Gå til innhold

Giske innkalt på teppet - nye alvorlige anklager


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I freppernes øyne er dette mye værre enn herr ordfører Os.

Anonymkode: e60bc...3b3

Problemet er at Giske har holdt på med dette i mange år. Han sier selv at han ikke blir overrasket om det kommer nye saker. Jeg tror AP trenger nytt blod, Raymond Johansen hadde vært en god statsminister kandidat.

Anonymkode: 6bcfe...b5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med at du har hatt et forhold til dine exer, da er det på en annen måte. Når han prøver å presse ei ung jente til sex i ettertid, etter at hun har sakt nei, da må han ha utrolig dårlige vurderingsvne. Kanskje det har fungert noen ganger. Sikkert noen jenter som tenker at det fremmer karieren.

 

Anonymkode: 6bcfe...b5c

Jeg tror de fleste har opplevd en eller annen variant av sutring på grunn av avvisning. Poenget mitt er fortsatt: Hva så?

Anonymkode: a2a22...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet er at Giske har holdt på med dette i mange år. Han sier selv at han ikke blir overrasket om det kommer nye saker. Jeg tror AP trenger nytt blod, Raymond Johansen hadde vært en god statsminister kandidat.

Anonymkode: 6bcfe...b5c

Raymond er lettvekter, og i tillegg har han et harry navn.

Anonymkode: fab9c...de4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk Oslo-sossen å ville ødelegge for den joviale trønderen. Tror ikke dere skjønner kulturen vår helt. Det er ikke feil å sende sexy meldinger sent en kveld.

Anonymkode: fab9c...de4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med å sende meldinger til voksne personer?

 

 

Anonymkode: fab9c...de4

Om den personen har sagt nei, vil ikke ha sex og han fortsetter å masse, så er det seksuell trakassering.

Fra NRK kveldsnytt (Via nettavisen) svarer Støre :

Seksuell karakter

Der sier han at det er flere kvinner som har innrapportert nestleder Trond Giske de senere dagene.

Er det snakk om seksuell trakassering?

- Ja, det er kommet nye saker. De er innrapportert fra kvinner som har hatt ubehaglig omgang av seksuell karakter.

 

Skjønner ikke hvordan Giske skal ro seg ut av denne.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, kat-e said:

Om den personen har sagt nei, vil ikke ha sex og han fortsetter å masse, så er det seksuell trakassering.

Fra NRK kveldsnytt (Via nettavisen) svarer Støre :

Seksuell karakter

Der sier han at det er flere kvinner som har innrapportert nestleder Trond Giske de senere dagene.

Er det snakk om seksuell trakassering?

- Ja, det er kommet nye saker. De er innrapportert fra kvinner som har hatt ubehaglig omgang av seksuell karakter.

 

Skjønner ikke hvordan Giske skal ro seg ut av denne.

Klarer ikke forholde meg til hva den tåkefyrsten der sier. Hva søren er seksuell karakter?

 

Om personen sender meldinger, så kan man vel bare blokkere personen? Det har jeg gjort.

Anonymkode: fab9c...de4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke forholde meg til hva den tåkefyrsten der sier. Hva søren er seksuell karakter?

 

Om personen sender meldinger, så kan man vel bare blokkere personen? Det har jeg gjort.

Anonymkode: fab9c...de4

"Ubehagelig omgang av seksuell karakter." AKA "Livet"

Anonymkode: a2a22...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Anniken Huitfeldt har større problemer en Giske :

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OnQvJw/ble-oppfattet-som-et-forsok-pa-a-pavirke-huitfeldt-tok-opp-vg-intervju-om-giske-sms-er-med-raymond-johansen

Samtalen mellom Huitfeldt og Johansen fant sted halvannen uke før VG publiserte sin sak om Giske og tekstmeldingene den 14. desember.

I samtalen med Johansen opplyste Huitfeldt om at det andre intervjuobjektet i VGs sak, tidligere generalsekretær i AUF Tonje Brenna, hadde bedt om å få sitt intervju trukket.

Selv om VG på dette tidspunktet ikke hadde tatt kontakt med henne om saken, kjente Huitfeldt til Tonje Brennas begrunnelse for å trekke et intervju hun hadde skriftlig godkjent kort tid i forveien.

 

Her kommer det jo klart fram at Anniken Huitfeldt har presset en kvinne til taushet, og forsøkt å presse Raymond Johansen.

Anonymkode: 6bcfe...b5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er det noe konkret å ta denne mannen på! Har sett meg mektig lei på skinnhelligheten til dette mennesket og partiet han representerer. Dette er også grunnen til at man ikke kan skille politikk fra person, de som er vist en slik tillit må også være etisk bevisst, uansett om en er på jobb eller i private ærend! 

Nå håper jeg at han ikke får lov til å ha vervet som nestleder. Helst ser jeg at han mister all tillit, og ikke får seile videre med en eller annen kremjobb et annet sted. La han få kjenne på ydmykelsen, og la han få kjempe seg tilbake, akkurat slik andre seksualforbrytere, mannsgriser og lignende. La han få kjempe seg gjennom NAV-systemet, og ende opp i en jobb som han faktisk må arbeide for pengene.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VGs kommentator oppsummerer det ganske greit:

"Enten kommer det flere saker, som gjør at Støre og resten av ledelsen må reagere hardere. Gå til neste skritt. Eller så har dagens håndtering gjort mulige varslere motløse og redde. Da blir det stille. Og da har ting en tendens til å fortsette som før.

Reaksjoner mot overtramp og ukultur i et parti, en bedrift eller en organisasjon handler jo egentlig ikke om at den det blir reagert mot skal endre seg. Det handler om å sende et signal til resten om at visse typer oppførsel vil få tydelige konsekvenser. I Ap vet vi nå at partileder Jonas Gahr Støre mener det å påføre andre ubehag av seksuell karakter, ikke er alvorlig nok til å få noe mer enn relativt milde konsekvenser."

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/4d19wE/hvor-gar-arbeiderpartiets-grense

Anonymkode: 2b195...d49

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ggcc skrev:

Endelig er det noe konkret å ta denne mannen på! Har sett meg mektig lei på skinnhelligheten til dette mennesket og partiet han representerer. Dette er også grunnen til at man ikke kan skille politikk fra person, de som er vist en slik tillit må også være etisk bevisst, uansett om en er på jobb eller i private ærend! 

Nå håper jeg at han ikke får lov til å ha vervet som nestleder. Helst ser jeg at han mister all tillit, og ikke får seile videre med en eller annen kremjobb et annet sted. La han få kjenne på ydmykelsen, og la han få kjempe seg tilbake, akkurat slik andre seksualforbrytere, mannsgriser og lignende. La han få kjempe seg gjennom NAV-systemet, og ende opp i en jobb som han faktisk må arbeide for pengene.

Herregud 😯 er det virkelig mulig og oppføre seg sånn mot andre. Ja så klart skal en person ta sin straff når man gjør noe galt men må man skrive det på den måten du gjør? Skjerp deg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sett og vis er det en skjebnens ironi over at Giske, som gikk for å være en av bakmennene som i sin tid felte Gerd Liv Valla ved en svertekampanje i mediene, nå kanskje faller for eget grep, altså en svertekampanje i mediene.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, princesse skrev:

Herregud 😯 er det virkelig mulig og oppføre seg sånn mot andre. Ja så klart skal en person ta sin straff når man gjør noe galt men må man skrive det på den måten du gjør? Skjerp deg

Det er ikke noe bot og bedring for personer slik som han. Bare om du tar fra han muligeheten til å utøve makt. Og dette er et anonymt forum, så hvorfor skal jeg ikke få si ting slik som de er? Du oppfordrer til brukerdebatt. Og det er ikke lov her inne.

Støre bekreftet torsdag at flere av varslene gjelder «ubehageligheter med seksuell karakter», og at han har gitt Giske en klar advarsel.

 

https://www.nrk.no/norge/giske-varsler-sluttet-i-politikken-etter-uonsket-oppmerksomhet-1.13837008

Dette er bare ei av jentene i rekken. Hvorfor han skal få lov til å kunne gå rett over i en annen jobb, uten å måtte kjempe seg tilbake er for meg fullstendig uforståelig. Hvorfor skal politikere være bedre beskytt enn andre? Tenk på alle han har ydmykhet i løpet av årene? Tror du de har lyst til å se at han bare spretter tilbake som om ingenting skulle  skjedd?

 

Endret av Ggcc
Fant link til artikkel
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hva ernummert med å sende meldinger til voksne personer?

 

 

Anonymkode: fab9c...de4

Problemet er:

~han la an på en servitør på jobb, som ikke kan forlate festen, så tydelig at de andre la merke til det. Han fortsatte etter å bli avvist.

~ han skaffet rede på hennes navn og nummer og fortsetter. Stalking.

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Raymond er lettvekter, og i tillegg har han et harry navn.

Anonymkode: fab9c...de4

Han er en hedersmann.

Anonymkode: 8e031...feb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...