2562 Skrevet 13. mai 2018 På 12.5.2018 den 20.02, AnonymBruker skrev: Hvor mange har Julie ligget med nå egentlig? Sikkert mange som er uenig med meg nå, men personlig syns jeg ikke det er noe sjakktrekk å ligge rundt på TV mtp sitt eget sosiale omdømme. Anonymkode: 5ae9d...cc5 Kun tre. Et adskillig lavere antall personer enn antallet her i tråden som henger seg opp i at folk har sex med flere enn én partner på PH. Bli nå ferdig med det. 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at Newa og Erik kommer til å vinne fordi Newa kommer til å skrike og sutre seg til det og Erik kommer til å kreve det på en måte. Anonymkode: af407...ca1 1 time siden, AnonymBruker skrev: Istedenfor å snakke om hvordan Ina ser ut, kan vi heller ta hensyn til alle seerne som har vært nakne foran henne, og de ser henne ha sex på TV... eller de som har fortalt henne personlige ting mens hun er på jobb, må se henne på et slikt program.. sykt at en sykepleier kan gjøre noe slikt! Er jo på ingen måte profesjonelt å være med i et slikt program! Innenfor helsevesenet er det visse lover, og etiske rettningslinjer man må følge! Anonymkode: 1a5ed...d92 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tuller? Hvorfor svarer du når du ikke vet at det du sier er fakta? Når man jobber i helsevesenet er man ikke bare på jobb i 7,5t. Man skal f.eks ikke oppsøke brukerne privat, altså kan en lege ha et forhold til en pasient uten å miste autorisasjonen? Nei. Så du mener man ikke skal følge lover når man ikke er på jobb? Mener du at man ikke har taushetsplikt når man ikke er på jobb? Mener du at man ikke skal utføre nødvendig førstehjelp hvis man ser at noen trenger det uten å miste autorisasjonen? Gidder ikke å utdype dette mer enn nødvendig, men det er ikke bare på jobb man må følge lover og rettningslinjer når man jobber i helsevesenet. Anonymkode: 1a5ed...d92 Du kan mislike det så mye du vil men Ina er verken illojal mot jobben eller bryter taushetsplikten ved å ha sex på TV, så med mindre du er arbeidsgiveren hennes har du ingenting du skulle ha sagt. Det er ingen lover og retningslinjer som sier at helsepersonell ikke kan delta i realityshow og ha sex på TV. Tidligere pasienter bryr seg nok katta om hva Ina gjør på TV, så lenge hun ikke sitter sammen med de andre PH-deltakerne og snakker om eller latterliggjør pasienter hun har hatt. Jeg synes absolutt du burde gidde å utdype, for nå må du fortelle oss hvilke retningslinjer hun bryter. 13
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #2563 Skrevet 13. mai 2018 På jobben sin er hun vel sminkefri og hvitkledd, som alle de andre sykepleierne. Hadde ikke brydd meg. Jeg har også vært innlagt flere ganger og pleier ikke å søke opp sykepleierne "mine" på instagram. Dersom en sykepleier hadde dukket opp på skjermen hadde jeg faktisk ikke brydd meg. Selv om vi gjerne setter mennesker som jobber med mennesker (sykepleiere, lærere, leger) til en høyere standard enn andre synes jeg ikke at hun har brutt den. Anonymkode: a501c...8ab 17
Lord Friendzone Skrevet 13. mai 2018 #2564 Skrevet 13. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men den AB sa at man bare skulle følge lover og rettningslinjer når man er på jobb. Anonymkode: 1a5ed...d92 Denne tråden er selvsagt ikke noen arena for å diskutere sykepleier-etikk på generelt grunnlag, så vi har nok alle tolket dette til å handle om Inas Paradise-deltagelse og hvilke utfordringer det måtte gi for en sykepleier. Ikke sant? Det nevnte AB mente var selvsagt at Ina ikke bryter noen regler ved å delta på Paradise, eller for den del å ha sex på hotellet. Så jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du trakk fram ting som taushetsplikt, for hennes Paradise-deltagelse indikerer altså ikke at hun plutselig vil bryte den, eller andre plikter. Pasienter og kolleger kan mislike hennes Paradise-deltagelse, og jeg kan være enig i at det neppe er det lureste man kan gjøre som helsearbeider, men det er ikke poenget. 12
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #2565 Skrevet 13. mai 2018 11 minutter siden, Lord Friendzone skrev: Denne tråden er selvsagt ikke noen arena for å diskutere sykepleier-etikk på generelt grunnlag, så vi har nok alle tolket dette til å handle om Inas Paradise-deltagelse og hvilke utfordringer det måtte gi for en sykepleier. Ikke sant? Det nevnte AB mente var selvsagt at Ina ikke bryter noen regler ved å delta på Paradise, eller for den del å ha sex på hotellet. Så jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du trakk fram ting som taushetsplikt, for hennes Paradise-deltagelse indikerer altså ikke at hun plutselig vil bryte den, eller andre plikter. Pasienter og kolleger kan mislike hennes Paradise-deltagelse, og jeg kan være enig i at det neppe er det lureste man kan gjøre som helsearbeider, men det er ikke poenget. Det jeg snakket om var at det sikkert ikke er så lurt å være med på sånne program når man tenker på fremtidige jobber, og hvordan man fremstår. Tror aldri det er et sjakktrekk og legge ut lettkledde bilder, fremstå som en fjortis, partyjente. Anonymkode: 9fc0e...cb9 1
Lord Friendzone Skrevet 13. mai 2018 #2566 Skrevet 13. mai 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg snakket om var at det sikkert ikke er så lurt å være med på sånne program når man tenker på fremtidige jobber, og hvordan man fremstår. Tror aldri det er et sjakktrekk og legge ut lettkledde bilder, fremstå som en fjortis, partyjente. Anonymkode: 9fc0e...cb9 Javisst, men jeg snakket ikke om dine utsagn. Jeg snakket om diskusjonen mellom AB...2f5 og AB...d92. 4
Christy89 Skrevet 13. mai 2018 #2567 Skrevet 13. mai 2018 1 time siden, Ardwinna skrev: Kun tre. Et adskillig lavere antall personer enn antallet her i tråden som henger seg opp i at folk har sex med flere enn én partner på PH. Bli nå ferdig med det. Du kan mislike det så mye du vil men Ina er verken illojal mot jobben eller bryter taushetsplikten ved å ha sex på TV, så med mindre du er arbeidsgiveren hennes har du ingenting du skulle ha sagt. Det er ingen lover og retningslinjer som sier at helsepersonell ikke kan delta i realityshow og ha sex på TV. Tidligere pasienter bryr seg nok katta om hva Ina gjør på TV, så lenge hun ikke sitter sammen med de andre PH-deltakerne og snakker om eller latterliggjør pasienter hun har hatt. Jeg synes absolutt du burde gidde å utdype, for nå må du fortelle oss hvilke retningslinjer hun bryter. Helt enig! 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #2568 Skrevet 13. mai 2018 Relatert til bildene fra instagrammen til Ina : Utrolig forfriskende og flott å se en normal rumpe og ikke en hverken operert eller overtrent Relatert til debatten: Dere som sier at dere ikke ville hatt hun som sykepleier basert på utseendet hennes, det er jo diskriminering og samme holdning som rasister har. Skam dere, ærlig talt! Man kan være flink og seriøs i yrket sitt selvom man bruker mye sminke og poster badedrakt bilder på instagram! Som noen andre her sa, aldri har jeg søkt opp sykepleierne jeg har med å gjøre på sykehuset på instagram så kan ikke se på noen måte at det skulle være til plage for noen pasienter akuratt. Anonymkode: ab37f...bb0 10
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #2569 Skrevet 13. mai 2018 Jeg har ingenting imot Ina som person, men som Spl selv -setter jeg spmtegn ved deltagelse mtp etikk og moral🤷🏼♀️ Helsepersonell har et ansvar, og bør fremstå profesjonell- selv på privat plan. Mener jeg😏 Men er ingen lov på dette, som privatperson kan man gjøre som man vil. Er det samme som en annen diskusjon vi hadde her- ang å treffe helsepersonell(leger, spl osv) ravende på fylla i helgene. Opp til hvert enkelt individ hvordan man vil fremstå. Anonymkode: 25e61...d58 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #2570 Skrevet 13. mai 2018 Man står ikke der å kommenterer andres kropp og personlighet på den måten der. skjerp dere. Anonymkode: fde5c...c3b 2
UnderCover Skrevet 13. mai 2018 #2571 Skrevet 13. mai 2018 Jeg er så drittlei av sex/hore-diskusjonen her inne. 10
fitnessjenta Skrevet 13. mai 2018 #2572 Skrevet 13. mai 2018 Er folk her seriøse når de mener at Ina (eller Ine?) Ikke er egnet som sykepleier fordi hun har vært med i paradise? Om man passer som sykepleier eller ei handler om hvorvidt man er empatisk, omsorgsfull og flink i jobben sin, punktum. Og hvorfor drar dere inn taushetsplikten i dette? Man får lov til å ha sminke på jobb som sykepleier, og man får ha hijab. Begge deler er søren meg greit, det er dere som er dømmende som har et problem her. Makan. Men hvis dere skulle havne på sykehus og miste nattesøvnen av at sykepleieren bruker sminke og har lettkledde bilder på Instagram, så får dere nekte å bli behandlet av dem. Vi mangler dog dessverre sykepleiere og er ofte underbemannet, og jobber sinnsykt hardt for å være der for dere når dere blir syke, så det kan bli veldig krevende for de andre som er på jobb. Så jeg anbefaler at dere endrer menneskesynet deres framfor å nekte behandling. 15
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #2573 Skrevet 13. mai 2018 Vi har skjønt greia. Sykepleiere og annet helsepersonell kan ikke ha et liv uten om jobb. Gud forby om de tar seg en øl eller 10 på byen liksom. Eller enda verre; er med på et tv-program. Da er de skikkelig dårlige i jobben sin og usikket til yrket. kanskje vi skulle hatt nonner som sykepleiere. Anonymkode: 33709...4ae 14
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #2574 Skrevet 14. mai 2018 5 timer siden, fitnessjenta skrev: Er folk her seriøse når de mener at Ina (eller Ine?) Ikke er egnet som sykepleier fordi hun har vært med i paradise? Om man passer som sykepleier eller ei handler om hvorvidt man er empatisk, omsorgsfull og flink i jobben sin, punktum. Og hvorfor drar dere inn taushetsplikten i dette? Man får lov til å ha sminke på jobb som sykepleier, og man får ha hijab. Begge deler er søren meg greit, det er dere som er dømmende som har et problem her. Makan. Men hvis dere skulle havne på sykehus og miste nattesøvnen av at sykepleieren bruker sminke og har lettkledde bilder på Instagram, så får dere nekte å bli behandlet av dem. Vi mangler dog dessverre sykepleiere og er ofte underbemannet, og jobber sinnsykt hardt for å være der for dere når dere blir syke, så det kan bli veldig krevende for de andre som er på jobb. Så jeg anbefaler at dere endrer menneskesynet deres framfor å nekte behandling. Så man trenger ikke å ha kunnskap, ferdigheter og holdninger lenger? Man skal bare være empatisk og "flink"? Mtp at du var så bastant og sa punktum, mener jeg. Trodde kunnskap, ferdigheter og holdninger var noe av det viktigste i helsevesenet. Menmen. Anonymkode: 1a5ed...d92 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #2575 Skrevet 14. mai 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du tuller? Hvorfor svarer du når du ikke vet at det du sier er fakta? Når man jobber i helsevesenet er man ikke bare på jobb i 7,5t. Man skal f.eks ikke oppsøke brukerne privat, altså kan en lege ha et forhold til en pasient uten å miste autorisasjonen? Nei. Så du mener man ikke skal følge lover når man ikke er på jobb? Mener du at man ikke har taushetsplikt når man ikke er på jobb? Mener du at man ikke skal utføre nødvendig førstehjelp hvis man ser at noen trenger det uten å miste autorisasjonen? Gidder ikke å utdype dette mer enn nødvendig, men det er ikke bare på jobb man må følge lover og rettningslinjer når man jobber i helsevesenet. Anonymkode: 1a5ed...d92 Kan du vise til retningslinjen der det står at man ikke kan være med på Paradise Hotel som helsepersonell? Anonymkode: ee3b9...52b 6
missmcbeal Skrevet 14. mai 2018 #2576 Skrevet 14. mai 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du vise til retningslinjen der det står at man ikke kan være med på Paradise Hotel som helsepersonell? Anonymkode: ee3b9...52b Vedkommende prøvde seg vel med å vise til taushetsplikten og loven om at man ikke kan innlede forhold med pasienter. Det vedkommende ikke har skjønt da er hvorfor disse lovene er der. Det er for å beskytte pasienten. Taushetsplikten fordi - ja det sier jo seg selv. Å ikke innlede forhold til pasienter handler om maktforhold og fare for å misbruke stillingen sin i en pasient-forhold relasjon, blant annet. Om sammenligningen skal være relevant som må det isåfall være at deltakelse på PH skal beskytte pasienten. Som noen sier, så lenge Ina ikke har brutt taushetsplikten sin så vil det ikke være relevant. Så da kan hun faktisk gjøre hva hun vil på fritiden sin. Det var noen her som skrev at den var syk.pl. som mente at man likevel har en viss ansvar for å fremstå profesjonell utenom jobb i dette yrket, og at slike deltagelser vil være uprofesjonelle. Vedkommende får mene det, men jeg synest det blir feil å tillegge dette yrket enda mer restriksjoner for hva som er greitt. Så lenge man følger retningslinjene som helsepersonell, gjør jobben sin på jobb og ikke bryter taushetsplikten etc. så skal man være frabedt å bli dømt på hva man gjør på fritida, for det er faktisk ikke relevant for jobben. At en annen syk. pl. likevel føler en slags behov for å ha et slags rolle som forbilde på fritiden er noe hun selv får velge, og som antagelig henger sammen med resten av personligheten. Men det er irrelevant hva hun mener, så lenge det er greitt for arbeidsgiver så er det ikke noe problem. Å drive å henge seg opp i Instagrambilder, som strengt tatt er en privat arena, og relatere det til yrket blir for dumt. For ordens skyld, jeg har sett andre sykepleiere som også har den type liv på privaten. Jeg hadde heller aldri funnet på å søke opp sykepleiere på fritida. For hva det er verdt, så synest jeg det er litt forfriskende med sånne mennesker i slike yrker. Det er helt sant at flesteparten av helsepersonell, særlig leger kanskje, har en ganske restriktiv måte å fremstå på i privatlivet, men dette tror jeg i stor grad handler om personlighet og et ønske om å ikke dele så mye fordi man vet at pasienter faktisk blir nysgjerrige på privatlivet deres, relaterte til pasienter som blir forelsket i leger. Jeg har et godt inntrykk av Ina på skjermen, og hun fremstår som veldig sympatisk, blid og hyggelig jente, tre personlige egenskaper jeg hadde satt veldig pris på om hun var sykepleieren min. Jeg ser for meg at hun er en type sykepleier som man blir i godt humør av. Forøvrig snakket jeg på Tinder og privaten med en lege som jeg mener er et godt eksempel på en som opptrådte uprofesjonelt med tanke på yrket sitt, som gjorde til at jeg fort fant ut at jeg ikke ville date han. Jeg merket fort at han trådde over en grense som jeg oppfattet som uprofesjonell. Han skulle begynne å jobbe på det nærmeste sykehuset her, og da skrev jeg at jeg håpte jeg ikke fikk han som lege om jeg skulle bli innlagt (var halvveis spøk, men jo fordi det ville jo bli litt pinlig siden vi snakket på Tinder). Da skrev han at isåfall skulle han undersøke meg fra topp til tå, og måten det var sagt på var tydelig seksuell. Skjønner at det var en spøk, men jeg følte den kommentaren var for drøy i hans posisjon. Han presterte også å sende et bilde fra jobben sin som fastlege fra kontoret, der praksisstudenten og noe som så ut som en pasient (gammel mann som satt i pasientstol) smilte i bakgrunnen. Jeg regnet med han hadde spurt om lov til å ta bilde siden de smilte, men jeg synest likevel det var ekstremt uprofesjonelt å sende bilde av både pasient og praksisstudent til en privatperson som meg, jeg tror ikke han skjønner hva slags maktposisjon han sitter i, og jeg tenker at pasienten og studenten følte seg presset til å si ja, selv om de kanskje ikke følte seg komfortabel med dette. Så jeg sa nei til å møtes på bakgrunn av disse tingene, selv om man maste. Da ble han så såret og sur at han blokkerte meg og slettet meg fra Facebook, selv om vi bare hadde snakket litt! Så nå er det om å gjøre ikke å bli innlagt på det nærmeste sykehuset og få han som lege... Det ville faktisk gjort meg ganske så ukomfortabel. Dette synest jeg er et godt eksempel på et helsepersonell som er veldig uprofesjonell på privaten, og så opptrer så uprofesjonelt at det går utover hva pasienter/framtidige pasienter vil føle seg ukomfortabel med. Inas deltagelse på Paradise derimot blir som en bagatell å regne i forhold til det her. Endret 14. mai 2018 av missmcbeal 1
smalls Skrevet 14. mai 2018 #2577 Skrevet 14. mai 2018 Jeg kommer inn i tråden og det er ørten innlegg om Ina er egnet til å være sykepleier. Seriøst? Kan dere diskutere dette i en annen tråd? 22
Lord Friendzone Skrevet 14. mai 2018 #2578 Skrevet 14. mai 2018 25 minutter siden, smalls skrev: Jeg kommer inn i tråden og det er ørten innlegg om Ina er egnet til å være sykepleier. Seriøst? Kan dere diskutere dette i en annen tråd? Håper TV3 snart innser at vi vil ha Pærra sju dager i uka! Ellers blir jo dette resultatet - at vi må koke suppe på spiker i helgene... Men ja, dette ble en ekstrem avsporing! 8
Edie Skrevet 14. mai 2018 #2579 Skrevet 14. mai 2018 Ryddet for innhold med opphavsrett og hetsende utsagn samt svar til dette. Edie, mod.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #2580 Skrevet 14. mai 2018 Spennende parsremoni i dag, gitt. Anonymkode: 8141f...b7e 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå