Gå til innhold

Giske innkalt på teppet - nye alvorlige anklager


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håper hele partiet faller til grunne.

Å drive med trakassering og hevnaksjoner innad og utenfor, er gode nok grunner til å styrte AP. 

Anonymkode: 96b24...9e5

Da må alle partier falle til grunne, for det er ikke bare folk i ap som driver med seksuell trakassering. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, GiftMann38 skrev:

 

Det er ingen som er ute etter å ødelegge Ap, men man ønsker at de som har skjemt ut partiet med endeløse lekkasjer til pressen skal få sin straff de også. Av de jeg har hørt man ønsker ut er Ingunn Yssen og Hans Kristian Amundsen, samtidig som at Hadia sliter på sikt, ettersom hun oppfattes som illojal i store deler av partiet.  

Ingunn Yssen? Har hun vert delaktig nå? Jeg husker konflikten mellom henne og Gerd Liv Valla, men jeg har ikke sett henne omtalt i Giskesaken. Kan du komme med en lenke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støre uttalte på pressekonferansen at "#metoo-kampanjen markerer et historisk skille – et før og nå for hva som er greit å gjøre". Betyr det i klartekst at Giskes handlinger for årevis siden dømmes etter normene i dag som #metoo-kampanjen har presset gjennom i løpet av de siste tre månedene?

Meget spesielt. Kan vi ha en statsminister (kandidat) som har en så skjør forståelse av rettssikkerhet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
1 hour ago, Hulderen said:

Ingunn Yssen? Har hun vert delaktig nå? Jeg husker konflikten mellom henne og Gerd Liv Valla, men jeg har ikke sett henne omtalt i Giskesaken. Kan du komme med en lenke?

Hun er rådgiver på stortinget og sammen med Amundsen en av de som har samarbeidet tettest for å få ut Giske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Har han vært utro også?

Anonymkode: 9ed1c...640

Ingen som har stått fram og sagt at de hadde frivillig sex med Giske mens han var i et forhold. Men ville du egentlig gjort det, hvis det var deg det gjaldt? Ville du ikke bare holdt kjeft? Du avslører jo deg selv, som en som ikke kan holde deg unna opptatte menn. Det er lettere å varsle om at han prøvde seg, men jeg sa nei.

Etter min mening, så får alltid menn noen "ja" når de legger an på damer. Ikke hver gang, men jo flere de legger an på, jo større mulighet er det. Sannsynligheten for at han har fått sex med noen er veldig stor. Kan ikke si noe om hvor mange, hvor ofte og eksakt når, selvfølgelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun kommer til å stå fjellstøtt, samme hva Giske har gjort. Er slik det er å mangle innsikt..

Håper hun går på en smell snart :):) 

Anonymkode: 96b24...9e5

Fy faen, KG, altså. Hvor lavt er det egentlig mulig å synke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16
På 8.1.2018 den 9.49, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke at samboeren hans som er så mye yngre enn han, klarer å støtte han fullt og helt. Jeg hadde klikka om min mann hadde gjort det Giske har gjort, og spesielt nylige saker! Snakk om å ha nisselua trekt godt ned!

Anonymkode: 2b7eb...3ac

Hun er voksen, og hun er glad i mannen. Ja han har oppført seg ufattelig teit og dumt, men han har ikke gjort noe alvorlig. Nå er han og familien utsatt for en hets og gapestokk av dimensjoner, noe som kan ødelegge mennesker helt. Verdigheten taes vekk. Jeg synes det viser at Haddy er et godt og klokt menneske når hun støtter sin mann i en så vanskelig og sårbar situasjon. Jeg synes ufattelig synd på dem, og jeg har aldri likt dem noe særlig i utgangspunktet. Men det de gjennomgår nå må være noe av det værste man kan oppleve i et moderne samfunn. Synes det er veldig rart at ikke flere her klarer å se det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
1 minutt siden, hvit.rose said:

Hun er voksen, og hun er glad i mannen. Ja han har oppført seg ufattelig teit og dumt, men han har ikke gjort noe alvorlig. Nå er han og familien utsatt for en hets og gapestokk av dimensjoner, noe som kan ødelegge mennesker helt. Verdigheten taes vekk. Jeg synes det viser at Haddy er et godt og klokt menneske når hun støtter sin mann i en så vanskelig og sårbar situasjon. Jeg synes ufattelig synd på dem, og jeg har aldri likt dem noe særlig i utgangspunktet. Men det de gjennomgår nå må være noe av det værste man kan oppleve i et moderne samfunn. Synes det er veldig rart at ikke flere her klarer å se det. 

 

Helt enig, prisverdig av henne å stå med mannen sin i stormen istedenfor å bryte opp familien over bagateller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, hvit.rose said:

Hun er voksen, og hun er glad i mannen. Ja han har oppført seg ufattelig teit og dumt, men han har ikke gjort noe alvorlig. Nå er han og familien utsatt for en hets og gapestokk av dimensjoner, noe som kan ødelegge mennesker helt. Verdigheten taes vekk. Jeg synes det viser at Haddy er et godt og klokt menneske når hun støtter sin mann i en så vanskelig og sårbar situasjon. Jeg synes ufattelig synd på dem, og jeg har aldri likt dem noe særlig i utgangspunktet. Men det de gjennomgår nå må være noe av det værste man kan oppleve i et moderne samfunn. Synes det er veldig rart at ikke flere her klarer å se det. 

 

Er vel hverken klokt eller tegn på at man er et godt menneske at  man i mediene støtter en som er beskyldt for seksuell trakassering av flere  kvinner over en svært lang tidsperiode.  Men for all del hun får gjøre som hun vil.  Om hun mener at mannen hennes har vist at han er lojal og et god rollemodell som far så skal hun få lov til det. 

Anonymkode: 60bfa...ba2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, ops2 said:

Ingen som har stått fram og sagt at de hadde frivillig sex med Giske mens han var i et forhold. Men ville du egentlig gjort det, hvis det var deg det gjaldt? Ville du ikke bare holdt kjeft? Du avslører jo deg selv, som en som ikke kan holde deg unna opptatte menn. Det er lettere å varsle om at han prøvde seg, men jeg sa nei.

Etter min mening, så får alltid menn noen "ja" når de legger an på damer. Ikke hver gang, men jo flere de legger an på, jo større mulighet er det. Sannsynligheten for at han har fått sex med noen er veldig stor. Kan ikke si noe om hvor mange, hvor ofte og eksakt når, selvfølgelig.

Ja. Og det har vel ikke noe å si om han har hatt sex med damene. Det er jo ikke sånn man har en trofast kjæreste kun fordi han har blitt avvist alle gangene han har forsøkt å ligge med andre damer.

Når det er sagt så kan det jo godt være at de har et forhold hvor han får lov til å ligge rund. Det er en ærlig sak. Men nå er det jo ikke utroskap han er beskyldt for, men for trakassering og å ikke klare å oppføre seg rundt sine kollegaer. Kan godt være at Haddy tror på Giske når han sier han er uskyldig.  Ville vel vært ganske naivt, men  man skal vel være naiv for å være sammen med Giske i førsteomgang.  Det har jo vært nok av rykter og nekter å tro at Haddy som hans kjæreste, journalist og kjendis ikke har hørt nok  av rykter.  Hadde hun tenkt litt videre burde hun også forstått at dette kunne ende i mediene.        

Kan jo være at Haddys naivitet blir en fordel her. Er man såpass naiv så blir en kanskje ikke så hardt rammet av alt som har stått i mediene. Man lever jo i sin egen boble. 

Anonymkode: 60bfa...ba2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel tatt litt av denne heksejakten på Giske. Selv om at jeg er mann så har jeg også opplevd å få ufrivillig tunga ned i halsen eller befølt i skrittet av damer når jeg har vært på byen/fester....er det rimelig av meg i dag å spore opp disse damene.....varsle deres arbeidsgiver/ektefelle og fortelle om dette utilgivelige som de gjorde mot meg? Eller da vi gikk på ungdomsskolen og jentene i klassen brukte skitne knep mot oss guttene(tok på oss utenpå badebuksa) for at vi skulle miste konsentrasjonen og tape ballen/matchen....eller de kundemøtene jeg har kommet til(kvinnelige kunder/bedriftsledere)med levende lys, vin på bordet, dempet belysning og lukkede gardiner....der jeg høflig har avvist sjekkingen deres....eller de damene som har stalket meg i årevis etter et brudd....eller en natt på byen.....klarer jeg å leve livet videre uten alt for mange traumer?

Eller burde jeg gått til VG/Dagbladet og hengt ut disse damene som noen skikkelig grisedamer? Få de sparket fra jobbene sine....kastet ut av sine ektefeller? 

Er greit at man som kjendis slik som Giske er bør trå litt varsomt siden det nok er mange som er ute etter å ta ham hvis de får sjansen. Vi er nok flere her inne som har vært på fest, drukket litt for mye alkohol og sagt og gjort ting vi ikke burde. Bør vi bli stilt til ansvar for dette i dag? Bør vår ektefelle/arbeidsgiver få vite om alle feil vi har gjort og stille oss til ansvar for det? Synes som flere kvinnelige franske skuespillere(kronikk de har skrevet i mange franske medier) at denne metoo kampanjen har gått vel langt. Greit i de tilfellene noen har utøvet sin makt for å få sex....det er ikke akseptabelt....men i de tilfellene noen har på kjeitete vis prøvd å sjekke opp noen med å ta de på rompa/låret....skal henges ut for det blir feil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16

En ting mange her bør tenke over, er at hvis noen vil finne noe «dritt» om en person, så finner man alltid noe hvis man graver. Vi har ALLE noen svin på skogen, det er ingen her som ikke har gjort opptil flere dumme ting i livet sitt. Og er man kjent, har motstandere, så er man ganske så utsatt. Ting kan vris og vendes på. Det er alltid flere sider av en sak. Det er sikkert Haddy oppegående nok til å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Om Giske melder seg ut av AP så vil han bli en selvstendig stortingsrepresentrant i 3,5 år. Var jeg Giske så hadde jeg laget dette problemet for Støre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...