Gå til innhold

September/oktober skravlebøtter


Gakkepus

Anbefalte innlegg

Okei! Men da tenker jeg det holder med tran og folsyre 😊

Okei, skal søke litt rundt å se hva som står. Vi har bestemt oss for å gjøre det, har ikke noe å si om det koster så mye 🙄 Takk for svar 😁

I dag har jeg vært humørsyk og trøtt, så merker at det er noe som «er» der 😁

Hvordan er det ukene regnes forresten? Det står at jeg er 4+2, er jeg da i graviditetsuke 4 eller 5? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, lille_myyy skrev:

Okei! Men da tenker jeg det holder med tran og folsyre 😊

Okei, skal søke litt rundt å se hva som står. Vi har bestemt oss for å gjøre det, har ikke noe å si om det koster så mye 🙄 Takk for svar 😁

I dag har jeg vært humørsyk og trøtt, så merker at det er noe som «er» der 😁

Hvordan er det ukene regnes forresten? Det står at jeg er 4+2, er jeg da i graviditetsuke 4 eller 5? ☺️

Du er 4 fullgåtte uker, men har begynt på din 5. uke. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest

Eeer så sliten av å konstant være kvalm og henge over doen eller ei bøtte.... Hadde en veldig fin dag bare for et par dager siden og tenkte at nå, nå er vi kommet såpass langt at kvalmen avtar, men dagen etter slo den til så fort jeg åpnet opp øynene om morgenen og den har vært her siden..😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SmileyLovise skrev:

Eeer så sliten av å konstant være kvalm og henge over doen eller ei bøtte.... Hadde en veldig fin dag bare for et par dager siden og tenkte at nå, nå er vi kommet såpass langt at kvalmen avtar, men dagen etter slo den til så fort jeg åpnet opp øynene om morgenen og den har vært her siden..😖

Æsj, så slitsomt med den kvalmen! Det er faktisk det værste :grine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sullå skrev:

Du er 4 fullgåtte uker, men har begynt på din 5. uke. :)

Takk 😊 Sto så mye forskjellig på appene.

Huff, så kjedelig med kvalme 🤢 Har du vært kvalm i mange uker allerede? Håper det går raskt over 💐 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest

Husker kvalmen som det aller verste sist svangerskap og😅

Det startet skikkelig rundt 6+0, er nå 11+4. Moren min og mannen min mener det sikkert vil forsvinne litt etter at jeg har fått vært på tidlig ultralyd om 9 dager og sett at alt (forhåpentligvis) er bra. Hørte hjertet slå senest i går med doppler, men er så engstelig for at det skal være noe annet galt😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har faktisk hørt at kvalme egentlig er et godt tegn, hvis det er en fattig trøst? 🤗 Som oftest er jo ting normalt, og utviklingen går som den skal. Det er mer normalt å føde en velskapt og flott normalutviklet barn, enn at det er noe som skjer. 

Men forstår det er slitsomt, spesielt hvis du ikke får i deg noe mat? Huff, og jeg tenker også alt mulig krisetanker, men prøver å berolige meg selv med statistikk 😅 Som oftest går det bra ❤️👶🏻💙

Jeg lurte på enda en ting.. Men pleier å trene styrketrening. Leste noe om at man burde være forsiktig med tunge løft allerede tidlig i svangerskapet?

Alle disse nye bekymringene... 🤔😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh jeg har skikkelig vondt i korsryggen, 8+1 i dag. Flere som kjenner til det? Den kjennes liksom støl/sliten🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lille_myyy skrev:

Jeg lurte på enda en ting.. Men pleier å trene styrketrening. Leste noe om at man burde være forsiktig med tunge løft allerede tidlig i svangerskapet?

Alle disse nye bekymringene... 🤔😅

 

Jeg mener å ha lest at man kan trene som før, så lenge det ikke er ubehagelig. Du skal kunne ta 12 repetisjoner uten å "dø" 😂 Målet med treningen bør vel være å holde formen, vedlikeholdstrening, og ikke å øke i vekter under graviditeten. Har ikke kilder, så det er mulig at jeg tar feil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, sullå skrev:

Jeg mener å ha lest at man kan trene som før, så lenge det ikke er ubehagelig. Du skal kunne ta 12 repetisjoner uten å "dø" 😂 Målet med treningen bør vel være å holde formen, vedlikeholdstrening, og ikke å øke i vekter under graviditeten. Har ikke kilder, så det er mulig at jeg tar feil! 

Ja har ikke funnet noe tydelig forskning på dette selv heller, men det høres fornuftig ut ☺️ 

Skal på trening sammen med ei venninne, og vi bruker å løfte ganske tungt (få rep). Jeg får bare skylde på at jeg har vondt i ryggen eller noe slikt 😁 Kroppen har faktisk «automatisk» stoppet når anstrengelsen har blitt for stor på trening i det siste. Kroppen er bare så fascinerende 🙏🏼❤️

Ellers har jeg bestilt tidlig UL den 7/3, da er jeg 7+5, i 8 graviditetsuke. Håper det ikke er for tidlig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lille_myyy skrev:

Ja har ikke funnet noe tydelig forskning på dette selv heller, men det høres fornuftig ut ☺️ 

Skal på trening sammen med ei venninne, og vi bruker å løfte ganske tungt (få rep). Jeg får bare skylde på at jeg har vondt i ryggen eller noe slikt 😁 Kroppen har faktisk «automatisk» stoppet når anstrengelsen har blitt for stor på trening i det siste. Kroppen er bare så fascinerende 🙏🏼❤️

Ellers har jeg bestilt tidlig UL den 7/3, da er jeg 7+5, i 8 graviditetsuke. Håper det ikke er for tidlig 😊

Jeg var i uke 6+6, da fikk jeg sett (og hørt) at hjertet slo, så du får nok vite litt mer når du er 7+5 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, plastfolien skrev:

Gosh jeg har skikkelig vondt i korsryggen, 8+1 i dag. Flere som kjenner til det? Den kjennes liksom støl/sliten🙄

Jeg får vondt i korsryggen de dagene jeg går 10.000+ skritt. Ikke ellers, foreløpig i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt til det med vondt i korsryggen ja. Slitt meddet nesten sia positiv test. Men virker å blitt likere nå, 9 +4. Men halsbrann derimot kommer meir og meir :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Meley skrev:

Kjenner godt til det med vondt i korsryggen ja. Slitt meddet nesten sia positiv test. Men virker å blitt likere nå, 9 +4. Men halsbrann derimot kommer meir og meir :fnise:

Æsj den halsbrannen kjenner jeg også! Mest på kvelden når jeg legger meg ned. Det er ekkelt ass :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen flere her som har støl magemuskulatur uten å ha trent magen? Eller trent noe forøvrig:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest
Akkurat nå, plastfolien skrev:

Er det noen flere her som har støl magemuskulatur uten å ha trent magen? Eller trent noe forøvrig:fnise:

Følte meg mye støl uten å ha trent rundt uke 7🙊 Varte heldigvis ikke lenge, synes det var så ubehagelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, plastfolien skrev:

Er det noen flere her som har støl magemuskulatur uten å ha trent magen? Eller trent noe forøvrig:fnise:

Ja til tider merkes den himla godt. Men så sitter jeg å har skikkelige hostekuler til tider å da strammes magen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering på den "flotte" sjefen min...

I dag måtte jeg melde pass på morgenen. Jobber i helsevesenet så det er jo ikke bare bare... Men var så dårlig og gang over skåla så vanskelig å være med i stell. Kom på jobb ca kl 10 for å gjøre unna ein del forfallen papirarbeid  (noe som sjefen har oppfordra til hvis det blir slik). Var da først å snakket med han, og da var det at vi skulle snakke med jordmor og forskjellig for å få tilrettelegging... for blei jo så usikkert i forhold til vaktene mine i følge han. Føler ting blir hauset veldig opp i forhold til at jeg har vært dårlig ein morgen til nå... uke 10+1 i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg på tidlig ultralyd (igjen) :alice: Håper alt fortsatt er bra! Leste litt på nettsiden til dit jeg skal, og ser at de bare utfører utvendig tidlig ultralyd. Blir det noe særlig gode bilder så tidlig? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest
55 minutter siden, plastfolien skrev:

I morgen skal jeg på tidlig ultralyd (igjen) :alice: Håper alt fortsatt er bra! Leste litt på nettsiden til dit jeg skal, og ser at de bare utfører utvendig tidlig ultralyd. Blir det noe særlig gode bilder så tidlig? :klo: 

Tror det kommer an på hvor nytt/bra UL apparatet er. Med første hadde jeg ikke annet enn utvendige ultralyder, første ultralyden var i uke 8-9 og bildene ble fine de😊 Hvor langt er du på vei i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...