Gå til innhold

Giske innkalt på teppet - nye alvorlige anklager


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå vet ikke jeg mer om saken enn det som står i mediene, så jeg beklager hvis dette er feil.

Hvis det kun handler om at han har sjekket opp unge jenter (over 16 år) så er han en gris, helt klart. Men sånn jeg har forstått det, så har han ikke begått overgrep eller seksuelt trakassert noen?

Jeg er veldig forkjemper for Me too-kampanjen, men syns det er greit at menn sjekker opp unge kvinner, så lenge det ikke blir gjort noe ulovlig. Me too handler om overgrep og seksuell trakassering. Det er synd hvis andre som står fram ikke blir tatt seriøst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper at det partiet legger inn årene snart. De gikk til valg med at arbeiderene skulle tynes med mere skatter for å finansiere økt innvandring.

Da blir det nok trivelig her....

Trodde de virkelig at de skulle vinne stemmer med slikt?

Gvordan synes de selv at valget gikk? 

Anonymkode: bfafc...3cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, fitnessjenta skrev:

Nå vet ikke jeg mer om saken enn det som står i mediene, så jeg beklager hvis dette er feil.

Hvis det kun handler om at han har sjekket opp unge jenter (over 16 år) så er han en gris, helt klart. Men sånn jeg har forstått det, så har han ikke begått overgrep eller seksuelt trakassert noen?

Jeg er veldig forkjemper for Me too-kampanjen, men syns det er greit at menn sjekker opp unge kvinner, så lenge det ikke blir gjort noe ulovlig. Me too handler om overgrep og seksuell trakassering. Det er synd hvis andre som står fram ikke blir tatt seriøst.

Vel. Et lite knippe av det som er lekket til pressen:

Sitat

Torsdag ettermiddag forteller en kvinnelig prest hvordan hun i 2008 opplevde Trond Giske, som da var kirkeminister, som «ekkel og ubehagelig», skriver DN.

– Jeg var 25 år og prestestudent ved Menighetsfakultetet i Oslo. Under kirkemøtet i november 2008 var jeg ungdomsdelegat. Etter at åpningsgudstjenesten og alle punkter på dagsordenen var ferdig, ble jeg og noen flere delegater sittende i baren på hotellet sammen med Trond Giske, som da var kirkeminister. Jeg opplevde å få oppmerksomhet fra han, og husker at jeg tenkte at det var på grunn av utringningen på kjolen, og at jeg burde hatt på meg noe annet. Men det som gjorde situasjonen mest ubehagelig og ekkel var at jeg i etterkant fikk epost der han ba meg møte ham. Etter hvert fikk jeg også tekstmeldinger, forteller kvinnen til avisen.

http://www.tv2.no/nyheter/9568150/

Sitat

– Datteren min avviste det hun oppfattet var forsøk på å få henne til å bli med ham hjem. Men på en eller annen måte fant Giske ut hva datteren min heter og telefonnummeret hennes, og sendte henne meldinger. Hun syntes det var ubehagelig at en mann i 40-årene, og som var statsråd, oppførte seg på denne måten, sier han.

Tekstmeldingene til 21-åringen skal ha blitt sendt på nattestid etter at festen var avsluttet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeiderpartiet/fafo-ansatt-varslet-stoere-om-giskes-ubehagelige-kontakt-med-sin-datter/a/24216632/

Sitat

En ung kvinne opplyser at hun sluttet som ungdomspolitiker i Arbeiderpartiet etter det hun opplevde som uønsket oppførsel fra Aps nestleder Trond Giske.

Onsdag kveld varslet hun partiledelsen i Arbeiderpartiet om det hun opplevde som flere tilfeller av uønsket seksuell oppmerksomhet flere år tilbake i tid.

https://www.nrk.no/norge/giske-varsler-sluttet-i-politikken-etter-uonsket-oppmerksomhet-1.13837008

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper at det partiet legger inn årene snart. De gikk til valg med at arbeiderene skulle tynes med mere skatter for å finansiere økt innvandring.

Da blir det nok trivelig her....

Trodde de virkelig at de skulle vinne stemmer med slikt?

Gvordan synes de selv at valget gikk? 

Anonymkode: bfafc...3cb

Skjønner ikke hvordan det du skriver har noe som helst med saken å gjøre? Hvordan henger økte skatter sammen med en ukultur i partiet? Har ingen sammenheng i det hele tatt. Vær saklig vær så snill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fitnessjenta skrev:

Nå vet ikke jeg mer om saken enn det som står i mediene, så jeg beklager hvis dette er feil.

Hvis det kun handler om at han har sjekket opp unge jenter (over 16 år) så er han en gris, helt klart. Men sånn jeg har forstått det, så har han ikke begått overgrep eller seksuelt trakassert noen?

Jeg er veldig forkjemper for Me too-kampanjen, men syns det er greit at menn sjekker opp unge kvinner, så lenge det ikke blir gjort noe ulovlig. Me too handler om overgrep og seksuell trakassering. Det er synd hvis andre som står fram ikke blir tatt seriøst.

Dette er nesten akkurat det jeg har tenkt når denne saken har blitt "rullet opp". Det kan absolutt være ting offentligheten ikke vet om og noe "umusikalsk" over det som har kommet fram, men er dette virkelig noe som skal få hode(r) til å rulle?

Jeg er for all del ikke en Giske-fan. Tvert imot er det få ting som smaker bedre enn å se venstresidens politikere falle ned fra moralens høyborg. Det er likevel et spørsmål om hva egentlig man vil oppnå her. Er det aldersgrenser på sjekking? - ulovliggjøre sms-sending til noen man ikke har forhåndstillatelse å tekste? Personer i maktposisjoner skal ikke kunne sjekke opp noen "under" seg i maktstatus? Aldersgrense på å dra på nachspiel? Bør partiene har organisatoriske regler mot sjekking innad i partiorganisasjonen? 

#metoo har noe heksejakt over seg som ikke hører hjemme i et moderne samfunn. Begrunnede anklager om overgrep, lovbrudd og lignende bør politianmeldes selvfølgelig, men ulveflokk tendenser basert på rykter og moralske "kodekser" må vi holde oss for gode til.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, fitnessjenta said:

Nå vet ikke jeg mer om saken enn det som står i mediene, så jeg beklager hvis dette er feil.

Hvis det kun handler om at han har sjekket opp unge jenter (over 16 år) så er han en gris, helt klart. Men sånn jeg har forstått det, så har han ikke begått overgrep eller seksuelt trakassert noen?

Jeg er veldig forkjemper for Me too-kampanjen, men syns det er greit at menn sjekker opp unge kvinner, så lenge det ikke blir gjort noe ulovlig. Me too handler om overgrep og seksuell trakassering. Det er synd hvis andre som står fram ikke blir tatt seriøst.

Enig med deg jeg. Her blir det fremstilt som noe negativt at han er jentefut. Det er verken moralsk feil eller ulovlig å være jentefut. Det er også greit at man bruker makten som et afrodisium. Grensen går der det ligger en underliggende trussel om ødelagte karrierer eller at de må ligge med ham for å få fordeler.

Anonymkode: fab9c...de4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Rosalie : Han har absolutt misbrukt makten sin for å forsøke å komme i buksa på unge jenter. Det er ikke greit, og ekkelt. På den andre siden vil dette muligens bidra til at flere spyr ut fraser som "Han tok meg på kneet, me too" og "han ringte ikke tilbake, me too". Noe jeg syns er synd, fordi jenter som har opplevd seksuell trakassering og overgrep må oppleve å bli tatt seriøst sånn at de tør å si fra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Håper at det partiet legger inn årene snart. De gikk til valg med at arbeiderene skulle tynes med mere skatter for å finansiere økt innvandring.

Da blir det nok trivelig her....

Trodde de virkelig at de skulle vinne stemmer med slikt?

Gvordan synes de selv at valget gikk? 

Anonymkode: bfafc...3cb

Skjønner ikke at det finnes folk som stemmer på dem (jeg gjorde det før). Den minst konstruktive måten å hjelpe fattige land på er i hvertfall ikke å stjele alle de arbeidsdyktige mennene deres (som her ofte er fornøyd med trygd).

 

Dessuten har jeg ikke lyst til å jobbe ræva av meg bare for å finansiere uansvarlig politikk.

Anonymkode: fab9c...de4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
22 minutter siden, Rosalie said:

Med all respekt for ofre for seksuell trakassering så mener jeg terskelen er litt vel lav dersom dette betegnes som trakassering. Dette kan sammenlignes med en litt for pågående telefonselger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det som har kommet frem har ikke privatmannen Giske gjort noe kritikkverdig, men som statsmann har han oppført seg uverdig. Han har nok vært mentalt i 20-årene litt for lenge. Kanskje han nå lærer og endelig kan bli den voksne mannen han er. I så fall blir dette et eksempel på at det kan komme noe godt ut av slike saker også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
1 minutt siden, Horten Market said:

Av det som har kommet frem har ikke privatmannen Giske gjort noe kritikkverdig, men som statsmann har han oppført seg uverdig. Han har nok vært mentalt i 20-årene litt for lenge. Kanskje han nå lærer og endelig kan bli den voksne mannen han er. I så fall blir dette et eksempel på at det kan komme noe godt ut av slike saker også.

Helt enig. Selv om jeg synes det var mer enn spesielt at han gikk på en 19 år gammel kvinne da han var 4 år eldre enn meg. Det ville rett og slett ikke falt meg inn, men at jeg ikke ville gjort det er ikke nødvendigvis kritikkverdig. Men det er klart, man forventer mer av en minister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spekulasjoner, ryktespredning og kommentarer til moderering samt svar til dette.

Selvopplevde gjenfortellinger og historier hørt fra andre vil bli slettet som spekulasjoner og ryktespredning.

Minner også om følgende fra reglene da denne tråden er blitt ryddet gjentatte ganger for samme regelbrudd:

Sitat

* Tråder kan i noen tilfeller bli stengt dersom moderator har ryddet for regelbrudd gjentatte ganger i løpet av kort tid. Dette vil bli vurdert fra gang til gang.

Edie, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, GiftMann38 said:

Med all respekt for ofre for seksuell trakassering så mener jeg terskelen er litt vel lav dersom dette betegnes som trakassering. Dette kan sammenlignes med en litt for pågående telefonselger.

Du står fritt til å mene det, men jeg ønsker å vite det så jeg kan stemme på noen som har litt bedre dømmekraft.

Anonymkode: 5a346...dec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GiftMann38
Just now, AnonymBruker said:

Du står fritt til å mene det, men jeg ønsker å vite det så jeg kan stemme på noen som har litt bedre dømmekraft.

Anonymkode: 5a346...dec

Når det gjelder dømmekraft (eller mangel på dømmekraft) er vi helt enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Helt enig. Selv om jeg synes det var mer enn spesielt at han gikk på en 19 år gammel kvinne da han var 4 år eldre enn meg. Det ville rett og slett ikke falt meg inn, men at jeg ikke ville gjort det er ikke nødvendigvis kritikkverdig. Men det er klart, man forventer mer av en minister.

Nå ja. Nå vet vi ikke hvor mange jenter i den alderen hvor Giske faktisk fikk napp hos. Hva var det han var? Næringsminister? Ikke er han prest eller noe. Politikere bør også få sjekke opp jenter som er mye yngre enn de. Hvis ikke jenter tåler å få noen sms av beilere som er tiltrukket av de får de gå i kloster eller noe sånt. Får da være måte på til svake sjeler.

Anonymkode: e2898...c45

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SøtMelon skrev:

Ikke alle som sikter på kvalitet😊 Og for alt vi vet så tenner hun på hele mannen, uansett hva han har vært borti..

En kvinnes søppel er en annen kvinnes skatt.

Sier sitt, ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skremmende at så mange fylkesledere i AP støtter Giskes gjerninger. Blir vanskelig å få gjort noe med ukulturen da.

Anonymkode: 122e3...dea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er alle slike ap-kriser utrolig god underholdning for oss andre. Der FRP, Høyre etc. alltid har hatt status som dobbeltmoralske klovner som alle vet de lyver så har ap folk i alle år påstått at de har bedre moral enn alle andre.

Slikt lager de sin egen felle og fallhøyden blir dernest så mye større. 

Anonymkode: 6264c...e53

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brudd på reglene;

Sitat

* Respekter moderatorene. Hetsing og uthenging av moderatorer/admin kan føre til utestengelse uten varsel. Kommentarer og spørsmål til moderering skal legges på Ris og ros-forumet, eller på PM direkte til moderator.

Edie, mod.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du om moderering? Skulle bare mangle man modererer enkelte utspill her som bedriver ren uthenging og offentlig henrettelse av Giske. For noe han har gjort som ikke er ulovlig. En hekseprosess og massehysteri. Tror du feks tenåringsdattra til Giske liker å lese alle påstandene som slenges ut om faren hennes? At han burde bures inne og det som verre er. Ærlig talt. På tide å lande her. Giske har kun prøvd å sjekke opp damer. Han har ikke drept noen.

Anonymkode: e2898...c45

Endret av Phaedra
ryddet for sitert innlegg. Phaedra,adm
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...