Gå til innhold

Giske innkalt på teppet - nye alvorlige anklager


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, TrondGiske skrev:

Man kan ikke slippe unna med at "alle har gjort noe dumt" når det man har gjort er noe som har vedvart i 20 år tross gjentatte klager og advarsler.  Giske har vist totalt mangel på dømmekraft. Det gjør han uskikket til høyere verv i politikken. 

Det er heller ikke slik at alle historiene er 10 år gamle. Enkelte av historiene er fra i år. Enkelte er for over 10 år siden.  Men det viser jo bare at dette er en oppførsel  han har holdt på med hele tiden. Det er ikke formildende, snarere tvert om. Regner med det kommer flere historier også. 

Nå har Giske også erkjent flere av hendelsene, da blir det for dumt å betrakte han som "uskyldig". 

Har han gjort noe som er straffbart? Kanskje, kanskje ikke. Det får i så fall retten avgjøre. Det som er sikkert er at han har oppført seg på en måte som er uakseptabel for en som var statsråd og i partiledelsen i AP.   Hvor mange sjanser skal man få? Giske har fått sjanser i over 20 år. Da er det vel på tide å si at denne mannen ikke klarer å oppføre seg på en akseptabel måte og ikke har dømmekraften til verv i toppolitikken. 

 

Giskes forklaring gikk mye på at han ikke var bevisst rollen han hadde og maktforholdet mellom han og de berørte partene. Hans forklaring antyder at han ikke fullt ut forstod hva han gjorde mot disse kvinnene. Det er ganske langt fra dette til en seksualforbryter/mobber. I tillegg sier han selv at enkelte av episodene skjedde etter stort inntak av alkohol. For meg virker hele saken ganske absurd. Det er faktisk slik at vi lever i et samfunns med en hvis grad av rettsikkerhet. Det er også slik at de fleste arbeidstakere i dette landet gjør feil fra tid til annen. Poenget her er om handlingene til Giske var bevisst. Jeg tror for min egen del at disse sakene er tatt helt ut av kontekst.

 

Dette er Giskes beklagelse

 

– Jeg beklager at jeg har opptrådt på en måte som enkeltmennesker har opplevd som upassende eller ubehagelig. Det må jeg ta på min kappe. Det er min skyld. Det er jeg veldig lei meg for, sa Giske i Dagsrevyen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis vi nå også kunne få en liste over alle gangene han har lykkes med sine forsøk, og med hvem, ville det vært ganske artig.

Anonymkode: 8e031...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt riktig. Og hva var vi uenige i egentlig? Ingenting. Poenget er at heller ikke du har særlig belegg for å hevde at det er feminazi-konspirasjon. Du kan jo selv forsøke å prøve din tese i retten.

Anonymkode: c8b0d...efc

Neida dette har selvfølgelig ikke noe med feminazier å gjøre. Jeg håper du kan tilgi meg kjære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cartman skrev:

Giske skal ikke måtte bevise sin uskyld. Kvinnene må bevise at han er skyldig. Det samme gjelder alle tilfellene fra USA. Vi har faktisk noe som heter rettsikkerhet i Norge. Så hvorfor vil ikke disse "kvinnene" prøve saken for retten. Kanskje fordi de ikke har noen sak. Faktisk er disse kvinnenes forklaringer de eneste teoriene i denne saken.

Så lenge det så mange kvinner som melder om liknende forhold, må overgrepsanklagene regnes som bevist med sikkerhet. Han må gjerne prøve å begrunne sin uskyld eller manglende forståelse for hva han gjorde mot kvinnene, men han kan ikke regne med å bli trodd. 

Kvinnenes rettssikkerhet må også tas hensyn til, og den krever at de blir trodd og at overgriperen fengsles.

Seksuell kriminalitet er så grusomt at det egentlig føles urimelig at overgriperne skal få fremme sitt forsvar. Av hensyn til rettssikkerheten må de likevel få anledning til å forsvare seg, selv om dette kan oppleves som nok et overgrep mot ofrene. Ofrenes historie bør dog alltid tillegges størst troverdighet. Mannsgriser hører hjemme i fengsel.

Anonymkode: 2adc6...289

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Han er nok ferdig som topp politiker i ap for nå, og leder for ap blir han aldri. Det er flere statsråder fra frp den dag i dag som har drete på draget, så det er litt vanskelig å si om Giske kan få noe toppverv om 10 år, men det ser ikke så lyst ut for han. 

Jeg synes egentlig det bare er fint at disse mennene blir tatt. Menn som bruker posisjonene sine for å prøve seg på damer burde faktisk ikke være i de posisjonene. Ellers forstår jeg ikke hvordan man som topp politiker ikke kan ha tenkt tanken om at dette er noe som kan komme tilbake på en senere. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C.Tramell
2 hours ago, AnonymBruker said:

Han er en slugger! Et politisk rivjern. En kjekk, koselig og hyggelig mann med glimt i øyet!

Anonymkode: 462b6...7e5

Og så har han en vakker og talentfull samboer som blant annet er ganske flink til å synge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Minesveiper skrev:

Han er nok ferdig som topp politiker i ap for nå, og leder for ap blir han aldri. Det er flere statsråder fra frp den dag i dag som har drete på draget, så det er litt vanskelig å si om Giske kan få noe toppverv om 10 år, men det ser ikke så lyst ut for han. 

Jeg synes egentlig det bare er fint at disse mennene blir tatt. Menn som bruker posisjonene sine for å prøve seg på damer burde faktisk ikke være i de posisjonene. Ellers forstår jeg ikke hvordan man som topp politiker ikke kan ha tenkt tanken om at dette er noe som kan komme tilbake på en senere. 

Det er vel og bra at kjendiser fra forskjellige arenaer blir avslørt og straffet når de begår seksuell kriminalitet. Fenomenet er imidlertid like utbredt ellers i samfunnet, og det må bli en selvfølge at alle menn som plager kvinner på denne måten, blir avslørt og strengt straffet. Om så flertallet av norske menn da må fengsles, er dette en god investering for et bedre samfunn i fremtiden.

Anonymkode: 2adc6...289

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minesveiper said:

Han er nok ferdig som topp politiker i ap for nå, og leder for ap blir han aldri. Det er flere statsråder fra frp den dag i dag som har drete på drage, så det er litt vanskelig å si om Giske kan få noe toppverv om 10 år, men det ser ikke så lyst ut for han. 

 

Forskjellen her er vel at Søviknes var rundt 30 da det skjedde og Giske er 50+ . Så Søviknes var jo i midten av 40 årene når han kom tilbake i rikspolitikken.  Giske vil jo nærme seg pensjonsalder om han skal vente like lenge. 

Tror selv at Giske må gi seg. Når man ser at de som støtter han på KG er folk som roper om feminazier og alfamenn så skjønner man jo at de som støtter han ikke akkurat er velgergruppen til Giske og da hjelper jo ikke støtten. 

Sånn det er nå så må jo også Giske og partiledelsen bare krysse fingrene for at ingen skal anmelde han for seksuell trakassering.  

Anonymkode: 39e36...db6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel og bra at kjendiser fra forskjellige arenaer blir avslørt og straffet når de begår seksuell kriminalitet. Fenomenet er imidlertid like utbredt ellers i samfunnet, og det må bli en selvfølge at alle menn som plager kvinner på denne måten, blir avslørt og strengt straffet. Om så flertallet av norske menn da må fengsles, er dette en god investering for et bedre samfunn i fremtiden.

Anonymkode: 2adc6...289

Høres ut som et scenario fra en Mad Max-film. Konsekvensene av hysteriet på grunn av det du kaller "seksuell kriminalitet" er bare at menn mister interesse og slutter å ha noe mer kontakt med kvinner enn absolutt nødvendig. Jeg hadde ikke prøvd å få meg kjæreste eller elsker som politiker etter dette. Jeg hadde bare innsett at det er lurt å holde seg unna kvinner.

Anonymkode: a2a22...c4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Så lenge ingen har politianmeldt her så er det jo ikke bra media graver og tyner ut saken.

Anonymkode: da76a...0ca

Hvor ville Tysfjord-saken vært hvis ikke VG hadde gravd i den? Media gjør endelig jobben sin, og kanskje vil det også her resultere i anmeldelser. Uansett er det viktig at slikt kommer fram hvis demokratiet skal være noe verd.

Anonymkode: 5a346...dec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som et scenario fra en Mad Max-film. Konsekvensene av hysteriet på grunn av det du kaller "seksuell kriminalitet" er bare at menn mister interesse og slutter å ha noe mer kontakt med kvinner enn absolutt nødvendig. Jeg hadde ikke prøvd å få meg kjæreste eller elsker som politiker etter dette. Jeg hadde bare innsett at det er lurt å holde seg unna kvinner.

Anonymkode: a2a22...c4b

Kvinner flest begynner i hvert fall å innse at de bør holde seg unna menn, og dette lover godt for kvinnenes fremtidige helse.

Anonymkode: 2adc6...289

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kvinner flest begynner i hvert fall å innse at de bør holde seg unna menn, og dette lover godt for kvinnenes fremtidige helse.

Anonymkode: 2adc6...289

Kan ikke motsi deg der :cool:

Anonymkode: a2a22...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Virker som om eneste hensikt med innlegget er å skryte av at menn er interessert i deg.

Anonymkode: 26d83...b28

Virker som mange her griper etter et hvert halmstrå av borforklaring for å kunne ignorere dem som forteller om trakassering.

Anonymkode: 5a346...dec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.12.2017 den 21.04, Drizzt skrev:

Det lukter mer og mer som bæsjebleie fra dette partiet.

Jeg mener at det er feil å snakke stygt om partiet her. Slikt foregår i alle partier, og seksuell adferd er en del av spillet om makt og innflytelse. Giske er kanskje en av de beste i dette spillet i Ap, men spiller man for mye slik så blir noen såret og noen blir sjalu, da kan det komme ubehagelige tilbakeslag over og under beltestedet.

Jeg misforsto deg kanskje. Kanskje du ikke mente noe stygt om Ap, men derimot at noen i Ap drar fram møkka for å spille Giske av banen.

Jeg leste nylig i en Carl I Hagen memoarbok, og de slet med lignende problematikk i frp også. Falsk voldtektsanklage som en del av maktspillet , men også ledende voksne menn som benyttet sjansene sine med ungfrøkener.

Maktspill og politikk kan være ganske dirty.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen her er vel at Søviknes var rundt 30 da det skjedde og Giske er 50+ . Så Søviknes var jo i midten av 40 årene når han kom tilbake i rikspolitikken.  Giske vil jo nærme seg pensjonsalder om han skal vente like lenge. 

Tror selv at Giske må gi seg. Når man ser at de som støtter han på KG er folk som roper om feminazier og alfamenn så skjønner man jo at de som støtter han ikke akkurat er velgergruppen til Giske og da hjelper jo ikke støtten. 

Sånn det er nå så må jo også Giske og partiledelsen bare krysse fingrene for at ingen skal anmelde han for seksuell trakassering.  

Anonymkode: 39e36...db6

Alder gjør ikke stor forskjell her, dessuten er det mye mulig at lignende greier skjedde med Giske når han var 30 også. Det skulle ikke forundre meg om Giske ,  Søviknes og mange andre politikere i mange partier  griper sjansene sine med småripsa når de blir over 70 også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som et scenario fra en Mad Max-film. Konsekvensene av hysteriet på grunn av det du kaller "seksuell kriminalitet" er bare at menn mister interesse og slutter å ha noe mer kontakt med kvinner enn absolutt nødvendig. Jeg hadde ikke prøvd å få meg kjæreste eller elsker som politiker etter dette. Jeg hadde bare innsett at det er lurt å holde seg unna kvinner.

Anonymkode: a2a22...c4b

Ikke ta seriøst alt som skrives. Dette er slik den brukeren ordlegger seg i mange tråder, og gjort kun for å fyre opp andre brukere.

Anonymkode: 3496d...50f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, I Grosny skrev:

Alder gjør ikke stor forskjell her, dessuten er det mye mulig at lignende greier skjedde med Giske når han var 30 også. Det skulle ikke forundre meg om Giske ,  Søviknes og mange andre politikere i mange partier  griper sjansene sine med småripsa når de blir over 70 også.

Det kan i hvert fall ikke være mye hyggelig for familien å være vitne til.

 

Anonymkode: 3496d...50f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke er noen AP entusiast, så har jeg alltid syntes godt om Giske, og har alltid likt fremtoningen han har i debatter og den slags. Til tross for det som nå har kommet frem så har det pussig nok ikke gjort det grann med min oppfatning av han som person. 

Anonymkode: b8834...b21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om jeg ikke er noen AP entusiast, så har jeg alltid syntes godt om Giske, og har alltid likt fremtoningen han har i debatter og den slags. Til tross for det som nå har kommet frem så har det pussig nok ikke gjort det grann med min oppfatning av han som person. 

Anonymkode: b8834...b21

Ja, det er pussig.

Men du hører kanskje til den gjengen som synes det er greit at gifte og samboende middelaldrende menn trakasserer og løper etter jenter de omtrent kunne vært bestefaren til?

Anonymkode: 3496d...50f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...