Gå til innhold

Giske innkalt på teppet - nye alvorlige anklager


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viktig å ikke glemme at Giske ikke har begått noen lovbrudd og er dømt for noe.  Han har bare vært ekstra iherdig på sjekkern. Lik tusenvis av andre menn. Ikke har han voldtatt noen. Noe disse anklagene og overskriftene i avisene nesten gis inntrykk av. Mannen blir jo regelrett henrettet offentlig. At noen sarte jenter ikke takler at en litt eldre mann prøver å sjekke dem opp må ikke få ta helt av i proporsjoner. 

Anonymkode: e2898...c45

LITT eldre? Vi snakker over 20 år eldre. Det vitner om en forstyrra mann uten selvinnsikt.

Anonymkode: 0933b...ee8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker du om moderering? Skulle bare mangle man modererer enkelte utspill her som bedriver ren uthenging og offentlig henrettelse av Giske. For noe han har gjort som ikke er ulovlig. En hekseprosess og massehysteri. Tror du feks tenåringsdattra til Giske liker å lese alle påstandene som slenges ut om faren hennes? At han burde bures inne og det som verre er. Ærlig talt. På tide å lande her. Giske har kun prøvd å sjekke opp damer. Han har ikke drept noen.

Anonymkode: e2898...c45

Dette. Denne saken går jo over alle støvleskaft. Greit at Giske mangler et par sosiale antenner, men det er da ingenting jeg har lest av det som har kommet fram enda har vært noe å ta så voldsomt på vei for. Jeg tror han har lært leksa si ganske grundig nå. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes kvinnene her Trond Giske ser ekstra kjekk ut? Han har jo alltid omgitt seg med vakre unge kvinner. På festivaler og andre tilstelninger. Jentene svermer jo rundt han. Naturlig at han da tråkker i baret noen ganger og blir litt innbilsk av seg. Ser han kjekkest ut med eller uten skjegg?

Anonymkode: e2898...c45

Overhodet ikke. Tvert imot ser han stusselig ut. Legger også merke til at det ene øyet hans er mindre enn det andre. Ser ikke god ut i blikket.

 

 

 

 

Anonymkode: 0933b...ee8

Ryddet for bilder med opphavsrett. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GiftMann38 skrev:

Med all respekt for ofre for seksuell trakassering så mener jeg terskelen er litt vel lav dersom dette betegnes som trakassering. Dette kan sammenlignes med en litt for pågående telefonselger.

I alle sakene som er kommet frem, har han vært til stede i regi av statsråd eller partitopp, og dermed utnyttet sin posisjon i partiet. Å ikke ta nei for et nei, men å fortsette å trøkke på slik han har gjort, kan for øvrig aldeles ikke sammenliknes med en pågående telefonselger, men er trakasserende oppførsel og stalking. Det hadde vært ille nok om han var en tilfeldig fyr man hadde møtt på byen, men er graverende oppførsel av en maktperson. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg Trond Giske som partileder for Ap i framtiden. Og så kommer det opp noe lignende med stalking og unge jenter som trekker seg fra politikken, for andre partier. Hva skal Ap si eller kommentere da?

De blir jo nærmest kneblet. Sier de noe, så vil folk både tenke og si: "men dere har en leder som tok for seg".

Jeg husker hvordan Trond Giske gikk hardt ut mot Sylvi Listhaug i debattene i sommer. Han var ufin, brautende og høyrøstet. Hva vil folk tenke neste gang han tar den tonen i debatter med kvinnelige politikere?

Han burde ihvertfall trekke seg som nestleder og glemme å bli leder. Muligens en retur til politikken, som Søviknes, en statsrådpost om noen år når dette har lagt seg.

En ny historie, så er han ferdig. Vi ser en karriere dø. Godt å se at det går den veien, jeg nøyer meg med det.

Endret av ops2
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler ikke om lovlig/ulovlig. Av det som er kjent hittil, ville alt vært greit hvis det skjedde mellom Giske og damer/jenter som  var mer eller mindre likt på maktstigen som ham. 

Metoo handler ikke om flørting eller at en tilfeldig dust er ufin. Det handler om at personer som kan påvirke din fremtid er ufine. Personer som kan (eller kanskje kan) løfte deg opp og frem, i en bedrift, i et parti eller i en organisasjon bruker det bevisst eller ubevisst som et middel til å oppnå «goder» de ellers ikke ville fått.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Rosalie skrev:

I alle sakene som er kommet frem, har han vært til stede i regi av statsråd eller partitopp, og dermed utnyttet sin posisjon i partiet. Å ikke ta nei for et nei, men å fortsette å trøkke på slik han har gjort, kan for øvrig aldeles ikke sammenliknes med en pågående telefonselger, men er trakasserende oppførsel og stalking. Det hadde vært ille nok om han var en tilfeldig fyr man hadde møtt på byen, men er graverende oppførsel av en maktperson. 

Fortsatte henvendelser til ei jente som har avvist ham, er åpenbare brudd på str.l. § 298, og strafferammen her er ett års fengsel. Dersom han har hatt sex med noen av jentene han la an på i partisammenheng, har han brutt str.l. § 295a som har en strafferamme på 6 års fengsel. Gjentatte lovbrudd er klart straffeskjerpende og kan gi grunnlag for forvaringsdom pga risiko for nye straffbare handlinger. Uansett burde han uten problem kunne dømmes til minst ett års fengsel. Hvorfor er det så sjelden mannsgriser bli anmeldt? Hvor lenge skal vi tolerere at ikke politiet på eget initiativ etterforsker alle #MeToo-saker?

Anonymkode: 2adc6...289

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Sovereign skrev:

Dette handler ikke om lovlig/ulovlig. Av det som er kjent hittil, ville alt vært greit hvis det skjedde mellom Giske og damer/jenter som  var mer eller mindre likt på maktstigen som ham. 

 

 

Nei, det handler ikke utelukkende om makt forbundet med status. Makt kan også handle om alder. Aldersforskjellen er så stor at det er latterlig. Han har gått etter jenter mellom 18-21 år. Selv har han vært langt oppi 40-årene. Disse ungjentene er i en sårbar alder, hjernen er ikke ferdig utviklet før i 25-års alderen. De har gitt klar beskjed om at hans oppmerksomhet er uønsket, enda har han bare fortsatt å ture frem med sitt. Dette er ikke flørting, men trakassering.

Anonymkode: 0933b...ee8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det handler ikke utelukkende om makt forbundet med status. Makt kan også handle om alder. Aldersforskjellen er så stor at det er latterlig. Han har gått etter jenter mellom 18-21 år. Selv har han vært langt oppi 40-årene. Disse ungjentene er i en sårbar alder, hjernen er ikke ferdig utviklet før i 25-års alderen. De har gitt klar beskjed om at hans oppmerksomhet er uønsket, enda har han bare fortsatt å ture frem med sitt. Dette er ikke flørting, men trakassering.

Anonymkode: 0933b...ee8

Kanskje kvinner ikke skal stemme før de er 25 år gamle da? Ungjenter er det ikke, dette er kvinner mer enn gamle nok til å stemme på egen hånd.

Endret av GiftMann38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siv sier i hvert fall selv at hun ikke løy. Men det er jo bare en ny løgn. :)  

Anonymkode: dd2d3...bf7

Hva løy hun om da? Helt konkret? Nei, der ser du, hun løy ikke :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, problemet med Giske er at han har mast etter å ha blitt avvist. Søviknes ble ikke avvist, der var det samtykkende, så hvilket problemet det er å være statsråd snart 20 år etter samtykkende sex kan man jo undre seg over.

Anonymkode: 462b6...7e5

Han var leder i partiet og hadde sex med en beruset 16åring. Det er problemmet. 

Giske  er leder og har prøvd å sjekke / sendt sms 'er. Ser du ikke forskjellene?

Anonymkode: e60bc...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det kommet frem noe mer en sjekking og sms'ene? Har han hatt samleie med noen? 

Ro dere ned.

Anonymkode: e60bc...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det kommet frem noe mer en sjekking og sms'ene? Har han hatt samleie med noen? 

Ro dere ned.

Anonymkode: e60bc...3b3

Er vel ingen av de han faktisk havnet til køys med som ønsker å stå frem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Den første episoden med daværende kulturministerTrond Giske skal ha skjedd på et nachspiel i forbindelse med landsmøtet til AUF i Oslo. At Giske var på den aktuelle festen sammen med AUF-erne bekreftes av flere kilder overfor Nordlys. 

– Trond Giske dukket opp på et utested der en rekke AUF-ere oppholdt seg. Siden ble han med oss på nachspiel. Vi tok taxi sammen, med en annen ung kvinne. Han ba meg være med hjem til ham for å hente mer alkohol til nachspielet, da leiligheten hans lå i samme blokk som der nachspielet skulle være, sier hun.

Kvinnen sa ja til å hjelpe. Da de kom inn i leiligheta til Giske gikk det opp for henne at han var interessert i noe annet.

– Han la armene rundt meg og begynte å kysse meg. Han ble svært pågående og intens. Han strøk meg over ryggen under skjorta. Jeg husker at jeg ble redd. Jeg låste meg inn på do og ringte til ei annen kvinne fra min delegasjon, som nå var på nachspielet i den andre leiligheta. Jeg sa at hun måtte komme og hente meg hvis ikke jeg kom dit snart. Jeg avviste gjentatte forsøk på kyssing ved å trekke meg unna, sier kvinnen.

Hun forlot deretter leiligheten til Giske. Hun tenkte at episoden var svært uheldig, men forsøkte å legge den bak seg. Det skulle likevel ikke ende der, ifølge kvinnen.

Året etter AUF-møtet var Giske i Tromsø. Giske var fortsatt kulturminister. Han ble bedt om å holde en innledning for en rekke unge tillitsvalgte i partiet. Kvinnen fra Troms var involvert i arrangementet, sier hun. 

Utpå kvelden startet Giske å sende henne tekstmeldinger, ifølge kvinnen. Han dukket opp på et utested kvinnen var på. På utestedet var han ifølge kvinnen så beruset at hun forsøkte å geleide statsråden mot hotellet han bodde på.

– Jeg følte et ansvar for at det ikke skulle bli en politisk skandale at statsråden var full på et utested for 18-åringer. Det var mange som fikk med seg hendelsen. Jeg bestemte meg likevel for å prøve å få ham bort. Jeg hadde kontakt med ei venninne på SMS hele tiden i tilfelle jeg trengte hjelp. På hotellrommet forsøkte han på nytt å kysse meg, jeg trakk meg unna og forlot, sier kvinnen.

Hun var blitt 19 år på dette tidspunktet, og opplevde episodene som så ubehagelige at hun trakk seg fra alle verv og forsvant fra politikken samme høst.

https://www.nordlys.no/trond-giske/arbeiderpartiet/jonas-gahr-store/auf-er-fra-troms-trakk-seg-fra-politikken-etter-seksuell-trakassering-fra-trond-giske-han-kysset-og-befolte-meg-mot-min-vilje/s/5-34-756904

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han var leder i partiet og hadde sex med en beruset 16åring. Det er problemmet. 

Giske  er leder og har prøvd å sjekke / sendt sms 'er. Ser du ikke forskjellene?

Anonymkode: e60bc...3b3

Forskjellen er at Giske ble avvist, det er vel det eneste? Hadde denne kvinnen på 18 år latt seg presse til å gå til sengs, så ville der vel vært akkurat likt?

Og det er vel neppe slik at Giske har hatt selvtillit til å prøve seg på ungjenter i så stort omfang som det tyder på, om han aldri har lykkes med det, men er kanskje ikke så kjekt å stå fram om man faktisk gikk til sengs med ham :)

Søviknes, det var en engangsgreie, mens Giske har holdt på i årevis, det er vel også en klar forskjell :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/trond-giske/trond-giske-er-sykmeldt/a/24217518/

Dette er en feig måte å håndtere det på. Helt greit å bli sykemeldt, men da fortsetter du ikke diskusjonen mens du "gjemmer" deg bak sykmeldingen.

Anonymkode: 40741...20a

Er dette misbruk av sykemelding?

Anonymkode: 8e031...feb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GiftMann38 skrev:

Kanskje kvinner ikke skal stemme før de er 25 år gamle da? Ungjenter er det ikke, dette er kvinner mer enn gamle nok til å stemme på egen hånd.

Menneskehjernen modnes ikke fullt ut før ved 25-års alder, for begge kjønn. Stemmegivning er nok en helt annen kategori enn å ende opp med å bli med på noe som en 20-25 år eldre mann tar initiativ til. Finn deg en på din egen alder å leke med, hvor dere begge stiller med jevnbyrdige forutsetninger.

Anonymkode: 0933b...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...