Gå til innhold

Kaffemor venter lillesøster


kaffemor

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, kaffemor skrev:

Veldig sant!

Vi er jo så synkrone, at om vi er gravide nå så får vi sikkert positiv test på samme dag også :hoho: 

Synd vi ikke bor i samme by, da hadde det garantert blitt synkronisert føding og! :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, lille_frosk skrev:

Synd vi ikke bor i samme by, da hadde det garantert blitt synkronisert føding og! :hoho::hoho:

Hahaha ja det hadde vært noe :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut til at jeg nå begynner å nærme meg bleiefri unge! Plutselig en morgen sa han at han ville bæsje på potta. Klart skulle han få lov til det! Og jaggu har ikke fyren gjort det hver dag siden. Og tisset. Nå går han uten bleie hele tiden når han er hjemme, og vi har kun hatt to små uhell med tiss :mynona:Flinke, lille, store fyren min! Vi hadde egentlig ikke tenkt til å begynne å tenke på det før til sommeren, men han ville det tydeligvis annerledes :ler: 

 

Sånn prøvemessig er jeg da sånn ca 10 DPO i dag. Testet som nevnt i morges, men den var negativ. Klart den var det :roll: Jeg visste det jo. Jeg har vært gravid to ganger tidligere og fikk ikke positiv test før 12 DPO ved begge svangerskapene, men lærer jeg?! Nope :riste: 

Jeg mister litt troa og selvtilliten jo nærmere jeg kommer IKM. Samtidig har jeg fortsatt alle symptomene, så det er jo spennende. Bekkenet er litt bedre nå da, men kjenner det litt. Så det med bekkenet kan ha vært tilfeldig altså. Mest sannsynlig det sikkert.

 

Jeg glemte å nevne et symptom her om dagen. Og det var at jeg begynte å grine til Keeping up with the Kardashians TO ganger :hoho: Det er definitivt et symptom. Overhodet ikke normal oppførsel fra min side. Bare det med grininga altså, selve programmet er min store guilty pleasure :plystre:  

 

I går fikk jeg heeelt angst for dette med ny baby. Det poppet opp skumle tanker som at vi har jo vært så heldige og fått et frisk barn denne gangen. Hva om vi ikke er like heldige neste gang? Og tenk om jeg mister igjen? Og herrefred... TO unger?? Tenk hvis neste har like høyt aktivitetsnivå som mini?? Veldig mye jobb da :sjokk:  Tenk hvis det ikke blir noe hyggelig, men bare veldig veldig slitsomt? Samtidig... jeg elsker barn. Jeg vil jo ha en hel skokk! Det er ikke noe alternativ og kun ha ett barn, men jeg får litt angst allikavel :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, kaffemor skrev:

I går fikk jeg heeelt angst for dette med ny baby. Det poppet opp skumle tanker som at vi har jo vært så heldige og fått et frisk barn denne gangen. Hva om vi ikke er like heldige neste gang? Og tenk om jeg mister igjen? Og herrefred... TO unger?? Tenk hvis neste har like høyt aktivitetsnivå som mini?? Veldig mye jobb da :sjokk:  Tenk hvis det ikke blir noe hyggelig, men bare veldig veldig slitsomt? Samtidig... jeg elsker barn. Jeg vil jo ha en hel skokk! Det er ikke noe alternativ og kun ha ett barn, men jeg får litt angst allikavel :ler: 

Åh, kaffemor. Gjett om jeg kjenner meg igjen i disse tankene. Jeg tror det er helt normalt, det er jo en kjempestor forpliktelse! Og de dagene man teller ned til leggetid og ikke skjønner hvordan man noen gang skal komme på overskuddsiden energimessig virker det som galskap å få flere. Men det klarer du fint likevel. 

Og jeg er spent på testing i dag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, lille_frosk skrev:

Åh, kaffemor. Gjett om jeg kjenner meg igjen i disse tankene. Jeg tror det er helt normalt, det er jo en kjempestor forpliktelse! Og de dagene man teller ned til leggetid og ikke skjønner hvordan man noen gang skal komme på overskuddsiden energimessig virker det som galskap å få flere. Men det klarer du fint likevel. 

Og jeg er spent på testing i dag??

Ja, også ser man søskenbåndene til andre barn og bare .. :" :strix: Jeg skal ha 4 :hoho: "

Får se hvordan det blir med to først kanskje :hoho: 

 

Negativ test i dag også gitt. Og en eller to dråper med blod. Så kan se ut som om mensen kommer litt for tidlig. Jeg har skikkelige mensenmurringer nå også. Ikke noe mer blod foreløpig, men kommer nok. Litt skuffet, men samtidig er det helt greit. Hadde jo egentlig ikke tenkt til å prøve enda engang. Men hadde selvsagt vært gøy om det hadde klaffet :) Og jeg er litt overrasket over at kroppen og intuisjonen min klarte å lure meg såå voldsomt. Jeg var liksom så sikker. Og SÅ mange symptomer da :fnise: Rart hva man kan innbille seg :roll: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er skikkelig deppa i dag. Ikke pga negativ test, men pga jobben :sukk: 

Før jeg gikk ut i permisjon med sønnen min hadde jeg fire gode venner på jobb. De er på ca samme alder som meg og vi kom supergodt overens. Fant på en del ting på fritiden, og hadde det generelt gøy sammen. Etter permisjon har jeg vært såå utenfor. Jeg vet blant annet at de har grupper sammen på sosiale medier, og nå skal de på tur sammen. Og jeg blir ikke invitert :sukk: Skjønner liksom ikke greia. Jeg har jo ikke gjort noe galt.. Har bare fått et barn..

Det er så kjipt å føle seg utenfor.. Jeg kommer veldig godt overens med alle på jobb og er veldig inkludert ellers. Men den lille gjengen er jeg sparket ut fra tydeligvis....

 

Æsj altså. Klarer ikke helt å fokusere på arbeidsoppgavene mine i dag.. Og jeg som egentlig har altfor mye å gjøre. Jeg har ikke tid til å sitte og sippe på KG.. Men vanskelig å bare snu seg om og begynne å jobbe også.

 

:( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kaffemor skrev:

Jeg er skikkelig deppa i dag. Ikke pga negativ test, men pga jobben :sukk: 

Før jeg gikk ut i permisjon med sønnen min hadde jeg fire gode venner på jobb. De er på ca samme alder som meg og vi kom supergodt overens. Fant på en del ting på fritiden, og hadde det generelt gøy sammen. Etter permisjon har jeg vært såå utenfor. Jeg vet blant annet at de har grupper sammen på sosiale medier, og nå skal de på tur sammen. Og jeg blir ikke invitert :sukk: Skjønner liksom ikke greia. Jeg har jo ikke gjort noe galt.. Har bare fått et barn..

Det er så kjipt å føle seg utenfor.. Jeg kommer veldig godt overens med alle på jobb og er veldig inkludert ellers. Men den lille gjengen er jeg sparket ut fra tydeligvis....

 

Æsj altså. Klarer ikke helt å fokusere på arbeidsoppgavene mine i dag.. Og jeg som egentlig har altfor mye å gjøre. Jeg har ikke tid til å sitte og sippe på KG.. Men vanskelig å bare snu seg om og begynne å jobbe også.

 

:( 

What? Så innmari dårlig gjort? Skjønner godt at det tar opp tankene dine istedenfor jobb, det er jo fryktelig leit å føle seg utenfor. Hvordan er tonen når du møter de på jobb da? Kan du invitere de med på noe en dag? Kanskje det ikke er noe personlig, annet enn at man bare automatisk avskriver de som har fått barn fordi de "sikkert ikke kan"? 

 

Og bah til negativ test. Ikke gi opp håpet totalt før TR kommer da, selv om jeg virkelig skjønner veldig godt at det er vanskelig. :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2018 den 13.21, lille_frosk skrev:

What? Så innmari dårlig gjort? Skjønner godt at det tar opp tankene dine istedenfor jobb, det er jo fryktelig leit å føle seg utenfor. Hvordan er tonen når du møter de på jobb da? Kan du invitere de med på noe en dag? Kanskje det ikke er noe personlig, annet enn at man bare automatisk avskriver de som har fått barn fordi de "sikkert ikke kan"? 

 

Og bah til negativ test. Ikke gi opp håpet totalt før TR kommer da, selv om jeg virkelig skjønner veldig godt at det er vanskelig. :hjerte:

Ja det er veldig kjipt :( Hadde en lang prat med hun ene i går, og hun ble lei seg over at jeg følte det slik og at det ikke var meningen og utestenge meg. Men jeg er fortsatt lei meg over og ikke bli inkludert naturlig, om du skjønner? :/ 

Her spotter jeg på dag 3. Trodde mensen kom i går, men fortsatt bare spotting. Litt irriterende, synes TR bare kan komme egentlig, så er jeg ferdig med det. Neste PP blir litt halvveis, da det er en stor sjangse for at jeg er bortreist under EL! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så dårlig gjort av de på jobb! Skjønner den følelsen veldig godt. Håper det blir bedring fremover! Mulig de har innbilt seg at du er for travel til å finne på ting? 

Så synd med negativ test, men på den annen side betyr det at du kan være gal testetøs en stund til! Det er jo liiiitt gøy, er det ikke? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2018 den 12.51, Sisti skrev:

Æsj, så dårlig gjort av de på jobb! Skjønner den følelsen veldig godt. Håper det blir bedring fremover! Mulig de har innbilt seg at du er for travel til å finne på ting? 

Så synd med negativ test, men på den annen side betyr det at du kan være gal testetøs en stund til! Det er jo liiiitt gøy, er det ikke? :hoppe:

Jaa lurer litt på om det kan være det. At de bare regner med at jeg ikke kan siden jeg har barn. Men det er så kjipt :( 

Haha ja det er gøy å være i rollen som gal testetøs altså :nigo: 

3 timer siden, Cati skrev:

Tatt ny test?

Nei, her kom TR for fullt i går! Så da er PP1 offisielt over :hoppe: Kjenner at det er helt ok. 

 

Ja da har TR kommet. Ser at i følge registreringene på appen min har jeg ganske korte sykluser - gjennomsnitt på 25/26 dager. Litt dumt med kortere mellomrom til TR, men det er vel kanskje like greit når man prøver da? :) Vi skal prøve denne måneden også, men om det ikke klaffer hopper vi over 1 eller 2 måneder for å unngå desember. Vi har overhodet ikke dårlig tid, så det er helt uproblematisk for oss og bare hoppe over de månedene :) Satser på at det klaffer nå da og at vi slipper prøvepause :nigo: Jeg er dog litt usikker på om det er mulig, for om jeg plutselig skulle ha en normal sykluslengde på 28/29 dager er jeg bortreist under EL. Men, i følge appen som er mer tilpasset mine faktiske sykluser skal jeg da ha EL rundt 06.02, og da skal det gå fint :hoppe: 

 

Håper dere har en fin helg! Her er det omgangsyke i hus. Igjen. Må bare elske det første året i barnehage, eller hva? :roll::kvalm: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2018 den 10.50, kaffemor skrev:

Ja det er veldig kjipt :( Hadde en lang prat med hun ene i går, og hun ble lei seg over at jeg følte det slik og at det ikke var meningen og utestenge meg. Men jeg er fortsatt lei meg over og ikke bli inkludert naturlig, om du skjønner? :/ 

Her spotter jeg på dag 3. Trodde mensen kom i går, men fortsatt bare spotting. Litt irriterende, synes TR bare kan komme egentlig, så er jeg ferdig med det. Neste PP blir litt halvveis, da det er en stor sjangse for at jeg er bortreist under EL! 

Det skjønner jeg kjempegodt. Det er jo på ingen måte det samme å bli invitert etter man har spurt selv ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff så kjedelig å føle seg utelatt fra gjengen på jobb, men det er nok som du sier pga at du har fått en liten. 

Dumt det ikke klaffet på første forsøk når du var så sikker og hadde så mange symptomer men masse lykke til i denne pp😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2018 den 10.00, lille_frosk skrev:

Det skjønner jeg kjempegodt. Det er jo på ingen måte det samme å bli invitert etter man har spurt selv ... 

Absolutt.. Nå er det skikkelig klein stemning mellom oss også :( Hun jeg hadde en lang prat med har jeg forsåvidt en OK tone med, men de andre unngår meg :P Ikke veldig gøy på jobb fortiden med andre ord.. 

På 3.2.2018 den 14.12, Sjokoladepiken skrev:

Uff så kjedelig å føle seg utelatt fra gjengen på jobb, men det er nok som du sier pga at du har fått en liten. 

Dumt det ikke klaffet på første forsøk når du var så sikker og hadde så mange symptomer men masse lykke til i denne pp😄

Haha ja jeg var såå sikker :daane: Pinlig :ler: Men takk :hjerte: 

På 4.2.2018 den 10.12, murray skrev:

Hvordan går det med deg? Jeg er atter i DPO-land.

Her går det OK! Har egentlig ikke rukket å tenke så mye på denne prøvingen, ikke å legge inn så mye aksjer heller. Forrige uke var en skikkelig dritt uke, med sykdom på hele familien, mye kjipt på jobb etc. Med andre ord, ikke helt overskudd til å legge inn aksjer. Menmen! Har fått lagt inn litt aksjer de to siste dagene nå da :) Når hadde du EL? Spennende med DPO-land :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.2.2018 den 18.07, kaffemor skrev:

Absolutt.. Nå er det skikkelig klein stemning mellom oss også :( Hun jeg hadde en lang prat med har jeg forsåvidt en OK tone med, men de andre unngår meg :P Ikke veldig gøy på jobb fortiden med andre ord.. 

Så utrolig kjipt da kaffemor :( Hva tenker du fremover da? Bare se om det går seg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, lille_frosk skrev:

Så utrolig kjipt da kaffemor :( Hva tenker du fremover da? Bare se om det går seg til?

Litt usikker egentlig. Jeg er hyggelig mot dem, sier hei osv. Men går ikke lengre inn til dem for å skravle osv. Får se om det går seg til, men tipper dette kommer til å stikke ganske lenge.. nå er hun ene gravid og blitt sykemeldt også, så litt usikker på hvordan det blir.. 

 

Sånn prøvemessig er jeg rimelig avslappet. Det er så mye å gjøre på jobben fortiden, samtidig som vi har hatt endel sykdom her hjemme. Om ikke annet gjør det at tiden går fort og at man ikke rekker å tenke så mye på det :) Vi legger inn aksjer nesten hver kveld, men jeg er opptatt av at det ikke skal være pliktsex, så dersom en av oss ikke orker så dropper vi det. SÅ viktig er det ikke å bli gravid med en gang. (Veeeel. Neida. Joda.. neida :ler: ). Heldigvis har slike aktiviteter god effekt når kroppen stresser som bare det, og hjelper på søvnen ::lur: Så jeg er som oftest motivert til sånt heldigvis :nigo: 

I følge app skulle EL finne sted på tirsdag. Noe som egentlig vil si at jeg er ca 2 DPO nå. Tipper imidlertid at EL er sånn ca nå. Har i hvertfall endel smerter, de startet i går. Aner ikke når man pleier å få EL fra man begynner å få EL smerter jeg? :vetikke: Jeg reiser uansett bort i morgen, så da får vi ikke prøvd noe mer. Får bare krysse fingrene for at vi rakk å treffe EL :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 6-8 DPO i dag! Denne PPen har foreløpig gått ganske fort! Samtidig som om det føles som en evighet siden den forrige. Det har vært noen tunge uker på mange måter, noe som har tatt fokuset litt vekk fra prosjekt baby! Av den grunn har jeg ikke helt troa denne måneden egentlig. Jeg ser på appen min at jeg har hatt ganske ujevne sykluser det siste halve året, variert mellom 24-30 dager. Så får se om vi traff EL .. Jeg tror egentlig det! Tror EL var en gang mellom tirsdag og torsdag forrige uke, og da la vi inn masse aksjer :) 

Skal prøve å holde meg fra å teste til søndag! Da er jeg ca 10-12 DPO om jeg skal tolke kroppen rett :hoppe: 

Av symptomer har jeg kjent fint lite, bortsett fra mensmurringer som startet i dag. Kroppen min kjørte jo tidenes luremusopplegg sist da, så jeg tenker at null symptomer kan være like bra som masse symptomer :ler: Sikkert bare innbilning hele pakka :hoho: 

Jeg håper det klaffer denne måneden for om ikke blir det å vente i to hele måneder med å prøve igjen! :daane: Så vi krysser fingrene her :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene alt jeg kan for deg! Dere har bestemt dere for å vente dersom det ikke klaffer nå altså? Skulle egentlig gjerne gjort det selv, men så mye selvdisiplin har jeg ikke! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...