Gå til innhold

Giske innkalt på teppet - nye alvorlige anklager


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På tide at AP får Martin Kolberg som frontfigur og statsminister kandidat.

Anonymkode: 6bcfe...b5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Etter det jeg har forstått har Giske trakassert jentene som har avvist ham. Kanskje ikke Giske har følt det slik selv, men når en ung kvinne avviser ham og ikke er interessert, men Giske likvel fortsetter å sende SMSr i ettertid, så vil nok en del omfatte dette som tilnærmet trakassering. :angry:

Anonymkode: 6bcfe...b5c

I så fall har alle mine ekser tilnærmet trakassert meg, hvilket jeg er sterkt uenig i.

Anonymkode: a2a22...c4b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette metoo tullet har gått for langt. Nå brukes det i maktkamp også. For et drittparti.

 

 

Anonymkode: fab9c...de4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter det jeg har forstått har Giske trakassert jentene som har avvist ham. Kanskje ikke Giske har følt det slik selv, men når en ung kvinne avviser ham og ikke er interessert, men Giske likvel fortsetter å sende SMSr i ettertid, så vil nok en del omfatte dette som tilnærmet trakassering. :angry:

Anonymkode: 6bcfe...b5c

Men forsatt er det vel en stor forskjell på det herr ordfører Os og Giske har gjort? 

 

Anonymkode: e60bc...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og nå er herr ordfører Os statsråd...... selv om han utnyttet  sin leder stilling, sjenket og hadde sex med en 16åring. Partiledelsen støttet han. Igjen, dobbelstandar? 

Anonymkode: e60bc...3b3

Søviknes ble frøset ut av Frp i 15 år, til tross for at han er dyktig aksepterte de ikke at han slapp rett inn i varmen.

Jeg tror noe  i likheten vil skje med Giske, han blir ikke kastet ut, men isolert, kanskje han kommer tilbake om noen år.

Derimot liker jeg ikke måten Støre har håndtert det hele på, heller Anniken Huitfeldts forsøk på å bremse det hele.

Anonymkode: 6bcfe...b5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Søviknes ble frøset ut av Frp i 15 år, til tross for at han er dyktig aksepterte de ikke at han slapp rett inn i varmen.

Jeg tror noe  i likheten vil skje med Giske, han blir ikke kastet ut, men isolert, kanskje han kommer tilbake om noen år.

Derimot liker jeg ikke måten Støre har håndtert det hele på, heller Anniken Huitfeldts forsøk på å bremse det hele.

Anonymkode: 6bcfe...b5c

Husker  du hvordan partiledelsen i Frp håndterte det? Søviknes ble ikke fryst  ut. Han var jo stjerne ordføreren!

Anonymkode: e60bc...3b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I så fall har alle mine ekser tilnærmet trakassert meg, hvilket jeg er sterkt uenig i.

Anonymkode: a2a22...c4b

Jeg regner med at du har hatt et forhold til dine exer, da er det på en annen måte. Når han prøver å presse ei ung jente til sex i ettertid, etter at hun har sakt nei, da må han ha utrolig dårlige vurderingsvne. Kanskje det har fungert noen ganger. Sikkert noen jenter som tenker at det fremmer karieren.

 

Anonymkode: 6bcfe...b5c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kona til herr Os ble i ekteskapet og støttet mannen. 

Det som har skjedd har vel skjedd mens Giske var singel? Eller er det egne regler for Giske? Men ikke for herr Os

Har dere glemt at Siv løy for hele pressen og at hun gråt noen krokodilletårer?

Dobbelstandar?

Anonymkode: e60bc...3b3

Siv løy ikke, at hun skal ha gjort det er en myte.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/fremskrittspartiet/siv-jensen-jeg-loey-ikke/a/182580/

Angående Søviknes kom han altså i regjering 16 år etter. Om Giske blir statsråd igjen om 10-15 år tror jeg få har problemer med det :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men forsatt er det vel en stor forskjell på det herr ordfører Os og Giske har gjort? 

 

Anonymkode: e60bc...3b3

Forskjellen er vel at Søviknes lyktes mens Giske ble avvist! :laugh:

Anonymkode: 462b6...7e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søviknes hadde vel samleie med en 16-åring? Og han var gift? 

Giske var singel? 

Ser du virkelig ikke forskjellen? 

Anonymkode: e60bc...3b3

Og Giske ble bare avvist, så er jo veldig stor forskjell, ja!

Anonymkode: 462b6...7e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for dumt å klage over maktkamp når man rapporterer om upassende og kritikkverdig oppførsel i partiledelsen. Om det er noe som er maktkamp så er det å skjerme ens politiske venner når de blir rapportert inn!  Maktkampen er å prøve å sverte de som varsler om reelle og kritikkverdige hendelser.  

Her har rutinene i AP sviktet og selv lederen for kvinnenettverket i AP har jobbet for å gjøre det vanskeligst mulig å varsle om seksuell trakassering. Det er det som er maktkampen. Når man svikter ens prinsipper for å skjerme ens politiske venner. 

Anonymkode: dd2d3...bf7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bortsett fra skjenkingen av en mindreårig? Det var vel enten manglende anmeldelse el bevisets stilling som gjorde at politiet ikke prioriterte å bruke ressurser på saken.

Anonymkode: a8ec9...5a4

Nei, ble henlagt som «intet straffbart forhold», da forklaringene til de to var sammenfallende og politiet så ikke at det var noe brudd på straffeloven.

https://www.dagbladet.no/nyheter/soviknes-saken-henlagt/65694178

Anonymkode: 462b6...7e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere dokumenterte også. Som med smser til 21 år gammel servitør etter fago-fest og SMSer og mailer til 25 år gammel prestestudent. Begge etter gjentatte avvisninger. Også dokumentert. I tillegg ble sakene forelagt Fafo-ledelse IG rektor menighetsfakultetet som håndterte dette på en god måte.

Uheldig og bevis på dårlig dømmekraft at en statsråd sjekker damer på halvparten hans alder, når han er på jobb som statsråd. 

Anonymkode: a8ec9...5a4

Altså ikke dokumentert noen grove saker.

Anonymkode: 462b6...7e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså ikke dokumentert noen grove saker.

Anonymkode: 462b6...7e5

Nei, men når hun klart avviser ham, og han sender en haug med SMS meldinger etter festen er slutt, er han helt på jordet.

Anonymkode: 6bcfe...b5c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er vel at Søviknes lyktes mens Giske ble avvist! :laugh:

Anonymkode: 462b6...7e5

Søviknes hadde sjenket jenta....

Bare det du skriver sier jo det meste om deg....

Anonymkode: e60bc...3b3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, dette lukter maktkamp. Ikke noe av dette virker særlig alvorlig. Mye rykter, og lite substans.

 

 

Anonymkode: fab9c...de4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og Giske ble bare avvist, så er jo veldig stor forskjell, ja!

Anonymkode: 462b6...7e5

Jenta hadde jo blitt sjenket av herr Os......

Og så var det vel også en ganske stor aldersforskjell? Og herr Os var leder. Og gift.

Men det er vist andre regler for Giske.

Anonymkode: e60bc...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette lukter maktkamp. Ikke noe av dette virker særlig alvorlig. Mye rykter, og lite substans.

 

 

Anonymkode: fab9c...de4

Dårlig luktesans?

 

Anonymkode: adba8...f12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså ikke dokumentert noen grove saker.

Anonymkode: 462b6...7e5

I freppernes øyne er dette mye værre enn herr ordfører Os.

Anonymkode: e60bc...3b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...