Gå til innhold

Kaffemor venter lillesøster


kaffemor

Anbefalte innlegg

På 6.1.2018 den 12.59, murray skrev:

Jeg blir med og jakter på oktoberbaby :) Har dog ingen forhåpninger. Sist tok det 7 pp før den satt!

Ååh så gøy!! Håper det går raskt denne gangen! 

På 6.1.2018 den 23.28, FruN skrev:

Det tok halvannet år her før storesøster ble unnfanget, og jeg rakk å få TR en gang før lillebror var på vei :ler: Så det stemmer ikke her :ler: 

Håper at nr 2 sitter som et skudd uten krøll :klemmer: 

Haha herlig! Hørt mange si det der også faktisk. Mange som får to tette pga det der :ler::) 

På 6.1.2018 den 23.33, Favole skrev:

Her prøvde vi over to år på nr en, nr to satt i pp2 :P håper dere slipper lang prøvetid!

Jeg vil ha en til, men ikke nå. Dette marsbarnet på snart to år er så klin gæren på godt og vondt, så må vente litt til tror jeg :ler: Mannen derimot vil vente for alltid! 

Haha ser den. Min er også rimelig turbo. Ååh vil ikke mannen ha flere?Får begynne på bearbeidelsen/overtalelsen allerede nå da kanskje? :ler: Her er vi heldigvis enige om 3 barn. Og kankje en attpåklatt om vi er gærne :hoho: 

19 timer siden, lille_frosk skrev:

Jeg har også hørt samme som deg, men er enig i at det sikkert handler om andre ting. Egentlig burde man jo bli lettere gravid med nummer to, når kroppen vet hvordan det gjøres :fnise: 

Haha du sier noe der! 

17 timer siden, Pjusk skrev:

Her satt nr 2 på PP2, så det trenger ikke å ta lang tid altså :ler:  Jeg ble riktignok gravid igjen 9 mnd etter fødsel da, og jeg har hørt rykter om at man blir lettere gravid når man nylig har født, men hvorvidt det stemmer vet jeg ikke da :P

Godt å høre for en særdeles utålmodig sjel som meg! :ler: 

Nå er TR over for denne gang, og det morsomme har startet :nigo: Disse ukene her er jo de morsomste, i hvertfall nå i starten. Gjør noe med stemningen også, all denne babylagingen :):ler: Kan se ut til at EL blir til helgen, og det er jo helt perfekt! Mer tid og overskudd til å legge inn aksjer :nigo: 

Fikk bestilt en ladning med nye graviditetstester også, slik at testetøsen får slått seg løs! Sist var jeg i hvertfall veldig ivrig på testingen. Har egentlig masse tester igjen fra forrige gang, da jeg bestilte 10 tester dagen før jeg fikk positiv test med sønnen min :roll: Typisk! Men de er gått ut på dato nå. Usikker på hvordan det er med utgåtte tester, så da bestilte jeg like greit nye. Latterlig billig på billigetester.no også, så de 150kr har jeg vel råd til :ler: 

Har som mål med å vente til 12 DPO med å teste da, men tviler sterkt på at det går :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg testet og holdt på masse forrige gang, men nå er jeg ikke like engasjert. Skjer når det skjer om det skjer :-D

blir spennende å følge med her fremover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå skrev jeg i den gamle da!! 
Men hei! Koselig å se deg igjen!! Lykke til med oktoberbabyprøving. Synes du skrev i den andre dagboken at dere ville prøve på oktober, hvis ikke den satt så skulle dere vente en stund til? Hvorfor akkurat oktober?

Her er det en mai-jente på vei :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, murray skrev:

Jeg testet og holdt på masse forrige gang, men nå er jeg ikke like engasjert. Skjer når det skjer om det skjer :-D

blir spennende å følge med her fremover! :)

Jeg er en utålmodig sjel, så jeg tviler på at jeg klarer å forholde meg helt rolig og zen denne gangen dessverre :ler: 

1 time siden, Poppsilopp skrev:

Gleder meg til å følge deg her også :strix: Håper det klaffer raskt! 

Ååh kooos! :velkommen: 

1 time siden, Mynona skrev:

Nei, nå skrev jeg i den gamle da!! 
Men hei! Koselig å se deg igjen!! Lykke til med oktoberbabyprøving. Synes du skrev i den andre dagboken at dere ville prøve på oktober, hvis ikke den satt så skulle dere vente en stund til? Hvorfor akkurat oktober?

Her er det en mai-jente på vei :) 

Hei! Så koselig å «se» deg igjen her My! Og er det sant? Så hyggelig! Gratulerer så masse :strix: Hvordan er formen? 

Oktober ble litt tilfeldig. Var fordi vi plutselig ble megaklare for ny bebis begge to. Planen var egentlig og begynne å prøve til våren, slik at det ble 2019 bebis. Men vi klarte ikke vente :ler: Kommer til å ta en prøvepause dersom det ikke klaffer nå pga barnehage :) Vil helst unngå de to siste månedene av året! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, kaffemor skrev:

Jeg er en utålmodig sjel, så jeg tviler på at jeg klarer å forholde meg helt rolig og zen denne gangen dessverre :ler: 

Ååh kooos! :velkommen: 

Hei! Så koselig å «se» deg igjen her My! Og er det sant? Så hyggelig! Gratulerer så masse :strix: Hvordan er formen? 

Oktober ble litt tilfeldig. Var fordi vi plutselig ble megaklare for ny bebis begge to. Planen var egentlig og begynne å prøve til våren, slik at det ble 2019 bebis. Men vi klarte ikke vente :ler: Kommer til å ta en prøvepause dersom det ikke klaffer nå pga barnehage :) Vil helst unngå de to siste månedene av året! 

Takk :) jepp, helt sant :ler: formen er fin den. Har begynt å få nummenhet i armer og ben. Og ekstremt trøtt/sliten. Men ellers bra. 

Ah, da skjønner jeg oktober :ler: krysse fingrene for at det klaffer med en gang da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.1.2018 den 22.07, kaffemor skrev:

Jeg er en utålmodig sjel, så jeg tviler på at jeg klarer å forholde meg helt rolig og zen denne gangen dessverre :ler: 

Ååh kooos! :velkommen: 

Hei! Så koselig å «se» deg igjen her My! Og er det sant? Så hyggelig! Gratulerer så masse :strix: Hvordan er formen? 

Oktober ble litt tilfeldig. Var fordi vi plutselig ble megaklare for ny bebis begge to. Planen var egentlig og begynne å prøve til våren, slik at det ble 2019 bebis. Men vi klarte ikke vente :ler: Kommer til å ta en prøvepause dersom det ikke klaffer nå pga barnehage :) Vil helst unngå de to siste månedene av året! 

Novemberbarn har jo også rett på barnehage den måneden de fyller ett ... Verre med desemberbarn da! Jeg er så i tvil om dette med pause selv, jeg har virkelig ikke lyst til å planlegge desemberbarn. Samtidig føles det litt dust å stoppe opp når man er i gang! Og får man termin i januar er jo ikke det noen sikkerhet heller, jeg fikk jo tross alt en måned for tidlig sist. Men vi trenger sikkert ikke å tenke på de, vi skal jo få små oktoberbabyer begge to :nigo:

Jeg kan faktisk ikke få sagt hvor koselig det er at vi er på prøvern begge to - samtidig, igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg vil også være koselig og være med å prøve :grine:

 

Det skulle jeg ønske og! Men du er koselig selv om du ikke er prøver for tiden du altså LilleMy :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2018 den 7.08, Mynona skrev:

Takk :) jepp, helt sant :ler: formen er fin den. Har begynt å få nummenhet i armer og ben. Og ekstremt trøtt/sliten. Men ellers bra. 

Ah, da skjønner jeg oktober :ler: krysse fingrene for at det klaffer med en gang da! 

Nummenhet hørtes ikke noe særlig ut! Håper det ikke utvikler seg da :) 

På 10.1.2018 den 10.40, lille_frosk skrev:

Novemberbarn har jo også rett på barnehage den måneden de fyller ett ... Verre med desemberbarn da! Jeg er så i tvil om dette med pause selv, jeg har virkelig ikke lyst til å planlegge desemberbarn. Samtidig føles det litt dust å stoppe opp når man er i gang! Og får man termin i januar er jo ikke det noen sikkerhet heller, jeg fikk jo tross alt en måned for tidlig sist. Men vi trenger sikkert ikke å tenke på de, vi skal jo få små oktoberbabyer begge to :nigo:

Jeg kan faktisk ikke få sagt hvor koselig det er at vi er på prøvern begge to - samtidig, igjen!

Har de?! Haha det har jeg ikke fått med meg :daane: Men, hvordan blir det rent praktisk? Får man plass ved hovedopptaket fortsatt da eller? Jeg vil jo ikke at hun eller han skal begynne når hen er 9 eller 10 måneder... men barnehagene taper jo mye penger dersom det skal stå tomme plasser i disse månedene? Eventuelt må man betale for plassen uten å bruke den da? :vetikke: 

 

Jaaa enig! Det er så kos! :mynona: Lurer på om prøvepsykosen rammer oss like hardt som sist? :ler: 

På 10.1.2018 den 11.00, LilleMy1989 skrev:

Jeg vil også være koselig og være med å prøve :grine:

 

Ååh ja bliiii meeeeeed :) 

På 10.1.2018 den 13.38, Marimba skrev:

:vinke: 

Jeg vil også følge med! 

:velkommen: Så koselig! 

 

Plutselig var det gått noen dager før jeg fikk oppdatert igjen. Hjelpes så hektisk hverdagen er fortiden! Hektisk men fin :) Mini er så herlig! Snart to år er en fin alder altså :nigo: I dag og i går ble jeg heiet opp av sengen :hoho: « heia mamma, heia mamma!» Det ble plutselig veldig mye lettere å stå opp grytidlig på morgningen :ler: Ellers går det i telling fortiden, han skal telle alt. Plutselig slo han til og telte helt til 20 :sjokk: skjønner ikke helt hvordan han lærte det, men gøy er det jo. Kanskje han blir bedre i matte enn mammaen sin?! Skal ikke så mye til forsåvidt :hoho: 

 

Nå er det ikke lenge igjen til EL. Tror den skal komme i løpet av helgen. Vi la inn aksjer søndag, onsdag og i går, og planen er hver dag nå noen dager fremover. Da burde vi treffe EL i hvertfall! Jeg hadde litt kramper i går og i dag, men tror ikke EL har vært enda. Tipper kanskje i morgen! Håper det, slik at snegletiden i DPO-land kan starte! 

 

Ellers kom ikke helgen et minutt for tidlig merker jeg! Sliiiiten. Skal bli deilig med noen rolige dager med guttakrutt. Så rolig det kan bli med en snart toåring da :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/novemberbarn-far-rett-til-barnehageplass/id2536953/ 

Det kom i fjor :) Jeg har ikke heeelt fått klarhet i om man evt må betale fra august, eller om man får betale fra måneden man begynner, men i høringsforslaget var i alle fall sistnevnte løsning beskrevet. Kommunene blir kompensert for ekstrautgifter knyttet til ventetiden ser det ut som!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært perfekt da! Men her har vi mini i privat barnehage, får høre med dem hvordan det gjøres der med betaling for oktober og novemberbarna. Vil egentlig tro man da må betale for plassen fra august.. men det er jo ikke verdens undergang det da. Hmm kanskje vi skal fortsette å prøve på novemberbebis da, dersom det ikke klaffer denne gangen :) er jo litt drit å måtte ta pause når man først er i gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Heia mamma". Herlig :rodmer: og så flink til å telle! Ser ikke for meg at min på 20 måneder har tenkt til det på en stund :laugh:

Jeg innbiller meg at jeg har lest at man har krav på plass fra den måneden barnet fyller 1 år, når man er født etter 31.august og at man da først betaler fra den måneden man begynner :) så novemberbarn betaler først fra november. Men greit å dobbeltsjekke. Enig at det er kjedelig å pause når man først har begynte å prøve :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min snart 2-åring driver også og teller masse om dagene. Tror det er noe de driver med i bhg. Morsomt!

Lykke til i dpo-land! Jeg har ikke helt kontroll på syklusen. Har lasta ned appen jeg brukte sist for å få litt oversikt fremover. Den hjalp meg å bli gravid forrige gang. Fertility friend heter den. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2018 den 9.22, Sille4 skrev:

"Heia mamma". Herlig :rodmer: og så flink til å telle! Ser ikke for meg at min på 20 måneder har tenkt til det på en stund :laugh:

Jeg innbiller meg at jeg har lest at man har krav på plass fra den måneden barnet fyller 1 år, når man er født etter 31.august og at man da først betaler fra den måneden man begynner :) så novemberbarn betaler først fra november. Men greit å dobbeltsjekke. Enig at det er kjedelig å pause når man først har begynte å prøve :) 

Masse som skjer på to måneder, så plutselig slår`n til ;) 

Det hadde vært helt perfekt da! Mulig det er bittelitt andre regler når det er privat barnehage, må høre litt med barnehagen tror jeg :) Er megafornøyd med  barnehagen til sønnen min, så vil helst at neste også skal gå der. De er så flinke der! 

22 timer siden, murray skrev:

Min snart 2-åring driver også og teller masse om dagene. Tror det er noe de driver med i bhg. Morsomt!

Lykke til i dpo-land! Jeg har ikke helt kontroll på syklusen. Har lasta ned appen jeg brukte sist for å få litt oversikt fremover. Den hjalp meg å bli gravid forrige gang. Fertility friend heter den. 

 

 Veldig gøy med telling :hoppe: 

Takk for tips ang app! Skal teste ut. Jeg bruker period tracker, den funker ganske bra den også :) 

 

 

I følge appen min var det EL i går. Jeg hadde kramper fredag, lørdag og har fortsatt i dag. Men ikke noe EL slim som jeg bruker å ha :vetikke: (sorry for TMI, men er da tross alt er prøverdagbok :ler: ). Får se om det kommer i morgen og at EL dermed er noen dager senere enn først antatt. Vi legger stadig inn aksjer, så EL skal vi nok klare å treffe uansett :) 

Ellers var helgens store begivenhet at min flinke sønn både bæsjet og tisset på potta for første gang. Han ba om det selv til og med! Vi lå å fjasa i sengen på morgningen og plutselig sier han «bæsje potte!». Så da fortet vi oss på badet og satte han på plass. Jammen kom det ikke både bæsj og tiss! Veldig stas! Samme skjedde i dag morges. Stolt mamma! 

Ingen andre nevneverdige hendelser. Det var som ventet en rolig og deilig helg. Jeg spiste lunsj med noen venninner i går mens gutta var i svømmehallen, og i dag var vi en tur hos mommo og morfar og spiste boller. Fin helg :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, kaffemor skrev:

Masse som skjer på to måneder, så plutselig slår`n til ;) 

Det hadde vært helt perfekt da! Mulig det er bittelitt andre regler når det er privat barnehage, må høre litt med barnehagen tror jeg :) Er megafornøyd med  barnehagen til sønnen min, så vil helst at neste også skal gå der. De er så flinke der! 

 Veldig gøy med telling :hoppe: 

Takk for tips ang app! Skal teste ut. Jeg bruker period tracker, den funker ganske bra den også :) 

 

 

I følge appen min var det EL i går. Jeg hadde kramper fredag, lørdag og har fortsatt i dag. Men ikke noe EL slim som jeg bruker å ha :vetikke: (sorry for TMI, men er da tross alt er prøverdagbok :ler: ). Får se om det kommer i morgen og at EL dermed er noen dager senere enn først antatt. Vi legger stadig inn aksjer, så EL skal vi nok klare å treffe uansett :) 

Ellers var helgens store begivenhet at min flinke sønn både bæsjet og tisset på potta for første gang. Han ba om det selv til og med! Vi lå å fjasa i sengen på morgningen og plutselig sier han «bæsje potte!». Så da fortet vi oss på badet og satte han på plass. Jammen kom det ikke både bæsj og tiss! Veldig stas! Samme skjedde i dag morges. Stolt mamma! 

Ingen andre nevneverdige hendelser. Det var som ventet en rolig og deilig helg. Jeg spiste lunsj med noen venninner i går mens gutta var i svømmehallen, og i dag var vi en tur hos mommo og morfar og spiste boller. Fin helg :) 

 

Jeg hadde faktisk ikke noe EL slim denne gangen (pleier å ha), og jeg ble jammen meg gravid. Så lenge dere legger inn aksjer er det mulig å treffe :tommelsmil: krysser fingrene for dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke noe da jeg prøvde på nr 1 faktisk @plastfolien! Men pleier å ha det til vanlig. Kanskje det ikke kommer noe særlig når man har seg såpass mye som man har i prøveperioden? :ler: Man ligger det liksom bort :hoho: 

I dag har jeg mye mindre kramper, så tipper EL var i går. Så da kan endelig DPO-land starte :hoppe: Jeg har faktisk trua denne måneden, selv om det legger opp til veldig skuffelse om det ikke klaffer.. men jeg er veldig optimist og har en god følelse når det kommer til eventuell graviditet! Nå har vi overhodet ikke dårlig tid, men det hadde vært en fin aldersforskjell (2,5år ca)! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg så trøtt jeg er :Gjesp: Hvordan skal dette går ved en eventuell ny graviditet? Da blir man jo enda trøttere.. :ler: Men jeg vil ikke legge meg, må se Farmen kjendis :hoho: for en artig casting i år :ler: 

I dag morges var det en dråpe friskt blod på papiret da jeg tørket meg. Gikk noen timer og så var det bittelitt til. Altfor tidlig for eventuell festeblødning, så usikker på greia. Googlet litt og forstod det slik at noen kunne ha blødning ved eggløsning. Litt rart, aldri hatt det før :klo: Noen som har samme erfaring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg kroppen min er litt rar altså! Jeg hadde jo denne lille blødningen på morgningen i går. Så har jeg hatt litt ved tørk både i går og i dag. Men ikke blod, mer sånn lyserosa :vetikke: I går hadde krampene gitt seg, men nå er de tilbake igjen. Så da har jeg hatt EL kramper i 6 dager :vetikke: Pleier bare å ha det i 2-3 dager maks! Ellers er den ene brystvorten min superøm?! Altså haha! :hoho: Hva i alle dager :roll::ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...