Gå til innhold

September/oktober skravlebøtter


Gakkepus

Anbefalte innlegg

Første time til jordmor. Småttisen gjemmer seg enda for godt for å høre men fikk ein helt annen opplevelse av å være der ein hos legen. Faktisk er jeg rimelig sur på legen nå. Har lavt stoffskifte og det har han ikke nevnt noe om skal følges opp nøye. Så blei tilbake på legekontoret for å be om oppfølging av det. Også blei det svangerskapspermisjon frem til april grunnet kvalmen og jobb i helsevesenet ikke er ein grei kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 6+0 i dag, og tiden går så seeeeeeiiiiiint!:glare: Hadde vært så herlig å i alle fall være kommet til uke ti eller noe... 

Ringte for å bestille første legetime i går, og den er om to uker. Siden jeg er såkalt eldre gravid (hehe), så får jeg jo tilbud om taking av duo-test, og da tar en UL og blodprøver rundt uke 10. Dermed må jeg ha henvisning fra legen min før den tid.

Så nå krysser jeg bare fingrene for at de neste ukene flyr som en vind;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det varierer veldig. Fra uke 8 til uke 12 gikk tiden - til tross for at jeg var og fortsatt er sykmeldt - veldig fort. Jeg ventet på uke 12, nå venter jeg på uke 15. Den typiske venteleken. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gakkepus skrev:

Jeg syns det varierer veldig. Fra uke 8 til uke 12 gikk tiden - til tross for at jeg var og fortsatt er sykmeldt - veldig fort. Jeg ventet på uke 12, nå venter jeg på uke 15. Den typiske venteleken. 

 

Samme erfaring her. Fra positiv test til uke 7-8 gikk det utrolig sakte, og jeg så for meg en evighet til jeg rundet 12 uker. Nå er jeg i uke 14 (13+4) og tenker at herregud, det har jo gått kjempefort :P 

Men fy så hormonell jeg er enkelte dager! Etter uke 11 ble det mye bedre, men om jeg er sliten så går bare alt på tverke. Kan bli både bråsint og sår, og ikke minst grine av ingenting. I dag begynte jeg å gråte av at 12-åringen tilbydde meg en kvart muffins som så så god ut, for jeg ble så glad :fnise: Så kan det gå 4-5 dager igjen der jeg ikke merker noe, før det kommer en slik krise-dag igjen der alt ligger utenpå meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, FrkHumle said:

Samme erfaring her. Fra positiv test til uke 7-8 gikk det utrolig sakte, og jeg så for meg en evighet til jeg rundet 12 uker. Nå er jeg i uke 14 (13+4) og tenker at herregud, det har jo gått kjempefort :P 

Men fy så hormonell jeg er enkelte dager! Etter uke 11 ble det mye bedre, men om jeg er sliten så går bare alt på tverke. Kan bli både bråsint og sår, og ikke minst grine av ingenting. I dag begynte jeg å gråte av at 12-åringen tilbydde meg en kvart muffins som så så god ut, for jeg ble så glad :fnise: Så kan det gå 4-5 dager igjen der jeg ikke merker noe, før det kommer en slik krise-dag igjen der alt ligger utenpå meg. 

Jeg er og veldig hormonell... jeg gråter når jeg ser på TV. Når jeg skriver meldinger med sjefen min (?). Det er helt ekstrmt, og jeg syns veldig synd på mannen min 😃. Det går gjerne noen dager her og, og plutselig skjer det igjen. Hormonbombe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan velge mellom å gå til jordmor eller fastlege for kontroll gjennom svangerskapet. Jeg er så usikker på hva jeg skal velge :klo: hva skal du velge og hvorfor? Hva har du gjort ved evnt. tidligere svangerskap? Og hva er forskjellen på lege og jordmor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, plastfolien skrev:

Man kan velge mellom å gå til jordmor eller fastlege for kontroll gjennom svangerskapet. Jeg er så usikker på hva jeg skal velge :klo: hva skal du velge og hvorfor? Hva har du gjort ved evnt. tidligere svangerskap? Og hva er forskjellen på lege og jordmor? 

Tok annenhver gang lege og jordmor jeg. Synes forskjellen er at hos lege er det kjapt inn - prøver/blodtrykk/hjertelyd, måling - kjapt ut. Hos jordmor testes mye av det samme, men hun tar seg tid til å sitte å prate om forskjellige temaer og svarer på masse spørsmål rundt svangerskap og fødsel. Det er jo spesialfeltet hennes (noe som ikke er tilfelle hos mange fastleger :ler:). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, plastfolien skrev:

Man kan velge mellom å gå til jordmor eller fastlege for kontroll gjennom svangerskapet. Jeg er så usikker på hva jeg skal velge :klo: hva skal du velge og hvorfor? Hva har du gjort ved evnt. tidligere svangerskap? Og hva er forskjellen på lege og jordmor? 

Jeg tenker fastlege de gangene det skal tas blodprøver, og jordmor resten. Med mindre min fastlege er hyggelig å snakke med, og at jeg får svar på det jeg lurer på. Har fastlegen 500 meter hjemmefra, men har aldri møtt henne. Hadde jo vært greit å ha en del kontroller der. Føler uansett at jordmor har bedre tid og kunnskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såå utålmodig for å annonsere nyheten for alle, er 11+2, og har så lyst å fortelle det snart :P når fortalte/skal dere fortelle "alle" om det, typ på facebook? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest

I starten i uke 11 (da trodde vi at jeg var litt lenger, hadde ikke hatt TUL enda) skrev jeg det på Instagram, er ikke så aktiv på Facebook, men tenker å legge ut ultralydbilde der etter vi har vært på OUL 13 april😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang ventet vi til etter uke 12. Da la vi ut et bilde av bilen til samboeren, bilen min og en gåbil parkert mellom oss, også redigerte vi skiltnumrene våre til bursdagen til bilens eier, og satte på et skiltnummer på gåbilen også med termindato. 

 

Denne gangen venter vi til første april med å si noe. Det er jo også bursdagen til minien vi allerede har, så blir morsomt å se om folk tror på oss  (ikke alle som gjorde det i fjor når vi ringte rundt og fortalte nyheten, nemlig :ler:). Vet ikke helt hvordan vi skal formidle det da, må jo bli et eller annet bilde i år og. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest

Kan jo nevne at med første fortalte vi det samme dagen vi fikk positiv test. Jeg visste ikke bedre, men det gikk heldigvis fint til tross for at jeg var i uke 6 eller 7 da vi fortalte det til alle🙊

55 minutter siden, Marimba skrev:

Forrige gang ventet vi til etter uke 12. Da la vi ut et bilde av bilen til samboeren, bilen min og en gåbil parkert mellom oss, også redigerte vi skiltnumrene våre til bursdagen til bilens eier, og satte på et skiltnummer på gåbilen også med termindato. 

 

Denne gangen venter vi til første april med å si noe. Det er jo også bursdagen til minien vi allerede har, så blir morsomt å se om folk tror på oss  (ikke alle som gjorde det i fjor når vi ringte rundt og fortalte nyheten, nemlig :ler:). Vet ikke helt hvordan vi skal formidle det da, må jo bli et eller annet bilde i år og. 

 

Så kreativt!😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Marimba skrev:

Forrige gang ventet vi til etter uke 12. Da la vi ut et bilde av bilen til samboeren, bilen min og en gåbil parkert mellom oss, også redigerte vi skiltnumrene våre til bursdagen til bilens eier, og satte på et skiltnummer på gåbilen også med termindato. 

 

Denne gangen venter vi til første april med å si noe. Det er jo også bursdagen til minien vi allerede har, så blir morsomt å se om folk tror på oss  (ikke alle som gjorde det i fjor når vi ringte rundt og fortalte nyheten, nemlig :ler:). Vet ikke helt hvordan vi skal formidle det da, må jo bli et eller annet bilde i år og. 

 

Omg så innmari kreativt!! Gleder meg til å høre årets påfunn 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange her  venter og venter på uke 12 og fortelle det osv.. samme sak her :) 

Min mormor og oldemor blir oldemor og tippoldemor for første gang så blir ekstra stas å fortelle det der! Ellers har jeg ikke tenkt mye på å legge det ut eller noe, men endrer nok mening på det :P 

Er der noen andre som sliter mye med kvalme? Har vært sykemeldt med det ei stund pga jeg får i meg så lite. Har også ekstremt vondt i hoftene på natta, vekker meg hvertfall 5 ganger og må stå opp noen ganger for å få det til å gå over. Ogsåååå enda en liten ting, det gjør vondt i underlivet dersom vi går lenger tur enn 10-15 min, det er ekstra irriterende pga vi liker å gå tur og har en hund som helst trenger mye aktivitet.  

Måtte bare få blåst ut alt det "fæle" nå, sorry at det ble så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, plastfolien skrev:

Jeg er såå utålmodig for å annonsere nyheten for alle, er 11+2, og har så lyst å fortelle det snart :P når fortalte/skal dere fortelle "alle" om det, typ på facebook? 

Æsj, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det... Jeg legger ingenting ut på facebook lenger, egentlig. Kanskje det blir UL-bildet etter OUL på snapchat-story og instagram. Når jeg er 2. trimester tenker jeg å si det til resten av familien, resten på jobb, og venner. Så da er det jo ikke så mange som bryr seg igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg slet veldig mye med kvalme og oppkast til uke 8, så ga det seg. Nå er jeg 12+4 og kvalmen er verre enn noengang.. trodde det var nå den ga seg, men den gang ei. 

Når det gjelder annonsering så er det kun mamma, svigerfar samt to venninner som vet. Jeg har egentlig ikke hatt noen behov for å annonsere graviditeten, og jeg liker faktisk å holde det litt "skjult " 😊✌

Facebook er helt uaktuelt for vår del. Jeg har så mange bekjente der som jeg egentlig ikke har behov for at de skal vite, dessuten ser jeg ikke helt poenget med å annonsere graviditeten på sosiale media 

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Gakkepus skrev:

Jeg slet veldig mye med kvalme og oppkast til uke 8, så ga det seg. Nå er jeg 12+4 og kvalmen er verre enn noengang.. trodde det var nå den ga seg, men den gang ei. 

Når det gjelder annonsering så er det kun mamma, svigerfar samt to venninner som vet. Jeg har egentlig ikke hatt noen behov for å annonsere graviditeten, og jeg liker faktisk å holde det litt "skjult " 😊✌

Facebook er helt uaktuelt for vår del. Jeg har så mange bekjente der som jeg egentlig ikke har behov for at de skal vite, dessuten ser jeg ikke helt poenget med å annonsere graviditeten på sosiale media 

Oi.. tar du noe tabletter for Det? Ingefærte har hjulpet litt her hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mommy26 said:

Oi.. tar du noe tabletter for Det? Ingefærte har hjulpet litt her hvertfall :)

Nei, jeg gjør ikke det. Kjøpte noe på apoteket, men det viste seg at jeg ikke kan ta det likevel pga graviditeten... 
Ingefær med sitron har virkelig vært noe fantastisk, og jeg har aldri drukket så mye ingefærte i mitt liv!! :fnise: Sitronvann med isbiter har også hjulpet faktisk, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gakkepus skrev:

Nei, jeg gjør ikke det. Kjøpte noe på apoteket, men det viste seg at jeg ikke kan ta det likevel pga graviditeten... 
Ingefær med sitron har virkelig vært noe fantastisk, og jeg har aldri drukket så mye ingefærte i mitt liv!! :fnise: Sitronvann med isbiter har også hjulpet faktisk, 

Her og. Te er nødvendig for å klare seg :P Åh det må eg prøve !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...