plastfolien Skrevet 7. februar 2018 #121 Del Skrevet 7. februar 2018 5 minutter siden, sullå skrev: Tror det er 3 mnd med 400u? Man kan sikkert fortsette å ta mindre dose etterpå. Ser at det er 200u i multivitamin til gravide fra 2. trimester.. Aha, da går jeg over til det i mars. Ser at jeg har omtrent akkurat nok piller til jeg er 12-13 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruktfest Skrevet 7. februar 2018 #122 Del Skrevet 7. februar 2018 (endret) Tar bare helt vanlige multivitaminer, var det eneste jeg hadde liggende, er som regel så travelt ellers på dagen med ettåringen som skal underholdes så har ikke fått kommet meg bort å kjøpt 400 folat... Håper de 200 jeg faktisk får i meg er nok.. Endret 7. februar 2018 av fruktfest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plastfolien Skrevet 7. februar 2018 #123 Del Skrevet 7. februar 2018 8 timer siden, SmileyLovise skrev: Tar bare helt vanlige multivitaminer, var det eneste jeg hadde liggende, er som regel så travelt ellers på dagen med ettåringen som skal underholdes så har ikke fått kommet meg bort å kjøpt 400 folat... Håper de 200 jeg faktisk får i meg er nok.. Det er nok mye bedre enn ingenting. Har du et variert og godt kosthold får du jo i deg folat fra mat også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_myyy Skrevet 7. februar 2018 #124 Del Skrevet 7. februar 2018 Da melder jeg meg på her jeg også hvis det er greit ☺️ Positiv test i dag, termin rundt 22 oktober 😁 Blir en spennende tid fremover 😍 Første barn, null erfaring fra før. Håper og tror alt går som det skal 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 7. februar 2018 #125 Del Skrevet 7. februar 2018 6 minutter siden, lille_myyy skrev: Da melder jeg meg på her jeg også hvis det er greit ☺️ Positiv test i dag, termin rundt 22 oktober 😁 Blir en spennende tid fremover 😍 Første barn, null erfaring fra før. Håper og tror alt går som det skal 😁 Har vært så spennende å følge deg i dpo-tråden din. Har virkelig krysset fingrene for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruktfest Skrevet 7. februar 2018 #126 Del Skrevet 7. februar 2018 1 time siden, plastfolien skrev: Det er nok mye bedre enn ingenting. Har du et variert og godt kosthold får du jo i deg folat fra mat også Bedre enn ingenting ja, fant det ut så sent med første at det ikke ble mye 400 folat der heller, men det gikk jo fint heldigvis, så krysser fingrene for at det går greit denne gangen og. Er vel lite poeng i skaffe seg det nå som jeg er 10+6.. 8 minutter siden, lille_myyy skrev: Da melder jeg meg på her jeg også hvis det er greit ☺️ Positiv test i dag, termin rundt 22 oktober 😁 Blir en spennende tid fremover 😍 Første barn, null erfaring fra før. Håper og tror alt går som det skal 😁 Velkommen! Så moro, gratulerer!!😍❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_myyy Skrevet 7. februar 2018 #127 Del Skrevet 7. februar 2018 10 minutter siden, sullå skrev: Har vært så spennende å følge deg i dpo-tråden din. Har virkelig krysset fingrene for deg! Så hyggelig - tusen takk 🙏🏼❤️🤰🏼 Har virkelig hatt forhåpninger denne mnd, veldig godt å få bekreftet at ikke alt var i «hodet» mitt 🙈 Blir gøy å følge dere videre her 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meley Skrevet 7. februar 2018 #128 Del Skrevet 7. februar 2018 Formen noe bedre i dag men ikke mye. Føler jeg ikke har noe å gi på jobb i dag så ringte sjefen i formiddag og meldte meg syk fra kveldsvakta.... var ein noe interessant samtale 😕 har ein sjef som jobber hardt for å holde sykefraværet nede å det merkes. Fikk spørsmål om jeg ikke kunne ta noe for hosten (som at jeg ikke hadde prøvd det), eller om jeg kanskje trodde jeg blei bedre til kvelden... liksom hadde jo ikke ringt inn hvis jeg trodde jeg kom meg på vakta. Så avslutter han med å bli skikkelig irritert 😔 som at jeg har valgt å bli sjuk 😢 satt meg heilt ut i dag den samtalen og gruer meg til vakta på fredag 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meley Skrevet 7. februar 2018 #129 Del Skrevet 7. februar 2018 26 minutter siden, lille_myyy skrev: Da melder jeg meg på her jeg også hvis det er greit ☺️ Positiv test i dag, termin rundt 22 oktober 😁 Blir en spennende tid fremover 😍 Første barn, null erfaring fra før. Håper og tror alt går som det skal 😁 Artig at det blir flere her ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 7. februar 2018 #130 Del Skrevet 7. februar 2018 1 time siden, Meley skrev: Formen noe bedre i dag men ikke mye. Føler jeg ikke har noe å gi på jobb i dag så ringte sjefen i formiddag og meldte meg syk fra kveldsvakta.... var ein noe interessant samtale 😕 har ein sjef som jobber hardt for å holde sykefraværet nede å det merkes. Fikk spørsmål om jeg ikke kunne ta noe for hosten (som at jeg ikke hadde prøvd det), eller om jeg kanskje trodde jeg blei bedre til kvelden... liksom hadde jo ikke ringt inn hvis jeg trodde jeg kom meg på vakta. Så avslutter han med å bli skikkelig irritert 😔 som at jeg har valgt å bli sjuk 😢 satt meg heilt ut i dag den samtalen og gruer meg til vakta på fredag 😔 For en idiotsjef! Så uproft å bli irritert, og han skal jo faktisk ikke blande seg inn i hva som er årsaken til sykefraværet heller. Eneste som er greit å spørre om er om du har sjanse til å komme dersom du får litt tilrettelegging, men dersom han får et nei på det også så bør han backe helt ut og heller ønske deg god bedring. Hvertfall ikke bli irritert! Ikke grue deg til fredag, her er det sjefen din som er teit - ikke du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 7. februar 2018 Forfatter #131 Del Skrevet 7. februar 2018 1 time siden, Meley skrev: Formen noe bedre i dag men ikke mye. Føler jeg ikke har noe å gi på jobb i dag så ringte sjefen i formiddag og meldte meg syk fra kveldsvakta.... var ein noe interessant samtale 😕 har ein sjef som jobber hardt for å holde sykefraværet nede å det merkes. Fikk spørsmål om jeg ikke kunne ta noe for hosten (som at jeg ikke hadde prøvd det), eller om jeg kanskje trodde jeg blei bedre til kvelden... liksom hadde jo ikke ringt inn hvis jeg trodde jeg kom meg på vakta. Så avslutter han med å bli skikkelig irritert 😔 som at jeg har valgt å bli sjuk 😢 satt meg heilt ut i dag den samtalen og gruer meg til vakta på fredag 😔 Kjedelig med så gretten sjef .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 7. februar 2018 Forfatter #132 Del Skrevet 7. februar 2018 Velkommen lille my og Gratulerer! 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 7. februar 2018 Forfatter #133 Del Skrevet 7. februar 2018 3 minutter siden, Marimba skrev: For en idiotsjef! Så uproft å bli irritert, og han skal jo faktisk ikke blande seg inn i hva som er årsaken til sykefraværet heller. Eneste som er greit å spørre om er om du har sjanse til å komme dersom du får litt tilrettelegging, men dersom han får et nei på det også så bør han backe helt ut og heller ønske deg god bedring. Hvertfall ikke bli irritert! Ikke grue deg til fredag, her er det sjefen din som er teit - ikke du! Signerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 7. februar 2018 #134 Del Skrevet 7. februar 2018 For en effektiv dag, nå har jeg søkt barnehageplass for minien, søkt på en ledig stilling i nabohuset til barnehagen (kjempelurt å søke ny jobb når man starter i permisjon etter to uker i evt ny jobb... men men ) og nå har jeg skrevet ut og fylt ut skjemaet for å søke fødeplass, sånn at jeg kan sende det i morgen også Da får jeg time til ordinær ul etterhvert også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meley Skrevet 8. februar 2018 #135 Del Skrevet 8. februar 2018 16 timer siden, Marimba skrev: For en effektiv dag, nå har jeg søkt barnehageplass for minien, søkt på en ledig stilling i nabohuset til barnehagen (kjempelurt å søke ny jobb når man starter i permisjon etter to uker i evt ny jobb... men men ) og nå har jeg skrevet ut og fylt ut skjemaet for å søke fødeplass, sånn at jeg kan sende det i morgen også Da får jeg time til ordinær ul etterhvert også! Så flink du har vært :D ---------------------------------------------------- I dag har jeg ein særdeles perfekt dag. Mye takket være dere flotte jenter her inne som skriver akkurat hva jeg trenger å høre <3 I dag ringte sjefen og lurte på hvordan det gikk og om jeg kom på jobb i morgen, virka noe blidere i dag når jeg sa jeg hadde plan om å komme i morgen. Ellers har jeg endelig fått kommet meg å tatt HB og urin stix å det etter første kontroll. Hb var på 14 og noe :D beste jeg noen gang har hatt, har tidligere vært blodgiver og var aldri så høyt i Hb da. Og jeg har kun møtt på hyggelige folk når jeg har vært i kontakt med andre. Så alt i alt ein flott dag :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 9. februar 2018 #136 Del Skrevet 9. februar 2018 Vil flere "presentere seg" her inne? 😀 Presentasjonstråd sept/okt 2018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruktfest Skrevet 9. februar 2018 #137 Del Skrevet 9. februar 2018 31 minutter siden, sullå skrev: Vil flere "presentere seg" her inne? 😀 Presentasjonstråd sept/okt 2018 Smart! Har skrevet😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_myyy Skrevet 11. februar 2018 #138 Del Skrevet 11. februar 2018 Hvordan går det med dere? 🤗🤰🏼 Jeg har bestilt meg time til jordmor nå 6/4, men synes det er såååå lenge til! Kan man bestille noe annet tidligere? Type privat UL? Hva annet burde jeg gjøre? Tar tran og folsyre, men noe annet jeg burde tenke på? Er 4+1 i dag, og kjenner ikke noe spesielt til symptomer eller plager, annet enn litt lett murring. Håper alt er normalt og som det skal, synes jeg leser så mye om SA, spesielt så tidlig i svangerskapet, så merker jeg tenker at dette raskt kan gå begge veier.. Skulle faktisk ønske jeg visste mindre enn jeg gjør, da tror jeg ikke man blir like bekymret heller 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 11. februar 2018 #139 Del Skrevet 11. februar 2018 Her går det fint! Jeg har bestilt privat UL 28.2. Da er jeg 7+6. Tenkte å ha litt senere, men det var det tidspunktet som passet best for oss. Har time hos jordmor to dager senere. Venter med å bestille legetime, det vil jeg ha rundt i uke 12. Tror vel omega 3 og folsyre er det viktigste av tabletter? Spis variert, ikke spis for to 😂 Det er helt vanlig å ikke ha så mange symptomer ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plastfolien Skrevet 11. februar 2018 #140 Del Skrevet 11. februar 2018 Går skremmende bra her, 8+0 og nesten ingen symptomer du kan bestille time til tidlig ul, men vær obs på at det koster en del. Vi syns det var verdt det, så har allerede bestilt en til i uke 9+2 Av tabletter tar jeg folsyre + omega 3, + multivitamin. Merket heter vitaplex om jeg ikke tar feil, de inneholder mye vi trenger. Bare pass på så du ikke får for mye av de du ikke skal ha for mye av. Husker ikke i farta hvilke det er, sorry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå