Gå til innhold

September/oktober skravlebøtter


Gakkepus

Anbefalte innlegg

4 hours ago, fruktfest said:

Hvordan går det med dere?

Flere som sliter i varmen?😰

Jeg sliter veldig! Jeg er hoven, sliten, trøtt, svett....kunne ikke følt meg mer fresh. Jeg gleder meg så sinnsykt til kjøligere temperatur. 

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, 30 grader her hjemme er ikke noe for meg... Jobber et sted uten ventilasjon eller lignende, og det er fælt! Ikke mye bedre temperatur hjemme, men i kjelleren er det OK... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, fruktfest skrev:

Hvordan går det med dere?

Flere som sliter i varmen?😰

Formen er egentlig veldig fin, jeg bare sliter voldsomt i varmen nå 😱 tør ikke si for høyt at jeg ønsker meg skyer og regn en periode nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det motsatt. Jeg har alltid slitt i varmen tidligere, og med rødt hår og hvit hud har jeg også tålt sola særdeles dårlig, derfor har jeg grudd meg til å være gravid om sommeren. Men nå går det overraskende bra altså! Matlysten er riktignok borte da, men jeg får da pressa i meg litt vannmelon .

 

Må være forrige graviditet som har satt sine spor på en eller annen måte, og plutselig gjort meg mer motstandsdyktig mot sol 😎

 

Har dere fått terminbekreftelse og begynt å søke om permisjon og foreldrepenger enda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest

Hah uff.. Akkurat nå tror jeg det hadde vært godt for både mennesker og natur med litt regn. Litt over 30 i skyggen, får det ikke kaldere enn 28 inne, så har jeg ikke vært slapp og sliten tidligere i svangerskapet så er jeg det i alle fall nå. Har til og med vært så ille til tider at jeg har satt meg i bassenget til datteren min, et sånt bitte lite basseng🙊

Krysser fingrene for at vi får beholde finværet, men kanskje får bittelitt kjøligere temperaturer fremover😋

18 minutter siden, Marimba skrev:

 Har dere fått terminbekreftelse og begynt å søke om permisjon og foreldrepenger enda? 

Skal søke engangsstønad da, men er ikke 26 fullgåtte før til mandag, så da får jeg bekreftelse når jeg har kontroll hos legen to uker etter det igjen😋 Skal bli godt å få gjort det og😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, fruktfest skrev:

 

Skal søke engangsstønad da, men er ikke 26 fullgåtte før til mandag, så da får jeg bekreftelse når jeg har kontroll hos legen to uker etter det igjen😋 Skal bli godt å få gjort det og😊

Jepp. Jeg er heller ikke 26 fullgåtte (er vel 24+4 eller noe sånt), men fikk allikevel av jordmor for en uke siden som hun fremdaterte. Bare for å ha det på plass før alle begynner å ta ut ferie og greier. Skal uansett ikke sende den inn for tidlig, det er jo oppskrift på avslag og lengre saksbehandling, men så fort jeg er 26 fullgåtte så svusj avgårde til Nav. Siden jeg skal bytte jobb nå ser jeg for meg at det blir krøll med både sykepenger og foreldrepenger, så da er det hvertfall greit å ha søkt så tidlig som mulig (selv om søknaden min tok 48 timer å behandle forrige gang! (Bank i bordet)). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fruktfest
3 minutter siden, Marimba skrev:

Jepp. Jeg er heller ikke 26 fullgåtte (er vel 24+4 eller noe sånt), men fikk allikevel av jordmor for en uke siden som hun fremdaterte. Bare for å ha det på plass før alle begynner å ta ut ferie og greier. Skal uansett ikke sende den inn for tidlig, det er jo oppskrift på avslag og lengre saksbehandling, men så fort jeg er 26 fullgåtte så svusj avgårde til Nav. Siden jeg skal bytte jobb nå ser jeg for meg at det blir krøll med både sykepenger og foreldrepenger, så da er det hvertfall greit å ha søkt så tidlig som mulig (selv om søknaden min tok 48 timer å behandle forrige gang! (Bank i bordet)). 

Legen min sa de hadde så mye dårlige erfaringer med å skrive sånt for tidlig, så han ville helst vente. Har hatt han siden jeg var veldig liten, så han kjenner meg godt og sa han kunne hvis det var helt krise liksom, men det er det jo for så vidt ikke. Ikke for min del i alle fall. Behandlingstiden var så kort sist, og nå skal man omtrent få svar med en gang leste jeg for noen måneder siden(?).

Hehe, aner ikke hvordan det er med sykepenger, foreldrepenger og permisjon (gikk siste året på videregående da jeg ble gravid med første, og er fremdeles hjemme med henne før hun skal begynne i barnehagen i august, så har ikke opparbeidet meg noe der), men kan tenke meg det skal bli godt å få det unnagjort så tidlig som mulig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere her som ikke får lagt inn desimaler på egen vekt i appen preglife?🤔 det fungerte hos meg helt frem til for to uker siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2018 den 16.27, plastfolien skrev:

Er det flere her som ikke får lagt inn desimaler på egen vekt i appen preglife?🤔 det fungerte hos meg helt frem til for to uker siden. 

Appen fungere som den skal her hos meg, registrerte senest igår 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokomilkshake

Fruktfest her✋🏼

Slettet brukeren min fordi jeg følte at jeg hadde begynt å bruke i overkant mye tid her, men så er det jo så kjekt å kunne spørre og snakke med folk her oog🙈

Like lite kreativt brukernavn som sist da. Sjokolademilkshake er med andre ord noe jeg fint kunne drukket hver dag for tiden.. Prøver å begrense meg da, er jo ikke akkurat det sunneste.

Noe dere er «avhengig» av for tiden?😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/12/2018 at 8:42 PM, Sjokomilkshake said:

Fruktfest her✋🏼

Slettet brukeren min fordi jeg følte at jeg hadde begynt å bruke i overkant mye tid her, men så er det jo så kjekt å kunne spørre og snakke med folk her oog🙈

Like lite kreativt brukernavn som sist da. Sjokolademilkshake er med andre ord noe jeg fint kunne drukket hver dag for tiden.. Prøver å begrense meg da, er jo ikke akkurat det sunneste.

Noe dere er «avhengig» av for tiden?😋

Jeg har egentlig ikke så mye matlyst for tiden, men plutselig elsker jeg brød med smør.  Jeg har aldri likt smør. 😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken form har magene deres? :) (Vært oppe og kastet opp, derfor innlegg midt på natten) 

Sitter her og synes dette er så rart. Da jeg fikk forrige barn hadde jeg lav, rund og bred mage (jente). Nå er magen høy og spiss! Venter gutt. Litt kjedelig, for jeg har jo så mye løshud nederst etter forrige barn, og så blir det ikke engang fylt ut nå! Hadde håpet at denne huden skulle bli nyttig igjen, men nå er det magemusklene over navelen som har delt seg, og ser ut som det snart popper frem strekkmerker der også. Har delen under navelen full av strekkmerker fra forrige gang :p 

Trodde ikke det gikk ann å bære så forskjellig, kjenner ikke igjen magen i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, FrkHumle said:

Hvilken form har magene deres? :) (Vært oppe og kastet opp, derfor innlegg midt på natten) 

Sitter her og synes dette er så rart. Da jeg fikk forrige barn hadde jeg lav, rund og bred mage (jente). Nå er magen høy og spiss! Venter gutt. Litt kjedelig, for jeg har jo så mye løshud nederst etter forrige barn, og så blir det ikke engang fylt ut nå! Hadde håpet at denne huden skulle bli nyttig igjen, men nå er det magemusklene over navelen som har delt seg, og ser ut som det snart popper frem strekkmerker der også. Har delen under navelen full av strekkmerker fra forrige gang 😛

Trodde ikke det gikk ann å bære så forskjellig, kjenner ikke igjen magen i det hele tatt!

Er litt usikker på hvordan magen min er, jeg. Den er vel rund, ganske lav og spiss nede? Aner ikke. Tar et bilde senere og poster her, jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, FrkHumle skrev:

Hvilken form har magene deres? :) (Vært oppe og kastet opp, derfor innlegg midt på natten) 

Sitter her og synes dette er så rart. Da jeg fikk forrige barn hadde jeg lav, rund og bred mage (jente). Nå er magen høy og spiss! Venter gutt. Litt kjedelig, for jeg har jo så mye løshud nederst etter forrige barn, og så blir det ikke engang fylt ut nå! Hadde håpet at denne huden skulle bli nyttig igjen, men nå er det magemusklene over navelen som har delt seg, og ser ut som det snart popper frem strekkmerker der også. Har delen under navelen full av strekkmerker fra forrige gang 😛

Trodde ikke det gikk ann å bære så forskjellig, kjenner ikke igjen magen i det hele tatt!

Min mage sitter ganske lavt :) Venter gutt. De som får vite kjønnet sier ofte: "Ja, det kan jeg se!" 

23+2Screenshot_20180616-110614_Gallery.thumb.jpg.f346191b7fdadd2374cf09fe2a82798f.jpg

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sullå skrev:

Min mage sitter ganske lavt :) Venter gutt. De som får vite kjønnet sier ofte: "Ja, det kan jeg se!" 

23+2Screenshot_20180616-110614_Gallery.thumb.jpg.f346191b7fdadd2374cf09fe2a82798f.jpg

Moro å se! Min mage ser ut som din, bare opp ned :) Altså, jeg har spissen ut ca 5 cm over navelen! Føles så rart, siden jeg bar magen Veldig lavt forrige gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, FrkHumle skrev:

Hvilken form har magene deres? :) (Vært oppe og kastet opp, derfor innlegg midt på natten) 

Sitter her og synes dette er så rart. Da jeg fikk forrige barn hadde jeg lav, rund og bred mage (jente). Nå er magen høy og spiss! Venter gutt. Litt kjedelig, for jeg har jo så mye løshud nederst etter forrige barn, og så blir det ikke engang fylt ut nå! Hadde håpet at denne huden skulle bli nyttig igjen, men nå er det magemusklene over navelen som har delt seg, og ser ut som det snart popper frem strekkmerker der også. Har delen under navelen full av strekkmerker fra forrige gang 😛

Trodde ikke det gikk ann å bære så forskjellig, kjenner ikke igjen magen i det hele t

Her er min mage, jeg er 24+5 og venter en liten gutt :) Magen synes ikke bakfra i det hele tatt og ikke så mye forfra, men fra siden er den jo godt synlig, så jeg antar den er ganske spiss? 

B58ACEC3-D2CD-433D-AAA8-05AF722C9906.jpeg

Endret av l86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, FrkHumle skrev:

Moro å se! Min mage ser ut som din, bare opp ned :) Altså, jeg har spissen ut ca 5 cm over navelen! Føles så rart, siden jeg bar magen Veldig lavt forrige gang. 

Han ligger ganske lavt. De fleste bevegelsene er under eller ved navlen. Kun de siste ukene har jeg kjent litt på spark høyere oppe, men stort sett er det langt nede. Har kjent ham siden i uke 15, så det er tydelig at han trives der nede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, l86 skrev:

Her er min mage, jeg er 24+5 og venter en liten gutt :) Magen synes ikke bakfra i det hele tatt og ikke så mye forfra, men fra siden er den jo godt synlig, så jeg antar den er ganske spiss? 

B58ACEC3-D2CD-433D-AAA8-05AF722C9906.jpeg

Synes din ser rund ut jeg :) Men nå kan det hende den spisser seg etterhvert da. Min har bare blitt spissere og spissere, uke 29 nå :) 

25 minutter siden, sullå skrev:

Han ligger ganske lavt. De fleste bevegelsene er under eller ved navlen. Kun de siste ukene har jeg kjent litt på spark høyere oppe, men stort sett er det langt nede. Har kjent ham siden i uke 15, så det er tydelig at han trives der nede!

Jeg har kun spark oppover, mot ribbeina. Kjenner hodet kommer ned på blæra mi innimellom, og antakelig noen hender der, men spark under navle-høyde har jeg ikke kjent på mange uker. Litt moro at det kan være så forskjellig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, FrkHumle skrev:

Synes din ser rund ut jeg :) Men nå kan det hende den spisser seg etterhvert da. Min har bare blitt spissere og spissere, uke 29 nå :) 

Jeg har kun spark oppover, mot ribbeina. Kjenner hodet kommer ned på blæra mi innimellom, og antakelig noen hender der, men spark under navle-høyde har jeg ikke kjent på mange uker. Litt moro at det kan være så forskjellig :) 

Ja, det er nok riktig, rund og smal i bredden :) kan godt være den spisser seg mer til etterhvert ja, spennende å følge med på! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...