Gå til innhold

September/oktober skravlebøtter


Gakkepus

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, plastfolien said:

Samme som meg. Merker du noe forskjell fra før du ble gravid?

Jeg gjør det, dessverre. Har på følelsen at denne våren/sommeren kommer til å bli et rent helvete. Skal til legen på torsdag for å diksutere litt ang., videre oppfølging samt medisiner. 

Får bare lyst til å stenge meg inne fra omverden når jeg tenker på hvor grusomt det kommer til å bli. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Gakkepus skrev:

Jeg gjør det, dessverre. Har på følelsen at denne våren/sommeren kommer til å bli et rent helvete. Skal til legen på torsdag for å diksutere litt ang., videre oppfølging samt medisiner. 

Får bare lyst til å stenge meg inne fra omverden når jeg tenker på hvor grusomt det kommer til å bli. :klem:

Samme her. Blir uvel bare av tanken på pollensesongen :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt astma tidligere, merker heldigvis ikke noe til den nå. Men har også allergi, reagerer blant anna noe på hamsterne våre fra tid til anna. Nå merker jeg derimot mye mer til de. Men satser på det gir seg etter graviditeten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest
47 minutter siden, Meley skrev:

Har hatt astma tidligere, merker heldigvis ikke noe til den nå. Men har også allergi, reagerer blant anna noe på hamsterne våre fra tid til anna. Nå merker jeg derimot mye mer til de. Men satser på det gir seg etter graviditeten. 

Kjenner meg mer igjen i denne, hehe. Astma tidligere, men allergien merker jeg mer til når jeg er gravid enn når jeg ikke er det. Var sånn med første og..😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, plastfolien said:

Samme her. Blir uvel bare av tanken på pollensesongen :bond:

Anbefaler pollenvarslingen.no :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt annet tema, men opplever dere at livmoren kjennes litt øm? De siste dagene har magen vist seg mye mer, og den er øm på den sider hvor lille er. Jeg har spurt legen, og han sier det er helt normalt, men det er litt ubehagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Gakkepus skrev:

Litt annet tema, men opplever dere at livmoren kjennes litt øm? De siste dagene har magen vist seg mye mer, og den er øm på den sider hvor lille er. Jeg har spurt legen, og han sier det er helt normalt, men det er litt ubehagelig. 

Har ikke opplevd det enda. Gruer meg til jeg ikke kan sove på magen lenger :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest
11 minutter siden, plastfolien skrev:

Noen som vet om denne har både bag og sportsdel, eller bare bagdel? 

https://www.rudo.no/nettbutikk-vogner-kombivogner/emmaljunga-classic-kombivogn?ml1=548&ml2=560

Som man ser på bildet er bagen bare satt oppi sportsdelen. Visste ikke at Emmaljunga hadde slike vogner😋 Virker som om man får med bagen også ut ifra beskrivelsen i alle fall.

Endret av fruktfest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, fruktfest skrev:

Som man ser på bildet er bagen bare satt oppi sportsdelen. Visste ikke at Emmaljunga hadde slike vogner😋 Virker som om man får med bagen også ut ifra beskrivelsen i alle fall.

Ja når du sier det så ser jeg det. Hmm, den virker jo som et godt alternativ til de ellers svindyre emmaljunga syns jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest
4 minutter siden, plastfolien skrev:

Ja når du sier det så ser jeg det. Hmm, den virker jo som et godt alternativ til de ellers svindyre emmaljunga syns jeg :fnise:

Ja absolutt!

Hadde en slik vogn bare i Simo den første tiden med datteren vår. Vi endte opp med ny Emmaljunga da, da hun skulle over i sportsdelen (9000kr bare for vogn med sportsdelen!!), ettersom den til Simo var så hard fordi den var noen år gammel og litt slitt. Var aldri noe problem med løsningen med bagen oppi sportsdelen, faktisk ganske praktisk. Når vi skulle trille for å besøke folk var det bare å ta tak i håndtakene og dra med seg bagen inn og la vognen stå ute imens. Sportsdelen til vognen du linket til (ut ifra det lille man kan se i alle fall) ligner veldig på Emmaljunga Super Nitro som vi har, og den sitter datteren vår kjempe fint i. God plass til vognpose, teppe over om man vil, kosedyr om ungen liker å ha med seg det, og tingene ramler ikke så lett ut av vognen, med mindre den lille hiver det ut da, hehe.

Synes den var skikkelig fin, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, fruktfest skrev:

Ja absolutt!

Hadde en slik vogn bare i Simo den første tiden med datteren vår. Vi endte opp med ny Emmaljunga da, da hun skulle over i sportsdelen (9000kr bare for vogn med sportsdelen!!), ettersom den til Simo var så hard fordi den var noen år gammel og litt slitt. Var aldri noe problem med løsningen med bagen oppi sportsdelen, faktisk ganske praktisk. Når vi skulle trille for å besøke folk var det bare å ta tak i håndtakene og dra med seg bagen inn og la vognen stå ute imens. Sportsdelen til vognen du linket til (ut ifra det lille man kan se i alle fall) ligner veldig på Emmaljunga Super Nitro som vi har, og den sitter datteren vår kjempe fint i. God plass til vognpose, teppe over om man vil, kosedyr om ungen liker å ha med seg det, og tingene ramler ikke så lett ut av vognen, med mindre den lille hiver det ut da, hehe.

Synes den var skikkelig fin, jeg :)

Tuuusen takk for et veldig godt og utfyllende svar! Det var til stor hjelp for en forvirret førstegangsgravid i denne vognjungelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere! Ny her i denne gruppa :)

Er litt på leting etter noen som har startet en termingruppe for oss med termin i oktober på facebook? Ønsker å forsatt holde det hemmelig litt til, og de fleste av disse gruppene er jo forsatt "hemmelige" og kan derfor ikke finne dem med mindre man kjenner andre som er der inne. Anyone? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest
21 minutter siden, plastfolien skrev:

Tuuusen takk for et veldig godt og utfyllende svar! Det var til stor hjelp for en forvirret førstegangsgravid i denne vognjungelen :)

Bare hyggelig. Er virkelig ikke enkelt å finne vogn nei.. Husker det fra da vi skulle ha vogn til datteren vår, og nå fikk nok en gang erfare det nå som vi skulle ha søskenvogn, hehe. Fikk den i posten i dag, faktisk, og den virker veldig fin den, men så STOR!:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har noen av dere andre førstegangs fødende her inne begynt å kjenne liv? I hodet så innbiller jeg meg at jeg kjente noe i dag, nesten som noe strøk meg på innsida, litt på skrå ned fra navlen på eine sia. Men mener også å ha lest at det ikke er mulig å kjenne noe før enda fleire uker...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest
17 minutter siden, Sjokopops skrev:

Hei dere! Ny her i denne gruppa :)

Er litt på leting etter noen som har startet en termingruppe for oss med termin i oktober på facebook? Ønsker å forsatt holde det hemmelig litt til, og de fleste av disse gruppene er jo forsatt "hemmelige" og kan derfor ikke finne dem med mindre man kjenner andre som er der inne. Anyone? 

Meld deg inn i en termingruppe for august/september/oktober ish, og hør med noen der om de er med i en for kun oktober! Sett flere spørre om det (termingruppe for en spesiell måned) i juli/august/september gruppa som jeg er med i og som har blitt invitert til hemmelige grupper på den måten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest
2 minutter siden, Meley skrev:

Har noen av dere andre førstegangs fødende her inne begynt å kjenne liv? I hodet så innbiller jeg meg at jeg kjente noe i dag, nesten som noe strøk meg på innsida, litt på skrå ned fra navlen på eine sia. Men mener også å ha lest at det ikke er mulig å kjenne noe før enda fleire uker...

Hvor langt er du på vei?:)

Kjente et bittelite dult, akkurat som et svakt, svakt knips helt nederst i magen da jeg var i uke 16-17 med første <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 minutter siden, fruktfest skrev:

Meld deg inn i en termingruppe for august/september/oktober ish, og hør med noen der om de er med i en for kun oktober! Sett flere spørre om det (termingruppe for en spesiell måned) i juli/august/september gruppa som jeg er med i og som har blitt invitert til hemmelige grupper på den måten:)

Ja om jeg ikke skulle komme over noen som er med i grupper her så er vel det neste løsning, men ønsker ikke melde meg inn der enda da det er åpent for alle å se hvem som er medlem, og jeg ikke har fått annonsert nyheten til alle selv enda (og ikke ønsker at det skal være så offentlig det på en stund til) 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...