Gå til innhold

September/oktober skravlebøtter


Gakkepus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, plastfolien skrev:

Så gøy å se ul bilde😍 i dag er jeg 5+1, føltes av en eller annen litt mer virkelig når jeg så ditt bilde fra samme uke. 😍

Tiden flyr fort! Ja, ikke sant. Du hadde nok sett det sorte hullet og 😄 håper tiden flyr fort frem til den 1 og 2 februar, altså ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Meley skrev:

Skal på første kontroll når jeg er 9 uker. Og legen prata om å prøve med ultralyd😊

Spennende! Når er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, SmileyLovise skrev:

Ja, var vel like bekymret sist svangerskap og, men da fikk jeg time hos lege og jordmor omtrent med en gang fordi de ikke hadde vært borti noen med samme kroniske sykdom som jeg har som har vært gravid (har en skade på hypofysen etter at jeg var kreftsyk som mindre). Hadde heldigvis ikke noe å si på svangerskapet, men det var fint å ha den ekstra oppfølgingen.

Jordmortjenesten på helsesenteret er privat, men ble likevel mer eller mindre nektet time der. Damen i skranken er ny, virket lite interessert og er generelt lite hyggelig (flere i familien har negative erfaringer med henne) så mye mulig hun trodde dette var noe jeg mente jeg skulle ha gratis av en eller annen grunn og derfor var vrang. Ellers er vi godt kjent med flere av de andre der nede, inkludert fastlegen min som vet hvor engstelig jeg kan være, så håper han får ordnet noe. Alt jeg vil er å vite om det lever. Prøver å roe meg ned med at jeg ikke kan få gjort noe akkurat nå uansett og at jeg får ta en dag av gangen.

Dere får skrive hvordan det gikk etter dere har vært på UL, er så spennende å lese!😊

Det er forståelig. Jeg krysser fingrene for deg ❤ jeg har en god følelse iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, FrkHumle skrev:

Jeg var også 5+1, så et stort hull med en hvit ostepop-lignende greie inni, som visstnok var embryoet :) De målte den til akkurat 2mm da. Var tilbake 7+1, men da hadde de det så travelt så jeg fikk ikke sett særlig selv, fikk ikke vite mål eller bilde :/ 

Nei, så kjipt... 😔 når skal du gå neste gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Gakkepus skrev:

Spennende! Når er det? 

2 februar 😊 så ikke så lenge til. 

Har jo informert sjefen og nå fant jeg innkalling til friskvernsamtale i eposten.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har sett denne? Jeg lurer på når det står fra uke 6, om det gjelder fra 5+0-5+6 eller om det er fra 6+0-6+6? :vetikke:

Risiko for spontanbort
25 – 30 % risiko fra unnfangelse
15 % sjanse fra ca. uke 3.
8 % sjanse fra uke 6.
5 % sjanse fra uke 8
2 % sjanse fra uke 9
mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

 

Jeg googler alt for mye (:fy_fy:), men klarer liksom ikke la vær heller.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, plastfolien skrev:

Noen som har sett denne? Jeg lurer på når det står fra uke 6, om det gjelder fra 5+0-5+6 eller om det er fra 6+0-6+6? :vetikke:

Risiko for spontanbort
25 – 30 % risiko fra unnfangelse
15 % sjanse fra ca. uke 3.
8 % sjanse fra uke 6.
5 % sjanse fra uke 8
2 % sjanse fra uke 9
mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

 

Jeg googler alt for mye (:fy_fy:), men klarer liksom ikke la vær heller.. 

6+0-6+6

Prøv å ikke Google så fæle ting,da. 😊 

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gakkepus skrev:

6+0-6+6

Prøv å ikke Google så fæle ting,da. 😊 

Takk :) Nei, nå skal jeg ikke google mer. La kroppen gjøre sitt, og håpe på at det går bra :hjertesmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, plastfolien skrev:

Takk :) Nei, nå skal jeg ikke google mer. La kroppen gjøre sitt, og håpe på at det går bra :hjertesmil:

Bra! ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, plastfolien skrev:

Noen som har sett denne? Jeg lurer på når det står fra uke 6, om det gjelder fra 5+0-5+6 eller om det er fra 6+0-6+6? :vetikke:

Risiko for spontanbort
25 – 30 % risiko fra unnfangelse
15 % sjanse fra ca. uke 3.
8 % sjanse fra uke 6.
5 % sjanse fra uke 8
2 % sjanse fra uke 9
mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

 

Jeg googler alt for mye (:fy_fy:), men klarer liksom ikke la vær heller.. 

Vet ikke hvordan den starter ukene å slikt men veldig glad du delte denne 😊 hjalp meg veldig å slappe av. Håper du også klarer å slappe av nå 😊 og ja vanskelig å ikke Google, er der jeg også 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest
20 timer siden, plastfolien skrev:

Noen som har sett denne? Jeg lurer på når det står fra uke 6, om det gjelder fra 5+0-5+6 eller om det er fra 6+0-6+6? :vetikke:

Risiko for spontanbort
25 – 30 % risiko fra unnfangelse
15 % sjanse fra ca. uke 3.
8 % sjanse fra uke 6.
5 % sjanse fra uke 8
2 % sjanse fra uke 9
mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

 

Jeg googler alt for mye (:fy_fy:), men klarer liksom ikke la vær heller.. 

Den der er ganske betryggende da! Håper den telles med graviditetsuke, hehe. Bare jeg får sett et eventuelt bankende hjerte på ul etterhvert nå så skal jeg nok klare å senke skuldrene litt😄

Googler alt for mye jeg og, hadde det ikke vært for googlinga mi hadde jeg knapt visst om spontanabort, og i alle fall ikke den såkalte MA som jeg ikke engang vet hva står for, den er bare skummel😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SmileyLovise skrev:

Den der er ganske betryggende da! Håper den telles med graviditetsuke, hehe. Bare jeg får sett et eventuelt bankende hjerte på ul etterhvert nå så skal jeg nok klare å senke skuldrene litt😄

Googler alt for mye jeg og, hadde det ikke vært for googlinga mi hadde jeg knapt visst om spontanabort, og i alle fall ikke den såkalte MA som jeg ikke engang vet hva står for, den er bare skummel😋

Missed abortion. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av dere som har erfaring med å kjøpe utstyr på jollyroom? Det er skrekkelig tidlig å begynne å titte, men jeg klarer ikke la vær :ninuskapus: 

Ser at hvis man går inn på barnevogn --> barnevognspakker, så ser det jo skrekkelig billig ut for en barnevogn, bilstol, sprinkelseng, stellebord til mellom 5 og 6000?? Tenker på kvaliteten på vogn feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har lekegrind fra jollyroom. Den er helt grei. Når det gjelder stol og vogn og sånn er jeg litt sånn at jeg først bestemmer meg for hva jeg vil ha (maxi cosi cabriofix, eller easygrow nature feks) og så bruker jeg prisjakt til å handle fra billigste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Marimba skrev:

 

Vi har lekegrind fra jollyroom. Den er helt grei. Når det gjelder stol og vogn og sånn er jeg litt sånn at jeg først bestemmer meg for hva jeg vil ha (maxi cosi cabriofix, eller easygrow nature feks) og så bruker jeg prisjakt til å handle fra billigste. 

Det hørtes lurt ut. Problemet mitt (vårt) er jo bare at vi ikke vet hva vi vil ha. Det er jo en jungel av vogner der ute :hakeslepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, plastfolien skrev:

Det hørtes lurt ut. Problemet mitt (vårt) er jo bare at vi ikke vet hva vi vil ha. Det er jo en jungel av vogner der ute :hakeslepp: 

Forferdelig uoversiktlig jungel:fnise: føler det er for tidlig å tenke på vogn men samtidig har jeg hatt ein tanke lenge om hvilken jeg ønsker. Tenkt mye på Emmaljunga  NXT90F evt ein edge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til å handle litt selv, men mannen syns det er bare teit ... 😑 at vi har tid. Ja, enig med tiden men ikke enig ellers! 

Er hjemme alene i dag 🤔😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, denne uka håper jeg går fort! Tidlig ultralyd på lørdag, jeg er såå spent. Håper bare alt er bra :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...