Gå til innhold

September/oktober skravlebøtter


Gakkepus

Anbefalte innlegg

1 time siden, Mommy26 skrev:

Det visste jeg ikke. Godt å vite :) er på min mors side det er tvillinger. 

Da har dere sjanse! 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fruktfest

Har endelig hatt første ultralyden! Ble satt litt tilbake, men tar det med en klype salt frem til OUL ettersom det er så lett å bomme med målene såpass tidlig. Skjedde det samme med første, men hun kom én dag etter menstermin og fikk full score samt at alt så bra ut rundt. 11+2 fant han ut, ut ifra målene i sta, men alt så bare bra ut - det er det viktigste♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg melde meg inn her! :-) Er gravid med nummer tre, i uke 5+0 i dag. Termin er 24. oktober. Jentene mine er 1,5 og 3 år, så dette blir tre tette! Kjekt med terminklubb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, SmileyLovise skrev:

Har endelig hatt første ultralyden! Ble satt litt tilbake, men tar det med en klype salt frem til OUL ettersom det er så lett å bomme med målene såpass tidlig. Skjedde det samme med første, men hun kom én dag etter menstermin og fikk full score samt at alt så bra ut rundt. 11+2 fant han ut, ut ifra målene i sta, men alt så bare bra ut - det er det viktigste♥

Så bra at alt så bra ut :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Rosenrød skrev:

Da vil jeg melde meg inn her! :-) Er gravid med nummer tre, i uke 5+0 i dag. Termin er 24. oktober. Jentene mine er 1,5 og 3 år, så dette blir tre tette! Kjekt med terminklubb:)

Velkommen 😁 Jeg har termin 20. oktober, så da er vi ganske likt!

Så dere skrev ang flyreise... Jeg skal på en laaaang flytur når jeg er rundt uke 20/21, jeg tror jeg kommer til å ha støttestrømper. Flyreisen er på 14 timer 😱 Hadde bestilt tur før jeg visste at jeg var gravid.. Håper det går bra 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lille_myyy skrev:

Velkommen 😁 Jeg har termin 20. oktober, så da er vi ganske likt!

Så dere skrev ang flyreise... Jeg skal på en laaaang flytur når jeg er rundt uke 20/21, jeg tror jeg kommer til å ha støttestrømper. Flyreisen er på 14 timer 😱 Hadde bestilt tur før jeg visste at jeg var gravid.. Håper det går bra 😬

På en så lang flytur ville jeg også hatt støttestrømper. Tipper flyturen går helt fint jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, SmileyLovise skrev:

Har endelig hatt første ultralyden! Ble satt litt tilbake, men tar det med en klype salt frem til OUL ettersom det er så lett å bomme med målene såpass tidlig. Skjedde det samme med første, men hun kom én dag etter menstermin og fikk full score samt at alt så bra ut rundt. 11+2 fant han ut, ut ifra målene i sta, men alt så bare bra ut - det er det viktigste♥

Det er forståelig at du er bekymret. Legen min sa forrige gang at det varier veldig spesielt så tidlig i svangerskapet, og det hender at det er 2 ukers forskjell. Det er selvsagt leit når det skjer, og jeg hadde blitt bekymret selv, men det er mange som blir satt tilbake eller frem. De siste gangene har jeg blitt satt tilbake 2 dager for å bli satt frem 2 dager. Prøv å tenke poitivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har begynt å tenke på fordeling av permisjon? Jeg hadde det, helt til forslaget om 15 uker pappaperm kom opp. Nå ble jeg bare forvirra igjen :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, plastfolien skrev:

Noen her som har begynt å tenke på fordeling av permisjon? Jeg hadde det, helt til forslaget om 15 uker pappaperm kom opp. Nå ble jeg bare forvirra igjen :klo:

Ja, jeg tenker på det ganske ofte. Håper at de snart bestemmer seg for hvordan fordelingen skal være! Jeg vil gjerne være hjemme fra permisjonen starter og ut hele neste skoleår. Ser ut som om jeg må ta noen uker ulønnet permisjon for å få det til å gå opp - hvis forslaget går gjennom. Mulig at det går hvis vi tar 80% lønn. Vi må regne på det, og se hva vi taper minst penger på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sullå skrev:

Ja, jeg tenker på det ganske ofte. Håper at de snart bestemmer seg for hvordan fordelingen skal være! Jeg vil gjerne være hjemme fra permisjonen starter og ut hele neste skoleår. Ser ut som om jeg må ta noen uker ulønnet permisjon for å få det til å gå opp - hvis forslaget går gjennom. Mulig at det går hvis vi tar 80% lønn. Vi må regne på det, og se hva vi taper minst penger på...

Samme her...blir det 15 uker er jeg tilbake i jobb i midten av mai. Hadde det vært 10, hadde jeg vært tilbake 10-11 juni og tatt ulønnet frem til skoleslutt samme mnd, blitt hjemme frem til skolestart OGSÅ kunne pappa tatt sin del i aug. 

Håper vi snart får svar, jeg hater å gå å vente på sånn. Liker å ha planene klare 🙉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste med den 80% er jo at plutselig risikerer man at mye av den går bort i nettopp sommerferien, og det er jo også bortkastet. Men det er vanskelig ja. Håper ikke de endrer permisjonen. Min ble jo født tre uker før tidlig forrige gang. Skjer det denne gangen og risikerer jeg jo å måtte begynne å jobbe når hun er 6-7 måneder. Det er litt for tidlig med tanke på amming synes nå jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Marimba skrev:

Eneste med den 80% er jo at plutselig risikerer man at mye av den går bort i nettopp sommerferien, og det er jo også bortkastet. Men det er vanskelig ja. Håper ikke de endrer permisjonen. Min ble jo født tre uker før tidlig forrige gang. Skjer det denne gangen og risikerer jeg jo å måtte begynne å jobbe når hun er 6-7 måneder. Det er litt for tidlig med tanke på amming synes nå jeg... 

Ja, kjipt å få 80% lønn når det uansett er ferie. Får vel chatte med Nav når jeg vet hvordan det blir med fordelingen.. Tenk på de som har termin i juli da, det nærmer seg faktisk. Så irriterende å ikke vite hvordan det blir?

Vet dere når de har tenkt å bestemme seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sullå skrev:

Ja, kjipt å få 80% lønn når det uansett er ferie. Får vel chatte med Nav når jeg vet hvordan det blir med fordelingen.. Tenk på de som har termin i juli da, det nærmer seg faktisk. Så irriterende å ikke vite hvordan det blir?

Vet dere når de har tenkt å bestemme seg?

Ja, veldig kjipt med 80% lønn når det likevel er ferie ja. Å, har nav chattefunksjon? Det høres bra ut! Mye lettere enn å lese seg frem i jungelen av artikler. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, plastfolien skrev:

I følge denne artikkelen er det visst allerede vedtatt 14 uker pappaperm?? https://www.nrk.no/norge/na-vil-regjeringen-oke-pappapermen-1.13869725

OK, så fra juli er det 14 uker til pappa, hvis de ikke bestemmer seg for å øke anfall uker mer? Synes det er frustrerende at de endrer i hytt og pine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sullå skrev:

OK, så fra juli er det 14 uker til pappa, hvis de ikke bestemmer seg for å øke anfall uker mer? Synes det er frustrerende at de endrer i hytt og pine..

Virker sånn.. da er det bare å begynne å legge kabalen 🙉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hatt 80% i de to første permisjonene, men kommer til å gå for 100% nå, og heller ta et par måneder ulønnet, da vi taper endel økonomisk på å ta 80. Kjenner jeg blir litt irritert på politikerne som skal legge seg oppi fordeling av permisjon, det hadde vært så mye greiere om familiene kunne ha bestemt dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Rosenrød skrev:

Jeg ser forresten at på NAV sine sider, står det fremdeles at far har rett på 10 uker...

Ja. Jeg trodde egentlig det var sånn at regjeringen hadde vedtatt det, men at det må opp i Stortinget før det trer i kraft. 

 

Synes det er veldig merkelig å vedta en sånn endring så raskt. Hadde det vært fra årsskiftet eller noe hadde vært litt greiere, men når vi som er gravide nå går og ikke vet hvordan permisjonen vår om noen få måneder kommer til å bli, så blir det et ekstra stressmoment man egentlig ikke trenger som gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Marimba skrev:

Ja. Jeg trodde egentlig det var sånn at regjeringen hadde vedtatt det, men at det må opp i Stortinget før det trer i kraft. 

 

Synes det er veldig merkelig å vedta en sånn endring så raskt. Hadde det vært fra årsskiftet eller noe hadde vært litt greiere, men når vi som er gravide nå går og ikke vet hvordan permisjonen vår om noen få måneder kommer til å bli, så blir det et ekstra stressmoment man egentlig ikke trenger som gravid. 

Helt enig! Er det noe vi ikke trenger oppi dette, så er det stress!:angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...